بازدید 2565

حمایت مجدد آمریکا از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو

وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل ناتو در گفتگویی تلفنی از پیوستن سوئد و فنلاند به پیمان ناتو حمایت کردند.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷ 23 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا از گفتگوی تلفنی آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن و دبیرکل ناتو در این گفتگوی تلفنی بر حمایت از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو تاکید کردند.

این در حالی است که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو پیش از این در گفتگو با تلویزیون دولتی سوئد «اِس وی تی» از سوئد و فنلاند خواسته بود تا با کشورهای عضو این سازمان به ویژه ترکیه در مقابله با تروریسم همکاری کنند.

دبیرکل ناتو افزود که سوئد و فنلاند باید همکاری خود را با ترکیه در مبارزه با گروه تروریستی پ ک ک و امثال آن افزایش دهند.

استولتنبرگ با اشاره به اینکه دو کشور باید قوانین خود را علیه این گروه‌های تروریستی تشدید کنند، گفت: از آنجایی که ترکیه بیش از همه در معرض حملات تروریستی قرار دارد، این کشور نگران این موضوع است و باید نگرانی‌های آنکارا درک شود.

نخست وزیران فنلاند و سوئد در ماه‌های گذشته اعلام کردند که هر دو کشور همزمان با هم عضو ناتو خواهند شد. با آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین (در ۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰) دو کشور سوئد و فنلاند درخواست رسمی عضویت در ناتو را ارائه دادند که پس از کش و قوس‌های فراوان و مخالفت‌های ترکیه، سرانجام ترکیه و سران ناتو اوایل تیر ماه به پیوستن این دو کشور به این سازمان نظامی موافقت کردند و روند تصویب عضویت این دو کشور به ناتو در پارلمان‌های کشورهای عضو ناتو آغاز شد.

ترکیه موافقت خود با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را منوط به پذیرش شروط خود در زمینه مبارزه با تروریسمِ مورد نظر آنکارا از سوی این دو کشور کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار