بازدید 3920

رزمایش ناتو برای شبیه‌سازی حمله موشکی در رومانی

قدرت هوایی و موشکی روسیه در بحبوحه جنگ این کشور با اوکراین، ناتو را به انجام رزمایش هوایی و ضد موشکی واداشت.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 25 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، ناتو در تلاش برای ادامه تقویت نیروهای دفاعی در شرق اروپا و از بیم قدرت هوایی و موشکی روسیه، تمرین شبیه‌سازی حمله موشکی و هوایی در رومانی انجام داد.

وبگاه «ارو تایمز» روز جمعه گزارش داد در حین این تمرین، سامانه دفاع هوایی «مامبا» ساخت فرانسه ی حمله شبیه سازی شده جنگنده‌های دشمن فرضی را دفع کرد.

در این تمرین ترکیب جنگنده‌های دشمن فرضی، از جمله «اف-۱۶» ترکیه و یوروفایترهای اسپانیا و همچنین هواپیماهای جنگ الکترونیک «گرولر» آمریکا و جنگنده‌های «رافال» فرانسه حضور داشتند.

«اوآنا لانژسکو» سخنگوی ناتو گفت: «در پاسخ به جنگ روسیه علیه اوکراین، به تقویت بازدارندگی و دفاع خود در بخش شرقی ائتلاف ادامه می‌دهیم. این شامل افزایش قابل توجه دفاع هوایی با جنگنده‌ها و هواپیماهای تجسسی، دفاع هوایی و کشتی‌ها با قابلیت دفاع هوایی در دریا است. رزمایش‌هایی مانند این تضمین می‌کند که نیروهای ناتو می توانند باهم عمل کنند و به هر تهدیدی از هر جهت پاسخ دهند».

کشورهای غربی از زمان شروع عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین در ماه فوریه که در واکنش به نادیده گرفته شدن منافع امنیتی مسکو توسط ناتو و ادامه سیاست تحریک آمیز گسترش این ائتلاف نظامی به اجرا در آمد، به ارائه انواع کمک‌ها به اوکراین و متحدان اروپایی ناتو با هدف مقابله با روسیه پرداختند.

در این بین، آمریکا مدت‌هاست با بهانه مقابله با روسیه و کمک به ناتو به رومانی،کشور واقع در شرق اروپا کمک نظامی می‌کند. نیروی هوایی آمریکا چندی قبل در بحبوحه درگیری روسیه و اوکراین، بمب افکن راهبردی خود را بر فراز حریم هوایی رومانی به پرواز درآورد. ارتش آمریکا سپس اعلام کرد که جنگنده‌های اف-۱۶ خود را با هدف تقویت امنیت منطقه‌ای در بحبوحه تنش‌های روسیه با اوکراین، از آلمان به رومانی منتقل می‌کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر