بازدید 10739

رضایت تاجران افغانستان از حفظ ارزش پول ملی‌شان

رئیس اتحادیه صرافان ولایت هرات از ثابت بودن نرخ افغانی در برابر ارزهای خارجی خبر داده می گوید که طی ماه‌های اخیر نرخ افغانی در مقابل اسعار خارجی ثابت بوده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ 16 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از هرات آنلاین، غلام محمد سهرابی، رئیس اتحادیه صرافان ولایت هرات می گوید که ثبات پول افغانی در مقابل اسعار خارجی قانع کننده می باشد و پول افغانی نسبت به پول سایر کشورهای منطقه و همسایه از ارزش بالاتری برخوردار است.

او از مسئولین کشور می خواهد تا در قسمت ثابت نگه داشتن ارزش افغانی بیشتر تلاش نموده و از آن پشتیبانی کنند.

سید جان آقا رسولی، یکی از تاجران ملی کشور در ولایت هرات ضمن ابراز خرسندی از ثابت ماندن پول افغانی می گوید که در سایه امنیت سراسری در کشور، پول افغانی در مقابل نرخ اسعار خارجی ثابت مانده پس تاجران می توانند با خاطر آسوده در کشور سرمایه گذاری کنند.
 
او در ادامه علاوه نمود: تمامی تاجران می توانند با نرخ ثابت، اموال تجاری شان را به بازار عرضه کنند و دکانداران نیز می توانند بدون نگرانی اجناس شان را بگونه ثابت به فروش برسانند.
 
این در حالی است که کارشناسان امور اقتصادی می گویند که ثابت ماندن نرخ اسعار خارجی در یک مملکت دارای مزایای زیاد از جمله کاهش تورم اقتصادی می باشد که این سبب متعادل شدن قیمت های بازار و رضایتمندی مصرف کنندگان می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی