بازدید 10055
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

انتظار بیانیه ضد ایرانی از رئیس جمهور چین نداشتیم

عزیزی گفت: سیاست ما مبتنی بر راهبرد نه شرقی و غربی است، اما از رئیس جمهور چین انتظار بیانیه ضد ایرانی نداشتیم.
کد خبر: ۱۱۵۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ 11 December 2022

به گزارش تابناک، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران ‍‍پیرامون موضوعات مهم، راهبردی و در راستای منافع ملی هیچ وقت مصالحه و مسامحه نخواهد کرد و با رویکرد منفعلانه برخورد نمی‌کند.

وی بیان کرد: ایران سیاست‌هایش را بر مبنای منافع ملی با رویکرد تولید قدرت و رسیدن به قله‌های بازدارندگی در همه زمینه‌ها به عنوان یک حرکت رو به رشد دنبال می‌کند.

عزیزی اضافه کرد: ایران واکنش هوشمندانه و به موقعی به مواضع برخی کشور‌ها و نظام‌های سیاسی که مواضعی را علیه جمهوری اسلامی می‌گیرند، خواهد داشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: بیشترین تاکید ما در موضوع بیانیه مشترک بین شورای همکاری خلیج فارس و چین این است که جزایر سه گانه جزو لاینفک جغرافیای ایران اسلامی است و به هیچ وجه این حق را برای هیچ کشور و نظام سیاسی قائل نیستیم که در این امور مداخله‌ای داشته باشند لذا دولت باید در حوزه دیپلماسی، قاطع و هوشمندانه و مبتنی بر راهبرد جمهوری اسلامی از تمامیت ارضی و جغرافیایی به عنوان یک وظیفه معمولی دفاع کند گرچه این موضوعات دیگر نخ نما شده است و این بیانیه‌ها صرفا سیاسی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: ایران بار‌ها جواب این نوع بیانیه‌ها و گفتار‌های خارج از عرف دیپلماتیک را داده و همچنان با رویکرد همراه با اقتدار هر نوع اظهارنظر مداخله جویانه را محکوم می‌کنیم و دولت هم باید واکنش قاطعی به این امر داشته باشد.

عزیزی تصریح کرد: توصیه ما به چین این است که فریب لفاظی‌ها و اغواگری‌های برخی کشور‌های وابسته به اردوگاه غرب را نخورد و بداند همراهی با نظام سیاسی ایران هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت بیشترین دستاورد‌ها را همان طور که در گذشته برای ایران و چین داشته است در ادامه هم خواهد داشت.

وی ادامه داد: به نظر می‌آید که در این نشست رئیس جمهور چین فریب لفاظی‌ها، اغواگری‌ها و رویکرد‌هایی که مبتنی بر صداقت نیست را خورد.

‌‎نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما هم این انتظار را از رئیس جمهور دولت چین نداشتیم طبیعتا دستگاه دیپلماسی باید این امر را پیگیری کند و سطح انتظارات جمهوری اسلامی در مسائل منطقه‌ای را به همتای چینی گوشزد کند.

عزیزی افزود: ما در نظام سیاسی مبتنی بر ارزش‌های دینی از ابتدای انقلاب تا کنون به عنوان یک راهبرد اعلام کردیم که سیاست ما نه شرقی است و نه غربی و سیاست ما بر اساس انگیزه‌ها و آموزه‌های مبتنی بر ارزش‌های دینی، نفی ظلم و ستم و مقابله با همه ستمگران عالم است لذا چینی‌ها باید این اقدام خود را اصلاح کنند و بر اساس منافع درازمدتی که با ایران دارند، حرکت کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی سعی کرد از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود برای توسعه روابط استفاده کند و دولت در جهت دیپلماسی اقتصادی تلاش‌های خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: مجلس و دولت باید در نشست‌های مشترکی که در آینده دارند به این موضوعات بپردازند البته انتظار داریم وزارت امور خارجه فعالانه‌تر در این صحنه حاضر شود و ضمن گوشزد به طرف چینی منافع درازمدت را یادآور شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: وزارت خارجه تمام تلاش خود را می‌کند تا راهبرد نظام اسلامی را در دولت سیزدهم هوشمندانه به پیش ببرد. رویکرد ما باید هوشمندانه باشد و نباید دچار هیجان و احساسات شویم و باید عالمانه و عاقلانه با تحولات منطقه و عرصه بین الملل برخورد کنیم و باید مراقب برخی شیطنت‌هایی که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها می‌کنند، باشیم.

عزیزی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزارت خارجه نشست‌های متعددی دارد و در اولین فرصت بیانیه چین و شورای همکاری خلیج فارس در دستورکار این کمیسیون و وزارت خارجه قرار خواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۱۱
وقتی قرارداد 25 ساله امضا کردید چین ها یک کلام گفتن که جزایر سه گانه متعلق به ایران است یا اینکه خلیج فارس از هزاران سال پیشس به این نام خوانده می شده
شما متخصص غافلگیر شدن و رودست خوردن هستید. چرا؟ چون هیچ ایده ای از کاری که مسئولش هستید را ندارید
دلتون شکست؟ کشور برادر حالتون رو گرفت؟ عزیزم مسئله پوله . هر کی بیشتر بده قربون بند کیفشه . بعد کشور 25 سال دادید بهش
تمام دنیا بر اساس منافع ملی تعیین سیاست خارجی کرده و تعیین موضع میکنند . خب مسلمه که عربستان و کشورهای عربی پول دارند و مقصدی مناسب برای سرمایه گذاری هستند ضمن اینکه عربستان با روی کار اومدن دولت دموکرات در آمریکا و فاصله گرفتن از سیاستهای عربی میخواد به آمریکا نشون بده که میتونه به سمت شرق غش کنه . اینها باید درسی برای سیاستمدارهای ما باشه که هنوز بعد از 43 سال میخواهیم با هزینه های فراوان روی برخی دشمنیها اسرار کنیم .
حالا که دیدید ،لطفا لذتشو ببرید
خودتون هم می دانید که دستتان خالی است و اگر چین نفت ما را به ثمن بخس نخرد دیگر هیچ درآمد ارزی نداریم پس بی خود داد و بیداد نکنید
داداش شما اصلا سیاست ندارید که مبنی بر چیزی باشه. توهم مدیریت جهان رو کنار بگذارید به داخل مرزها برگردید وضعیت فرهنگی اجتماعی رو بهبود ببخشید امنیت اقتصادی ایجاد کنید انرژی هسته ای رو کنار بگذاریم دکترین دفاعی رو تغییر بدین به سیستم عقلانی امور خارجه برگردید تا اوضاع سامان پیدا کنه. اون موقع هم پایگاه اجتماعی در داخل پیدا میکنید هم آبروی از دست رفته برمیگرده. وقتی مسیری این همه سال جواب نداده باید عوض بشه. با خودتونم لج دارید؟
تا کی خودتون رو به خواب میزنید ‌‌‌...
رئیس جمهور چین گول خورده هاهاهاها
خامی سیاستمداران ما در همین متن کاملاً هویداست! از رئیس جمهور چین انتظار نداشتیم!!! دوست عزیز، سیاست زمین بازی کودکان نیست. جای این همه لفاظی، باید می گفتی: ایران چین رو به احترام به قوانین بین المللی در خصوص حاکمیت تایوان دعوت می کنه و از چین می خواهد تا به جای استفاده از زور، با تایوانی ها گفتگو کند.
حتما بیانیه را نخوندس.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست