بازدید 8867
سخنگوی قوه قضائیه مطرح کرد

با دروغ‌پردازان قاطعانه برخورد می‌کنیم/ صدور ۱۱۱۸ کیفرخواست در ناآرامی‌های اخیر / حادثه آتش سوزی در اوین ۴۲ متهم دارد / توضیح درباره پرونده الهام افکاری

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: ملت ایران ترور‌های دهه ۶۰ دشمنان را از یاد نبرده. خوب است تروریست‌های امروز نگاهی به گذشته بیندازند، تا دریابند برخورد ملت ایران با تروریست‌ها چه طعمی دارد، ملت ایران مردمی آگاه و یکپارچه است.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳ 22 November 2022

با دروغ‌پردازان قاطعانه برخورد می‌کنیم/ صدور ۱۱۱۸ کیفرخواست در ناآرامی‌های اخیر / حادثه آتش سوزی در اوین ۴۲ متهم دارد

تابناک _ سخنگوی قوه قضائیه درباره نوسانات ارز گفت: در این باره ۲۱ نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق معاملات بدون مجوز و ۱۴ تن در رابطه با ارز فردایی دستگیر شده اند.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز در سیزدهمین نشست خبری خود با عرض تسلیت دوباره به ملت ایران در اثر جنایات تروریست های مسلح، به ضرورت تبیین فرمایش های مقام معظم رهبری تاکید کرد.

وی ادامه داد: صحنه‌هایی که در روز‌های اخیر در خیابان‌های برخی از شهر‌های کشور رخ داد، به خوبی عمق برنامه‌ها و خواب‌های آشفته ایران برای آینده ایران یکپارچه و سربلند را نشان داد. همانان که از سوی جنایتکاران بین المللی مسلح شدند، همان‌هایی هستند که در پشت رسانه‌های خوش رنگ و لعاب تروریست‌ها را تشویق می‌کنند. امروز که دشمن پرده از چهره انداخته و دستور قتل، ترور و... می‌دهد، به خوبی بیانگر عدم همراهی مردم ایران سخت خشمگین است.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: دشمن از شکست فراخوان‌های خود عصبانی است و به دنبال به صحنه آوردن مردم بود که موفق نشد. به رگبار بستن مردم بی دفاع و حافظان امنیت و کشتن جوانان این ملت با چاقو و سلاح گرم در خیابان و کشته سازی از مقتولینی که خود به قتل رساندن نشان از نقشه شومی می‌دهد که با آگاهی ملت ایران دفع خواهد شد.

ستایشی اظهار کرد: تروریست‌های رسانه‌ای از ابتدا سناریو و صحنه آرایی را آماده کرده اند، ترویست‌های کف خیابان را تسهیل می‌کنند و خود دستور به ترور مردان و زنان بی دفاع و محافظان مظلوم امنیت را صادر می‌کنند.

وی افزود: مقابله ملت ایران با تروریست‌ها سخت و پشیمان کننده است، این تروریست‌ها حاضر نیستند هزینه ترور‌های خود را بپردازند و دست سیاه و به خون رنگی شده خود را مخفی می‌سازند.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: ملت ایران ترور‌های دهه ۶۰ دشمنان را از یاد نبرده؛ بنابراین، خوب است تروریست‌های امروز نگاهی به گذشته بیندازند، تا دریابند برخورد ملت ایران با تروریست‌ها چه طعمی دارد، ملت ایران مردمی آگاه و یکپارچه است. از این روی، دشمن در نوبت‌های قبل با همین اهداف بود، اما چهره دیپلماتیک خود را حفظ می‌کرد، ولی امروز چهره واقعی خود را نمایان ساخته و همین امر همبستگی بیشتر ملت ایران را فراهم کرده است.

ستایشی گفت: امروز همه مردم از نظام، انتظار برخورد بدون مسامحه با ترویست‌ها را دارند. تروریست‌های مخل امنیت و قاتلان مردم، همان تروریست‌های اقتصادی هستند که مانع فعالیت اقتصادی سالم ملت ایران گشته اند. این ترویست‌ها همان تروریست‌های رسانه‌ای بوده و به دنبال ویرانی ایران و ایرانی هستند.

 

وی ادامه داد: قوه قضائیه خون‌های به ناحق ریخته کودکان، زنان و حافظان امنیت را در دستور کار قرار داد و با سرعت و دقت و با صحت بدون چشم پوشی از حق امینت به عنوان حق عمومی ملت ایران، وظیفه خود را عملیاتی و تروریست‌ها را متناسب با جرایمشان به سزای عمل خود خواهند رساند و بساط شرارت‌های اخیر جمع خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه ایران فردای مد نظر تروریست‌ها چگونه ایرانی است، اظهار کرد: آن‌ها به دنبال ایرانی تلخ، سیاه، ناامن و... همچون سرنوشت برخی از کشور‌هاست که این خیال خام با هشیاری مسئولان و مردم، بی شک موفق نبوده و محکوم به ابطال است.

 

ستایشی خطاب به مردم به ویژه خانواده شهدا ایذه، اصفهان و سپاه پاسداران، بسیجیان و... تصریح کرد: اطمینان میدهم قوه قضائیه از خون این عزیزان نخواهد گذاشت و اجازه پایمال شدن خون این عزیزان را نخواهیم داد.

وی افزود: ششم آذر ماه سالروز فرمان ۵تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی است، هفته بسیج را به ملت ایران به ویژه بسیجیان تبریک می گویم؛ نهالی که امروز به شجره طیبه تبدیل شده است‌. هر روز کارآمدی بسیج و نیازمندی به آن بیشتر احساس می شود‌.

ستایشی گفت: بسیج در عرصه های مختلف امتحان خود را پس داده و ما نیازمند بسیج برای گره گشایی از مشکلات کشور هستیم؛ از همین روی، نوک پیکان عناد به سمت روحیه اخلاص، ایثار و خدمت بی منت بسیجیان است اما پرچم بسیج و بسیجی و دلدادگی و ولایت بالاست.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: بسیجی در کف خیابان برای برقراری امنیت مردم خون می دهد‌ و در دانشگاه و حوزه و.... وظیفه روشنگری و تبیین را بر دوش می کشد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه پیگیری و فرامین و سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در قوه قضائیه گفت: این قرارگاه تشکیل شده تا فرمایش های مقام معظم رهبری اجرا شود. همچنین در سیاست کلی ۱۳۸۱ و هفتم توسعه تکالیفی متوجه قوه قضائیه گشته و این قوه برای برنامه ریزی جهت اجرای این سیاست ها این قرارگاه تشکیل شده است و هفته گذشته دستورالعمل این قرارگاه از سوی رئیس قوه قضائیه تایید شد. امیدواریم جهش تحولی در پیگیری تکالیف قوه قضائیه محقق شود.

دستگیری ۲۱ اخلالگر نظام اقتصادی

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه عده ای در روزهای گذشته سعی کردند در فضای ملتهب کشور علاوه بر مسائل اجتماعی، مسائل اقتصادی را هم دچار التهاب کنند، در این خصوص قوه قضائیه چه اقدامی انجام داده است، بیان کرد: اجازه نخواهیم داد در شرایط جاری التهاب در حوزه های مختلف منجر به سوءاستفاده دشمن شود.

ستایشی در ادامه بیان کرد: در این حوزه ضابطین با هدایت و مدیریت تشکیلات قضائی خدمات و برنامه های موثری داشتند، در حوزه مجتمع قضایی اقتصادی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی اعلام می‌کنیم، در ماه جاری ۲۱ نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق معاملات بدون مجوز دستگیر و تفهیم اتهام شدند و قرار تامین قانونی متناسب با جرم برای آنها صادر شده است.

وی بیان کرد: ۸ تن از این ۲۱ تن بدون قید آزاد شدند و ۱۳ تن دیگر که جرم آن ها منتصب است و مرتکب اعمال مجرمانه در این مقطع زمانی شدند، با صدور قرار بازداشت موقت بازداشت شدند و در زندان هستند.

دستگیری ۱۴ تن در رابطه با ارز فردایی

ستایشی اظهار کرد: همچنین در رابطه با ارز فردایی طی ماه جاری ۱۴ تن دستگیر و تفهیم اتهام شدند. یکی با صدور قرار وثیقه و ۱۰ تن دیگر با صدور قرار کفالت و قرار قبولی وثیقه و ۳ نفر با صدور قرار التزام آزاد هستند. پرونده ها در روند تحقیقات قرار دارد و انشاءالله به زودی در دادسرا تعیین تکلیف خواهند شد.

آغاز به کار قطعی سامانه ارجاع هوشمند قوه قضائیه تا سه ماه آینده

ستایشی در خصوص سامانه ارجاع هوشمند قوه قضائیه اظهار کرد: این سامانه دارای یک نسخه آزمایشی است. ارجاع هوشمند کارشناسی دارد. هدف از راه اندازی این سامانه جهت ارجاع عادلانه کارشناسی به کارشناسان رسمی دادگستری است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: سامانه ۱۵۱۵ مربوط به مرکز وکلا و سامانه ۲۰۲۰ مربوط به کارشناسان دادگستری است. تمام تلاش ما این است که فرآیند سامانه موجود با این دو سامانه ارتباط برقرار کند و این توزیع عادلانه باشد. پیش بینی می کنیم تا سه ماه آینده این سامانه قطعی نهایی شده و آغاز به کار کند.

وی ادامه داد: راه اندازی این سامانه از تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای و ایجاد فساد جلوگیری می‌کند و شفافیت و نظارت پذیری را افزایش و اطاله دادرسی را کاهش می‌دهد. این سامانه از جعل و دخل و تصرف در پرونده پیشگیری می‌کند‌.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص کمبود دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: فرآیند دارو و اقدام در جهت تولید، ورود و توزیع روندی اجرایی دارد و ارتباط مستقیمی با دستگاه قضایی ندارد. با وجود این، رئیس قوه قضائیه بر این نکته تاکید کرده اند که ملاک ما رفع مشکل و گرفتاری های مردم است‌ که هر اقدام و کمکی که از دستگاه قضایی در رابطه با کمک قوه مجریه برمی آید، دریغ نشود.

ستایشی گفت: امیدواریم دولت در خصوص رفع کمبود دارو اقدام کند. ما می توانیم داروهای خاص را در ایران تولید کنیم. این مشکلات نیز به زودی برطرف خواهد شد.

نتایج قضایی سفر نماینده رهبری به سیستان و بلوچستان

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره اقدام نماینده رهبر انقلاب در دلجویی از مردم سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سفر موفقی بود که برای بررسی اوضاع و احوال منطقه مورد بحث بوده است. دیدار چهره به چهره با مردم منطقه، معتمدین، علما و خانواده شهدا و جان‌باختگان اخیر و شنیدن دغدغه‌ها و نگرانی‌های آنان صورت گرفته است.

وی افزود: این سفر با استقبال مردم سیستان و بلوچستان و سران طوایف و بزرگان استان قرار گرفت. بر اساس مصوبات سفر، با توجه به سخنان نماینده مقام معظم رهبری، شورای تامین استان و تاکیدات قوه قضاییه نسبت به پرونده متهمین اقدام کردیم که ۴۲ تن از آن‌ها آزاد شدند و بقیه افراد بنا بود تا ۱۰۰ نفر تعیین تکلیف شوند که این افراد تکلیف‌شان محقق شد و در این زمان ۱۰۰ تن از آن‌ها آزاد شدند و برخی هم با قرار تامین آزاد می‌شوند و باید حواس‌شان باشد مقررات و قوانین را رعایت کنند و نشان دهند پشیمان شده‌اند. افرادی که بیگناه یا کم‌گناه بودند، آزاد شدند.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: برخورد با مقصران و مسببان مطالبه مردم سیستان و بلوچستان از قوه قضائیه است. مردم نمی‌پذیرند که مسببان و مقصران آزاد شوند و قوه قضاییه باید با در نظر گرفتن موقعیت و این‌که همه در مقابل قانون یکسان هستند برخورد قانونی و شرعی انجام دهد. اگر ماموران نیز مرتکب خطا و صدمات شده باشد، قوه قضاییه با تمسک به اصل قانون و بدون در نظر گرفتن ملاحظات و با تمسک به اصل قانون رفتار خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: افراد می‌توانند شکایت کنند تا به شکایت آن‌ها رسیدگی شود. سازمان قضایی نیروهای مسلح مرجع رسیدگی است و با دقت و صحت این پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ستایشی در بیان آخرین آمار احکام صادره در خصوص اغتشاشات اخیر گفت: بر اساس آمار ارائه شده در تهران، تاکنون برای ۱۱۱۸ تن کیفرخواست و نیز بر اساس آمار محکومیت و برائت در سراسر کشور تاکنون ۲۴۳۲ نفر رای بدوی اعم از محکومیت و برائت صادر شده است.

حادثه آتش سوزی در اوین ۴۲ متهم دارد

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حادثه اوین بیان کرد: در حال تحقیقات از ۴۲ متهم هستیم و با توجه به شلوغی و ترافیک رسیدگی در آن مجموعه این پرونده با جدیت در حال رسیدگی است و واجد محرمانگی است و پس از مشخص شدن ابعاد آن، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

اتهام الهام افکاری اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور است

ستایشی گفت: اتهام (متهم الهام افکاری) اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همراهی با فراخوان‌ها است. وی تفهیم اتهام شده و برای او قرار بازداشت موقت صادر شده است.

وی افزود: متهم ارتباطات گسترده‌ای با عناصر فعال رسانه‌ای و شاخص برانداز داخل و خارج از کشور داشته است، در این مورد ادله وجود دارد.

علم خونخواهی خون‌های به ناحق ریخته شده در دستان قوه قضائیه است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: براساس تدابیر متخذه با سرعت و دقت و با متضمن مولفه صحت، بدون چشم پوشی از حق امنیت به وظیفه خود عمل می‌کنیم و تروریست‌ها را در هر موقعیتی باشند، به سزای اعمالشان خواهیم رساند. قوه قضائیه از خون شهدا نخواهد گذشت و نمی‌گذارد خون شهدا پایمال شود.

کسانی که سخن غیرمستند و کذب بگویند، مورد برخورد قضایی قرار می‌گیرند

وی گفت: برخی افراد به ظاهر شاخص حرف‌هایی می‌زنند که روان جامعه را بهم می‌زنند، با این افراد تعارف نداریم. برخی از این افراد احضار شدند و برای توضیحات نیامدند که دستور جلبشان صادر شد. کسانی که سخن غیرمستند و کذب بگویند و مدارکی برای اثبات ادعاهایشان نداشته باشند، مورد برخورد قضایی قرار می‌گیرند. جلوی تهمت و دروغ سازی را بجد خواهیم گرفت.

ستایشی تاکید کرد: قوه قضائیه برای تامین امنیت روانی جامعه برای جلوی شایعه سازی، دروغ سازی را بجد خواهد گرفت؛ همگان نسبت به اظهار نظر بیان آزاد هستند؛ اما نه هنجارشکنی و انتشار اخبار جعلی! این موارد آزادی بیان نیست.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات قوه قضائیه عبرت‌آموز خواهد بود، ادامه داد: تمامی شواهد و اظهارات شهود و مطلعین و... مد نظر قرار خواهد گرفت و در نهایت تصمیم لازم گرفته خواهد شد. کسانی که سخن بیهوده و غیر مستندی بگویند، قطعاً دستگاه قضائی با آن‌ها برخورد می‌کند.

هشدار ستایشی به دستگاه های ضعیف در اجرای قانون هوای پاک

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص ترک فعل ها در رابطه با قانون هوای پاک اظهار کرد: این موضوع در دادستانی کل کشور در دستور کار قرار گرفته است. در همین راستا نیز جلسات متعددی با دستگاه های ذیربط برگزار شده است.

وی در خصوص ترک فعل های صورت گرفته در اجرای قانون هوای پاک، گفت: پرونده ای در رابطه با گزارش کمیسیون اصل ۹۰ و سازمان بازرسی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی انقلاب تشکیل شده و افرادی به اتهام جلوگیری از انجام وظایف قانونی خود و مصوبات آیین نامه قانون احصا کرده، احضار شده اند و انشاءالله به زودی تعیین تکلیف خواهند شد.

ستایشی در رابطه با پیگیری های سازمان بازرسی کل کشور گفت: بر اساس گزارش سازمان بازرسی برخی دستگاه ها در اجرای این قانون کم کاری داشتند، چنانچه اقدامات موثری از این دستگاه در جهت رفع مشکلات صورت نپذیرد، گزارش سازمان بازرسی در رابطه با عملکرد ضعیف دستگاه ها را اعلام خواهیم ‌کرد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا سرعت در صدور احکام بدوی، کیفیت آن را تحت تاثیر قرار نمی دهد، گفت: قضات عزیز و شریف ما در صدور آرا و تصمیمات قانونی اعم از حکم و قرار به هیچ وجه گرفتار هیجانات و شرایط و... نمی شوند.

وی تاکید کرد: نه سرعت را فدای دقت می کنیم و نه دقت را فدای سرعت.

۴۰ تبعه خارجی دخیل در اغتشاشات اخیر بازدداشت شده‌اند

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره این‌که در اغتشاشات اخیر از اتباع خارجی فرانسه هم کسی بازداشت شده است، گفت: دو جاسوس فرانسوی بازداشت شده همچنان بازداشت هستند و پرونده آن‌ها به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور بود که اتهام جاسوسی هم به آن اضافه شده، در مرحله تصمیم نهایی است.

ستایشی با اعلام این خبر که ۴۰ نفر دیگر از اتباع خارجی که در اغتشاشات اخیر دخیل و حتی برخی از آن‌ها در میدان و کف خیابان بودند، بازداشت شده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد مطابق قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران محاکمه خواهند شد.

قضات در تصمیم قانونی، گرفتار حرف‌ها و هیجانات نمی‌شوند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آرای صادره در دادگاه‌های بدوی با سرعت صورت گرفته و ممکن است از کیفیت بکاهد، گفت: قضات در صدور آرا و اتخاذ تصمیمات قانونی به هیچ وجه گرفتار حرف‌ها و شرایط و هیجانات نمی‌شوند و بر اساس قانون تکالیف خود را انجام می‌دهند. در برخی موارد قاضی نمی‌تواند در صدور رأی تعلل کند مگر در برخی شرایط خاص از جمله اصلاح ذات البین. گاهی هم برای رسیدن به واقعیت باید موارد مختلفی مورد توجه قرار گیرد که این امر نیاز به صرف وقت بیشتری دارد. تمام تلاش ما این است که بدون در نظر گرفتن مطالباتی که برخی برای سرعت بخشی و برخی برای تأخیر در رسیدگی داشتند، قانون را مبنا قرار داده و با دقت متضمن سرعت اقدام می‌کنیم.

وضعیت پرونده شهادت نادر بیرامی

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده شهادت نادر بیرامی فرمانده حفاظت سپاه کرمانشاه گفت: شهادت سردار نادر بیرامی که مسئول سپاه کرمانشاه بود را خدمت مردم غیور کرمانشاه و خانواده این شهید گرانقدر تسلیت عرض می‌کنم. سالگرد فوت یکی از افراد منطقه بود که اغتشاشگران حضور پیدا می‌کنند و حامل سلاح سرد بودند و به ماموران حمله ور می شوند و ۳ نفر از ماموران را با سلاح سرد مجروح می کنند و سردار بیرامی به درجه شهادت نائل می شود. ۵۲ تن از اغتشاشگران که در موقعیت بودند دستگیر می شوند. ۳ تن از ضاربین شناسایی شدند که یک نفر از آنها دستگیر شده و اقرار کرده و دو نفر دیگر اگر دستگیر شوند، فورا اطلاع رسانی می شود.

موضوع ایذه سخت و ناگوار بود

وی در خصوص "طرح دعوی در محاکم بین‌الملل به طرفیت رسانه‌هایی که در آتش اغتشاشات می‌دمند" گفت: این رسانه‌ها اقدام به جنگ روانی می‌کنند و بر اساس آن اقدام مجدانه و مؤثری در بحث جمع‌آوری مستندات از نهادهای ذی‌مدخل کردیم و به محض قطعی شدن جمع‌آوری مستندات، اقدامات قضائی لازم را انجام می‌دهیم. معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه هم اقداماتی در این باره داشته‌اند. معاون بین‌الملل قوه قضائیه اخیراً سفری به نیویورک داشت و  فردی و جمعی با نمایندگان ۱۰۰ کشور دیدار و گفت‌وگو و نقش مخرب رسانه‌های معاند را تبیین کرد. همچنین مصاحبه‌هایی انجام و اقدامات بی بی سی و سعودی اینترنشنال در مصاحبه با عناصر جدایی‌طلب مطرح شد و سکوت کشورهای غربی در خصوص حوادث تروریستی در شاهچراغ و ایذه مورد اشاره قرار گرفت و اعلام کردند که فعالیت رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی، مغایر ضوابط بین‌المللی است و ما انگلیس را مسئول آن می‌دانیم.

وی درباره مساله ایذه گفت: موضوع ایذه سخت و ناگوار بود و بعد از قضیه حرم مطهر شاه چراغ و حوادث دیگر که نسبت به حافظان امنیت حاصل شد، ما شاهد خبر ایذه بودیم. احضارها و تذکرات لازم داده شد و ما کسانی را که توجه نکردند و به دستور قضایی بی توجه بودند، تفهیم اتهام و بازداشت کردیم و قرار قانونی مناسب صادر شد.

وی افزود: یکسری یافته‌ها از حادثه تلخ ایذه داریم که از طریق ضابطین عام و خاص به قوه قضاییه رسیده است و تماما این اخبار را جمع آوری و بررسی می کنیم تا به یک جمع بندی درست برسیم و ببینیم ضوابط این حمله تروریستی چگونه بوده است.

وی تاکید کرد: تخریب عمدی دوربین‌ها از سوی تروریست‌ها در شب قبل جنایت با هدف اغتشاش بوده تا شناسایی نشوند. سرنخ‌هایی به دست آمده و تعدادی بازداشت شدند. فتنه اصلی این حادثه، در حوزه اراذل و اوباش بوده و ۵۷ تن دستگیر شدند و از این تعداد ۴۹ تن بازداشت  و ۳ تن با وثیقه و ۵ تن با کفالت آزاد شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۴
گردن جاسوس های خارجی را در ملا ء عام بزنید تا دیگر جرات نکنند کسی را برای حرابکاری بفرستند
اصلا برای همه مردم ایران کیفر خواست صادر کنید!!!!!!!!!!!!!!!
"برخی افراد به ظاهر شاخص حرف‌هایی می‌زنند که روان جامعه را بهم می‌زنند، با این افراد تعارف نداریم"
کاش سخنگوی محترم این امر شامل همه افراد می شود و یا فقط در خصوص گروه خاصی بطور مثال بعضی از مسئولین هم شامل این امر می شوند یانه. به نظر این حقیر نه
با دروغگو یان برخورد کنید.
بسم الله
آقای ریسی با وعده‌های دروغ ریس جمهور شد . بفرمایید برخورد کنید.
ملت؟؟؟؟!!
وقتی هیچ امکانی برای اعتراضات قانونی مردم معترض فراهم نمیشه نباید اینگونه در مورد معترضین قضاوت کرد این دور از مبانی عدالت و انصاف و اسلام هست و بدتر باعث دلزدگی مردم خواهد شد
دروغ وقتی ثابت می‌شود که خلاف آن اثبات شود !!
باشه....
بارک الله،دو تا برخورد با اختلاس گرها بکنید مردم ببینند،تاثیر داره
کسانی که سخن غیرمستند و کذب بگویند، مورد برخورد قضایی قرار می‌گیرند!پس باید همه را بگیرند ؟
با دروغ‌پردازان قاطعانه برخورد می‌کنیم !!! حالا یک سری مسئولین ، مثل همیشه وعده دروغ به ملت دادن ، شما کوتاه بیا ! ساخت 1000000 مسکن درسال نشده به جاش دوبرابر این تعداد با این گرانی ها بی خونه شدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رحم نکنید به هیچ عنوان
اول پزشکیان و بعد علی دایی ؛بسمالله اگر راست می گویید!
با درغگویان برخورد می شود!!!
بسم الله
طبق قانون که همه مقامات دولتی اعلام کردند خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیه امداد جز سه دهک جامعه قرار می گیرند
خانواده ما با سابقه 20 ساله تحت پوشش سازمان بهزیستی جز دهک هفت دهکبندی جامعه قرار گرفتیم
مدارک و مستندات تحت پوشش غیره موجود است در سازمان بهزیستی که یک سازمان دولتی است و منبع معتبر و موثقی است،
بسم الله ببینم چکار میکنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان