بازدید 6644

چه فیلم‌هایی در نخستین روز جشنواره سینماحقیقت نمایش داده می‌شود؟

مطابق با روند نمایش آثار به صورت آنلاین و حضوری در 2 سال گذشته، مستندهای شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در تمام بخش‌ها به صورت آنلاین در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرند و افرادی که امسال متقاضی حضور در جشنواره هستند و ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند به صورت رایگان از تماشای آثار حاضر در جشنواره بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ 11 December 2022

چه فیلم‌هایی در نخستین جشنواره سینماحقیقت نمایش داده می‌شود؟

نخستین روز جشنواره سینماحقیقت از امروز با نمایش بیش از سی مستند پی گرفته می‌شود؛ نمایش‌هایی که همچون سال‌های پیشین به شکل آنلاین نیز اجرا می‌شود تا دامنه جشنواره به سالن‌های میزبان محدود نشود.

به گزارش «تابناک»؛ نخستین روز جشنواره سینماحقیقت امروز یکشنبه 20 آذر با نمایش شماری از مستندها به میزبانی سینما ملت پی گرفته می‌شود. فیلم‌های شانزدهمین دوره «سینماحقیقت» در چهار بخش بلند، کوتاه، نیمه بلند و شهید آوینی اکران می‌شوند. همچنین تعدادی از آثار منتخب برای مخاطبان در «موزه سینمای ایران»، جدول نمایش آثار مستند در این دوره از جشنواره را از اینجا دریافت کنید.

مطابق با روند نمایش آثار به صورت آنلاین و حضوری در 2 سال گذشته، مستندهای شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در تمام بخش‌ها به صورت آنلاین در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرند و افرادی که امسال متقاضی حضور در جشنواره هستند و ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند به صورت رایگان از تماشای آثار حاضر در جشنواره بهره‌مند شوند.

همچنین سایر علاقه‌مندان در داخل ایران نیز می‌توانند با خرید مجموعه آثار جشنواره و خرید بلیت آنلاین هر مستند را تماشا کنند. مخاطبان برای تماشای آثار جشنواره به صورت آنلاین می‌توانند از آدرس panel.irandocfest.ir و ورود به خانه جشنواره فیلم‌ها را ببینید.

برنامه روز نخست جشنواره بدین ترتیب است:
جشنواره سینماحقیقت

بر اساس جدول اکران فیلم‌ها در روز اول جشنواره، سالن شماره یک ملت از ساعت 14 تا 16 میزبان اکران فیلم‌های «راه پر ستاره» به کارگردانی احمد سیدکشمیری و «شهر گمشده» به کارگردانی مهدی افشارنیک در بخش «نیمه‌بلند» مسابقه ملی، ساعت 16 تا 18 فیلم «قانماز» به کارگردانی علی قاسمی و جعفری موسوی در بخش «بلند» مسابقه ملی، ساعت 18 تا 20 اکران فیلم «کوهستان بی‌صدا» به کارگردانی فرود عوض‌پور در بخش «بلند» مسابقه ملی، ساعت 20 تا 22 اکران فیلم «سه نهزارم» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور در بخش «بلند» مسابقه ملی و «جایزه شهید آوینی» خواهد بود.

سالن شماره 2 از ساعت 14 تا 22 در چهار سانس میزبان اکران فیلم‌های مستند شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» خواهد بود. در سالن شماره 2 از ساعت 14 تا 16، 2 فیلم «آنجلینا» به کارگردانی رضا دانش‌پژوه و «پیر طاهر» به کارگردانی حامد قاسمی در بخش «کوتاه» مسابقه ملی روی پرده می‌روند. همچنین سالن شماره 2 ساعت 16 تا 18 میزبان سه فیلم «مه‌لقا» به کارگردانی مریم جمالی، «سنگ‌های مرز» اثر روح‌الله اکبری، «فرش عرش» ساخته روح‌الله توکلی در بخش «کوتاه» مسابقه ملی است.

ساعت 18 تا 20 نیز فیلم مستند «علی موسیو» به کارگردانی مسعود میر از بخش «نیمه بلند» مسابقه ملی روی پرده سالن شماره 2 پردیس سینمایی ملت می‌رود. همچنین فیلم‌های مستند «در پس جنگ» به کارگرانی محمدحسین محمودیان و «همه چیز از بالا قشنگ‌تر است» اثر کاوه حدادی از ساعت 20 تا 22 در بخش مسابقه «جایزه شهید آوینی» جشنواره «سینماحقیقت» روی پرده این سالن می‌رود.

سالن شماره 9 امروز 20 آذرماه از ساعت 16 تا 18 میزبان اکران فیلم «دنیای وحشی زاگرس» ساخته فرشاد افشین‌پور در بخش «بلند» مسابقه ملی خواهد بود. همچنین 2 فیلم «عملیات دماوند» از احسان مشکور، «ضیاء‌الدین» اثر محمدرضا دهستانی که در بخش «جایزه شهید آوینی» جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارند، ساعت 18 تا 20 روی پرده این سالن می‌روند. درنهایت فیلم «هنرمند واحد پنج» ساخته محمدصالح حجت‌الاسلامی از بخش خارج از مسابقه در سالن شماره 9 پردیس سینمایی ملت به نمایش درمی‌آیند.

فیلم‌های «نقاش مستقل» اثر جیوگو وارلا سیووا، محصول کشور پرتغال ساعت 14 تا 16 در بخش «نیمه‌بلند» مسابقه بین‌الملل، «بنده نیکوکار» اثر خوان ایگناسیو زوالوس، محصول کشور آرژانتین ساعت 16 تا 18 در بخش «بلند» مسابقه بین‌الملل و فیلم «سرگیجه» ساخته اثر هاروئو اینوئه، محصول کشور ژاپن که در بخش «پرتره» شرکت دارد ساعت 18 تا 20 در سالن شماره 10 پردیس سینمایی ملت به نمایش در می‌آیند.

همچنین سالن شماره 6 پردیس سینمایی ملت در روز اول از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» از ساعت 14 تا 16، فیلم «اپی بین مرگ و زندگی» به کارگردانی مهدی سالکی در بخش «بلند» مسابقه ملی و بین‌الملل روی پرده می‌رود. همچنین ساعت 16 تا 18 میزبان فیلم «غیر مسکونی» به کارگردانی مسعود زارعیان در بخش «بلند» مسابقه ملی و بین‌الملل است. ساعت 18 تا 20 نیز 2 فیلم مستند «دیواره‌های مرز» به کارگردانی فاطمه مرزبانی و «عزیز» ساخته مهدیه سادات محورجعفری از بخش «نیمه بلند» مسابقه ملی روی پرده سالن شماره 6 پردیس سینمایی ملت می‌رود. همچنین فیلم مستند «ردی از یک مرد» به کارگرانی ساسان فلاح‌فر از ساعت 20 تا 22 در بخش «بلند» مسابقه ملی و مسابقه «جایزه شهید آوینی» جشنواره «سینماحقیقت» روی پرده این سالن می‌رود.

سالن شماره سه ملت از ساعت 16 تا 18 میزبان اکران فیلم «آب ما را خواهد برد» به کارگردانی محمد احسانی در بخش «نیمه‌بلند» مسابقه ملی و بین‌الملل، ساعت 18 تا 20 سه فیلم «ماهر» به کارگردانی محمد سلیمی‌راد، «آت اوغلان» اثر هادی شریعتی و «رضایت مادر» ساخته امین لطفی شهپر در بخش «کوتاه» مسابقه ملی خواهد بود.

و در پایان سالن شماره چهار در سه سانس میزبان سه فیلم خارجی خواهد بود که از ساعت 16 تا 18 فیلم «فرشته‌های سینجار» اثر هانا پولاک، محصول مشترک لهستان و آلمان در بخش «نمایش ویژه»، از ساعت 18 تا 20 مستند «نردبان ایوان» اثر نیکولای بم، محصول کشور روسیه در بخش «نیمه‌بلند» مسابقه بین‌الملل و از ساعت 20 تا 22 مستند «ریشه‌ها» اثر ته‌آ لوکاچ، محصول کشور صربستان در بخش «بلند» مسابقه بین‌الملل روی پرده می‌روند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل