بازدید 2709

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در ۶ استان

کد خبر: ۱۱۵۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 12 December 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق کشور شاهد جوی آرام و پایدار هستیم و فردا سامانه بارشی از غرب به کشور وارد می‌شود که مناطقی از غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های قزوین، البرز و تهران را در بر می‌گیرد و برای این مناطق تحت‌تاثیر سامانه بارشی، بارندگی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه چهارشنبه در مناطق غرب کشور، شمال خوزستان و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش‌های خفیف و پراکنده را انتظار داریم، ادامه داد: پنجشنبه، بارش‌ها در غرب و جنوب‌غرب تقویت می‌شود و گستره بارش‌ها به مناطق شمالی استان بوشهر، فارس و نوار غربی اصفهان کشیده می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه جمعه برای مناطقی از جنوب‌غرب، فارس و بوشهر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، افزود: طی ۲ روز آینده شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، کرج، اراک، تبریز، اصفهان و سمنان با تداوم آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی مواجه هستند.

رفیعی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز کمی ابری و غبارآلوده است و گاهی وزش باد ملایم دارد. در گرم‌ترین ساعت بیشینه دمای پایتخت به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما نیز به ۲ درجه بالای صفر رسید که نسبت به روز گذشته یک درجه سردتر شد.

وی اظهار کرد: سردترین نقطه در کشور امروز دیزین بالا با ۱۳ درجه زیرصفر و گرم ترین نقطه در کشور میناب و بندرعباس با دمای ۲۹ درجه بالای صفر گزارش شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل