بازدید 4095

هوای امروز اصفهان آلوده است

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز هجدهم آذر ماه با میانگین ۱۱۶ وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 09 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، میانگین شاخص کیفی هوای کلانشهر بر اساس داده‌های چهار ایستگاه فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز جمعه هجدهم آذر ماه وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلانشهر در ایستگاه پایش خیابان‌های احمدآباد با ۱۳۰، استانداری با ۱۱۰ و پروین با ۱۳۵ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و در ایستگاه رودکی با ۹۰ AQI در وضعیت زرد و قابل قبول ثبت شد.

امروز وضعیت کیفیت هوای شاهین شهر با شاخص ۸۸ در وضعیت زرد و قابل قبول ثبت شده و ایستگاه‌های مبارکه، منطقه صنعتی سجزی؛ دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.

به گزارش مهر، اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره سکون نسبی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد.

هشدار سطح زرد رنگ هواشناسی به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

در این اطلاعیه آمده است از امروز پنجشنبه تا اواسط روز شنبه ۱۹ آذرماه به دلیل حاکمیت سکون جوی در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی، احتمال کاهش نسبی شعاع دید و افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد.

هواشناسی در این اطلاعیه توصیه کرده که گروه‌های آسیب پذیر مانند افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی، سالمندان، کودکان و زنان باردار از تردد غیر ضرور و فعالیت ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار