بازدید 11850

پیشنهاد عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب برای به حداقل رسیدن بازداشتی‌ها

رئیس قوه قضاییه به مراجع و مراکز ذیربط قضایی دستور داد، به شکرانه عنایت پروردگار و مسرت و سرور ملی حاصل از ظفرمندی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، نسبت به آن دسته از زندانیان که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا هستند، نهایت مساعدت و معاضدت انجام گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴ 28 November 2022

پیشنهاد عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب برای به حداقل رسیدن بازداشتی های وقایع اخیر

تابناک _ عضو دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری پیشنهاد داد در راستای تدابیر ریاست قوه قضاییه افراد بازداشت شده در وقایع اخیر هم به حداقل برسند.

مهدی فضائلی در توئیتر نوشت: ایرنا/ در پی دستور رئیس قوه_قضاییه مبنی بر مساعدت زندانیانی که شرایط بهره مندی از ارفاقات قانونی را دارند، ۵۸۳زندانی از زندان های مختلف در کشور آزاد شدند.

پ.ن: چه خوب است دستور خردمندانه آقای محسنی اژه‌ای مصادیق بیشتری پیدا کند و افراد بازداشت شده در وقایع اخیر هم به حداقل برسند.

در پی دستور رئیس قوه قضاییه ۷۱۵ تن از زندانیان دارای شرایط ارفاقات قانونی از زندان‌های دوازده استان کشور آزاد شدند

جمعه چهارم آذرماه بود که تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مقابل تیم ملی فوتبال ولز قرار گرفت و در نهایت با یک بازی دیدنی با نتیجه دو بر صفر پیروز میدان شد.

پس از پیروزی غرورانگیز ملی پوشان فوتبال کشورمان، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه ضمن تبریک این پیروزی بزرگ به ملت بزرگ ایران دستور ویژه‎‌ای را صادر کرد.

رئیس قوه قضاییه به مراجع و مراکز ذیربط قضایی دستور داد، به شکرانه عنایت پروردگار و مسرت و سرور ملی حاصل از ظفرمندی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، نسبت به آن دسته از زندانیان که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا هستند، نهایت مساعدت و معاضدت انجام گیرد و مقدمات آزادی و بازگشت آن‌‎ها به آغوش گرم خانواده‌های‌شان در اولین فرصت ممکن فراهم شود.

پس از این دستور ویژه مقامات قضایی استان‌های کشور اقدامات لازم جهت اجرایی شدن دستور رئیس قوه قضاییه را در دستور کار قرار دادند و تعدادی از زندانیان که در زندان‌های کشور که واجد شرایط بودند، یا آزاد شدند و یا اینکه از تسهیلات و ارفاقات قانونی برخودار شدند.

در میان افرادی که بر اساس دستور رئیس قوه قضاییه، از ارفاقات قانونی برخوردار شدند، بازداشت‌شدگان وقایع اخیر کشور که واجد شرایط قانونی بودند، نیز حضور دارند.

در این راستا، روز گذشته در استان تهران ۴۶ تن آزاد شده بودند که امروز این تعداد به ۱۹۵تن افزایش یافته است؛ ۱۴ تن در استان هرمزگان، ۲۰ تن در استان آذربایجان غربی، ۵۷ تن در استان البرز، ۶ تن در استان کرمان، ۱۸ تن در استان کردستان، ۲۰۴ تن در استان فارس، ۷۸ نفر در استان مازندران، ۸۰ تن در استان مرکزی، ۳۰ تن در استان بوشهر و ۶ تن در استان خراسان جنوبی آزاد شدند. همچنین در استان سمنان ۷ تن آزاد و ۲۳ تن از متهمان اتفاقات اخیر که تأثیر عمل آنان در ارتکاب بزه خفیف بوده از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند.

البته در دستور رئیس دستگاه قضا تصریح شده که بدیهی است، کسانی که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شده و مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند و اموال مردم را به آتش کشیدند و قرآن را سوزاندند، قابل بخشش نیستند و تاکید بر این است که برای عناصر و مسببان اصلی حوادث اخیر، هیچ جای ارفاق وجود ندارد.

گفتنی است، اجرای دستور رئیس قوه در سایر استان‌های کشور نیز در دستور کار قرار دارد و تعداد دیگری از متهمان واجد شرایط، از ارفاقات قانونی بهره‌مند خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۴
چار از سر زن محجبه بکشند وجایزه ازادی بگیرند وای برما
چه مطلب مهمی که تیتر یک کنید!!
در ضمن آزاد بشوند که چی بشود دوباره بیایند اوباشگری کنند و خسارت بزنند
چرا هر کسی فقط کار خودشو نمی کنه؟
بهتره همه رو بازداشت کنید
ترا قرآن ترا امام زمان (ع) ترا به مقدسات همشون را آزاد کنید. دشمنان را روسیاه کنید. ااین ها بدانند چقدر محبت وجود دارد. بفهمند شما این ها را مثل فرزندان تان دوست دارید.
اگر کسی جرمی انجام داده باید بر اساس قانون مجازات بشود و کاملا مجازاتش اعمال گردد؛ اگر آسیبی به بیت المال زده باید هزینه کند؛ جریمه شود؛ اگر کسی را زخمی کرده یا کشته باید قصاص شود یا دیه بدهد و دوره دندانش تمام شود؛ اگر قرار است کسی را دو ساعت زندانی کنید و بعد بگوئید او را بخشیدیم؛ این اشتباه است، عفو بیجا سبب گستاخی مجرم می شود و گمان می کند که بیگناه بوده و پلیس که او را دستگیر کرده جرمی را انجام داده است. در کجای دنیا پلیس را آتش می زنند؛ ماموران امنیتی را می کشند؛ اموال عمومی را تخریب می کنند؛ اهل بازار تهدید می کنند که مغازه خود را تعطیل کنند؛ بعد هم به راحتی و بدون هزینه آزاد می شوند؟
نظرم اینکه آژه ای بیاد توکل مراجع قانونی شاهد وناظرتخلفات قضات ها باشه وهم مجرمین سابقه داری که بیرونن وبه شاکیان صدمه وآسیب میزنن قانون فریب میدن بیاداینارومجازات کنه که حق مظلوم میخورن
اژه ای بیاد خودش به ملت وقانون ثابت کنه بیادتومراجع قانونی مشکلات مردم حل کنه نه اینکه بی تفاوت باشه هراتفاقی رخ میده چشم پوشی بشه
آقا یه خورده آرومتر. آخه این موضوعات چه ربطی به هم دارن؟
ان شاء الله اگر امشب رفتیم مرحله بعد این ابتکار عمل ستودنی ادامه یابد و بخشایش ها بیشتر شود همچنین احکام بدوی اعدام که خیلی سخت گیرانه بوده هم تعدیل شود
آقای فضائلی اگه واقعا با مسوولین عالیرتبه در تماس هستید پیام ما رو برسونید ما مزدور و وطن فروش نیستم .در تنگنا تنگدستی و گرفتاریهای بیشمار هستیم فکری تدبیری برای ما بکنید نه دائما بزنین که چرا حرف میزنید و اعتراض میکنید.
خوب الان با این افزایش قیمت دلارو ارزو مسکن و موادغذایی، طرحهای شکسته خورده کنترل آلودگی هوا، اختلاسهای میلیاردی ادامه دار و..... تعداد معترضین باید کم بشه یا زیاد؟
چرا کسی نظری نمیده به این شکرانه
رافت و مهربانی با کسانی که معترض بوده اند و در بازداشت هستند موجب نزدیکی بیشتر مردم و نظام خواهد بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس