بازدید 22526
با تحولات منطقه و جهان

اعلام ناخرسندی ایران به سفیر چین/ سفر مقام ارشد دولت چین به ایران و امارات/ مانور نظامی ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی/ حمله هوایی ترکیه به دهوک عراق

اعلام ناخرسندی ایران به سفیر چین، سفر مقام ارشد دولت چین به ایران و امارات، مانور نظامی ارتش اسرائیل در مرز‌های شمالی، حمله هوایی ترکیه به دهوک عراق و سفر دو مقام آمریکایی به چین برای آماده سازی سفر بلینکن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 11 December 2022

اعلام ناخرسندی ایران به سفیر چین/ سفر مقام ارشد دولت چین به ایران و امارات/ مانور نظامی ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی/ حمله هوایی ترکیه به دهوک عراق

بین الملل تابناک: اعلام ناخرسندی ایران به سفیر چین، سفر مقام ارشد دولت چین به ایران و امارات، مانور نظامی ارتش اسرائیل در مرز‌های شمالی، حمله هوایی ترکیه به دهوک عراق و سفر دو مقام آمریکایی به چین برای آماده سازی سفر بلینکن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام ناخرسندی ایران به سفیر چین 

شنبه شب، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، با محکوم کردن اتهامات بی اساس بیانیه پایانی نشست ۴۳ سران شورای همکاری خلیج فارس، صدور این گونه بیانیه ها را تکرار سیاست شکست خورده ایران هراسی خواند که فقط می تواند تلاشی بیهوده برای پوشاندن اقدامات بحران آفرین برخی کشورهای این شورا در حمایت مالی، سیاسی و لجستیکی از گروه‌های تروریستی و زخم عمیق مردم رنج دیده کشورهای بحران زده منطقه باشد.

سخنگوی وزارت خارجه با یادآوری تحمیل هزینه‌های هنگفت جانی و مالی بر مردم منطقه از ناحیه سیاست های مخرب برخی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس، از این شورا خواست در رویکردهای خود در قبال مسائل منطقه ای تجدیدنظر کنند و مسیر سازنده را برگزینند.

کنعانی اشاره بیانیه این شورا در خصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته ای کشورمان را مردود دانست و افزود: کشورهایی که تمام تلاش خود را برای ناکام گذاشتن توافق هسته ای به کار بسته بودند، اکنون با نادیده گرفتن پایبندی کامل ایران به برجام و قوانین بین المللی، نسبت به اقدامات مشروع ایران معترض شده‌اند.

کنعانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر امنیت درون زای منطقه و رعایت هنجارهای بین المللی، هیچ گونه مداخله ای را در سیاست ها و برنامه های فناوری و دفاعی خود برنمی‌تابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید دوباره بر مواضع اصولی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی سرزمین جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعا بر این جزایر را بی ثبات کننده، دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اشراف و توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس و هوشیاری نسبت به هر گونه شرارت و ناامنی دریایی، صدور این گونه بیانیه ها و مواضع را بی تأثیر در عزم نیروهای مسلح ایران در تامین امنیت کشور و امنیت منطقه خواند.

کنعانی همچنین ضمن ابراز تعجب از درج برخی مطالب در بیانیه مشترک شورای همکاری خلیج فارس و چین، یادآور شد: مذاکرات رفع تحریم های غیرقانونی، منحصر به موضوع هسته ای ایران و با طرف های شناخته شده بوده و تجربه نشان داده در همان مسیر می تواند پیش برود؛ مضافا اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه برای دستیابی به یک توافق منصفانه و پایدار در این مسیر آماده بوده و هست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به دیدار امروز سفیر چین با دستیار آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: در این ملاقات نسبت به ورود بیانیه مذکور به موضوع تمامیت ارضی ایران ابراز ناخرسندی شدید و تاکید شد جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس جزء لاینفک تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران است که مانند هر بخش دیگر از سرزمین ایران هرگز موضوع مذاکره با هیچ کشوری نبوده و نخواهد بود.

سفیر چین نیز با تاکید بر احترام کشورش به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، در توضیحات اهداف سفر رئیس جمهور کشورش به ریاض، این سفر را در راستای کمک به صلح و ثبات در منطقه و بهره گیری از گفت‌وگو به عنوان ابزاری برای حل مشکلات خواند.

سفیر چین سیاست خارجی کشورش در منطقه را مبتنی بر توازن دانسته و مبادلات پیش بینی شده دیپلماتیک از جمله سفر معاون نخست وزیر چین به ایران در روزهای آینده را مؤید این رویکرد اعلام کرد.

سفر مقام ارشد دولت چین به ایران و امارات

رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند، معاون نخست‌وزیر این کشور قرار است به ایران و امارات سفر کند.

اعلام ناخرسندی ایران به سفیر چین/ سفر مقام ارشد دولت چین به ایران و امارات/ مانور نظامی ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی/ حمله هوایی ترکیه به دهوک عراق

«هو چون‌هوا»، معاون نخست‌وزیر چین قرار است از امروز یکشنبه تا چهارشنبه به ایران و امارات سفر کند.

خبرگزاری شینهوا بدون اشاره به جزئیات این سفر اعلام کرد، این سفر به دعوت دولت‌های امارات و ایران صورت می‌گیرد.

مانور نظامی ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز مانور نظامی ناگهانی ارتش در مرزهای شمالی خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی عنوان کرد که این مانور با نام "زمستان گرم ۲" برگزار خواهد شد و هدف از آن تقویت آمادگی نیروها در جبهه شمالی است.

به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، قرار است ۸۰۰۰ سرباز ارتش و ۵۰۰۰ نیروی ذخیره در این مانور که تا روز سه شنبه ادامه دارد، شرکت داشته باشند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد، این رزمایش با هدف تقویت آمادگی یگان‌های میدانی ارتش و یگان‌های لجستیک برای سناریوهای غیرمنتظره و متنوع در جبهه شمالی است.

اعلام ناخرسندی ایران به سفیر چین/ سفر مقام ارشد دولت چین به ایران و امارات/ مانور نظامی ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی/ حمله هوایی ترکیه به دهوک عراق

بر اساس بیانیه ارتش، این تمرین نظامی از سوی هیات تکنولوژی و امور لجستیکی هدایت می‌شود، به طوری که یگان‌های نظامی از سطح گردان تا تیپ‌ها و فرماندهان مناطق و ستاد ارتش آموزش می‌بینند.

ارتش اسرائیل افزود: در جریان این تمرین نیروها نحوه تعامل با سناریوهای عملیاتی در جبهه شمالی و در زمینه لجستیکی و نیز همکاری با نیروهای زمینی را شبیه سازی می‌کنند. منطقه شمال شاهد تحرکات فعال نیروهای امنیتی خواهد بود. در چارچوب طرح آموزش‌های سالانه برای سال ۲۰۲۲ این تمرین از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی در رابطه با این مانور، آن را بسیار مهم توصیف کرده است.

حمله هوایی ترکیه به دهوک عراق

منابع خبری از حمله هوایی ترکیه به منطقه «العمادیه» عراق خبر دادند.

 ترکیه شامگاه شنبه بار دیگر منطقه «العمادیه» استان دهوک عراق را به بهانه حضور عناصر پ.ک.ک هدف حملات هوایی خود قرار داد.

شبکه خبری المیادین این خبر را به نقل از خبرنگار خود در بغداد منتشر کرد؛ اما گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از این حمله هوایی ترکیه مخابره نکرده است.

اعلام ناخرسندی ایران به سفیر چین/ سفر مقام ارشد دولت چین به ایران و امارات/ مانور نظامی ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی/ حمله هوایی ترکیه به دهوک عراق

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با گروهک تروریستی گروه کارگران کردستان (پ. ک.ک) تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

آنکارا گروه کارگران کردستان را مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار شهروند ترکیه می‌داند، این در حالی است که در مقابل نیز بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات ارتش آنکارا خالی از سکنه شده است.

پ. ک.ک در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد.

سفر دو مقام آمریکایی به چین برای آماده سازی سفر بلینکن

دو مقام آمریکایی از جمله دستیار وزیر خارجه آمریکا از روز یکشنبه به کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن سفر می کند تا در سفر به چین، مقدمات سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور را فراهم کند.

روز شنبه به وقت محلی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد "دانیل کریتنبرینک" دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه و لورا روزنبرگر، مدیر ارشد شورای امنیت ملی در امور چین و تایوان، از ۱۱ تا ۱۴ دسامبر به چین، کره جنوبی و ژاپن سفر خواهند کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، آنها در سفر خود به چین، دیدار ماه گذشته روسای جمهور چین و آمریکا در بالی در ماه گذشته را پیگیری خواهند کرد تا به مدیریت مسئولانه رقابت بین دو کشور ادامه دهند و زمینه های بالقوه همکاری را بررسی کنند.

اعلام ناخرسندی ایران به سفیر چین/ سفر مقام ارشد دولت چین به ایران و امارات/ مانور نظامی ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی/ حمله هوایی ترکیه به دهوک عراق

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: آنها همچنین آمادگی های لازم برای دیدار آنتونی بلینکن از چین در اوایل سال ۲۰۲۳ را انجام دهند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، این دو مقام در سفر خود به کره جنوبی و ژاپن، در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه ای و دوجانبه رایزنی خواهند کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: در اوایل سال ۲۰۲۳ به منظور گفت‌وگو با مقامات ارشد چین در مورد طیف گسترده ای از مسائل دوجانبه و جهانی به این کشور سفر خواهد کرد.

بلینکن تصریح نمود، در ژانویه یا فوریه ۲۰۲۳ به چین سفر خواهد کرد، اما هنوز درباره تاریخ دقیق این سفر تصمیم گیری نشده است.

در اوایل ماه نوامبر، بلینکن گفته بود که سفر آتی وی به چین با هدف "تقویت ارتباطات" میان واشنگتن و پکن و پیگیری توافقات به دست آمده در دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در بالی انجام خواهد شد.

کاخ سفید ۲۳ آبان ماه در بیانیه ای با بیان اینکه جو بایدن و شی جین پینگ روسای جمهور آمریکا و چین در بالی اندونزی درباره تایوان، حقوق بشر و اوکراین با یکدیگر گفت‌وگو کردند، اعلام نمود که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به چین خواهد رفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۸
در انتظار بررسی: ۹۳
انتشار یافته: ۸۲
اخی! چه احساسی و رمانتیک. اعلام ناخرسندی کردین؟ نازش هم کردین؟ اگر امریکا بود چکار می کردین؟ اجازه هست بگیم مرگ بر چین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
نهایت جرات شما در مقابل چین همینه! ابراز ناخرسندی!!!!!!!!!
ناشناس
| France |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
میخواین با تمام دنیا دشمن بشیم؟ راستی مرگ بر امارات چی؟ خود امارات که حرفهاش در این مورد بدتره؟ یا مثلا مرگ بر عربستان؟ یا ترکیه که در مورد آذربایجان دیدیم چه کرد؟ هیچ کشوری عاشق چشم و ابروی ما نیست و هر کشوری در بعضی جاها با ما اختلاف داره. اختلاف سرجای خود همکاری هم سرجای خود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
افراد بی وطنی که در ماجراهای اخیر ماهیت خودشان را نشان دادند و حتی در شکست تیم ملی خوشحالی کردند،اگر آمریکا این حرف ها را زده بود خوشحال می شدند ،الان هم مشکل فقط چین و روسیه است برای اینها، نه وطن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
فقط اعدام
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
قابل توجه شرق ... راستی حسین آقا شریعتمداری در این خصوص نظری ندارن احیانا؟؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
یعنی اگر امریکا بود دنبال منافع کشورش نبود، وقتی انلگیس در قضیه زیر دریایی ها با استرالیا فرانسه را دور زد. ....شب بخیر ناشناس 10:34
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
امریکا حاضر است به هر فیلم علیه ایران جایزه دهد هنوز چین به این مرحله نرسیده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
امریکا به هر اختلاس گر ایرانی و مجرم مالی فراری و هر تروریستی که علیه ایران باشد ازش حمایت کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
جالب اینجاست آمریکا و اسراییل اصلا تا حالا همچین بیانیه ای ندادن ولی چین از پشت خنجر زد به ما و اومده میگه این جزایر متعلق به امارات است نه ایران.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
قراره محسن تنابنده دستمزدی که از سازمان اوج بخاطر پایتخت 5 گرفته بده به خانواده شکاری.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
نه، خواهش میکنم، تورو خدا تنش ایجاد نکنید، ایشالا که چیزی نیست و سوءتفاهم شده، مرگ بر چین نگید. ما ام وی ام ثبت نام کردیم.
امیرعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
عربستان با تغییر در سیایت های داخلی و
خارجی خود و اولویت قرار دادن منافع
مردمش هم با امریکا روابط دوستانه دارد و هم با چین و سایر کشورها ولی متاسفانه ما سیاست های کشور را همسو با منافع
روسیه تنظیم کردیم و نتیجه ای جز منزوی شدن در جوامع بین المللی نخواهد داشت اوابسته شدن به یک کشور خارجی همیشه مضر و باعث پسرفت می شود . در دنیای کنونی تعامل سازنده با تمام کشور ها امری ضرور و حیاتی است
در صورتی که در روابط توازن داشتیم چین هرگز به خودش اجازه این کار را نمیداد
لطفا برجام را احیا کنید
خواهید دید که از این به بعد چین به دنبالتان خواهد آمد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
اگر دنبال بهبود رابطه ایران و آمریکا هستیم راهش برجام نیست. مگر آمریکا با هند یا پاکستان برجام امضا کرده؟ برجام قرارداد بین دو دشمنه و دوباره هم به هم خواهد خورد و باعث افزایش دشمنی میشه همانطور که زمان ترامپ شد
والی
| Japan |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
مگر دست ماست که چکار کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
هیچ کشوری در دنیا ، دوست همیشگی و دشمن همیشگی نبوده و نیست

و فقط حفظ منافع ملی کشور ها است که دوستان و دشمنان موقت را برای کشورها تعیین و انتخاب میکند

و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
آقای رییس جمهور جراحی اقتصادیت هم مردم و نابود کرد هم به حاکمیت خسارت زد.البته نگران نباش یه نفر هم بیکار نیست صد البته یه نفر هم درآمد کافی نداره
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
برادرجان برجام چطوری باید احیا کرد یک طرف متن برجام را آنطوری که دلش میخاد ترجمه کرده و علاوه برآن این آمریکای خبیث و بدنبال آن اروپایی بدعهد از اجرای مفاد آن خوداری کردند.ایران که همیشه اجرای آنرا منوط به لغو تحریم‌ها کرده این ما نیستیم که باید برجام را اجرا کنیم طرفهای مقابل ما نیت دیگری دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
پس چکارکنیم؟ بشینیم برا چینیها شیپور بزنیم؟
چین نمک نشناس، بی جا کرده که در امور داخلی ما دخالت می کنه. البته این نتیجه اعتماد بیش از حد مسئولین کشور به این نامردهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
چین شد نمک نشناس؟ مگه ما چه نمکی به چین دادیم؟ این چین بود که در شرایطی که آمریکا تحریمهای شدیدی علیه ما وضع کرد به ما تا اندازه ای کمک کرد دربرابر تحریمها! متاسفانه نیاز ما به چین بیشتر از نیاز چین به ماست
ما فقط ناخرسندیم و نه بیشتر .
سیاست خارجی ایران باید براساس اصل «هم شرقی و هم غربی» باشد.
هیچ دری تنها بر اساس یک پاشنه «نگاه به شرق» و بدون پاشنه « نه شرقی، نه غربی» نمی چرخد.
روزی هم سفیر روسیه به وزارت خارجه فراخوانده خواهد شد.
آن روز زیاد دور نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
بخاطر اعمال تحریم و بخاطر اینکه به همه اعضای کشتی تیم ملی ایران اجازه حضور در امریکا را نیافتند.
تیرهای خبری کیهان در مدح و ستایش چین و روسیه را مرور کنید شرم آور است
ایرانی که اقتصادش در حال له شدن است و دائماً با دیگر کشورها جدال و تشنج دارد، چیزی برای عرضه به چین ندارد. مواضعی که چین در این 2-3 روز همسو با اعراب علیه ایران اتخاذ کرده، جای هیچ تعجبی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
اعراب نه ... کشورهای عربی
چه کسی از مقام چین دعوت کرده؟
چرا مردم رو به بازی گرفتین؟
بخدا ما نه آلبانی میشینیم و نه شرکت کننده در کنفرانس برلین بودیم. ولی با حضور چین در کشورمون مخالفیم.
چرا رفراندوم برگزار نمی کنید تا یکبار برای همیشه خط و مشی این سیاست لنگ در هواتون مشخص بشه؟
بابا چین و روسیه اصلا قابل اعتماد نیستن.

پدر مردم دراومد بخدا
چه قدر به عضویت در شانگهای و پیمان 25 ساله با چین پز دادند!!!!
روابط بین المللی برمبنای عشق و عاشقی نیست. نه آمریکا نه چین نه روسیه نه هیچ کشور دیگه ای دنبال منافع ما نیستند. ماییم که باید سعی کنیم با ایجاد توازن بین کشورها منافع خودمون رو تامین کنیم. در ضمن الان هند و چین اختلافات ارضی دارن. آیا ما میایم طرف چین رو بگیریم یا میگیم باید با روش صلح آمیز حل بشه؟ خوب چین هم همین کار رو کرده و حرف عجیبی نزده. البته در مورد مواضع دیگه اش مثل بحث برنامه هسته ای به عربستان نزدیکتر شده که دلیلش بحث منافع چینه که میخواد کشورهای عربی از آمریکا فاصله بگیرند تا امنیت انرژیش بیشتر تامین بشه. همچنین چین داره غیرمستقیم به ما هم هشدار میده که امنیت چین و کشورهای عربی به هم مربوطه. هر چند چین منافع مهمی هم در ایران داره.
از قدیم گفته اند: دوستی با دوستان ناباب انسان را از راه به در می کند.
خوب علیه چین یه بیانه بدید
بعد از برجام رییس جمهور چین اومد تهران و دنبال سرمایه گذاری گسترده بود، اما دولت آقای روحانی تحویلش نگرفت و زودتر از موعد برگشت. دلیلش هم این بود که میخواست مثلا آمریکا رو ناراحت نکنه! درحالیکه اگر ما میخواستیم آمریکا با ما رابطه اش رو بهتر کنه راهش این بود که با چین رابطه مون رو گسترش میدادیم تا آمریکا مجبور بشه برای توازن بیشتر با ما راه بیاد! الان چین سرمایه گذاریهای کلانی در کشورهایی مثل عربستان و امارات کرده و ما باید انگشت به دهن بمونیم!
الان هم با نزدیکتر شدن عربستان به چین، اروپا و آمریکا بیشتر نیاز دارن که با ایران رابطه شون رو بهتر کنند. تازه بهبود رابطه چین و عربستان، راه رو برای بهبود رابطه ایران و عربستان، فراهم میکنه. باید بدونیم، ما چه بخوایم چه نخوایم شرقی و آسیایی هستیم و منافع مشترک خیلی بیشتری با چین داریم تا آمریکا. الان هم آسیا داره به سرعت پیشرفت میکنه و داره شرق آسیا بجای اروپا و آمریکا میشه مرکز اقتصاد دنیا.
"ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با گروهک تروریستی گروه کارگران کردستان (پ. ک.ک) تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند."


ما به عراق رو بمباران نمیکنیم؟
همون گروه ها نیستن که 2 ماهه همه جا رو به اشوب کشیدن و اعتراضات مردم رو به حاشیه بردن؟

چرا میگی به بهانه؟؟ نمیدونی واقعا اونا تروریستن یا حتما باید اتیش بیاد درخونت که اونارو تروریست بدونی
«اعلام ناخرسندی ایران به سفیر چین»
آقای کنعانی گمان می کند رهبر یک کشور با بیش از یک و نیم میلیارد جمعیت، که در سایه ی درایت و دوراندیشی رهبرانش می رود به اولین اقتصاد جهان هم تبدیل شود، آن قدر ساده است که تحت تأثیر القائات کشورهای عربی قرار بگیرد. همین نگاه از بالا است که سیاست خارجی ما را امروز به حدی تنزل داده که نبودش شاید مفیدتر باشد. جناب کنعانی اگر نمیدانی بدان شاید اصلاً این خود چین بوده که گام اول را برای برگزاری چنین نشستی برداشته است. و این پیام روشنی برای سیاست خارجی ورشکسته ی ما دارد که شما عاجز از درکش هستید. شما که تا دیروز هر کسی حرفی در خصوص جزایر سه گانه می زد به بدترین و زشت ترین القاب خطابش می کردید چطور شد در مورد چین فقط ناخرسندید؟ اتفاقاً چین هم با این گام خود خواسته ناخرسندی خود را از شما نشان دهد و ...
بعضی موقع پیش خود میگفتم آمریکا در طول تاریخ بارها جنایت کرده ومردمان بیگناه کشورها را کشته واین همه ظلم کرده چرا تابه حال تاوان ظلم های خود را پس نداده است ولی اکنون میفهمم در کارهای خداوند حکمتی هست . اگر آمریکا ازبین برود قدرت جهان بدست افراد پست تر وظالم تر از آمریکا مانند چین می افتد که به هیچ قوانین دنیا پایبند نیست دنیارا به ویرانی میکشد. لذا ازاین جهت توازن قدرت لازم است یارو رفته عربستان تجملات فرش قرمز را زیر پایش دیده ازخود بیخود شده است درست 180 درجه چرخش پیدا کرده با یاوه سرایی حق را ناحق میکند آمریکا آشکارا میگوید چون ایران با ما نیست به اتهامات ناروا متهم میکنم وتا حال نگفته جزایر سه گانه مال امارات بوده ولی ریس جمهور چین به ظاهر با ایران دوستی میکند ولی از دشمنان بدتر از پشت خنجر میزند وقیحانه خاک ایران را به امارات میبخشد . اینجاست که باید ایران استقلال تایوان را برسمیت بشناسد
بنظر من رئیسی همین امروز باید به این ۳ جزیره سر بزنه تا جواب گستاخی کشورک های حاشیه خلیج فارس رو بده
ايشون بهتره بره مشكلشو باتايوان حل كنه.
دوستان ارزشی غیب شدن
در آینده ای نزدیک چین تمام منابع جهان را خواهد بلعید.
اجماع جهانی برای جلوگیری از زیاده خواهی های و رشد چین امری لازم است.
چین همچون غده سرطانی در حال رشد است.
سفر مقام ارشد دولت چین به ایران و امارات!!!!!!!!!

برای واسطه گری بر سر چه چیزی؟
جالا که رییسشان به کشور های عربی رفته و گند زده ، سفر معاون نخست وزیر شان به ایران چه ارزشی دارد ؟
برای دیدن واکنش مناسب در چنین شرایطی لطفا وزیر خارجه اعلام کنه که "تایوان حق مستقل بودن داره" تا ببینید که واکنش مناسب یعنی چی
ما با ترکیه رابطه خوبی داریم اما خیلی جاها هم اختلاف داریم مثلا در مورد سوریه یا بحث کریدور نخجوان به جمهوری آذربایجان. با چین هم همینه. قرار نیست با یک کشور صد در صد توافق داشته باشیم. البته مشکل اینه که به خاطر نبود توازن ما نیاز بیشتری داریم به چین تا چین به ما.
آهای مسئولین و مرم دل بسته به روسیه و چین. امیدوارم اقدام جین پینگ در عربستان تلنگری به شما زده باشد. سیاستمدار واقعی کسی است که بتواند از تمام دنیا به نفع کشور خودش بهره برداری کند دقیقاً مانند امیر امارات و قطر
در پاسخ به نظر اولی باید گفت که چین مانند آمریکا هنوز دشمن ایران نشده و باید در مورد این بیانیه شوم آنهایا مصاحبه با پهلوی که جز براندازان هست، و وقتی این دو کنار هم قرار بدهیم باید هشدار لازم به آنها داده شود و خیلی هم نباید فاجعه درست کرد در قبال این دو وگرنه ایران خیلی کارها می تواند علیه چین در خلیج فارس انجام دهد یا در قبال تایوان
حتی ترامپ که بیشرین مخالفت را با ایران می کرد و بیشترین دلبستگی را به اسرائیل داشت غلطی را که این مردک چشم بادامی کرده هرگز نکرد. آهای دلبستگان به روسیه و چین بیدار شوید مسیرتان اشتباه بوده و اشتباه هست.
حتما باید جلوی سفر یک مقام بی نام‌و نشان چین که صرفا جهت ماستمالی خواهد بود در این بازه گرفته بشه. بهانه بیارید برنامه ها فعلا جابجا شده.
باید بفهمن ما این همه سختی مقاومت برای نشنیدن گنده گویی آمریکا نکشیدیم که چین بیاد از پشت چاقو بزنه.
وقت ان است که کسانیکه با انتخاب مسیر پر خطا و اشتباه استراتزیک ، باعث فقر و فلاکت و بدبختی مردم

و عقب مانده گی کشور شده اند

با شهامت و اعتماد به نفس و بزرگمنشی به آن اعتراف کرده و از مردم عذرخواهی و جبران کنند

و با تمام کشورهای منطقه و جهان در شرایط برابر و عادی و
رقابتی محترمتانه و برای رسیدن به رفاه مردم و پیشرفت

کشور ، تا دیر تر نشده دست به اقدامی موثر و فوری و بدون دخالت دادن تند روها بزنند
مرگ بر چین و روسیه
آخی ناراحت شده ناخرسند شده
سفر مقام ارشد دولت چین به ایران و امارات
جزایر 3 گانه ؟؟؟
نگاه به شرق عجب خوشگل جواب داد اصولگرایان بفرمایید
اینهمه اعمال خشونت لازم نیست یک موقع ناراحت میشن
بهتر است يك هيئت از مجلس ايران به تايوان سفر كند
منتظر بستن سفارت چین هستیم ، هر چیز کمتری یعنی توهین به شعور ملت و بی احترامی به خون شهدا و مقدسات.
دلواپسان دلخوش به چین ناخرسند شدن، خدا بخیر کنه
واقعا تعجب کردم وقتی شنیدم جنازه رستم قاسمی از چین به ایران منتقل شد .
مگر کشورمون چی کم داره ؟
بابا ناخرسند
ناخرسند کی بودی تو
یه مقایسه ای داشته باشیم و مثالی از یکی از کشورهای هم سطح ایران داشته باشیم بد نیست:
ایران با چین رابطه نزدیک دارد و هر آنچه ایشان بفرمایند اطاعت می کنند از چین واحد حمایت می کند از کلمه تایوان استفاده نمی کند هیچگونه مخالفتی در سرکوب مسلمانان چین ندارد و ... بعد چین به راحتی در باره تمامیت ارضی ما موضعگیری می کند. اما ترکیه صدای اعتراضش در خصوص سرکوب مسلمانان چین همیشه بلند است و چین حتی یکبار هم جرأت شماتت با ترکیه ردا نداشته است
چینی ها بابت مکرشون در این سالها به ما که خود را رفیق جا زدند اما دیدیم که از پشت خنجر زدند، باید تنبیه بشوند .
بارها گفتم که قرآن و عترت مجوز دوستی با اهل کتاب را داده است با غیر اهل کتاب دوستی نکنید مانند چین ، کره شمالی ، روسیه و.. ولی کو گوش شنوا حالا نتیجه ببینید و عبرت بگیرید و
چین رفتار حساب شده ای را برای منافع کشورش انجام داد هم زمان با اتخاذ موضع علیه ایران دول عربی را جذب و آمریکا و اسرائیل را تا حدودی همراهی کرده است و باید بر این مسئول آفرین گفت زیرامنافع کشورش را با این رفتار ارتقا داده است
البته اعلام ناخرسندی به اندازه کافی قاطعانه هست ولی کاش کمی هم اخم می کردید تا متنبه بشن !!!
چینی ها جایی سرمایه گذاری می کنند که حداقل های ثبات سیاسی اقتصادی و اجتماعی را دارد
به نظرم جوری صحبت نکنیم که چین از ما ناراحت بشه . خوب نیست . می شد این ابراز ناراحتی رو ملایمتر هم گفت
خوب چینی ها و امارتی ها و عربستانی ها خرسند هستن به جاش
ما هم باید تایوان رو کشور مستقل اعلام کنیم تا چین عبرت بگیره
چین در دیدار از عربستان تنها در مورد جزایر سه گانه مواضع مداخله جویانه نداشته و در اموری مانند فعالیت هسته ای و موشکی و احضور منطقه ای ایران هم مواضع خصمانه ای گرفته است و حالا برایفریب دولت ایران نخست وزیرش را میخواهد بفرستد ایران تا با یک خوش و بش قضیه را فیصله داده و همدستی با کشورهای عربی را ماستمالی کند.
به رئیس جمهور چین ، ، اختلاف کشورت با تایوان را هم در نظر بگیر و بعد برای دیگران نسخه بپیچ ! نا مرد
راستی جزیره تایوان از نظر ایران متعلق به کیست ؟
ما اظهار ناخرسندى كرديم ولى چين ككش هم نگزيد ، چرا ؟ چون براى چين جمع كشورهاى عربى منافع بيشترى ايجاد مى كند تا ايران
سیاست چین مثل ظرف چینی شکننده است
روسیه برای کادر فنی تیم کشتی ایران در آمریکا مزاحمت ایجاد می کند.
چین با عربستان سعودی معاهده امضا کرده چرا بعضی ایرانی ها خوشحال شدن؟
به یاد ندارم آمریکا درباره جزایر سه گانه چنین نظری داده باشه. فقط تصور کنید آمریکا چنین میکرد. واقعا چیزی مهمتر از تمامیت مرزی هست؟ چین بزرگترین توهین رو کرده چرا سکوت یا ابراز خرسندی؟! بهترین کار چرخش به سمت آمریکاست، قطعا آمریکا بیشتر هوامون رو داره
ای بابا حالا لازم هم نبود که با چین اینقدر!! خشن رفتار کنید! بنده های خدا به غلط کردن افتادن.
کجاست اون شریعتمداری؟! کلی به سیاست لبخند! بد میگفت و ادعا میکرد که جواب نمیده، الان چی شد؟ سیاست اخم و نا..جواب داد؟!
دوستان خیلی خودتون رو ناراحت نکنین. همه روابط در دنیا بر اساس سود و زیاد و منفعت تشکیل شده و نه اصل برادری یا به قول یکی از دوستان بالا، عشق و عاشقی! چین الان از خود ما هم بهتر میدونه که ایران به خاطر سیاست هاش به هیچ وجه با امریکا و غرب نمیتونه دوست باشه و این رو هم خوب میدونه که خاطر اقتصاد برشکسته و حال و روز الان ایران، نیاز داره به همراهی کشورهای شرقی ( برای قطعنامه ها و ... ) و برای همین هم خوب میدونه که این همراهی با عربستان ، ایران رو ناراحت میکنه ولی در حد همین گلایه!! و خیلی خوب درک کرده که اصولا ایران کاری نمیتونه بکنه!! و گیریم فرضا ایران بخواد رابطه با شرق رو هم باطل کنه، که در این صورت هم با توجه به حجم ریالی معاملات با اعراب و دیگر کشورها، عدد ایران اصلا براش مهم هم نیست حتی!!!
باسلام ایکاش براحتی بازار 80میلیون نفری را دراختیار چین قرار نمی‌دادیم وازاین اهرم قوی در روابط اقتصادی مثل فروش نفت و... استفاده میکردیم تا کشوری مثل چین که تولید زیاد ومتنوع دارد براحتی نتواند جانب کشوری دومیلیون نفری بگیرد واز اونفت بخرد و... انشاالله عاقبت به خیر شویم
ببینیم ز دیوار سفارت چین هم به صورت خودجوش بخاطر تمامیت ارضی کشور بالا می‌روند یا چین هم جزو خطوط قرمزهای است
مسئولان مثل اینکه در جریان نیستند که چین بزرگترین و اولین شریک تجاری امریکاس
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی