بازدید 204741

حمله مبارز ایرانی به افسر سابق نیروی هوایی آمریکا

امیر علی‌اکبری با کمک علیرضا استکی روزهای جدیدی را شروع کرده و این بار به سنگاپور می‌رود تا دومین برد پیاپی خود را به دست بیاورد.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ 27 November 2022


به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، امیر علی اکبری بعد از دو شکست تلخ به سراغ علیرضا استکی رفت تا دوباره با او برای حضور در این مسابقات مهیا شود. بازگشت دوباره امیر به رینگ مبارزه مهم‌ترین موضوع در ماه‌های گذشته بود و شاید هم اولین مأموریت علیرضا استکی برای کار کردن با امیر همین بود که با موفقیت همراه شد.

امیر علی‌اکبری اولین برد خود را در این سازمان با علیرضا استکی به دست آورد تا نشان بدهد که در چند سال گذشته مسیر را اشتباه رفته بوده و گرنه هنوز تمام نشده است. پیروزی که در مبارزه‌ای حرفه‌ای مقابل مائورو سریلی فایتر ایتالیایی مقتدرانه به دست آمد. بردی که بعد از دو باخت سنگین به دست می‌آمد و حالا مسیر جدیدی را پیش روی امیر علی‌اکبری قرار داده است.

حالا امیر باز هم از کمربند قهرمانی حرف می‌زند و می‌خواهد به بزرگترین آرزوی خودش در این ورزش برسد. او در کشتی فرنگی اگر چه به مدال طلای قهرمانی جهان رسید اما نرفتن به المپیک او را در حسرت مدال المپیک گذاشت اما این ‌بار می‌خواهد اگر قرار است با دنیای MMA خداحافظی کند با رسیدن به‌عنوان قهرمانی و رسیدن به کمربند باشد.

بیشتر بخوانید

شرایط امیر علی‌اکبری قبل از فایت با حریف ایتالیایی به شکلی بود که اگر بازنده می‌شد دیگر این ورزش را ادامه نمی‌داد؛ برتری قاطعانه امیر اما وضعیت را تغییر داده و حالا او به همراه علیرضا استکی راهی سنگاپور می‌شود تا این بار با حریفی از فلیپین روی رینگ برود و دومین مبارزه را هم در این کشور برگزار کند.

البته این‌بار امیر شرایط بهتری دارد و دیگر خبری از نگرانی‌های قبل مبارزه با فایتر ایتالیایی نیست. سه ماهی از مبارزه امیر با فایتر ایتالیایی می‌گذرد و در این مدت هم مدام تمریناتش را پیگیری کرده و حالا در بهترین شرایط قرار گرفته است.

ضمن این‌که به لحاظ روانی هم شرایطش با سه ماه پیش قابل قیاس نیست و اعتماد به نفس از دست رفته را باز هم به دست آورده است. امیر بعد از ثبت دو شکست مقابل آناتولی مالیخین و کانگ جی وون به لحاظ روانی شرایط خوبی را نداشت اما حالا بعد از همکاری با استکی دوباره توانسته خودش را بازیابی کند و در مسیر پیروزی قرار بگیرد.

حمله مبارز ایرانی به افسر سابق نیروی هوایی آمریکا | نبرد مرگ و زندگی امیر علی اکبری در شرق آسیا

کار به جایی رسیده بود که حتی اگر مقابل مائورو سریلی ایتالیایی با ناک اوت پیروز نمی‌شد امکان داشت که او دیگر به این رقابت ادامه ندهد اما حالا با قدرت راهی سنگاپور می‌شود تا دومین برد مهم خود را به دست بیاورد. براندون ورا حریف امیر از فلیپین اگر چه در کارنامه خود عناوین مختلفی دارد اما نمی‌تواند خیلی حریف سرسختی برای امیر باشد.

براندون ورا از سال ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹ در نیروی هوایی امریکا خدمت کرده و از سال ۲۰۰۲ هم فعالیت خود را در این رشته شروع کرده است. ۱۶ برد را به دست آورده که ۱۱ برد با ناک اوت بوده اما بعید است که بتواند این کار را جلوی امیر علی اکبری انجام بدهد. ورا ۶ بار هم با ناک اوت باخته و حالا همه امید دارند که مقابل امیر برای بار هفتم ناک اوت شود. او متولد ویرجینای امریکا است اما تابعیت فلیپین را هم دارد و الان هم در مانیل زندگی می‌کند. به نظر این مسابقه خیلی هم آسان نیست

امیر علی اکبری به همراه علیرضا استکی دیشب تهران را به مقصد سنگاپور ترک کرد و تا زمان مسابقه هم یک هفته زمان دارد. شنبه هفته آینده یعنی ۱۲ آذر مسابقه مهم امیر برگزار می‌شود و می‌تواند یک پیروزی بزرگ را برای امیر رقم بزند. این ورزشکار فیلیپینی، قهرمان فعلی سنگین وزن رشته هنرهای رزمی ترکیبی در سازمان وان چمپیون شیپ محسوب می‌شود.

او از سال ۲۰۰۲ میلادی به‌عنوان یک مبارز حرفه‌ای فعالیت دارد؛ اما قبل از ورود به این سازمان برای UFC و WEC مبارزه کرده و از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. او قهرمان گرند پریکس سنگین وزن WEC ۲۰۰۵ است و از این حیث دارای یک رکورد بسیار خوب است اما شاید تنها نکته منفی در رزومه او شرایط سنی‌اش باشد که ۴۵ ساله است و شاید برای مسابقه در این سطح، سن خیلی بالایی باشد. این شاید به مهم‌ترین رویداد امیر هم تبدیل شود و اگر بتواند این رقیب سرسخت را شکست بدهد، می‌تواند نامش را به‌عنوان بهترین سنگین وزن این مسابقات ثبت کند؛ همان کری که سال ۲۰۱۹ خوانده بود. البته این مبارزه روی دیگری هم دارد و آن احتمال شکست امیر است.

اگر امیر علی‌اکبری این مبارزه را واگذار کند، شاید دیگر روی رینگ دیده نشود. بنابراین، این مبارزه هم می‌تواند عنوان مرگ و زندگی را به خودش بگیرد. حالا این یک هفته که امیر در سنگاپور حضور دارد احتمالاً هر روز یک کری جدیدی منتشر می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۶
سالاری امیر جان سالار
پرچمت بالاست
ناک اوتش کن مشتی
حیدر یاریت کنه دمت گرم
چرا خبری. از اینا رسانه ای نیست
این آمریکایی است خیلی سخته مبارزه کردن
به امید پیروزی امیر عزیز علی اکبری،و با کمک وتوجه حیدر کرار،الهی آمین یا ربالعالمین.
ورزشکار و پهلوان بی ادعای وطن دوست.
امیر جان مادرت بازنده نشی من رو خودتو اون سربند یا حیدرت تعصب دارم
انشاا...ایران وایرانی همیشه قهرمان
خدا پشت و پناهت پهلون
موفق بشه این ورزشکار و پرچم ایران مون بره بالا
امیر صد در صد برنده میشه
خداوندنگهداروحامیت باشددلاور
حضرت علی علیه السلام یارت باد قهرمان وموقع مبارزه از حضرت علی علیه السلام یاری بخواه و حضرت حتما یاری خواهند کرد ان شاءالله
ان شاءالله که موفق و پیروز شود
اگ مغرور نشه برندست...
باسلام خدمت همه برداران یرانی خودم که هرکجاهستندباغیرت وعضمت سربلندهستند..باامیدبه خداوندعزیزخدمت برادرعزیزم امیرعلی اگبری آرزو موفقیت دارم .فقط..فقط..فقط..ایران
این سیاسی کردن ورزش بدترین چیزی است که باید جلوی آن گرفته شود.
ایرانی بزن بکش
امیدوارم قهرمان ایران با دست پر برگردی و دل مردم و شاد کنی
امیر باید دور از حواشی باشه و روی سرش کار کنه چون زود گیج میشه و ناک اوت میشه. اگه بتونه بازی به راند 3 بکشه برنده میشه
اون همیشه باری ما قهرمانه چه باخت چه برد هیچ فرقی نمکنه
به اذن الهی ومدد اهل‌بیت صلوات الله علیهم ان شاء الله پی وز این میدان است
سربند با نام مقدس امیر المومنین‌میبندن بعد میرن مثل حیوانات به جون‌هم‌میافتن اسمش را هم‌میزاره ورزش
این مال اینکار نیست ،حالا خواهید دید
قهرمان‌پوشالی
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی