بازدید 8363
۶
با تحولات منطقه و جهان

حمله راکتی گروه‌های عراقی به پایگاه نظامیان ترکیه / حملات ارتش ترکیه به مواضع نیرو‌های قسد در شرق سوریه / اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با آزمایش موشکی هفتم کره شمالی / بمباران بامدادی نوار غزه از سوی اسرائیل

حمله راکتی گروه‌های عراقی به پایگاه نظامیان ترکیه، حملات ارتش ترکیه به مواضع نیرو‌های قسد در شرق سوریه، اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با آزمایش موشکی هفتم کره شمالی، بمباران بامدادی نوار غزه از سوی اسرائیل و بازداشت ۷ تن در ترکیه به اتهام ارتباط با داعش، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ 04 December 2022

حمله راکتی گروه های عراقی به پایگاه نظامیان ترکیه/ حملات ارتش ترکیه به مواضع نیروهای قسد در شرق سوریه/ اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با آزمایش موشکی هفتم کره شمالی/ بمباران بامدادی نوار غزه از سوی اسرائیل

بین الملل تابناک: حمله راکتی گروه‌های عراقی به پایگاه نظامیان ترکیه، حملات ارتش ترکیه به مواضع نیرو‌های قسد در شرق سوریه، اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با آزمایش موشکی هفتم کره شمالی، بمباران بامدادی نوار غزه از سوی اسرائیل و بازداشت ۷ تن در ترکیه به اتهام ارتباط با داعش، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله راکتی گروه های عراقی به پایگاه نظامیان ترکیه 

منابع خبری عراق، شامگاه روز شنبه، از شنیده شدن صدای چندین انفجار مهیب در موصل (شمال عراق) خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» خبر داد که صدای چهار انفجار در موصل شنیده شده است. صابرین همچنین اضافه کرد که این انفجارها، در پایگاه زلیکان واقع در منطقه «بعشیفه» رخ داده؛ این پایگاه محل استقرار نظامیان ترکیه است.

برخی منابع دیگر گزارش دادند که دود غلیظی از این پایگاه به هوا برخاسته است. لحظاتی بعد، صابرین نیوز خبر داد که راکت های گراد به پایگاه ترکیه اصابت کرده است.

حمله راکتی گروه های عراقی به پایگاه نظامیان ترکیه/ حملات ارتش ترکیه به مواضع نیروهای قسد در شرق سوریه/ اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با آزمایش موشکی هفتم کره شمالی/ بمباران بامدادی نوار غزه از سوی اسرائیل

پایگاه‌های نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق در ماه‌های گذشته، همواره هدف حملات راکتی و پهپادی گروه‌های ناشناس قرار گرفته‌‌اند.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروه تروریستی پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروه پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار شهروند ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است.

حملات ارتش ترکیه به مواضع نیروهای قسد در شرق سوریه

همزمان با تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای ترکیه به مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک "قسد" در حومه رقه، در جریان حملات پهپادی ترکیه، یکی از فرماندهان نیروهای قسد متحد آمریکا در استان حسکه در شمال شرقی سوریه کشته شد.

خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک در شرق سوریه به نقل از منابع محلی در استان حسکه گفت: پهپادهای ترکیه یک خودروی نظامی حامل یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک و همراه وی را در روستای "سنجق شیخ" واقع در مسیر عامودا- حسکه هدف قرار دادند که به کشته شدن این فرمانده و همراه وی منجر شد.

حمله راکتی گروه های عراقی به پایگاه نظامیان ترکیه/ حملات ارتش ترکیه به مواضع نیروهای قسد در شرق سوریه/ اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با آزمایش موشکی هفتم کره شمالی/ بمباران بامدادی نوار غزه از سوی اسرائیل

همزمان ارتش ترکیه به حملات سنگین توپخانه‌ای خود علیه پایگاه‌های قسد و منازل غیرنظامی در روستاهای شهر استراتژیک عین عیسی در شمال رقه ادامه می‌دهد.

در همین راستا، منابع محلی گفتند، روستاهای صیدا و الخالدیه و جاده بین‌المللی (M4) در حومه عین عیسی، هدف حملات شدید ارتش ترکیه قرار گرفته است.

این منابع اشاره کردند که ترکیه یک روستای جدید و اردوگاه عین عیسی را با تانک هدف قرار داده و اطلاعاتی از تلفات انسانی میان نیروهای قسد و خسارات مادی به اموال غیرنظامیان وجود دارد.

در حومه حسکه نیز ارتش ترکیه و گروه‌های "الترکمانیه" متحد این کشور روستاهایی را در حومه شهرک تل تمر واقع در شمال غربی حسکه با سلاح‌های سنگین آماج قرار دادند.

روستاها و شهرک‌های حومه استان‌های الحسکه و الرقه در امتداد مرز سوریه و ترکیه محل حملات شدید ارتش ترکیه هستند که مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک، متحد آمریکا را آماج قرار می‌دهد.

اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با آزمایش موشکی هفتم کره شمالی

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده با متحدان خود آماده مقابله با آزمایش اتمی محتمل کره شمالی است.

حمله راکتی گروه های عراقی به پایگاه نظامیان ترکیه/ حملات ارتش ترکیه به مواضع نیروهای قسد در شرق سوریه/ اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با آزمایش موشکی هفتم کره شمالی/ بمباران بامدادی نوار غزه از سوی اسرائیل

ند پرایس در این باره اظهار داشت که آزمایش اتمی کره شمالی، اقدامی به شدت تشدید کننده خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین اضافه کرد، اکنون چند هفته است که نشانه‌هایی از آمادگی کره شمالی برای آزمایش احتمالی هفتم اتمی دیده می شود.

بمباران بامدادی نوار غزه از سوی اسرائیل

ارتش رژیم صهیونیستی ساعات نیمه بامداد امروز یکشنبه، اهدافی را در نوار غزه هدف حمله هوایی قرار داد.

در همین ارتباط گفته شده که هواپیماهای متجاوز اسرائیلی، یکی از پایگاه‌های مقاومت فلسطین در غرب استان خان یونس را هدف قرار داده و دقایقی بعد دو زمین کشاورزی را هم در شرق گذرگاه رفح و شرق استان مرکزی بمباران کردند.

جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی همچنین یک برج دیده‌بانی مقاومت را هم در محله العمور در شهر الفخاری در شرق خان یونس هدف قرار دادند؛ تا کنون این حملات در ساعات ابتدایی تلفاتی نداشته است.

از سوی دیگر، گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی مقاومت با جنگنده‌های اسرائیلی در جریان حملات بامدادی به نوار غزه مقابله کرده و به سمت آن‌ها آتش گشوده است. گردان‌های قسام تاکید کرد که مقابله با جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی با موشک‌های ضدهوایی و موشک‌های زمین به هوا انجام گرفته است.

همزمان، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در همان ساعات بامداد در خبری فوری اعلام کرد که ارتش در واکنش به شلیک مستقیم پدافند ضدهوایی مقاومت به سمت جنگنده‌های این رژیم در نوار غزه، یکی دیگر از پایگاه‌های حماس را بمباران کرده است. در عین حال، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این خبر فوری از پایان حملات هوایی این رژیم به نوار غزه پس از بمباران تعدادی از پایگاه‌های حماس خبر داد.

ساعاتی پیش از انجام این حمله،، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که برآورد نهادهای امنیتی رژیم اسرائیل بر این است که شلیک راکت در عصر روز گذشته از غزه به سمت اراضی اشغالی، پاسخی از طرف جهاد اسلامی به ترور دو فرمانده مقاومت در جنین در هفته گذشته بوده است. پیش از آن خبرگزاری شهاب در کانال تلگرامی خود در ساعات عصر شنبه از شلیک موشک به سمت یک شهرک صهیونیستی اطراف نوار غزه خبر داده بود. بر اساس اعلام این رسانه، منابع خبری عبری وقوع انفجار در یک شهرک اطراف غزه را تأیید کردند.

برخی رسانه‌های صهیونیست در این خصوص اعلام کردند که به نظر می‌رسد صدای انفجار مهیبی از شهرک‌های صهیونیست نشین کفار عزه و کیبوتس سعد شنیده شده است. تا کنون جزئیات بیشتری درباره تلفات و خسارات احتمالی این حادثه منتشر نشده است. دو روز پیش از این نیز، مقاومت فلسطین آزمایش موشکی جدیدی را در سواحل غزه انجام داده بود و بنابراین گزارش، در این آزمایش موشکی سه فروند موشک به سوی ساحل پرتاب شده بود. ماه گذشته نیز مقاومت فلسطین دو فروند موشک را به فاصله ۱۵ دقیقه به سمت دریا شلیک کرده بود.

بازداشت 7 تن در ترکیه به اتهام ارتباط با داعش

ترکیه شنبه شب گزارش داد که هفت تن را در جنوب این کشور به اتهام عضویت در گروهک تروریستی داعش دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری "آناتولی"، براساس گزارش استان ختای در جنوب ترکیه، این افراد در یک عملیات امنیتی بازداشت شده است.

حمله راکتی گروه های عراقی به پایگاه نظامیان ترکیه/ حملات ارتش ترکیه به مواضع نیروهای قسد در شرق سوریه/ اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با آزمایش موشکی هفتم کره شمالی/ بمباران بامدادی نوار غزه از سوی اسرائیل

استان ختای ترکیه اعلام کرد که نیروی امنیتی این کشور دست به یک عملیات امنیتی علیه باندهای گروهک تروریستی داعش زد که شامل استان ختای و استان مرسین می شد.

بر اساس بیانیه مقامات امنیتی، این عملیات موجب بازداشت ۵ فرد مشکوک در شهر ریحانلی در استان ختای و دو تن دیگر در استان مرسین؛ دیگر استان جنوبی ترکیه شده است.

ترکیه ۲۹ آبان ماه سال جاری نیز اعلام کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور ۱۱ عضو داعش را در منطقه "عملیات سپر فرات" در شمال سوریه بازداشت کرده‌اند.

براساس این گزارش، نیروهای ترکیه‌ای شمار زیادی دستگاه‌های تکنولوژی شامل بیش از ۴ هزار چاشنی الکترونیکی انفجار بمب و صدها برد مدار و ولتاژ سنج از این افراد ثبت و ضبط شد.

ترکیه ادعا کرد که در بازجویی‌های اولیه، این افراد اعتراف کردند که از حملات داعش در ابتدای سال جاری میلادی در زندان "غویران" در استان حسکه در شمال شرق سوریه حمایت لجستیکی انجام داده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
ابلیس بزرگ یکبار از ترکیه حمایت می کند بار دیگر از کردها علیه ترکیه و این سناریویی است که طراحی شده و مدام تکرار می شود در جای جای جهان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
دولت امریکا این توانایی را دارد همه را به بازی بگیرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
هر کسی دنبال منافع خودش بخاطر همین با امریکا متحد می شود حتی اگر هزاران بار از دولت امریکا خیانت ببیند.
اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با آزمایش موشکی هفتم کره شمالی
امریکا با نوکران خود ( ژاپن و کره جنوبی) در مورد کره شمال هیچ غلطی نمی توانند بکنند
سیاست حکم می کند هر کشور رقیب یا منتقد سیاست امریکا درگیر تحریم باشد یا جنگ یا تنش داخلی اغلب رسانه و سینمای جهان را با جوایز رنگ وارنگ مدیریت می کند سلبیریتی ها از استبداد انتقاد می کنند ولی وقتی نوبت امریکا که می شود سکوت می کنند ترس ندیدن امریکا وادارشان می کند سکوت کنند فقط روسیه را ببینند.
حملات حشدالشعبی علیه پایگاه های ترکیه در شمال عراق، بی گمان موجب تنش جدی بین ایران و ترکیه خواهد شد که شاید به درگیری های نظامی بین طرفین نیز منجر گردد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی