بازدید 3853
۲

جزئیات ترخیص محموله بزرگ آنتی بیوتیک

بر اساس پیگیری ها از گمرک ایران، تشریفات ترخیص محموله بزرگ آنتی بیوتیک وارداتی از کشور ترکیه در کمترین زمان ممکن انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ 22 November 2022


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، صبح امروز احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه، با گمرکات هماهنگی صورت گرفته تا ترخیص محموله‌های دارو با اولویت انجام شود، ‌گفت: امیدوارم با مجموع اقدامات انجام شده در حوزه تامین و تخصیص ارز، واردات و افزایش تولید مشکلات موجود در بازار مرتفع شود. همانطور که بانک مرکزی اعلام کرد ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار تخصیص ارز به این حوزه رقم خورده است. مدیران بانک مرکزی این قول را داده‌اند که با لحاظ فوریت و ارجحیت در تأمین ارز کالاهای حوزه بهداشت و درمان، درخواست‌های ارز ثبت‌شده توسط متقاضیان را ظرف ۲۴ ساعت در سامانه مربوطه تأیید کنند. برای تامین برخی کسری‌ها نیز اقدامات عاجلی برای واردات انجام و با گمرکات هماهنگی صورت گرفته تا ترخیص این محموله ها با اولویت انجام شود.

در همین زمینه جدای از بحث تامین ارز، اقدامات مربوط به هماهنگی‌های مرزی در سرعت ترخیص کالاهایی مثل دارو از اهمیت قابل توجهی برخورد دار است. بر این اساس موضوع ترخیص یک کانتینر آنتی بیوتیک از کشور ترکیه در شرایط اوج گیری آنفلوآنزای فصلی خبر ساز شده است.

پیگیری ها از گمرک ایران نشان می‌دهد بر اساس هماهنگی های صورت گرفته قرار بود بعد از خروج یک محموله صادراتی شمش آلومینیوم از مرز بازرگان، بعد ازبارگیری محموله انتی بیوتیک مورد نیاز کشور از طریق همان مرز از مبدا ترکیه وارد کشور شود.

در این زمینه سازمان غذا و دارو پیگیری‌های مستمری انجام داده بود و ظاهرا موضوع سند کارنه تیر(پلمب شده) درکشور ترکیه یکی از موانع ورود فوری این محموله دارویی به کشور بود. بر این مبنا ذیل دیپلماسی اقتصادی با همسایگان، هماهنگی‌های لازم برای صدور فوری این سند انجام شد و ظرف یک ساعت محموله مذکور از مرز گوربولاغ ترکیه خارج شد. همچین ترخیص محموله مذکور از مرز بازرگان نیز با حداقل اسناد ظرف یک ساعت انجام شد و بر این اساس محموله مذکور در اختیار وزارت بهداشت برای توزیع در شبکه سراسر کشور قرار گرفت.

گفتنی است، در سال جاری ۱۰ سند همکاری های گمرکی با گمرکات دیگر کشورها امضا شده است، که شامل امضای سند برنامه مشترک همکاری با گمرک آذربایجان در سال ۲۰۲۲ -۲۰۲۳، یادداشت تفاهم تبادل الکترونیکی اطلاعات و یادداشت تفاهم اجرای تیر الکترونیک با ازبکستان، سند همکاری مشترک در جهت مبارزه با تخلفات گمرکی و سند تفاهم نامه همکاری های آموزشی با روسیه، پروتکل تبادل اطلاعات با ترکمنستان، سند یادداشت تفاهم همکاریهای سه جانبه ترانزیتی ایران، آذربایجان و روسیه، سند برنامه ترتیبات اجرایی برنامه فعالان اقتصادی با چین، سند یادداشت تفاهم همکاری های گمرکی با تایلند و سند موافقت نامه فعالان اقتصادی با بولیواری ونزوئلا بوده است.

در همین زمینه ظهیری، مدیر کل گمرک بازرگان با اشاره به تعامل گسترده با گمرکات مرزی ترکیه برای ترخیص فوری محموله های فورس ماژور گفت: محموله دارویی مورد اشاره روز ۲۹ آبان ماه از استانبول راهی مرز ایران شد.

وی افزود، با توجه به رایزنی انجام شده ذیل راهبرد دیپلماسی اقتصادی با همسایگان دولت سیزدهم این محموله با اسکورت پلیس ترکیه به مرز گوربولاغ رسید.

ظهیری گفت: این محموله با حداقل اسناد از گمرک بازرگان ترخیص شد و روز ۳۰ ابان ماه در اختیار مسئولان وزارت بهداشت در تهران قرار گرفت. گمرک بازرگان با توجه به تعاملات مرزی با گمرکات ترکیه این امادگی را دارد که با حداقل ایستایی محموله های ضروری کشور از جمله دارو را ترخیص کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۲
ولي يك هفته ديگه دوباره مي گيد كمبود داريم و فلان و فلان
بیش از چند هفته است که قرص الوپورینول که برای جلوگیری از افزایش اسید اوریک خون است پیدا نمیشود.با این اوضاع بزودی افزایش بیشتر مشکلات کلیه خواهیم بود.رییسی چند روز پیش گفته بود کمبود حتی یک دارو قابل قبول نیست در صورتیکه کمبود به صدها قلم رسیده و مسئولین عین خیالشون نیست و مافیای دارو در این زمان هم با ایجاد کمبود مصنوعی در حال گرفن ارز برای داروهای ساده خارجی و کسب سودهای نجومی تر هستند!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان