بازدید 3376

سوانح ناشی از تغییرات اقلیم در جهان افزایش می یابد

رئیس فدراسیون جمعیت‌های صلیب سرخ ضمن هشدار درباره افزایش سوانح ناشی از تغییرات اقلیم در جهان گفت: جمعیت‌های ملی باید خود را برابر این حوادث تجهیز و تأمین کنند.
کد خبر: ۱۱۵۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰ 14 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، نشست جمع‌بندی اقدامات جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) در حالی برگزار شد که موضوع افزایش سوانح و بحران‌هایی چون، سیل، مهاجرت، خشکسالی و جنگ ناشی از شتاب گرم شدن کره زمین، محور اصلی چالش‌ها و نگرانی‌ها در سال میلادی پیش‌رو و سال‌های آینده بود.

در این نشست فرانچسکو روکا رئیس فدراسیون جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو گفت: در اجلاس تغییرات آب و هوایی، cop27 که در بندر شرم‌الشیخ مصر برگزار شد، جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر از سران دنیا خواستند برای پیشگیری از شیب تند گرم‌شدن زمین اقدامی جدی و فوری کنند و جمعیت‌های ملی را برای افزایش آمادگی با روند رو به رشد سوانح مختلف، ناشی از تغییرات نامطلوب اقلیمی تجهیز و تأمین کنند.

روکا از برنامه اقدام «مسئولیت مشترک» بر اساس مذاکرات صورت گرفته در نشست شرم‌الشیخ خبر داد و گفت: این برنامه متفاوت از تعهدات دولت‌ها در cop27 است و با مشارکت جمعیت‌های ملی در چارچوب پاسخ سریع و مناسب به سوانحی چون خشکسالی، سیل‌های خارج از فصل و مهاجرت انجام خواهد شد.

رئیس فدراسیون جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر تاکید کرد: مسئولیت دولت‌ها در کنترل اثرات نامطلوب تغییرات اقلیم اساسی است و جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ به عنوان پاسخگوی اول به سوانح باید به مطالبه‌گری خود برای تقویت عزم جهانی در برابر کنترل گرمایش کره زمین در حوزه ملی و بین‌المللی ادامه دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار