بازدید 2940
۱

انتقاد روسیه از نادیده گرفتن درخواست‌های کره شمالی

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل در پی آزمایش های موشکی کره شمالی، از نادیده گرفتن درخواست های این کشور از سوی آمریکا انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴ 22 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آنا اوستیگنیوا، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت در باره کره شمالی گفت: روسیه از اینکه کشورهای غربی به طور مداوم درخواست‌های کره شمالی را برای توقف فعالیت‌های خصمانه و آغاز گفتگو نادیده می‌گیرند، متاسف است.

وی توضیح داد: همکاران غربی ما به طور مداوم درخواست های پیونگ یانگ برای توقف فعالیت های خصمانه آمریکا را نادیده گرفته اند و ما از این امر عمیقا متاسفیم.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: پایان فعالیت های خصمانه آمریکا فرصت هایی را برای گفت و گو ایجاد می کند.

نماینده روسیه به مخالفت خود با تمام فعالیت‌های نظامی در داخل و اطراف شبه جزیره کره، از جمله رزمایش های نظامی تحریک‌آمیز توسط آمریکا و کره جنوبی برای خلع سلاح یکجانبه کره شمالی اشاره کرد.

وی ادامه داد که این رزمایش ها انگیزه دور جدیدی از آزمایش های موشکی کره شمالی بوده است.

پیش از این، ژانگ جون سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره کره شمالی گفت که تنش ها در شبه جزیره کره به نفع هیچ کس نیست.

دیپلمات ارشد چین در سازمان ملل از شورای امنیت خواست که تمام تلاش خود را برای دستیابی یک راه حل سیاسی انجام دهد.

سفیر و نماینده چین در سازمان ملل توصیه کرد که باید احتیاط لازم انجام و از اقدامات تحریک آمیز پرهیز شود.

نماینده چین در سازمان ملل از آمریکا خواست صداقت نشان داده و پیشنهادات منطقی و واقع بینانه ای برای حل و فصل مساله کره شمالی ارائه کند که به نگرانی های مشروع کره شمالی پاسخ دهد.

سفیر چین در سازمان ملل همچنین گفت شورای امنیت باید نقش سازنده ای ایفا کند و محکومیت های کره شمالی را به حداقل برساند.

وی ادامه داد که چین خواهان گام های هماهنگ برای ترویج یک راه حل سیاسی در شبه جزیره کره است.

در پی آزمایش های موشکی پی در پی کره شمالی و هراس ایالات متحده آمریکا، یک مقام ارشد دولت بایدن اعلام کرد واشنگتن از چین می خواهد از نفوذ خود بر پیونگ یانگ استفاده کند.

این مقام ارشد دولت آمریکا روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران گفت که شورای امنیت سازمان ملل باید برای بررسی آخرین آزمایش های موشکی کره شمالی تشکیل جلسه دهد.

این مقام دولت بایدن که نامش بیان نشده است، اظهار داشت که آمریکا می خواهد چین از نفوذ بر کره شمالی استفاده کند.

این مقام آمریکایی درحالی که کره شمالی اخیرا موشکی را آزمایش کرده است که برخی معتقدند می تواند به آمریکا برسد، افزود که آمریکا از چین خواهد خواست تا کره شمالی را کنترل کند.

این مقام ارشد آمریکایی که به همراه کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر آسیایی، همراه اوست، توضیح داد: قطعا کره شمالی بخشی از دیپلماسی ما با چین خواهد بود. ما تلاش خواهیم کرد که چین به جمع کشورهای منتقد آزمایش های موشکی کره شمالی بپیوندد و از نفوذ خود برای متقاعد کردن کره شمالی استفاده کند.

این مقام آمریکایی درعین حال گفت: کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در روز جمعه در بانکوک دیداری سازنده با رهبران کره جنوبی، ژاپن، کانادا، نیوزلند و غیره داشت.

ارتش کره جنوبی بامداد جمعه ( ۲۷ آبان ماه) اعلام کرد کره شمالی بار دیگر یک موشک بالستیک پرتاب کرده است.

به گزارش ایرنا از رویترز، این دومین موشک بالستیک ارتش کره شمالی است که تنها در ۲۴ ساعت گذشته شلیک می شود. کره جنوبی جزییات بیشتری از این شلیک جدید موشکی توسط پیونگ یانگ را منتشر نکرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
براحتی می توان به ذات خبیث روسیه و چین پی برد که همواره و بطور کامل از رژیم ضد انسانی و جانی کره شمالی حمایت می کنند...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر