بازدید 11893
با تحولات منطقه و جهان

درخواست آمریکا برای کاهش فوری تنش‌ها در سوریه/ مخالفت ترکیه با استقرار نیرو‌های سوریه در مناطق تحت کنترل قسد / برنامه چین برای دستیابی به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای / احضار سفیر چین از سوی انگلیس

درخواست آمریکا برای کاهش فوری تنش‌ها در سوریه، مخالفت ترکیه با استقرار نیرو‌های سوریه در مناطق تحت کنترل قسد، برنامه چین برای دستیابی به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای، احضار سفیر چین از سوی انگلیس و آزمایش موشک فراصوت توسط هند، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ 30 November 2022

درخواست آمریکا برای کاهش فوری تنش ها در سوریه/ مخالفت ترکیه با استقرار نیروهای سوریه در مناطق تحت کنترل قسد/ برنامه چین برای دستیابی به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای/ احضار سفیر چین از سوی انگلیس

بین الملل تابناک: درخواست آمریکا برای کاهش فوری تنش‌ها در سوریه، مخالفت ترکیه با استقرار نیرو‌های سوریه در مناطق تحت کنترل قسد، برنامه چین برای دستیابی به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای، احضار سفیر چین از سوی انگلیس و آزمایش موشک فراصوت توسط هند، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درخواست آمریکا برای کاهش فوری تنش ها در سوریه

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل، خواستار کاهش فوری تنش در شمال سوریه شد.

وی روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امینت ادعا کرد: آمریکا خواستار کاهش فوری تنش در شمال سوریه است. ما عمیقا نگران اقدامات نظامی اخیر که باعث بی ثباتی منطقه، تهدید هدف مشترک ما برای مبارزه با داعش و به خطر انداختن غیرنظامیان و نیروهای آمریکایی می شود، هستیم.

سفیر آمریکا ادامه داد: مدت زیادی است که از دستیابی به یک راهکار سیاسی برای درگیری های سوریه مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت گذشته است. امیدوار بودیم که روسیه در رسیدن به این هدف همکاری کند اما اقدامات آنها مغایر با این هدف است. روسیه همچنان با مخالفت خودسرانه مانع پیشرفت می شود و این اقدامات به حکومت بشار اسد کمک می کند.

گرینفیلد ادامه داد: ما بار دیگر خواستار توقف خشونت در شمال غرب سوریه هستیم. حوادث کنونی میان طرف های رقیب خطر تبدیل شدن به درگیری های گسترده را دارد.

درخواست آمریکا برای کاهش فوری تنش ها در سوریه/ مخالفت ترکیه با استقرار نیروهای سوریه در مناطق تحت کنترل قسد/ برنامه چین برای دستیابی به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای/ احضار سفیر چین از سوی انگلیس

وی با بیان اینکه شورای امنیت مسئولیت جدی برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه دارد، مدعی شد: ادعاهای بی‌اساس در خصوص نقش تحریم ها در تشدید بحران انسانی در سوریه، نبود تامین مالی کافی از سوی غرب و کاستی‌های احتمالی در برنامه‌های بازسازی سوریه اطلاعات غلط عمدی و نیت بد است.

پیش از این، پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای ادعا کرد که پنتاگون عمیقا از افزایش تنش‌ها در شمال سوریه، عراق و ترکیه نگران است و این تشدید تنش ها، پیشرفت‌های ائتلاف جهانی برای شکست داعش را تهدید می‌کند.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: حملات اخیر به سوریه، مستقیم امنیت نظامیان آمریکایی را که در حال همکاری با شرکای محلی برای شکست داعش و حفظ بازداشت بیش از ۱۰ هزار زندانی داعشی هستند تهدید می‌کند.

این مقام پنتاگون مدعی شد: علاوه بر این، اقدامات نظامی هماهنگ‌ نشده، حاکمیت عراق را نیز تهدید می‌کند.

وی تنش زدایی فوری با هدف حفظ امنیت و ایمنی خدمه نظامی در میدان را ضروری دانست و افزود: جان باختن غیرنظامیان در هر دو طرف ترکیه و سوریه که در نتیجه این اقدامات بود، محکوم می کنیم و تسلیت می‌گوییم.

این مقام پنتاگون ادعا کرد: ما همچنین از گزارش ها درباره هدف قرار دادن عمدی زیرساخت های غیرنظامی نگران هستیم.

مخالفت ترکیه با استقرار نیروهای سوریه در مناطق تحت کنترل قسد

یک مقام ترکیه‌ای سه‌شنبه شب گفت: به مسکو اطلاع دادیم که مخالف استقرار نیروهای دولت سوریه در مناطق تحت کنترل نیروهای دمکراتیک کرد (قسد) هستیم.

 این مقام ترکیه‌ای که به نامش اشاره نشده است، به شبکه الجزیره قطر گفت: به طرف روسی اطلاع دادیم که باید نیروهای دمکراتیک کرد (قسد) منحل یا از مناطق تحت نفوذ مسکو در روسیه بیرون رانده شوند.

وی افزود: همه آماده سازی نظامی و لجستیکی برای انجام عملیات نظامی در شمال سوریه انجام شده است.

این مقام رسمی دولت ترکیه ادامه داد: عملیات نظامی دقیق و بدون آن که امنیت نیروهای آمریکایی و روسی تهدید شود، انجام خواهد شد.

درخواست آمریکا برای کاهش فوری تنش ها در سوریه/ مخالفت ترکیه با استقرار نیروهای سوریه در مناطق تحت کنترل قسد/ برنامه چین برای دستیابی به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای/ احضار سفیر چین از سوی انگلیس

وی مدعی شد: هدف از مرحله نخست عملیات نظامی ترکیه، کنترل "تل رفعت"، "منبج" و "عین العرب" (کوبانی) است.

این مقام ترکیه‌ای ادعا کرد: طرف آمریکایی درک خود را نسبت به خواسته‌ها و اطلاعات ما نشان داده و از برخی مواضع عقب نشینی کرده است.

سخنان این مقام ترکیه‌ای ساعاتی پس از آن بیان می شود که فریدون سینیرلی اوغلو، نماینده دائم ترکیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، این عملیات را به عملیات علیه مبارزه با تروریسم تعبیر کرد و گفت: به اجرای این عملیات برای دفاع از مردم ترکیه و تأمین امنیت مرزهایمان ادامه خواهیم داد.

سخنان اوغلو در حالی بیان می شود که معاون نماینده سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد از شورای امنیت خواست که دولت آنکارا را ملزم کند به اشغالگری سوریه پایان دهد.

الحکم ندی افزود: بهانه‌های رژیم ترکیه برای توجیه حمله خود به خاک سوریه، دیگر هیچ کس را فریب نخواهد داد، به ویژه در سایه آن که آنکارا از گروه‌های تروریستی حمایت می کند و به دفاع از گروهک داعش و جبهه النصره ادامه می دهد.

ارتش ترکیه از یک هفته پیش حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه گذشته در سخنانی درباره حملات کشورش به شمال عراق و سوریه گفت که «حملات ارتش این کشور به شمال سوریه صرفا سرآغاز است و عملیات زمینی نیز در زمان مناسب اجرا خواهد شد.»

برنامه چین برای دستیابی به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای

وزارت دفاع آمریکا هشدار داد، چین به سرعت در حال افزایش توانایی هسته‌ایش بوده و در مسیر چهار برابر کردن تعداد کلاهک‌های زرادخانه‌هایش تا سال ۲۰۳۵ است.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه خود درباره توان نظامی چین، نوشت: جمهوری خلق چین قصد دارد در یک دهه آینده، نیروی هسته‌ای خود را به‌روزتر، متنوع و گسترده‌تر کند. در این گزارش آمده است که این برنامه به مراتب پیچیده‌تر و بزرگ‌تر از طرح یک دهه گذشته چین برای به‌روزرسانی هسته‌ای است.

درخواست آمریکا برای کاهش فوری تنش ها در سوریه/ مخالفت ترکیه با استقرار نیروهای سوریه در مناطق تحت کنترل قسد/ برنامه چین برای دستیابی به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای/ احضار سفیر چین از سوی انگلیس

هم اکنون پکن ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد و با سرعت پیشرفت کنونی، تا پایان دهه حاضر به ۱۰۰۰ کلاهک و تا پایان ۲۰۳۵ به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای دست خواهد یافت. در مقابل، آمریکا ۳۷۵۰ کلاهک فعال و مجموعا بیش از ۵۰۰۰ کلاهک دارد.

ژنرال‌های آمریکایی بارها چین را بزرگترین تهدید امنیت ملی آمریکا معرفی کرده و گفته‌اند که پکن «تنها رقیبی است که هم قصد تغییر نظم جهانی را دارد و هم توان آن را به شکلی فزاینده کسب می‌کند»؛ اما چین این ادعاها را رد کرده و واشنگتن را به داشتن «ذهنیت منسوخ دوران جنگ سرد و یک روحیه برد-باخت» متهم می‌کند.

مقامات آمریکا ابراز نگرانی کردند که با افزایش توان هسته‌ای چین، شاید رهبران این کشور در رویکرد خود نسبت به آغاز یک حمله هسته‌ای، بازنگری کنند. یک مقام ارشد دفاعی آمریکا پیش از انتشار این گزارش درباره آن گفت: «آنچه پیش رو داریم، سوالاتی را درباره مقاصد چین به ذهن می‌آورد.» واشنگتن به نوبه خود حق آغاز حمله هسته‌ای را برای خود محفوظ دانسته و احتمال حمله هسته‌ای علیه یک کشور غیرهسته‌ای را مردود نمی‌داند.

پکن قصد دارد تا سال ۲۰۴۹، یعنی صدمین سالگرد حزب کمونیست چین، یک طرح «جوانسازی گسترده» را اجرا کند که شامل تشکیل یک ارتش در سطح جهانی خواهد بود.

احضار سفیر چین از سوی انگلیس

روز سه شنبه، انگلیس، سفیر چین را برای اعتراض به ادعاهای مطرح در فضای مجازی در خصوص حمله پلیس چین به خبرنگار بی بی سی احضار کرد.

درخواست آمریکا برای کاهش فوری تنش ها در سوریه/ مخالفت ترکیه با استقرار نیروهای سوریه در مناطق تحت کنترل قسد/ برنامه چین برای دستیابی به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای/ احضار سفیر چین از سوی انگلیس

بی بی سی پیش از این مدعی شده بود، یکی از خبرنگارانش هنگام پوشش اعتراضات مربوط به محدودیت های کرونایی در چین دستگیر شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

چین ادعاهای مطرح از سوی رسانه دستگاه سلطنتی انگلیس را رد کرده است.

آزمایش موشک فراصوت توسط هند

ارتش هند اعلام کرد که دهلی آزمایش موشک کروز مافوق صوت (BrahMos) را با موفقیت انجام داده است.

 فرماندهی آندامان و نیکوبار از زیر مجموعه نیروهای ارتش هند سه شنبه شب در پیام توییتری نوشت: ارتش هند موشک سطح به سطح با برد بلند با نام "براهموس" را با موفقیت آزمایش کرد.

موشک براهموس از موشک های کروز مافوق صوت با قابلیت پرتاب از زیردریایی ها، کشتی ها، هواپیماها یا سکوهای مستقر در زمین است.

درخواست آمریکا برای کاهش فوری تنش ها در سوریه/ مخالفت ترکیه با استقرار نیروهای سوریه در مناطق تحت کنترل قسد/ برنامه چین برای دستیابی به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای/ احضار سفیر چین از سوی انگلیس

این موشک با سرمایه گذاری مشترک بین سازمان تحقیق و توسعه دفاع هند و فدراسیون روسیه ساخته شده است.

ادعا می شود که موشک براهموس سریع ترین موشک کروز ضد کشتی جهان است که در حال حاضر در حال عملیات است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۰
چین اگه بر دنیا مسلط بشه همه رو به بردگی میگیره.
چینی ها میرن اروپا و امریکا دانش کسب میکنن و بر میگردن به کشورشون اما دریغ از یک دانشگاه چینی که بخواد دانشجوهای خارجی رو جذب کنه و به معلوماتشون اضافه کنه. این خصیصه چینی هاست. به گواهی تاریخ ،چینی ها هیچوقت یافته هاشون رو به اشتراک نمیگذارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
البته آمریکاییها با شعارهای جهانی سازی به دنبال بی ارزش کردن علم در مقابل ثروت و استثمار دانشمندان همه دنیا را دارد.
کافیه آمریکا یه خورده گوش اسراییل و ترکیه رو بپیچونه، بساط خودش رو هم از سوریه جمع حنه، کلا تنشها در سوریه نه تنها کاهش پیدا می‌کنه که از بین میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
مال مفت باشه اشکالی نداره اون سرباز سیاه بیچاره امریکایی بمیره.
چین داره یک ارتش جهانی کمونیستی راه اندازی می کنه توی هرکشوری که قرار داد اقتصادی سیاسی می بنده نیروهای نظامی ام پیاده می کنه در ظاهر برای دفاع و تضمین امنیت کارخانه هاش داخل کشور مقابل ولی هدفش گرفتن کل جهان هستش با توجه به جمعیت زیادش دنیا باید با چین مقابله اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و جاسوسی بکنه چین خیلی خطرناکه کاشکی کشورها بفهمند این موضوع رو
کروانم به دستور حزب کمونیست چین و توسط ارتش چین تولید پخش شد
چین داشت به لحاظ اقتصادی که از بخش مسکن دچار بحران شده بود و بقیه اقتصادشم در گیر می کرد به خاطر برون رفت از بحران و نجات اقتصادش کرونارو درست کرد و رشد اقتصادیش شده مثبت ده درصد ولی بقیه کشورها صفر شده بودن و نیروهاشون بیکار و ورشکسته شدن
تورکیه تنها مبارز واقعی علیه تروریسم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
ترکیه تنها تروریسم واقعی دنیا هست بقیه پوسته هستند وگرنه در اصل از همون ترکیه اومدندن ن
اینکه چین دنیا را به بردگی خواهد گرفت را حتی امریکاییها هم نمی گویند . چین به کدام کشور دنیا تا کنون لشکر کشی کرده ؟ امریکا حداقل طی بیست سال گذشته به هفت کشور خاورمیانه حمله نظامی کرده و میلیونها نفر را اواره و کشته و زخمی کروه اند . قدرت چین جلوی زیاده خواهی امریکا را خواهد گرفت و جخان چند قطبی مفری برای کشور های مستقل در دنیا خواهد بود .
ترکیه خودش عامل نشر و گسترش تروریسم در سوریه هست. اردوغان اصلا قابل اعتماد نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر