بازدید 11682

«تایید» یا «تکذیب» چند دیدار سیاسی

چند روز اخیر بر خلاف روز‌های قبل از آن که هیچ خبری از تحرکات و سخنان برخی از جناح‌های سیاسی کشور به خصوص اصلاح طلبان شنیده نمی‌شد، زمزمه‌هایی مبنی بر دیدار‌هایی بین برخی فعالان سیاسی با مسئولان کشور شنیده شده و درباره جزییات آن گمانه زنی‌هایی مطرح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ 24 November 2022

تابناک _ چند روز اخیر بر خلاف روز‌های قبل از آن که هیچ خبری از تحرکات و سخنان برخی از جناح‌های سیاسی کشور به خصوص اصلاح طلبان شنیده نمی‌شد، زمزمه‌هایی مبنی بر دیدار‌هایی بین برخی فعالان سیاسی با مسئولان کشور شنیده شده و درباره جزییات آن گمانه زنی‌هایی مطرح و گفته می شود این دیدارها که بر محوریت بررسی و ریشه یابی تحولات اخیر در کشور بوده، در میان برخی مسئولان ارشد کشور هم جریان داشته است؛ اما این گمانه زنی ها یا تایید شدند یا تکذیب!

واکنش خانواده امام خمینی(ره) محسن هاشمی به ادعای وال استریت ژورنال

به تازگی روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شده بود  که علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، ماه پیش محرمانه از خانواده‌های امام خمینی(ره) و مرحوم هاشمی رفسنجانی درخواست کرده که به آرام کردن اوضاع کمک کنند؛ اما این دو خانواده این درخواست را رد کرده‌اند.

اما فرزند ارشد مرحوم هاشمی، ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر درخواست دبیر شورای عالی امنیت ملی از خانواده وی برای کمک به کنترل ناآرامی های اخیر را تکذیب کرد.

محسن هاشمی رفسنجانی در واکنش به ادعای درخواست دریابان شمخانی از خانواده‌های امام خمینی(ره) و مرحوم هاشمی رفسنجانی برای کمک به آرام کردن اوضاع و رد این درخواست در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: اساسا نه چنین درخواستی از سوی آقای شمخانی خطاب به خانواده مرحوم هاشمی مطرح و نه چنین جلسه‌ای تشکیل شده است. ما دیداری با آقای شمخانی داشتیم که مربوط به قبل از اعتراضات و این اتفاقات بوده است.

اما سایت جماران وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نیز در پی انتشار این خبر در روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از امین عارف نیا، معاون فرهنگی هنری و ارتباطات این موسسه، انجام ملاقات علی شمخانی با اعضای بیت حضرت امام را تکذیب کرد.

عارف نیا به جماران گفته است: در ماه‌های اخیر درخواستی از جانب دبیر شورای عالی امنیت ملی مبنی بر دیدار با اعضای بیت امام مطرح نبوده و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هیچ گونه تقاضایی از بیت امام راحل نداشته است.

دیدار فاطمه هاشمی رفسنجانی با حجت‌الاسلام سید مجتبی خامنه‌ای

اما خبر دیگر در ارتباط با ادعایی درباره دیداری بین یکی از فرزندان مرحوم هاشمی با یکی از فرزندان رهبر انقلاب بود که به جز پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، منبع دیگری توضیحاتی درباره این خبر منتشر نکرد. خبرگزاری ایلنا به نقل از این منبع خبری نوشت: در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر دیدار خانم فاطمه هاشمی رفسنجانی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی خامنه‌ای، یک منبع موثق برای تنویر افکارعمومی اعلام کرد: ضمن تایید اصل دیدار، نکته مهم قابل ذکر اینکه، بیشتر نقل قول‌ها و موضوعات مورد اشاره در خبر، خلاف واقع و کذب است.

دیدار برخی از اعضای جبهه اصلاحات با اژه ای و شمخانی

چند روز پیش گفته می شد جمعی از اصلاح طلبان دیدارهایی با برخی از مقامات ارشد کشور از رییس قوه قضاییه و دبیر شورای عالی امنیت ملی داشته اند و درخواست هایی در این دیدارها مطرح شده است. روز گذشته برخی رسانه‌ها به نقل از علی شکوری‌راد ضمن تایید این دیدارها در خصوص محتوای این دیدار مطالبی را منتشر کردند.

علی شکوری‌راد، سخنگوی جبهه اصلاحات درباره دیدار هیات‌رییسه جبهه اصلاحات با رییس قوه قضاییه و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفته است: «در این دیدار‌ها تحلیلی از آنچه این روز‌ها در ایران جریان دارد ارایه شد. همچنین توضیحاتی درباره خواست‌ها و مطالبات معترضان مطرح و بر به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم و اجتناب از اغتشاش نامیدن همه اعتراضات و نیز ایجاد فرصت امن برای طرح اعتراضات مردم به خصوص در دانشگاه‌ها از نکات دیگری بود که به آن پرداخته شده است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۱
تنها منجی احتمالی کشور در شرایط کنونی دکتر محمد جواد ظریف است و لا غیر .
ایشان اگر توانستند در تصویب جهانی برجام روسیه را دور بزنند قطعا اندیشه ای هم برای ایجاد وحدت بین اقشار مختلف ملت خواهند داشت تا دیر نشده است ایشان را دریابید
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
مگر قحط الرجال است.غربگداتر از زریف وجود ندار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
فقط باعث ضرر چند ساله با برجام شد
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
سانسور کنید.
خسته نشدید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
این که دو نفر با هم ملاقات کردند یا نکردند،به بنده هیچ ارتباطی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
در پاسخ به 13:۳۵بله مسلمه که قحطی رجال وجود دارد یکی را بفرستید که به مذاکرات و نخوه تعامل با غرب آشنا باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
بخش اعظم مشکلات امروز نفوذ آقای ظریف (پرورش یافته و بزرگ شده آمریکا) به کابینه دولت ایذگران بوده و هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
جُک قشنگی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
ببخشید مجبور قدری بی ادبانه صحبت کنم، اما جنابعالی نمی فهمید که چه می گوئید. جواد ظریف حتی نتوانست یک وزارت خارجه را اداره کند و الان به اذعان 90 درصد کارشناسان وزارت خارجه ایشان وزارت خارجه را نابود کرد. حالا شما افاضه میفرمائید ایشان میتواند ایجاد وحدت کند؟ زهی خیال باطل
واقعا خاندان هاشمی اینقدر محبوب هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
در حالیکه 99 درصد ملت ماهواره دارند و منبع اخبار واطلاعات آنها کانال های خارج از ایران و یا شبکه های اجتماعی است .صدا وسیما و روزنامه ها ی داخلی گویی در یک ایران خیالی دیگری دارند زندگی می کنند و واقعیات بدیهی و مسلم را در عصر انفجار اطلاعات سانسور بیهوده می کنند.
اندر حكايت « تاييد » ها و « تكذيب » !!
------------
-- اميد است كه انشاالله تعالي هيچ وقت « تاييد » ها تكذيب نباشه و نيز « تكذيب » ها تاييد
نباشه !!
--- مگه اين طوري بوده برادر ؟
-- البته خيلي كم ... گاهگاهي ... حالا نه تنها در كشور ما بلكه در همه بلاد و ممالك ! ... و مسلماً در دنياي سياست در اين ربع مسكون از قديم الايام تا يوم القيامه ، از اين موارد زياد بوده و خواهد بود !!
حالا هی تایید و تکذیب کنید. دیگه فایده نداره
این داستان :
اصلاح طلب وسط باز وارد میشود
پاداش پایان خدمت فرهنگیان که بیش از یکسال است بازنشسته شده اند پرداخت نشده و هیچ کس پاسخگو نیست.آقای وزیر!آقایان نماینده !با وجود تورم بالای آیا انصاف است!سایر دستگاها پرداخت کردند....
با سلام خدمت همه
کشور دچار بحران حکمرانی شده و تقلیل معترضین به دانشجوها ویا کارگران و کسبه ارزیابی بسیار سطحی و به دور از واقعیات است.
نباید
اکثریت خاموش جامعه که نجابت به خرج داده اند و معترضین را همراهی نکرده اند را به نفع خود مصادر کند.
اگر صلاح کشور و اسلام را می خواهند باید در بالاترین سطوح آقایان وخانم های صاحب منصب شروع به استعفای زنجیره ای کنند.
وزمینه را برای برگزاری یک انتخاب آزاد فراهم کنند تا نمایندگان واقعی مردم وارد مجلس و دولت شوند.
در غیر اینصورت آینده ای بسیار تیر وتار وصدها برابر بدتر از دهه ی 60 در انتظار کشور خواهد بود.و سر منشا و ریشه اصلی آن هم فقر وتهیدستی و ناامیدی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
دقیقا من معترضم اما از ترس جان فرزندانم اجازه حضور آنها در اعتراضات را نمیدهم اما اگر رفراندم برگزار شود قطعا اعتراض خودم را نشان خواهم داد ‌
آیا آقایان تا به حال از خود پرسیده اند چرا یک کویتی.اماراتی.قطری.عربستانی و عمانی اعتراض نمی کند
زیرا تامین است .در رفاه در این دنیا زندگی می کند وچون احتیاجی هم ندارد که برای تامین مخارج خود و اهل وعیال خود دست به خلاف وگناه بزند قطعا به بهشت هم می رود.
الان اگر ما بهترین اقتصاد دنیا رو هم داشته باشیم اما مساله حجاب و آزادیهای فردی حل نشه باز هم نارضایتی گسترده در بین جوانان وجود خواهد داشت. اینکه اصلاح طلبان به قدرت برسند هیچ مساله ای رو حل نمیکنه. با برجام هم گشت ارشاد حل نشد. اتفاقا اگر اصلاحی قرار انجام بشه باید اصولگرایان انجام بدن تا اون اصلاح پایدار بمونه.
خوب انتخابات ازاد نتبجهدروومشخص میکنه وگرنه حرفدخالی فایده ای نداره
ما که هیچ هنری در طول هشت سال از ظریف ندیدیم فقط کلاهی گشاد سرش گذاشتند آخر هشت سال کلا شد هیچ ، ضمن اینکه با کفتگو با طرف های مکار و دشمن هیچ گشایشی بوجود نخواهد آمد مگر اینکه کامل تسلیم شویم و بعد از تسلیم هم مثل لیبی شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
ظریف وظیفه خود را در چارچوب وزیر خارجه انجام داد گفتنی ها را هم گفت اما تصمیم گیرنده نهایی ظریف نبود
تنها راه نجات تعامل سازنده ومتناسب با همه کشورها،به رسمیت شناختن حقوق همه اقشار ملت بابرگزاری انتخابات آزاد است.دراین صورت هم مشکل اقتصاد کشور باجذب سرمایه گذاری حل می شود وبه دنبال آن بیکاری جوانان رفع خواهد شد وهم باجلب مشارکت مردم درتعیین سرنوشت خود آرامش کامل حکم فرما می شود.مسئولان محترم تادیر نشده اقدام کنند.
هر دیداری که بتونه گره ای از مشکلات مردم حل کنه خوبه در غیر اینصورت پشیزی ارزش نداره
رستم قاسمی، یک «نمونه‌ی موردی» دقیق از آن‌چیزی است که بر صحنه‌ی سیاست و اقتصادِ ایران می‌رود.
با سودای وزارت «نفت» آمد، به وزارتِ «راه و مسکن» رسید، وعده‌ی ساختِ «چهار میلیون» مسکن داد، استعفا داد، استعفایش «به شدت» تکذیب شد، نهایتا استعفای «نداده‌اش» از سوی رییسِ دولت پذیرفته شد.
مثل آب خوردن دروغ می‌گویند و بی‌هیچ مسئولیت و پاسخ‌گویی‌ای، می‌روند پیِ کارشان.
حالا ماجرای تصاویر خاص منتشر شده و آسیب به افکار عمومی هم بماند.
دلم واسه شما خبرنویس ها میسوزه، این متن خبره یا ی سند رمزگذاری شده
“برخی از جناح‌های سیاسی” “برخی فعالان سیاسی” “با [برخی] مسئولان کشور”
درحا ل حاضر سياستمداري بهتر از ظريف وميهن دوست تراز وي ندارم اگر اجازه ميدان بدهند مشكلات را كم كم حل ميكند
راه حل مساله در این نکته است که آیا قرار است به نظرات اکثریت مردم و منافع ملی توجه شود یا به نظرات و سلیقه اقلیت دارای قدرت

الان هم فشار خارجی هست هم فشار داخلی منطقی است برای منافع ملی به خواست مردم توجه شود
و اگر چنین شود چنان قدرتی کسب خواهد شد که خارجی ها دیگر نمی توانند با بهانه مردم ایران به اهداف شوم خود برسند. و این نهایتا به نفع اقلیت هم خواهد بود البته اگر بتوانند بر تابوهای ذهنی غلط خود غلبه کنند
خداوند سرزمین ایران را از دشمن خارجی و نابخردی داخلی نجات دهد
دوست عزیز منصف باش . یکی از دستاوردهای برجام خروج ایران از ذیل فصل هفتم سازمان ملل هست و چند قطعنامه هم منتفی شد. البته برجام در زمینه اقتصادی اجرا نشد . هم آمریکا به صورت ناجوانمردانه زیر قولش زد و همزمان هم جناحی در ایران برجام را آمریکایی و هیئت ایرانی را نیز به خیانت متهم کردند. جو ذا متشنج کردند و البته وقتی به دولت جدید آمدند نتوانستن از منافع ملی ایران دفاع کنند و...
یک سر این غاءله به اصلاحطلبها برمیگرده ..از ۷۸ تا الان هروقت که موقعیت اصلاحطلبهای به خطر افتاده رو به اشوب واغتشاش اوردند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر