بازدید 4030

رضایی: مردمی‌سازی اقتصاد منجر به شکوفایی می شود

دکتر محسن رضایی، معاون اقتصادی رییس جمهور با تاکید بر حق مطالبه گری مردم گفت: با مردمی سازی اقتصاد، شاهد شکوفایی و جهش اقتصادی در کشور خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ 26 November 2022
به گزارش تابناک، دکتر محسن رضایی، معاون اقتصادی رییس جمهور با تاکید بر حق مطالبه گری مردم گفت: با مردمی سازی اقتصاد، شاهد شکوفایی و جهش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در جمع اساتید بسیجی مازندران در دانشگاه آزاد ساری ضمن تبریک فرارسیدن روز بسیج و پیروزی تیم ملی ایران در جام جهانی و بازگشت به کورس رقابت گفت: بسیج بهترین تابلو بازگشت به خود است و نشان داد چگونه ملت در سایه مکتب امام به ایمان و خودباوری به خود رسید.

وی افزود: ملتی که اعتماد به نفس داشته باشد معجزات بزرگی را خلق خواهد کرد؛ مانند ملت ایران که در بدو انقلاب سال ۵۷ با سنگین ترین تحریم ها و جنگ نظامی و فشار سیاسی و انواع دشمنی ها مواجه بود. با این حال در حالی که همه انتظار تسلیم ما را می کشیدند، با ایستادگی و تکیه بر توان خود و خودباوری جوانان دست به خلاقیت هایی زدیم که دنیا را به شگفتی وا داشت.

معاون اقتصادی رییس جمهور اظهار کرد: امروز نیز آمریکا و انگلیس به دلیل پیشرفتهای ملت ایران اینطور دست به کارشکنی می زنند و تلاش می کنند از اعتراضات مردمی سو استفاده کنند و آن را به انحراف بکشند.

 

وی افزود: دموکراسی مبتنی بر مشارکت و مطالبه گری است و مردم حق دارند علاوه بر انتخاب مسئولان، نسبت به امور جاری کشور مطالبه گری کنند. غربی ها تا زمانی که مطالبه گری در کشور خودشان است می گویند طبیعی است اما ببینید چطور در خصوص ایران سراسیمه وارد می شوند. لذا آنها مدافع آزادی و دموکراسی نیستند و اساسا منافعشان با توسعه دموکراسی در منطقه همخوانی ندارد، حتی ترکیه که خودش عضو ناتو هست را برنمی تابند و خواهان بازگشت آن به لایسیته هستند.

دکتر رضایی در توضیح تعارض منافع غرب با دموکراسی در ایران گفت: وقتی دیدند ایران ذیل سنگین ترین محدودیتها و تحریم ها و محاصره اقتصادی مسیر پیشرفت را در پیش گرفته، تلاش کردند از مسیر دیگری وارد شوند که ایجاد ناامنی است. ناامنی برادر تحریم است چرا که باعث توقف فعالیت های اقتصادی و کسب و کارها و فرار سرمایه می شود، کاری که با تحریم نتوانستند انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین بازگشت به خود در اقتصاد یعنی مردمی کردن اقتصاد که لازمه شکوفایی است و در فصل هفتم قانون اساسی کشور نیز در قالب تشکیل شوراها بر آن تاکید شده است.

معاون اقتصادی رییس جمهور یاداور شد: بازگشت به خود برای آینده است و برای عبور از این کارشکنی ها. برخی ناکارآمدی ها در مدیریتهای قبلی و دشمنی های خارجی باعث عقب ماندگی هایی شده که امروز ما با بازگشت به مسیر صحیح، باید برای جهش اقتصادی و پیشرفت برنامه ریزی و اقدام کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: بسیج مظهر اعتماد بنفس و خودباوری است و باید با این رویکرد، همان پیشرفتهای حوزه امنیت در اقتصاد و فرهنگ نیز کلید بخورد. بسیج اساتید می تواند حلقه وصل بخش های مختلف زنجیره ارزش تولید باشد و در جایی که از ظرفیت تولیدکننده خرد بالاتر و از سطح کار دولت خردتر است ورود کند و راهکارهای علمی و خلاقانه ارائه دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار