بازدید 20680
با دویست و نود و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

انجام شدیدترین حملات اوکراین علیه دونتسک / بیانیه مشترک ناتو و اتحادیه اروپا علیه روسیه

دویست و نود و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹ 15 December 2022

انجام شدیدترین حملات اوکراین علیه دونتسک/ بیانیه مشترک ناتو و اتحادیه اروپا علیه روسیه

بین الملل تابناک: دویست و نود و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

موافقت سران اروپا با کمک ۱۸ میلیارد یورویی به اوکراین
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - ۲۲:۱۱

سران اتحادیه اروپا در آخرین نشست خود در سال ۲۰۲۲ با ارائه کمک ۱۸ میلیارد یورویی به اوکراین و وضع نهمین بسته تحریمی علیه روسیه موافقت کردند.

به گزارش رویترز، پس آنکه سران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا پنجشنبه در نشست بروکسل با طرح تحریم‌ها موافقت کردند وزاری خارجه کشورهای عضو اتحادیه روز جمعه باید آن را نهایی کنند.

انتظار می‌رود که حدود ۲۰۰ فرد روس تحریم شده و سرمایه‌گذاری در صنعت معدن روسیه ممنوع شود.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در سخنانی خطاب به سران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا گفت: در ۶ ماه آینده باید تلاش‌های بیشتری برای حمایت از ما صورت بگیرد.

وی خواستار دریافت کمک‌های بیشتر از جمله تجهیزات دفاع هوایی و انرژی شد.

سران اتحادیه اروپا همچنین موافقت کردند تا در سال ۲۰۲۳ کمک ۱۸ میلیارد دلاری در اختیار اوکراین قرار دهند. لهستان از مخالفان این طرح بود اما سرانجام با آن موافقت کرد.

وضع تعیین سقف قیمت گاز نیز یکی دیگر از محورهای نشست پنجشنبه شب سران اتحادیه اروپا بود. هنوز اختلافات زیادی در این باره وجود دارد و قرار است که وزرای انرژی اتحادیه در نشست دوشنبه آینده تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ کنند.

آمریکا هر ماه ۸۰۰ نظامی اوکراینی را آموزش می‌دهد
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - ۲۱:۲۶

آمریکا قصد دارد برنامه آموزش نظامیان اوکراینی را گسترش داده و هر ماه تا ۸۰۰ نفر از نیروهای نظامی این کشور را در آلمان آموزش دهد.

 روزنامه نیویورک تایمز پنجشنبه با انتشار این خبر نوشت که ایالات متحده در حال حاضر هر ماه حدود ۳۰۰ نظامی اوکراینی را در پایگاه آمریکا «گرافن ووهر» در آلمان آموزش می‌دهد و تاکنون ۳ هزار و صد سرباز آن کشور توسط آمریکایی‌ها آموزش داده شده‌اند.

نیویورک تایمز به نقل از دو منبع آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، گزارش داد که آمریکا از اوایل سال آینده میلادی می‌تواند آموزش تعداد بیشتری از نظامیان اوکراینی را شروع کند.

به گفته این منابع، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با این برنامه موافقت کرده است. آنان همچنین گفتند که با توجه بشدت گرفتن درگیری‌ها در زمستان، ارتش اوکراین با گسترش برنامه آموزش سربازانش موافقت کرده است.

رسانه‌های آمریکا سه‌شنبه گزارش دادند دولت بایدن در حال نهایی کردن ارسال سامانه پدافند موشکی پاتریوت به اوکراین بوده و ممکن است تصمیم نهایی خود را برای ارسال موشک پاتریوت به اوکراین در هفته جاری اعلام کند.

بر اساس این گزارش، اوکراینی‌ها برای استفاده از موشک‌های پاتریوت در پایگاه ارتش آمریکا در آلمان آموزش خواهند دید.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا پیشنهاد شرکت بوئینگ برای تامین نیاز اوکراین به بمب‌های دقیق و ارزان قیمت برای استفاده در سامانه های موشکی را بررسی می‌کند.

دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین نیز روز سه شنبه ادعا کرد که همزمان با ادامه حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، مسکو در حال آمادگی برای یک حمله بزرگ در اوایل سال ۲۰۲۳ است.

تحریم های گسترده آمریکا علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - ۲۰:۱۵

وزارت خزانه داری آمریکا همزمان با جنگ اوکراین و در تداوم فشار به روسیه، تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۸ نهاد و ۴۰ شخصیت روسی اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد:امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ۱۸ نهاد مرتبط با بخش خدمات مالی روسیه را به فهرست تحریم ها اضافه می کند.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این تحریم ها همراه با اقدامات وزارت امور خارجه آمریکا که همزمان یک شخصیت با نفوذ و ثروتمند برجسته در روسیه، شبکه او و بیش از ۴۰ فرد دیگر مرتبط با دولت روسیه را تحریم می‌کند، بخشی از تلاش‌های دولت آمریکا برای محدود کردن توانایی روسیه در تامین مالی جنگ انتخابی خود علیه اوکراین است.

این نهاد آمریکایی ادامه داد: اقدامات امروز به طور گسترده مکمل اقدامات شرکای بین المللی ما است.

برایان ای. نلسون، معاون وزیر امور تروریسم و اطلاعات مالی آمریکا گفت: با تحریم بانک‌های بزرگ روسیه، ما به انزوای بیشتر روسیه در بازارهای جهانی ادامه می‌دهیم. تحریم های امروز آمریکا همراه با اقدامات شرکای بین‌المللی ما، توانایی رژیم پوتین را برای تامین مالی جنگ وحشتناک خود علیه اوکراین محدود خواهد کرد.

در فهرست جدید تحریم های آمریکا، ولادیمیر پوتانین تاجر روس و رییس شرکت "نوریلسک نیکل" و بستگانش، آندری بلوسوف و چرنیشنکو معاونین نخست وزیر روسیه قرار دارند.

در فهرست جدید تحریمهای آمریکا علیه روسیه، بانک وی تی بی و شماری از شرکت های تابعه آن، شرکت "اینتروس" و "روس بانک" و شماری از فرمانداران مناطق روسیه و بستگان آنها، اعضای هیات مدیره راه آهن روسیه و مقامات مناطق جدید روسیه نیز قرار گرفته اند.

تحریم های آمریکا علیه روسیه در حالی است که چارلز لیچفیلد کارشناس ارشد امور مالی در شورای آتلانتیک اخیرا اعلام کرد که آمریکا و متحدان اروپایی آن نمی توانند دو سوم یا بیشتر از دارایی های مسدود شده روسیه را ردیابی کنند "زیرا نمی دانند دقیقا این دارایی ها در کجا قرار دارند".

لیچفیلد که معاون مرکز ژئواکونومیکس یک اندیشکده مستقر در واشنگتن و کارشناس سیستم بانک مرکزی روسیه نیز می باشد، افزود که کشورهای غربی در واقع نزدیک به ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار و نه ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های روسیه را مسدود کرده اند.

لیچفیلد توضیح داد که توقیف دارایی‌های روسیه، بانک‌های خارجی را موظف می‌کند تا از برگشت آنها به اقتصاد روسیه جلوگیری کنند تا خود با تحریم مواجه نشوند.

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت فدراسیون روسیه گفته است: اگر دارایی های خارجی روسیه مصادره شود، مسکو باید اموال شرکت های کشورهای غیردوست را مصادره کند.

بیانیه مشترک ناتو و اتحادیه اروپا علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - ۱۷:۴۳

براساس گزارش نشریه پولیتیکو، اتحادیه اروپا و ناتو به زودی بیانیه مشترکی صادر خواهند کرد و در آن ضمن درخواست از روسیه برای خروج نیروهایش از اوکراین، متعهد به حمایت کامل از دولت کی‌یف خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری تاس، براساس پیش‌نویس اطلاعیه‌ای که به دست نشریه پولیتیکو رسیده، اتحادیه اروپا و ناتو بیش از یک سال مشغول کار بر روی این سند بوده‌اند اما بررسی آن به خاطر تنش‌ها میان قبرس و ترکیه برای مدتی به حالت تعلیق درآمد. به گفته دیپلمات‌ها، انتظار می‌رود این اطلاعیه به زودی منتشر شود.

در این پیش‌نویس، اتحادیه اروپا و ناتو از روسیه می‌خواهند تا فورا به این جنگ پایان دهد و از اوکراین خارج شود. آنها همچنین بار دیگر بر حمایت پایدار و راسخ خود از استقلال اوکراین تاکید می‌کنند.

آنها همچنین با حمایت کامل از "حق ذاتی اوکراین برای دفاع از خود و انتخاب سرنوشتش" موافقت کردند. آنها تاکید دارند که جنگ روسیه به بحران‌های انرژی و مواد غذایی که میلیاردها تن از مردم در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده، دامن زده است.

یکی از دیپلمات‌ها گفت، این سند همچنین شامل بخش مجزایی است که به چین می‌پردازد و به ابتکارعمل آلمان اضافه شده است.

در این سند آمده است: ما در عصر افزایش رقابت استراتژیک زندگی می‌کنیم. سیاست‌های چین و افزایش اقدامات تهاجمی‌اش چالش‌هایی هستند که باید به آنها رسیدگی کنیم.

نشریه پولیتیکو گفت، رسمی کردن این سند پس از ماه‌ها تاخیر، یک دستاورد دیپلماتیک مهم و بزرگ است.

این سند قرار بود ابتدا در نشست ژوئن سال گذشته ناتو در مادرید امضا شود.

درخواست زلنسکی برای اخراج روسیه از المپیک
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - ۱۷:۴۱

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه شب گفت ورزشکاران روس باید با انزوای کامل روبرو شوند و در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ جایی نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در دیدار با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) افزود که به شدت با اقدامات کمیته المپیک و پارالمپیک آمریکا برای اجازه دادن به ورزشکاران روسیه و بلاروس برای شرکت در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس، ولو به شرط عدم شرکت تحت رنگ و پرچم کشورهایشان مخالف است.

مقام‌های آمریکا روز دوشنبه گفتند که در میان نمایندگان شرکت کننده در اجلاس (IOC) علاقه مشترک وجود دارد تا راهکاری را ارائه دهند که به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه می‌دهد به مسابقات بازگردند.

از زمانی که مسکو در اسفندماه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، روسیه و بلاروس از صحنه‌های ورزش بین المللی منفک شده‌اند.

با این حال زلنسکی با انتقاد از اقدامات آمریکایی‌ها مدعی شد که از همان اسفندماه، ۱۸۴ ورزشکار اوکراینی در نتیجه اقدامات روسیه جان خود را از دست داده‌اند.

زلنسکی به باخ گفت که از حضور رئیس کمیته المپیک روسیه در نشست ۱۸ آبان کمیته بین‌المللی المپیک ناامید شده است.

وی در بیانیه‌ای افزود: وقتی پایه‌های زندگی مسالمت آمیز در حال نابودی است و ارزش‌های جهانی انسانی نادیده گرفته می‌شود، نمی‌توان بی طرف بود.

رئیس جمهور اوکراین گفت که تنها پاسخ مناسب، انزوای کامل دولت تروریستی در صحنه بین المللی خواهد بود به ویژه این امر در مورد رویدادهای ورزشی بین المللی صدق می‌کند.

در بازی‌های المپیک زمستانی پکن سال گذشته، ورزشکاران روس به دلیل تخلفات دوپینگ تنها مجاز به شرکت با پرچم کمیته المپیک بودند با این حال بسیاری از ورزشکاران این کشور با لباس‌هایی به رنگ پرچم روسیه به رقابت پرداختند.

برنامه کنگره آمریکا برای حذف روسیه از شورای امنیت
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - ۱۷:۴۰

دو قانونگذار کنگره آمریکا با ارائه طرحی به بهانه جنگ اوکراین و با اهداف سیاسی از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند در راستای حذف عضویت روسیه در شورای امنیت اقدام کند.

 نشریه فارن پالیسی گزارش داد، درخواست این دو قانونگذار آمریکایی در حالی مطرح شده که تنها چند روز تا ورود جنگ اوکراین به دهمین ماه مانده است.

در طرحی که در اختیار فارن پالیسی قرار گرفته، «استیو کوهن» و «جو ویلسون» دو تن از قانونگذاران کنگره آمریکا مدعی شده اند که روسیه «آشکارا منشور سازمان ملل را نقض کرده است». آنها همچنین حق این کشور را برای برخورداری از کرسی در شورای امنیت به بهانه الحاق چهار منطقه در اوکراین به خاک روسیه، آمادگی برای حمله به شهرهای اوکراین و خطر ایجاد اختلال در عرضه جهانی غذا زیر سوال برده اند.

نهاد نظارت بر امنیت و حقوق بشر در آمریکا موسوم به کمیسیون هلسینکی در اکتبر گذشته از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خواسته بود با جایگاه روسیه به عنوان عضوی از شورای امنیت مخالفت کند. اکنون این کمیسیون از کنگره می خواهد با این استدلال که جنگ روسیه «اهداف و اصول سازمان ملل» را نقض کرده روسیه را از این شورا کنار بگذارد.

این نهاد از سازمان های دولتی آمریکا خواسته گام هایی را برای محدود کردن امتیازات روسیه در سازمان ملل بردارند اما تصمیم گیری درباره اقدامات احتمالی را به دولت آمریکا واگذار کرده است.

به نوشته فارن پالیسی، اوکراین از حذف روسیه در شورای امنیت حمایت کرده اما کارشناسان درباره امکان تحقق چنین تلاشی تردید دارند.

منشور سازمان ملل ماده ای در خصوص امکان برکناری یکی از اعضای دائم شورای امنیت ندارد. در حالی که کشورها را می توان از سازمان ملل حذف کرد این اقدام مستلزم رای دوسوم اعضا در مجمع عمومی و موافقیت یکپارچه اعضای خود شورا است.

هر چند طرح هایی که در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه می شوند الزام آور نیستند این اقدام تلاش کنگره و دولت بایدن برای مهار نفوذ روسیه را نشان می دهد.

انجام شدیدترین حملات اوکراین علیه دونتسک 

روسیه اعلام کرد، اوکراین امروز (پنجشنبه) "بزرگترین حمله خود از سال ۲۰۱۴" را علیه دونتسک انجام داد؛ حمله‌ای که یک کشته و دست کم ۹ زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش تلگراف، الکسی کولمزین، شهردار دونتسک، گفت: اوکراین ۴۰ راکت را در این شهر علیه غیرنظامیان پرتاب کرده و تصاویر حاکی است که ساختمان‌ها و خودروها در پی این حمله ویران شده‌اند.

این شهردار در ادامه افزود: نیروهای اوکراینی امروز ساعت ۷ صبح به وقت محلی این حمله را علیه دونتسک انجام دادند. همچنین، چندین گلوله‌های متعارف قبل و بعد حمله به سمت شهر شلیک شد.

راشا تودی در گزارش خود نوشت، تصاویر رسمی بعد از حملات نشان می‌دهند که ساختمان‌ها و خودروها به شدت آسیب دیده‌اند و گنبد مرکزی یک کلیسای جامع هم آماج قرار گرفته است. طبق گزارش‌ها، دست کم یک موشک در نزدیکی مدرسه‌ای شلیک شده و سایر آن‌ها به خانه‌ها، مغازه‌ها و زمین بازی کودکان برخورد کرده است.

به گفته مقامات محلی، شهر دونتسک امروز از زمانی که این منطقه علیه کی‌یف در پی کودتای مسلحانه ۲۰۱۴ برخاست، مورد بزرگترین حمله توپخانه‌ای اوکراین قرار گرفته است.

پاییز امسال، چهار قلمرو سابق اوکراین، جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپوروژیا، پس از همه‌پرسی به روسیه ملحق شدند.

خط‌ ونشان روسیه برای غرب

تشدید کمک‌های تسلیحاتی آمریکا و متحدانش به اوکراین واکنش هشدارآمیز «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه را به دنبال داشت.

منابع رسانه‌ای از مسکو پایتخت روسیه خبر دادند که سخنگوی وزارت خارجه روسیه به غرب درباره پیامدهای تداوم کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین هشدار داده است.

شبکه «تی‌آر‌تی» ترکیه خبر داد، ماریا زاخاروا هشدار داد که همه تسلیحات ارائه شده به اوکراین توسط غرب، اهداف قانونی روسیه هستند و آنها یا نابود می‌شوند یا مصادره.

هشدار تازه این مقام مسکو به غرب در شرایطی مطرح شده که آمریکا و متحدانش از زمان آغاز جنگ اوکراین در حال ارائه انواع حمایت‌های نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی به اوکراین هستند و طی هفته‌های اخیر کمک تسلیحاتی به کی‌‎یف را شدت داده‌اند.

در خبرها آمده بود که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در نظر دارد به زودی سامانه پدافندی «پاتریوت» به اوکراین بفروشد.

این خبر با واکنش روز گذشته دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین مواجه شد و او به آمریکا هشدار داد: اگر سامانه‌های پاتریوت به کی‌یف تحویل داده شوند، مطمئناً به یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح روسیه تبدیل خواهند شد.

از سوی دیگر، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» بامداد پنجشنبه (امرز به وقت تهران) گزارش داد که کاخ سفید در حال برنامه‌ریزی جهت ارسال تجهیزات به اوکراین برای تبدیل کردن مهمات معمولی به مهمات هوشمند است.

مقام‌های ارشد آمریکایی به این روزنامه گفتند، این تجهیزات الکترونیکی می‌تواند بمب‌های معمولی و غیرهدایت‌شونده را به بمب‌های هوشمندی تبدیل کند که اهداف را با دقت بالاتری از بین می‌برند.

واشنگتن پست همچنین خبر داد، بسته حمایتی جدید آمریکا از اوکراین شامل تجهیزات مکان‌یابی جهانی است که می‌تواند به انواع سلاح‌های مختلف الصاق شود.

واکنش روسیه به خبر آتش بس کریسمس 

روسیه ضمن رد "آتش‌بس کریسمس" پس از ده ماه جنگ در اوکراین، درخواست کی‌یف را نیز برای آغاز خروج نیروهای روسی از این کشور تا کریسمس به عنوان گامی برای پایان دادن به بزرگ‌ترین جنگ اروپا از زمان جنگ جهانی دوم نپذیرفت.

به گزارش رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به این که آیا مسکو پیشنهادهایی برای یک "آتش‌بس" کریسمس دریافت کرده یا خیر، گفت: نه، چنین پیشنهادهایی از سوی هیچ کشور یا نهادی به دست روسیه نرسیده است. این موضوع در برنامه نیست.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اخیرا تاکید کرد که روسیه باید تا پیش از کریسمس، خروج نیروهایش از اوکراین را به عنوان گامی به سوی پایان این جنگ آغاز کند؛ اما مسکو ضمن رد این پیشنهاد، گفت، پیش از هر اقدامی، اوکراین باید از دست دادن بخشی از قلمرو خود به روسیه را بپذیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۲
این اوکراین قبلا جزئی از شوروی بود در شرایطی که شوروی در حال فروپاشی بود (بعلت تفکر کمونیستی و اینکه این تفکر نتوانست نه از نظر اقتصادی و نه از نظر انسانی موفق شود و دین همچنان در قلوب مردم بخصوص کشورهای آسیای میانه زنده بود و انقلاب دینی نیزدر ایران بوجود آمد و زیر بنایی کمونیست فرو ریخت ) روسها و گورباچف گفتند فعلا همین روسیه را حفظ کنیم و اجازه بدهیم بخش هایی مستقل شوند از جمله این ها آذربایجان ، گرجستان ، ارمنستان ،تاجیکستان ،قرقیزستان،قزاقستان ،ازبکستان ،ترکمنستان ،و...و اوکراین بود در آن زمان بعلت مشکلات حاد اهمیت اوکراین را به لحاظ استراتژیک و تسلط بر دریای سیاه و جزیره کریمه را فراموش کردند و بعد از اینکه دوباره قدرت روسیه را بازیابی کردند متوجه شدند عجب جای مهمی را به راحتی از دست داده اند از طرفی غرب بی حیایی کرد و لا اقل پای ناتو را به آنجا نمی کشید در ضمن روسیه را بر انگیخت به علت ظلم به روس تبارهای شرق اوکراین و جزیره کریمه که مزید علت شد که روسیه بخواهد این مناطق را باز پس گیری کند .
راه حل این بحران ، موافقت اوکراین با بازگشت این مناطق با رفراندم به روسیه است و تعهد بدهد پای ناتو را به کشورش باز نکند .
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
جواب نمی‌دهد
کار خوبی میکنه اوکراین باید بزنه دونتسک و با خاک یکی کنه ، اونجا روس نشینه!! خالی از سکنه بشه بهتر ، حتی نیاز به بازسازی بعد از جنگ ام نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
یعنی فقط مردم اوکراین ادم حساب میشن؟ همین اوکراینی ها هم قبلا عضو شوروی بودنc
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
جو نگیریه . متن رو بخون . حملات شدید یعنی چند تا کاتیوشا که عملا کار خاصی هم نکرده .
آمریکا به بیش از 80 کشور تجاوز نظامی کرده و هیچوقت اینگونه تابناک برای آن قضیه صفحه مختص قرار نداده
حالا یکبار هم یک کشور غیر غربی تجاوز به همسایه خود کرده
اینقدر سر و صدا می کنید
تازه همه غرب یک طرف شدند و روسیه یک طرف تنها
مرگ بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
مرگ بر امریکا یاد نره و تکرار کن تا دهنت عادت کنه
به امید شکست متجاوز نابودی ارتش متجاوزگر .
خدارو شکر چیزی به نابودی این غده سرطانی ( روسیه) نمانده . چند وقتی هست که روس پرستان کامنت نمی نویسند و از قدرت و سلاح های خارق العاده روسیه خبر نمی دهند !!!!! حتما به افق خیره مانده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
به همین خیال باش
انتقام الهی از اوکراین گرفته می‌شود # کرونا
مرگ بر زلنسکی
کار روسبه تمام است و همین موضوع باعث نگرانی شدید برخی کشورها شده که به حمایت و قولهای دروغین کرملین دل خوش کرده بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
تو فضای مجازی شما اره ، به همین خیال باش
روسیه نه راه پس داره و نه راه پیش . مجبوره راه پیش رو بره . ولیکن نابودی اش صد در صده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
تنهایی اینو گفتی
"بر اساس این گزارش، اوکراینی‌ها برای استفاده از موشک‌های پاتریوت در پایگاه ارتش آمریکا در آلمان آموزش خواهند دید."

40 میلیارد دلار تسلیحات ریختن در اوکراین و نیروهای اونها را را هم در کشورهاشون آموزش میدن. این عملا یعنی کل کشورهای ناتو در حال جنگ علنی با روسیه هستند و اوکراین فقط خط مقدم یا همون جبهه درگیری است و اوکراینی ها هم به عنوان گوشت دم توپ و پیاده نظام اونها عمل می کنند. نااگاه کسی است که کشور خودش را تبدیل به گوشت دم توپ کرده و با نابودی زیرساخت هاش کشورش را چندین دهه عقب انداخت.
روسیه و اوکراین اینا رو نصف نصف کنن بره پی کارش
مرگ بر دلقک امریکا درود بر روسیه
کافیه گاز رو کامل قطع کنه تا تو 3ماه کل اروپا با اوکراین به فنا بره
البته که غرب با تحریک اوکراین دارد انها را نابود میکند چون روسیه منتظر زمستان بود وحتما بزودی عملیاتهای سخت را شروع میکند که درپایان دادن به جنگ بسیار موثر خواهد بود ودرغرب هم صداهایی ( رئیس جمهور فرانسه ) مبنی بر کوتاه امدن اکراین از ۴ استان همسایه روسیه به گوش میرسد .
دوستان عامل درگیری ها خود روسیه است
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری