بازدید 29315
۹
با دویست و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آماده سازی اوکراین برای اقدام نظامی قدرتمند علیه روسیه/ چین: سلاحی به روسیه نداده ایم

دویست و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ 01 December 2022

آماده سازی اوکراین برای اقدام نظامی قدرتمند علیه روسیه/ چین: سلاحی به روسیه نداده ایم

بین الملل تابناک: دویست و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کشته شذن ۱۰ تا ۱۳ هزار سرباز اوکراینی در جنگ
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۲۱:۳۶

"میخائیلو پودولیاک" مشاور رئیس جمهوری اوکراین گفت: نیروهای مسلح کشور تاکنون بین ۱۰ تا ۱۳ هزار سرباز را در جنگ علیه روسیه از دست داده اند.

به پودولیاک پنجشنبه شب در گفت و گو با تلویزیون کانال ۲۴ اوکراین گفت: ما ارقام رسمی از ستاد کل و از فرماندهی عالی داریم که نشان دهنده این تعداد از کشته شدن سربازان در جنگ است.

مشاور رئیس جمهور اوکراین در ادامه افزود: تعداد سربازانی که مجروح شده اند بیشتر از کشته شدگان است.

پیش از این آخرین تلفات و کشته شدگان نیروهای اوکراین در جنگ علیه روسیه در اواخر ماه آگوست نزدیک به ۹ هزار نفر گزارش شده بود.

ماه گذشته مارک مکنزی ژنرال ارشد آمریکا تخمین زد که ارتش روسیه شاهد کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ هزار سرباز خود در اوکراین بوده است و افزود که نیروهای مسلح کی یف احتمالا متحمل سطح مشابهی از تلفات در این جنگ شده اند.

لاوروف: آمریکا و ناتو مستقیما در درگیری های اوکراین دخیل هستند
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۲۰:۱۳

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ، غرب از جمله آمریکا و ناتو را متهم کرد که با تهیه سلاح به اوکراین و آموزش سربازانش، مستقیماً درمناقشه اوکراین درگیر شده اند.

به گزارش رویترز، لاوروف پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: غرب با تهیه سلاح به اوکراین و آموزش سربازانش، مستقیماً در درگیری در این کشور دخالت دارد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که هدف از حملات موشکی روسیه به تأسیسات انرژی اوکراین و دیگر زیرساخت‌های کلیدی تضعیف پتانسیل نظامی اوکراین و از مسیر خارج کردن محموله‌های تسلیحات غربی است.

لاوروف تاکید کرد: "شما نباید بگویید که آمریکا و ناتو در این جنگ شرکت نمی کنند بلکه شما به طور مستقیم در آن شرکت می کنید و نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل شما در حال آموزش ارتش آنها در قلمرو خود، در قلمرو انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها هستید".

وزیر امور خارجه روسیه گفت: رگبار موشک ها، پهپادها و آتش توپخانه که میلیون ها اوکراینی را بدون برق، گرمایش و آب بر جای گذاشته است با هدف آن صورت گرفت که تاسیسات انرژی را از بین ببرد که به شما امکان می‌دهد به پمپاژ سلاح‌های مرگبار به اوکراین ادامه دهید تا روس‌ها را بکشید.

مکرون: در روزهای آتی با پوتین گفت‌وگو می‌کنم
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۱۹:۴۶

رئیس‌جمهور فرانسه که در یک سفر رسمی در واشنگتن به سر می‌برد، تاکید کرد که در روزهای آینده با "ولادیمیر پوتین" همتای روس خود گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش ارنمای روزنامه لو فیگارو، امانوئل مکرون روز پنجشنبه در مصاحبه با تلویزیون آمریکایی اِی‌بی‌سی (ABC) اضافه کرد: من قصد داشتم ابتدا سفر رسمی انجام بدهم و با جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده و تیم‌هایمان گفت‌وگوی عمیقی داشته باشم.

رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر برقراری صلح پایدار برای پایان دادن به درگیری در اوکراین گفت: صلح عادلانه صلحی نیست که بر اوکراینی‌ها تحمیل شود. صلح عادلانه صلحی نیست که در میان مدت یا بلند مدت توسط یکی از دو طرف پذیرفته نشود.

مکرون با بیان اینکه "پوتین اشتباه کرد"، این سوال را طرح کرد که آیا بازگشت به میز بحث و مذاکره غیرممکن است؟ و سپس پاسخ داد: من فکر می‌کنم هنوز امکان‌پذیر است.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور فرانسه هفته گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد ارتباط مستقیمی با رئیس‌جمهور روسیه و در درجه نخست در مورد مسائل هسته‌ای غیرنظامی و مهم‌تر از همه نیروگاه زاپوریژیا داشته باشد.

مسکو: 120 نظامی و 8 تانک اوکراینی از بین رفتند
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۱۶:۲۲

وزارت دفاع روسیه خبر داد که در جریان آزادسازی روستای «آندریفکا» در منطقه دونتسک بیش از ۴۰ نظامی اوکراینی از پای درآمدند.

طبق اعلام روسیه، دو دستگاه تانک، پنج دستگاه خودروی زرهی جنگی، یک سامانه توپخانه موشکی هیمارس، دو ایستگاه راداری ساخت آمریکا و سه انبار تسلیحات متعلق به اوکراین در یک روز نابود شدند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور در منطقه لوهانسک نیز حدود ۸۰ نظامی اوکراینی را از پای درآورده، شش دستگاه تانک و پنج خودروی زرهی را منهدم کرده و چند مرحله حمله آن‌ها را خنثی کردند.

برنامه اروپا برای بازسازی اوکراین از طریق منابع مالی روسیه
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۱۵:۳۴

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنرانی در مجمع وزارتی «سازمان امنیت و همکاری اروپا» در لهستان، روسیه را به برهم زدن نظم قاره سبز متهم کرد و مدعی شد: به یک نظم امنیتی جدید در اروپا نیاز داریم چرا که روسیه نظم پیشین را به طور کامل به هم ریخته است.

جوزپ بورل با اشاره به هزینه‌های بازسازی اوکراین، بر منابع مالی روسیه دست گذاشت و گفت: ما بر ۳۰۰ میلیارد دلار از منابع مالی بانک مرکزی روسیه تسلط داریم و این منابع باید برای بازسازی اوکراین مورد استفاده قرار گیرد. برای این اقدام راه‌های قانونی را بررسی خواهیم کرد.

بورل همچنین روسیه را به ارتکاب «جنایت جنگی» متهم و ادعا کرد: از ایجاد یک دادگاه ویژه برای بررسی جنایات جنگی در اوکراین حمایت می‌کنیم. روسیه در حال تخریب زیرساخت‌های انسانی در اوکراین است که این جنایت جنگی است و ما برای پاسخگو کردن جنایتکاران جنگی تلاش می‌کنیم.

قرارداد۱.۲میلیارددلاری آمریکا برای تحویل موشکی ناسامس به اوکراین
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۱۵:۳۳

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گزارش داد که ایالات متحده قراردادی بیش از ۱.۲ میلیارد دلاری را با شرکت ریتون برای خرید سامانه‌های موشکی زمین به هوای متحرک ناسامس امضا کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا برای حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی اوکراین آمده است: «به عنوان بخشی از پنجمین بسته ابتکاری کمک امنیتی به اوکراین، ارتش ایالات متحده قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار را برای تأمین موشک با شرکت ریتون و تحویل شش دستگاه سیستم موشکی پیشرفته سطح به هوا، آموزش و لجستیک منعقد کرد.»

بر اساس این بیانیه، ارتش، همراه با شرکای صنعتی، برای کوتاه کردن زمان تولید ۲۴ ماهه مرتبط با تولید و تحویل موشک‌های ناسامس تلاش خواهند کرد.

«سرتیپ پاتریک رایدر»، دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع ایالات متحده نیز پیش از این اعلام کرده بود که تحویل شش دستگاه سیستم موشکی ناسامس به اوکراین چند سال طول خواهد کشید.

هفته گذشته نیز «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفته بود: «ایالات متحده مهمات و تجهیزات دفاع هوایی را به عنوان بخشی از بسته جدید کمک نظامی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.» در این بیانیه آمده است که این بسته شامل تسلیحات، مهمات و تجهیزات دفاع هوایی اضافی از موجودی‌های وزارت دفاع آمریکا است. بسته جدید؛ کل مجموع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین را از زمان آغاز به کار جو بایدن به عنوان رئیس جمهور به حدود ۱۹.۷ میلیارد دلار می‌رساند. بلینکن گفت: «مهمات توپخانه، آتش‌های دقیق، موشک‌های پدافند هوایی و وسایل نقلیه تاکتیکی که ما ارائه می‌کنیم بهترین خدمت را در میدان نبرد به اوکراین خواهند داد.»

بایدن هم روز چهارشنبه هفته گذشته مجوز کمک نظامی بیشتر به اوکراین را تا سقف ۴۰۰ میلیون دلار صادر کرد. بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن این اختیار را به وزیر امور خارجه تفویض کرد که «۴۰۰ میلیون دلار از بودجه مقالات و خدمات دفاعی وزارت دفاع و آموزش نظامی را به کمک به اوکراین اختصاص دهد.»

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و دیگر مقامات روسیه بارها گفته‌اند که این خطر وجود دارد که تسلیحات غربی ارائه شده به اوکراین سر از برخی مناطق دیگر برآورد. همچنین «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا نیز هشدار داده است که نظامی کردن اوکراین توسط غرب تهدیدی مستقیم برای امنیت اروپا و جهان است.

درخواست چین برای اجتناب از تشدید تنش ها در اوکراین
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۱۵:۳۲

رئیس جمهوری چین روز پنجشنبه در دیدار با «شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا با تاکید بر لزوم بر یافتن راهکار سیاسی برای پایان درگیری‌ها در اوکراین خواستار اجتناب از تشدید تنش‌ها شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، «شی جین پینگ» در این دیدار افزود: حل بحران اوکراین از طریق ابزارهای سیاسی به سود اروپا و منافع مشترک همه کشورهای اوراسیا است.

وی در ادامه تاکید کرد: در شرایط کنونی باید از تشدید و گسترش بحران پرهیز و برای رسیدن به صلح تلاش کنیم.

خبرگزاری تاس نیز نوشت:‌ رهبر چین در این دیدار بر لزوم تمرکز بر مهار اثرات مخرب جانبی بحران در اوکراین و هوشیاری نسبت به خطر احتمالی کشیده‌شدن درگیری به اروپا تاکید کرد.

«شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا به دعوت رئیس جمهوری چین امروز یکم دسامبر(۱۰ آذر) به چین سفر کرد.

به گفته مقام‌های اروپایی،‌ سفر یک روزه میشل به پکن با بازتعریف روابط اتحادیه اروپا با چین صورت گرفته است.

آماده سازی اوکراین برای اقدام نظامی قدرتمند علیه روسیه

رییس جمهوری اوکراین از آماده‌سازی کی‌یف برای یک اقدام متقابل قدرتمند علیه مسکو خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای راهکارهای جدید مقابله با حملات روسیه در دست اقدام است.

به گزارش تارنمای خبری هیل، «ولودیمیر زلنسکی» خطاب به مردم اوکراین گفت: ما در حال تجزیه و تحلیل مقاصد مسکو و آماده سازی یک اقدام متقابل قدرتمندتر هستیم.

وی در این اظهارات بدون اشاره به جزئیات این اقدام متقابل افزود: کی‌یف بر مسائل مناطق درگیر جنگ از جمله دونتسک، لوهانسک، خارکیف، زاپوریژیا، خرسون و همچنین شبه جزیره کریمه تمرکز دارد.

رییس جمهوری اوکراین با اشاره به دغدغه‌های فعلی دولت‌ کی‌یف از جمله تامین نیرو و تجهیزات نظامی جدید و همچنین مساله تامین انرژی در این کشور، ادامه داد: در حال آماده سازی راه حل‌های جدید به منظور محدود کردن فرصت‌های روسیه برای ایجاد اختلال در زندگی مردم اوکراین هستیم. جزئیات را در زمان مناسب ارائه خواهیم کرد.

زلنسکی در ادامه خاطر نشان کرد که در حال حاضر حدود ۶ میلیون اوکراینی به برق دسترسی ندارند.

وی پیشتر نیز در اظهاراتی گفته بود که مسکو در حال آماده سازی حملات جدید است و تا زمانی که موشک در اختیار داشته باشد، حملات خود را متوقف نخواهد کرد.

بنابر این گزارش، در اوایل سال جاری میلادی اوکراین یک ضدحمله موفق علیه روسیه انجام داد که نیروهای روسی را ناچار به عقب نشینی کرده بود. اما اکنون، دولت کی‌یف به دنبال حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی این کشور، با یک شبکه برق آسیب دیده مواجه است.

حملات گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین دو روز پس از حمله به پل شبه‌جزیره کریمه یعنی ۱۰ اکتبر آغاز شد. این حملات به مراکز انرژی، دفاع، فرماندهی نظامی و ارتباطات در تمام اوکراین انجام می شود که موجب قطعی وسیع برق در این کشور شده است.

خاموشی‌های گسترده در کی‌یف و دیگر شهرهای اوکراین مشکلات بسیاری در آستانه فصل سرما برای مردم این کشور ایجاد کرده است. گزارش‌ها حاکی از بارش اولین برف زمستانی در اوکراین است و این درحالی است که هنوز بسیاری از مردم این کشور در خاموشی به سر می‌برند.

تاکید نخست‌وزیران فنلاند و نیوزیلند بر حمایت بیشتر از اوکراین

«سانا مارین» نخست‌وزیر فنلاند در نخستین سفر خود به نیوزیلند در نشست مطبوعاتی مشترک با جاسیندا آردرن، همتای نیوزیلندی خود بر ضرورت حمایت بیشتر از اوکراین تاکید کرد.

به گزارش رویترز، آردرن خاطرنشان کرد با تداوم جنگ اوکراین نیوزیلند و فنلاند متعهد شده اند به حمایتهای خود از اوکراین بیفرایند.

بر اساس این گزارش، یکی از اهداف این سفر از سوی نخست وزیر فنلاند، بهبود روابط دیپلماتیک و روابط تجاری با نیوزیند است.

در دیدار نخست وزیران نیوزیلند و فنلاند طیف وسیعی از موضوعات از جمله مسائل ژئوپلتیک، رکود اقتصادی جهانی، کمبود نیروی کار و بالا رفتن هزینه ها و فشار مضاعف بر زندگی مردم در سراسر جهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

چین: سلاحی به روسیه نداده ایم

لو شائه سفیر چین در فرانسه تاکید کرد کشورش سلاح و مهمات در اختیار روسیه قرار نداده است.

به گزارش اسپوتنیک، لو شائه در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی فرانسه ضمن پاسخ منفی به این سوال که آیا چین سلاح در اختیار روسیه قرار می‌دهد؟ گفت: من فکر نمی‌کنم روسیه به تسلیحات چین نیاز داشته باشد.

وی تصریح کرد چین در مناقشه اوکراین و روسیه، موضع بیطرف دارد و از حل و فصل مسالمت آمیز این مناقشه حمایت می‌کند.

سفیر چین در فرانسه ادامه داد: پکن طرفدار مذاکره و گفت وگو برای حل و فصل مساله اوکراین است.

موضع بی طرفی و عدم ارسال سلاح از سوی چین به روسیه در جنگ اوکراین در حالی اعلام می‌شود که پیش تر خبرگزاری رویترز گزارش داد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) پیشنهاد بوئینگ برای تامین نیاز اوکراین به بمب‌های دقیق و ارزان قیمت برای استفاده در سامانه های موشکی را بررسی می‌کند.

این خبرگزاری افزود: ارسال این مهمات به کی‌یف اجازه می‌دهد همزمان با تکاپوی غرب برای تامین نیازهای بیشتر اوکراین به سلاح، فواصل دورتری از خط مقدم جنگ با روسیه را هدف قرار دهد.

رویترز نوشت: ذخایر نظامی آمریکا و متحدانش در حال کاهش است و اوکراین با ادامه جنگ به سلاح‌های پیچیده تر نیاز دارد. به گفته منابع خبری، سامانه پیشنهادی بوئینگ تحت عنوان «بمب کوچک قُطر پرتاب شونده از زمین» (GLSDB)، یکی از ده‌ها طرح تولید مهمات جدید برای اوکراین و متحدان اروپای شرقی آمریکا است.

بر اساس مدارکی که خبرگزاری رویترز و سه نفر از افراد مطلع از این طرح بررسی کرده‌اند، GLSDB در اوایل بهار ۲۰۲۳ قابل تحویل خواهد بود و شامل ترکیب بمب کوچک قطر «جی بی یو-۳۹» با موتور موشک «ام۲۶» است که هر دو در تسلیحات آمریکا موجود هستند.

«داگ بوش» خریدار اصلی تسلیحات ارتش آمریکا، هفته گذشته به خبرنگاران در پنتاگون گفت که ارتش همچنین به دنبال سرعت دادن به تولید گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری با اجازه دادن به پیمانکاران دفاعی برای ساخت آنها است. این گلوله‌ها در حال حاضر فقط در تاسیسات دولتی تولید می‌شود.

وی افزود: عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تقاضا برای سلاح‌ها و مهمات ساخت آمریکا را افزایش داده است در حالی که متحدان آمریکا در شرق اروپا «سفارش‌های فراوانی» را برای طیف گسترده‌ای از تسلیحات ارائه داده‌اند و آنها در حال تأمین تسلیحات مورد نیاز اوکراین هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۹
مقصر اصلی آمریکا هست قصد داشت از خاک اوکراین به روسیه حمله کند که پوتین دستشو خوند. الان هم همه باید گوش به زنگ باشیم در حال انتقال قدرت به ایران چین و روسیه هستیم. چین منابع مالی دنیا رو تامین میکند، روسیه منابع نظامی و ایران مدیریت جهان رو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
مدیریت جهانی ایران به نتیجه خیلی ملموسی رسیده است به حدی که دلار ۷۵ ریالی به ۳۶۰۰۰ریال افزایش داشته پس با گفته جنابعالی وای به حال مردمان روس و چین چه اقتصادی را با مدیریت مدیران ایرانی می‌خواهند تجربه کنند
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
و ایران مدیریت جهااااان روووو؟؟؟!!!! دمت گرررم ،خیلی باحال بود،⁦
به امید پیروزی روسیه بر غربی های جهانخوار
حالا وقت آن فرا رسیده است که ابر قدرت ها بدانند که دیگر یکه تازی نکنند زنده باد اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
با دلقک یا بدون دلقک
امریکای تروریست تا میتواند تحت عنوان کمک ، سلاح هاشو به اوکراین قالب میکند و برای اینکه کسی در این بازی وارد نشود سلطه خبری راه انداخته
از قول قدیمیا با پح پلو نمیشه ... پیروزی با قدرت بدست میاد
آمریکا هفتاد سال سلطه خود بر اروپا، را حفظ کرد به محض رونق گرفتن اقتصاد اروپا وتاثیر پولی یورو ونفوذ یورو در مقابل دلار آمریکا وقدرت گرفتن اقتصاد آلمان فرانسه و انگلستان ورغیب جهانی آمریکا شدند خیلی آمریکا سعی کرد که کشورهای اروپایی را از نظر اقتصادی با روسیه درگیر کند نتوانست دلقکی در اوکراین پیدا شد از استین انقلاب مخملین آمریکا به نام زنسکی که قید چندین میلیارد دلار درامد ارزی از صادرت گاز روسیه بزند و اوکراین واروپا را وارد جنگی با همسایه خود که از یک کشور متحد بودند شروع بشود کدام احمقی میایید همسایه خود را رها کند وبه آمریکا بچسبد که آن طرف دنیا هستش وبه هیچ درد مردم اوکراین بخورد فعلا هر چی جنگ ادامه داشته باشد به نفع آمریکا و به ضرر اروپا وجامعه جهانی خواهد بود واین جنگ منجر به جنگ جهانی سوم خواهد شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان