بازدید 5888

خانواده‌های دارای افراد معلول چقدر مستمری می‌گیرند؟

مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره میزان مستمریِ دریافتیِ خانواده‌های دارای افراد معلول توضیح داد.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ 11 December 2022

به گزارش تابناک به نقل از فارس ، سمانه زمانی مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: خانوار با بعد یک نفره ۵۴۶ هزار تومان، با بعد دونفره ۵۸۰هزار تومان، سه نفره یک میلیون و ۹۲ هزار تومان، خانواده چهارنفره یک میلیون و ۴۰۴هزار تومان و خانواده ۵ نفره یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان به عنوان مستمری دریافت می‌کند.

او اظهار کرد: کم توان یا معلول به کسی گفته می‌شود که به علت نقص جسمی یا ذهنی (مادرزاد و غیر آن) اختلال مستمر و قابل توجهی در سلامت و کارآمدی عمومی وی ایجاد شده و تا حدی یا به کلی از تأمین ضرورت‌های زندگی عادی فردی یا اجتماعی ناتوان است.

وی افزود: معلولیت‌ به انواع معلولیت های حواسی( معلولیت های بینایی و شنوایی)، معلولیت احشایی( قلبی عروقی و تنفسی و کلیوی)،معلولیت حرکتی(دستگاه های حرکتی و اعصاب) و معلولیت روانی تقسیم می شوند که تاکنون احصاء شده اند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اعلام آماز مراکز توانخبشی این استان، ابراز کرد: به طور کلی در استان تهران در زمینه توانبخشی ۱۷۰ مرکز مراقبتی شبانه روزی، ۱۱۷ مرکز توانپزشکی و مراکز روزانه توانبخشی، ۹ دفترتوانمندسازی که جمعاً ۲۹۶می شوند به طور شبانه روزی به گروه‌های هدف خدمات ارائه می‌کنند.

وی همچنین درباره میزان مستمری خانوارهای دارای افراد معلول اظهار کرد: پرداختی مستمری براساس بعد خانوار صورت می‌گیرد، به طوری که خانوار با بعد یک نفره ۵۴۶ هزار تومان، با بعد دونفره ۵۸۰هزار تومان، سه نفره یک میلیون و ۹۲ هزار تومان، خانواده چهارنفره یک میلیون و ۴۰۴هزار تومان و خانواده ۵ نفره یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان دریافت می‌کند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در ادامه به آمار توان خواهان مستمری‌بگیر در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۳ هزار و ۷۲۰ نفر از توانخواهان از خدمات مستمری‌ سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

وی درباره برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه، گفت: برنامه‌ای است که به دسترسی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی و محروم شهری به ارائه خدمات کلیدی در زمینه سلامت، آموزش، تأمین معاش و غیره می‌پردازد.

زمانی به اقدامات بهزیستی استان تهران درباره برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه هم اشاره کرد و گفت: ۱۶ شهرستان و ۴۸۶ روستا در شش ماهه اول سال تحت پوشش خدمات cbr قرار گرفته اند، ۸هزار و ۶۷ معلول در طرح شناسایی شده که ۲۳ مرکز و موسسه غیر دولتی مجری برنامه بوده اند و ۱۷۶ نفر نیز از تسهیلگران و داوطلبان در این برنامه شاغل بوده اند.

مدیر بهزیستی استان تهران در ادامه به خدمات صورت گرفته در طرح سی بی آر اشاره کرد و گفت: براساس این طرح، ۴۶۶ نفر برای دریافت خدمات پزشکی، تشخیصی و توانبخشی ارجاع داده شده اند و ۴۱۲ نفر نیز برای دریافت وسایل کمکی معرفی شده اند. همچنین ۱۲۷ به فنی حرفه ای و ۴۴ نفر نیز به عنوان استاد شاگردی معرفی شده اند. ۸۰ نفر دیگر توانسته اند به صورت خود اشتغالی خودکفا شوند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم