بازدید 3305

هشدار کلاهبرداری اینترنتی به بهانه شب یلدا

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا گفت: پرداخت وجه همزمان با دریافت کالا درب منزل از کلاهبرداری اینترنتی جلوگیری می کند.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴ 18 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، برنامه صبح به وقت فرهنگ رادیو فرهنگ با موضوع کلاهبرداری اینترنتی میزب جناب سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا بود.

سوال: درباره کلاهبرداری اینترنتی به بهانه شب یلدا برای ما صحبت کنید.

سرهنگ پاشایی: تقویم هایی که ما به عنوان مناسبتی در پلیس فتا آن ها را پیش بینی می کنیم شب یلدا یکی از شب هایی است که مجرمان سایبری روی آن حساب ویژه باز می کنند با تبلیغات مختلف در فضای مجازی، عمدتا شبکه های اجتماعی و پیام رسان های غیربومی با ایجاد صفحه، کانال اجناسی که موردنیاز شما است. می دانید حتی الان میوه را هم داخل فضای مجازی می توانید ثبت سفارش کنید برایتان می آورند آنها هرچیزی که مورد نیاز شما است تبلیغ می کنند بنده براساس پروندهای قضایی که در ادوار گذشته اتفاق افتاده این موضوع را مطرح می کنم، شما سفارش جنس می دهید در بهترین حالت پول شما را می گیرند و جنس را نمی آورند و در بدترین حالت هم شما را به درگاه جعلی موسوم به فیشینگ هدایت می کنند سرقت اطلاعات کارت بانکی و سپس خالی کردن کل حساب بانکی تان متصور است و هموطنان حتما مدنظرشان باشد خرید اینترنتی می توانید انجام دهید اما به شرط این که همزمانی دریافت جنس، پرداخت وجه تازه باید اصالت جنس را هم مطمئن شوید و بعد از آن پول را پرداخت کنید.


سوال: گزینه پرداخت در محل را بزنید که خیالتان راحت باشد و کارتی هم باشد که داخلش خیلی پول نباشد که اگر خدای نکرده اتفاقی افتاد مشکلی پیش نیاید و یک نکته ای هم گفتید که یکی از اطلاعات را در این درگاه اشتباه بزنید اگر همچنان فرآیند ادامه پیدا کرد بدانید که آن درگاه تقلبی است.

سرهنگ پاشایی: ما هشدارها را به شما دادیم هموطنان عزیز آگاه باشید که فریب نخورید دریافت کالا و پرداختن وجه همزمان در محل و پیشاپیش شب یلدا را هم تبریک می گویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار