بازدید 4547

کشف دی‌ان‌ای ۲ میلیون ساله در گرینلند

محققان می‌گویند دی‌ان‌ای ۲ میلیون ساله در گرینلند کشف کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 08 December 2022


به گزارش تابناک به نقل از فرانس ۲۴؛ محققان دانمارکی اعلام کردند یک DNA با قدمت دو میلیون سال را در رسوبات عصر یخبندان پیدا کرده اند که فصل جدیدی را در دیرینه شناسی باز می‌کند. این قدیمی‌ترین دی‌ان‌ای استخراج شده تاکنون است.

«میکل وینتر پدرسن» یکی از محققان این مطالعه جدید که نتایج آن در مجله علمی Nature منتشر شده می‌گوید: ما در حال شکستن سد آنچه فکر می‌کردیم می‌توانیم از نظر مطالعات ژنتیکی به آن برسیم. مدت‌ها تصور می‌شد که یک میلیون سال مرز بقای DNA است، اما اکنون دو برابر آن سن را در اختیار داریم.

محققان قطعات DNA را در رسوبات شمالی‌ترین قسمت گرینلند به نام کپ کپنهاگ پیدا کردند. فناوری جدید دانشمندان را قادر ساخت تا تعیین کنند که این ۴۱ قطعه بیش از یک میلیون سال از قدیمی‌ترین DNA شناخته شده که از یک ماموت سیبری به دست آمده، قدیمی‌تر هستند.

دو میلیون سال پیش، گرینلند ۱۱ تا ۱۷ درجه گرمتر از امروز بود، اما در عرض جغرافیایی آن، خورشید نه در تابستان غروب می‌کند و نه در زمستان طلوع می‌کند. در محیطی که این قطعه دی‌ان‌ای پیدا شده، ۱۳۱ گونه گیاهی و همچنین ماستودون‌ها، گوزن‌های شمالی و خرگوش‌ها هم یافت شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل