بازدید 64576
با دویست و شصت و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

پیش بینی جالب مقام اوکراینی از آینده جنگ با روسیه/ موافقت اسرائیل با ارسال مواد استراتژیک به اوکراین/ ساخت سلاح سنگین توسط اوکراین و ناتو

دویست و شصت و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 19 November 2022

پیش بینی جالب مقام اوکراینی از آینده جنگ با روسیه/ ساخت سلاح سنگین توسط اوکراین و ناتو

بین الملل تابناک: دویست و شصت و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

نامه روسیه به گوترش درباره رفتار اوکراین با اسیران جنگی
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ - ۲۲:۴۷

معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، روز شنبه گفت که سند رسمی شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان جهانی آنتونیو گوترش درباره حقایق جدید رفتار ظالمانه اوکراین با اسرای جنگی روسی منتشر شد.

دیمیتری پولیانسکی به گفته ی خبرگزاری تاس ، امروز، به عنوان سند رسمی شورای امنیت و مجمع عمومی، نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل منتشر کردیم که حاوی اطلاعاتی درباره شواهد جدید از رفتار ظالمانه اوکراین با اسرای جنگی روسیه است.

او در کانال تلگرامی خود افزود: در این سند از آنتونیو گوترش خواسته شد که برای توقف نقض‌ قوانین بین المللی و حقوق بشر از سوی کی یف اقدام کند.

پولیانسکی ادامه داد: ما همچنان در جلسات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل توجه همکاران خارجی را بر این جنایات و سایر جنایات رژیم کی یف متمرکز خواهیم کرد.

حمله روسیه به سامانه آمریکایی راداری ارتش اوکراین
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ - ۲۱:۳۸

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه در نشست خبری از نابودی یک سامانه راداری آمریکایی ارتش اوکراین در جمهوری «دونتسک» و دفع پاتک ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: در منطقه "آودیوکا" در جمهوری دونتسک، یک رادار آمریکایی ارتش اوکراین منهدم شد».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که نیروهای روسیه حملات ارتش اوکراین را در منطقه «کراسنی لیمان» را در ۲۴ ساعت گذشته دفع کردند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «در مسیر کراسنی لیمان، تلاش نیروهای ارتش اوکراین برای پیشروی به سمت شهرک‌های "چرونوپوپوفکا" و "پلوشچانکا" در جمهوری لوگانسک خنثی شد.

این ژنرال روس افزود که در جریان این نبرد، نیروهای روسی ۵۰ نظامی را کشته و پنج خودروی جنگی ارتش اوکراین را از بین بردند.

یک مقام ارشد پنتاگون نیز روز شنبه گفت که افزایش حملات موشکی روسیه در اوکراین جهت پایان دادن به تجهیزات دفاع هوایی اوکراین است.

«کالین کال» معاون پنتاگون در امور سیاسی، در جریان سفر به خاورمیانه به خبرنگاران گفت: «روس‌ها در تلاشند تا سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین را تحت تاثیر قرار دهند و فرسوده کنند».

کال افزود، می‌دانیم که فرضیه روسیه برای پیروزی چیست و متعهدیم که پدافند هوایی اوکراین را حمایت کنیم.

درخواست از مقامات فرانسه برای توقف ارسال سلاح به اوکراین
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ - ۲۰:۱۰

رئیس حزب جمهوری فرانسه در پیامی توئیتری از مقامات این کشور خواست ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس دوپونت ایگنان رئیس حزب خیزش جمهوری فرانسه (DLR) و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری این کشور از مقامات پاریس خواست حمایت خودشان را از اوکراین بردارند.

ایگنان روز شنبه طی پیامی توئیتری تداوم حمایت فرانسه از اوکراین را موجب تنش منطقه و حرکت به سمت جنگ جهانی سوم اعلام کرد.

وی نوشت: زلنسکی با ارسال موشک به لهستان و مقصر دانستن روس ها در این امر، تقریبا جنگ جهانی سوم را برانگیخت. حمایت از این مرد خطرناک را متوقف کنید. لازم است فوراً برنامه ای برای بازگشت به صلح پیدا کنید.

به گفته این سیاستمدار فرانسوی، طرح صلح تنها راه حل ممکن برای درگیری در اوکراین است و باید شامل آتش بس، خودمختاری دونباس مطابق با توافقات مینسک و بی طرفی اوکراین باشد.

شرط جدید اوکراین برای صلح با روسیه
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ - ۱۸:۲۴

یکی از دستیاران ارشد ولودیمیر زلنسکی شنبه (۱۹ نوامبر، ۲۸ آبان) گفت صلح در اوکراین تنها در صورتی ممکن است که مرزهای ۱۹۹۱ این کشور احیا شود.

به گزارش رویترز، «آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین در تلگرام نوشت: زمانی که ارتش روسیه در اوکراین را نابود کنیم و به مرزهای ۱۹۹۱ برسیم، صلح برقرار خواهد شد.

با انحلال اتحاد جماهیر شوروی در دسامبر ۱۹۹۱، اوکراین استقلال کامل خود را به دست آورد. ولودیمیر زلنسکی کمدینی که بعدها رئیس‌جمهور اوکراین شد، تلاش داشت تا با عضویت کشورش در ناتو در برابر همسایه قدرتمند شرقی تضمین امنیتی از غربی‌ها دریافت کند. با این حال تلاش‌های وی نه‌ تنها به عضویت در ناتو نیجامیده، خاک اوکراین در دوران ریاست‌جمهوری او نزدیک به ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است.

مقام‌های ارشد نظامی آمریکا شامگاه چهارشنبه از احتمال کم پیروزی نظامی اوکراین بر روسیه خبر دادند و ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: احتمال کمی وجود دارد که اوکراین بتواند روسیه را مجبور به ترک تمام اراضی خود کند.

ژنرال میلی ادامه داد: احتمال پیروزی نظامی اوکراین، بیرون راندن روس‌ها از تمام اوکراین و احتمال وقوع آن به این زودی‌ها از نظر نظامی کم است.

پیش از آن، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع نوشت که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا به زلنسکی درباره ضرورت اعلام آمادگی برای انجام مذاکرات با روسیه تاکید کرده است. در این گزارش آمده سالیوان به زلنسکی گفته که اوکراین باید به موضوعات واقعی و اولویت‌های مذاکره فکر کند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، سالیوان همچنین به زلنسکی توصیه کرده که درباره تلاشش برای بازپس‌گیری شبه‌جزیره کریمه، تجدیدنظر کند.

در همین حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اخیراً گفت مسکو آماده مذاکره بدون پیش‌شرط درباره اوکراین است.

ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت: می‌توانم این موضع را تصدیق کنم که آماده مذاکره بدون پیش‌شرط هستیم. پیش از این نیز آماده چنین اقدامی بودیم. کی‌یف گوش به فرمان حامیان غربی، گفت‌وگوها را در حالی که در حال پیشرفت بودند، مختل کرد. در آن زمان سند مشخصی در حال آماده شدن بود اما حالا دیگر این بحث‌ها مربوط به گذشته است. آنچه متعاقباً رخ خواهد داد به ما بستگی ندارد.

روسیه اوایل مهر با برگزاری همه‌پرسی، چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون در اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد. پیش از آن هم روسیه شبه‌جزیره کریمه را در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی از اوکراین جدا و به خاک خود ضمیمه کرد.

موافقت اسرائیل با ارسال مواد استراتژیک به اوکراین
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ - ۱۴:۵۷

در سایه تداوم بحران در روابط تل آویو و مسکو، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت که رژیم صهیونیستی تحت فشار آمریکا میلیونها دلار برای تهیه "مواد استراتژیک "مورد نیاز اوکراین پرداخت کرده است.

 روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از سه مقام بلندپایه دیپلماتیک اروپایی نوشت: ایالات متحده چند هفته پیش از تل آویو خواسته بود که از تلاش های ناتو و کشورهای غربی در مقابله با روسیه حمایت کند.

برپایه این گزارش، ایالات متحده از رژیم اسرائیل خواسته بود تا باتری‌های مورد استفاده در سامانه های پدافند هوایی برای اوکراین را تامین کند، اما پس از مذاکرات دوجانبه، مسوولان رژیم اسرائیلی، یعنی یائیر لاپید نخست‌وزیر و بنی گانتس وزیر جنگ، تصمیم گرفتند که به جای این کمک، با تأمین مالی "مواد استراتژیک "برای اوکراین موافقت کنند.

به نوشته هاآرتص، رژیم اسرائیل میلیون‌ها دلار به یکی از کشورهای ناتو برای تامین این مواد پرداخت کرده تا کالاهای مورد نظر به اوکراین ارسال شود، ولی درخواست کرده است که ماهیت این مواد خریداری‌شده برای اوکراین فاش نشود.

در همین ارتباط، دکتر "سعید عکاشه" کارشناس امور رژیم اسرائیل تاکید کرد: روابط روسیه و اسرائیل از مدتها پیش متشنج شده است.

پیش بینی جالب مقام اوکراینی از آینده جنگ با روسیه
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ - ۱۴:۵۲

«ولودیمیر هاوریلوف» معاون وزیر دفاع اوکراین پیش بینی کرد که نیروهای اوکراینی احتمالا تا پایان ماه دسامبر (اوایل دی ماه) وارد کریمه می شوند و جنگ با روسیه تا بهار پایان خواهد یافت. وی افزود: ملت او هرگز تا رسیدن به پیروزی دست از جنگ بر نمی دارد و حتی حمله اتمی مسکو هم نمی تواند مانع بیرون راندن ارتش روسیه شود.

هاوریلوف که این اظهارات را در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز اظهار می کرد، در ادامه احتمال حمله اتمی روسیه را کم دانست، اما در عین حال تاکید کرد در صورت وقوع چنین حمله ای شرایط حزن انگیزی ایجاد می شود.

وی همچنین در خصوص مذاکرات صلح با مسکو اضافه کرد: این مذاکرات تنها زمانی اتفاق می‌افتد که نیروهای روسیه آماده ترک وجب به وجب خاک اوکراین از جمله شبه جزیره کریمه باشند که در سال ۲۰۱۴ توسط روسیه به این کشور ضمیمه شد.

این مقام وزارت دفاع اوکراین در ادامه با بیان اینکه مهم نیست چه سناریویی روی میز باشد، خاطرنشان کرد: ما تا آخر پیش می رویم، مردم اوکراین برای آنچه که ما تاکنون به دست آورده ایم، خون‌های زیادی داده اند. و همه می‌دانند که هرگونه تاخیر یا توقف در نبرد جاری به معنای تداوم جنگ علیه موجودیت اوکراین به عنوان یک ملت است.

اظهارات این مقام وزارت دفاع اوکراین در حالی است که ارتش این کشور در اوایل ماه جاری میلادی با حمایت تسلیحات غربی توانست خرسون را در جنوب کشور بازپس گیرند.

هاوریلوف در پاسخ به این سوال که آیا موفقیت اخیر کی‌یف باعث می شود تا اهداف دیگری مانند بازپس گیری کریمه نیز محتمل تر شود، گفت: باید منتظر ماند و دید و البته که ما دوست داریم زودتر به چنین چیزی دست پیدا کنیم.

وی افزود: ما می توانیم به عنوان مثال تا پایان ماه دسامبر (اوایل دی ماه) وارد کریمه شویم. چنین چیزی می تواند ناگهانی و به صورت غیرمنتظره پیش آید.

معاون وزیر دفاع اوکراین همچنین در خصوص پایان جنگ تشریح کرد که چنانچه روسیه نیروهای خود را تقویت کند باید برای جنگی طولانی آماده شویم، اما احساس من این است که تا پایان بهار این درگیری پایان می یابد.

سفر غیرمنتظره نخست وزیر انگلیس به اوکراین
۱۴۰۱/۰۸/۲۷ - ۱۷:۵۵

در ادامه حمایت‌های غرب از اوکراین و تشدید فشار آنها علیه روسیه، نخست‌وزیر انگلیس در سفری از قبل اعلام نشده به کی‌یف رفته و با رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرده است.

منابع رسانه‌ای در انگلیس از قبیل خبرنگار ارشد دیپلماتیک «فایننشال تایمز» خبر دادند که نخست‌وزیر جدید این کشور به کی‌یف سفر و با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرده است.

بنا بر این گزارش‌ها، ریشی سوناک در سفری از قبل اعلام نشده به پایتخت اوکراین رفت و با ولودیمیر زلنسکی دیدار دوجانبه ترتیب داد.

ولودیمیر زلنسکی در دیدار با سوناک خطاب به نخست‌وزیر جدید انگلیس از حمایت‌های لندن از کی‌یف و فشارهای انگلیسی‌ها علیه روسیه تمجید کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «از روز اول جنگ، اوکراین و بریتانیا قوی‌ترین متحد بوده‌اند...ما درباره مهم‌ترین موضوعات برای هر دو کشورمان و برای امنیت جهانی صحبت کردیم».

زلنسکی: وضعیت سخت تامین انرژی در اوکراین ادامه دارد

رئیس جمهور اوکراین جمعه شب با اشاره به خاموشی‌های گسترده در این کشور گفت: وضعیت سخت تامین انرژی در ۱۷ بخش و پایتخت همچنان ادامه دارد.

به گزارش تارنمای اطلاع رسانی ریاست جمهوری اوکراین، زلنسکی افزود، اوضاع در کی‌یف، اودسا و همچنین مناطق وینیتسیا و ترنوپیل بسیار بحرانی است.

وی در ادامه از حضور روز جمعه دومبروسکیس نایب رئیس کمیسیون اروپا در کی‌یف خبر داد و افزود: ما در مورد مساله انرژی و تحریم‌های جدید علیه روسیه که ممکن است در سطح اروپا اعمال شود با یکدیگر گفت وگو کردیم.

وی گفت، در این دیدار همکاری‌های مالی اوکراین و اتحادیه اروپا، نیازهای مالی تا پایان سال جاری و در سال آینده نیز به تفصیل مورد بحث قرار گرفت.

رئیس جمهور اوکراین اظهار داشت، در سال جاری، منتظر دو کمک مالی کلان ۲.۵ میلیارد یوروی در اوایل آذر ماه و ۰.۵ میلیارد یوروی در اواسط آذر ماه هستیم.

زلنسکی با بیان اینکه نبردهای شدید در منطقه دونتسک تا امروز ادامه داشت، مدعی شد، عقب نشینی از جانب اوکراین در این جبهه صورت نگرفته به طوریکه تنها در روز پنجشنبه حدود یکصد حمله روسیه در منطقه دونتسک دفع شده است.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه اضافه کرد: امروز در گفت‌وگو با رئیس جمهور ترکیه از او به خاطر تلاش‌های آنکارا برای گسترش ابتکار عمل صادرات غلات تشکر کردم.

وی افزود، ما همچنین درباره جزئیات طرح جدید بشردوستانه اوکراین تبادل نظر کردیم که امیدوارم ترکیه به اجرای آن بپیوندد.

زلنسکی همکاری امنیتی و مسائل انرژی را از دیگر محورهای این گفت وگو بیان کرد.

ساخت سلاح سنگین توسط اوکراین و ناتو

اوکراین به صورت مشترک با دست کم ۶ کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دست به تولید تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی خواهد زد.

به گزارش روزنامه پراوادا، شرکت دولتی «یوکروبُرونپروم» فعال در صنعت دفاعی، اعلام کرد که اوکراین در مجموعه صنعتی- نظامی ناتو ادغام شده و با کشورهایی از جمله لهستان، جمهوری چک، فرانسه، دانمارک و چند کشور دیگر به صورت مشترک جنگ افزارهای سنگین و تجهیزات نظامی تولید خواهد کرد.

بر اساس اعلام این شرکت، اوکراین با این کشورها شرکت‌های دفاعی مشترک ایجاد می‌کند و ایجاد خطوط تولید مهمات و تولید مشترک خودروهای زرهی، سامانه‌های راکت انداز چندکاره و جنگ افزارهای جدید با فناوری بالا را در دستور کار قرار می‌دهد.

طبق این گزارش، یکی از توافق‌های اخیر با جمهوری چک به دست آمده و در راستای توافق‌های ماحصل بین ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و پتر فیالا نخست وزیر جمهوری چک است.

کمبود تسلیحات و عدم توانایی شرکت های تسلیحاتی آمریکایی در افزایش تولید، به نظر یکی از عوامل محرک برای اوکراین بمنظور تولید تسلیحات بومی است زیرا تا به اینجا که تقریبا ۹ ماه از جنگ این کشور با روسیه می‌گذرد کی‌یف کاملا متکی به دریافت تسلیحات از غرب به خصوص واشنگتن بوده است.

یک مقام آگاه هفته گذشته به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که ذخایر برخی از سیستم‌ها کاهش یافته‌اند، زیرا آمریکا ذخایر محدود مازاد تسلیحات برای ارسال به اوکراین در اختیار دارد.

مجارستان: تحریم روسیه سالانه 10 میلیارد دلار به ما ضرر می‌زند

«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان روز جمعه در سخنانی از زیان‌هایی که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به اقتصاد این کشور وارد کرده، انتقاد کرد.

وی در سخنانی گفت: «اقتصاد ما هر سال به دلیل تحریم‌های اعمالی اتحادیه اروپا علیه روسیه، 10 میلیارد دلار ضرر می‌کند».

نخست وزیر مجارستان پیشتر نیز با انتقاد از اتحادیه اروپا گفته بود که این اتحادیه مسیر تشدید تنش در اوکراین را انتخاب کرده است.

وی هشدار داده بود: «ادامه خصومت‌ها و تحریم‌ها علیه روسیه، کشورهای اتحادیه اروپا را وارد رکود خواهد کرد».

اوربان گفت: «صدای کسانی که خواستار صلح بوده بسیار آرامتر از صدای کسانی است که تنش‌ها را افزایش می‌دهند».

وی با اشاره به سیاست کشورهای غربی در اوکراین گفت: «ما در اتحادیه اروپا در مارپیچ تشدید تنش قرار داریم. نخست به ارسال کمک‌های نظامی غیرکشنده پرداختیم،‌ سپس ارسال تسلیحات کشنده را آغاز کردیم و هم اکنون در حال آموزش نیروهای اوکراینی در سرزمین‌های اروپا هستیم».

نخست وزیر مجارستان نیز چندی پیش گفته بود: «ما نمی‌توانیم مثل کبک سرمان را زیر برف کنیم. ما باید با واقعیت روبرو شویم. اگر این وضعیت ادامه یابد، تحریم‌ها اروپا را تکان خواهد داد، اقتصاد این قاره به زانو در خواهد آمد و ممکن است جان مردم به خطر بیفتد و ظاهرا لازم است ما خودمان را برای یک جنگ طولانی مدت آماده کنیم.»

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۳
کریمه که هیچ حتی می‌توانید به مسکو هم برید و از تهدید پوشالی روسیه نترسید
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
قبلش یه مشورتی با ناپلئون و هیتلر هم بکنید بعد به سمت مسکو بروید . گول عقب نشینی های روسیه را نخورید
این مردک«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان نوکر پوتینه هی بهانه میاره
تجاوز ، واژه ای که شما در اوایل می گفتید، حمله استراتژیک و .... !
زنده باد ولادیمیر پوتین
و نهایت این جنگ به نفع امریکا خواهد بود طبق دو جنگ قبلی جهانی یعنی روسیه و اروپای ضعیف
ایران باید از داعش شمال افغانستان مطمئن شود
چون مانند مغولستانی که چین را گرفت با تجهیزاتی که به آنها داده میشود غافلگیر مان میکنند
اوکراین حق دفاع و حمله به روسیه رو ندارد خاک اوکراین قبلاً برای روسیه بوده.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
قبلاً نه الان
ما همیشه وقتی جلوی دشمن کوتاه امدیم،دشمن بیشترین ضربه ها را به ما زد،دشمنی نظام سلطه با دنیا سر آزادی ملتهاست،آزادی تاوان دارد.با تلاش می‌توانیم بر دشمن عالب شویم.
تحریم اروپا موجب شده است که شرکت های زیادی در اروپای غربی ورشکست شوند
مواد غذایی گران شود
سیستم ایمنی مردم آلمان ، فرانسه و انگلیس پایین بیاید.
فوتی های کرونای این سه کشور بسیار پیشرفته در هفته بالای 1000 نفر باشد. یعنی 50 برابر ایران.
لعنت بر پوتین و روسیه و چین
همه زلنسکی رو کمدین و دلقک قلمداد میکردند حالا میبینیم که او و ملتش فهرمانانی هستند که به خاطر کشور شان جان میدهند تا آخرین نفر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
فدایی آمریکا و صهیونیسم جهانی تا آخرین اوکراینی
کشور خودش واروپا و روسیه را بدبخت کرده است برای سرمایه داران اسلحه فروش آمریکایی
مرگ بر زلنسکی
وای بر اوکراینی های غرب پرست
مرگ بر پوتین دیوانه
کریمه یک شبه جزیره هست و اگر پل کرچ و ساحل شرقی خرسون رو اوکراین بگیره اونوقت کاری از دست روسیه بر نمیاد برای حفاظت از کریمه مگر اینکه بره سراغ بمب اتم که اون هم عملا جنگ با ناتو رو به دنبال داره البته به نظر من ارتش اوکراین وارد کریمه نمیشه چون امریکاییها نمیخوان تنش رو تشدید کنن ولی سایر مناطق رو احتمالا تا آخر بهار پس میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
اونوقتی که اوکراین این سرزمین ها رو داشت چرا نتونست کریمه رو بگیره
باز خیالبافی کردید؟
دفاع از وطن در مقابل متجاوز لازم و
درود بر مردم اکراین که همچون مردم خرمشهر در مقابل متجاوز ایستاده اند
درود
قابل توجه دوستان پوتین...رو اسب اشتباهی شرط بندی کرده اید
آمریکا و انگلیس و فرانسه و متحد آنها در دو جنگ جهانی و جنگ سرد پیروز میدان بودند....
ما نفهمیدیم اوکراین اصلا کجاست که جلوی روسیه کبیر ایستاده و به خودش اجازه میده در کار روسیه دخالت کنه
پاسخ ها
جانباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
خودت را اذیت نکن !! در همین حالت بمانی بهتره
چرا مسئولین کشور‌ هنوز هم در صدد هستند تا به مسئولین سایر کشورها‌ درس‌ اخلاق‌ ارائه‌ بدهند‌ ؟!
بابا‌ جان در قاموس دیپلماسی واژه ای‌ به نام‌ اخلاق موجود‌ نیست‌ فقط‌ منافع‌ ملی‌ والسلام‌ !
روسیه باید بداند با اسرائیل در جنگ است به پوتین اهمیت سوریه را با دشواری متوجه پوتین کرد این اجنگ با اکراین نیست جنگ با دولت یهود است دیدی ایران در نزدیک مرز اسرائیل حزب الله را تأسیس با قدرت تمام عیار کرد دنیا باید بدان یهود با هر موجودی در جنگ است از اول خلقت مانند ابلیس لعنت شده بود پس دست خودش نیست نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعت اش این است روسیه یک سر نشانه موشکهایش باید به طرف اسرائیل باشد حقیقت آنجا است مردم اکراین همیشه با روس‌ها خوب بودند این لباس انسان نما صهیون است که خواست اسرائیل دوم را بنا کند که روسیه خواب بود و فریب وعده های یهود را میخورد خطر فقط اکراین برای روسیه نیست یهودیها روسیه تبار خطرناکتر هستند آنها رفتند در اسرائیل آموزش تخریب روسیه را آموختند و برگشتند به روسیه گفتند ما دوست داریم روسیه باشیم و روسیه باور کرد الان میخواهد اسرائیل جوری جلوه دهد که یعنی حمله سنگین حالا از هر نوع هسته یا غیره دام است که اسرائیل آرزوی چنین کاری را دارد ولی وحشت چنین کاری را دارد با مکر میخواهد جلوه دهد که روسیه حمله هسته ای نکند اگر روسیه عقب نشینی کند خود را در هجوم غیره منتظره قرار داده چطور آمریکا جلو کشتی روسیه را که به کوبا موشک هسته ای میبرد گرفت اما حالا روسیه حفظ مرز میانگین خنثی نداشته باشد چه احمق چین که جزیره چسبیده به خود را همان زمان زمان هشتاد سال پیش نگرفت و تازه دو تریلیون دلار زیر زبان آمریکا گذاشته که بنظر هر گز به دستش نمیرسد مثل گاو خرش کردند و سهام آن آمریکا را به او فروختند حالا هر چه ناله میکند نه جزیره تایوان را که قول داده بود آمریکا سریعا پس میدهد انجام نشد پول‌هایش هم خورده روش یک کوکاکولا تا سریع هضم شود
به امید پیروزی اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
یادتان رفته اکراین حامی صدام بود؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
اخوی خیلی عقبی اصلا مگهاون زمان اکراین بوده اون روسیه
یا بهتر بگم شوروی بود تاریخ اگه نمیدونی نگونمیگن که لالی
جناب معاون وزیر دفاع باش تا صبح دولتت بدمد شما پاتون به کریمه برسه که نمیرسه روسیه کیف را با بمب اتمی خواهد زد الانم که از مناطقی برای درگیر نشدن در یک جنگ فرسایشی خارج شده مشغول شخم زدن کل خاک اوکراین است و دولت فلک زده اوکراین در فکری تخلیه کیف بواسطه نداشتن برق در زمستان است
نمیشودکه اوکراین هم بتواندسلاح واردکندوهم غلات صادرکند،جنگ گفتند،مثل ایکه زلنسگی وارتشش ازانعطاف پوتین سوء استفاده کرده ومیکنند، اوکراین وزلنسگی مزدور، بایدپرچمهای سفیدرا آماده کنند.@!@
هر زمان کشور و ملتی متحد بشوند و ایستادگی کنند پیروزاند
ای کاش کشور ما از جنگ اوکراین استفاده میکرد نه اینکه ‌‌‌‌‌...
یکی خواب بوده یک چیزی دیده توچراباورت شده؟
واقعیت اینه که پوتین جنگ رو باخت اونهاییم که میگفتن زمستان سخت اروپارو به زانو درمیاره باختن فقط باعث شدن توافق انجام نشه درحالیکه اگر انجام میشد ایران بعنوان یه منجی در اذهان اروپاییها ثبت میشد مثل کمکی که درزمان جنگ دوم جهانی به لهستانیها کردیمو در سالهای گذشته باعث شد رابطمون با لهستان بهم نخوره و بجای ما با اسراییل قهرو دعوا بکنن
این جنگ درحقيقت جنگ جهانی سوم است اما دونقطه مشخص همه طرفها دخیل هستند هیچ آتش بسی درکار نیست مواضع دیپلماسی هم دیگرغیر ممکن است جنگ تا آخرین سرباز تا اخررگلوله اما روسیه پیروزی را بدست میارد،
پوتین به جایی رسیده می خواد کل روسبه رو فدای اکراین بکنه .
ماهم اگر سلاح بازدارنده نسازیم وقدرت نمایی نکنیم همین بلاها توسط امریکا واسراییل به کمک کشورهای عربی روی سر این ملت میاید....
نیرو های اوکراینی در مناطقی ارتش روسیه رو به عقب رانده وبه مرز رسیدن ،در حالی که در طرف مرز روسیه نیرویی وجود ندارد،و با توجه به اینکه ممکنه روسیه مجدد از ان سمت حمله کنه ،اوکراینی ها باید ترس رو کنار گذاشته و وارد خاک روسیه بشن،در این صورت پوتین تهدید هسته ای خواهد کرد،ولی ضربه ای سخت به نیرو های روسی خواهد بود
روسیه شکست خورده اصلأ چنین کشوری حق دارد وجود خارجی داشته باشد یکبار با طناب پوسیده پوتین افتادیم به چاه اینبار حداقل به طناب شل و لرزون بایدن بچسبید البته بایدن لیاقت ما را ندارد فقط ترامپ
شما اول تسمه تایم ماشین بسازید بعدش...
راستی عاقازاده ها تون کی از آمریکا و غرب بر می گردانید؟
باسلام من نمیدونم ما ملت تا کی باید خواب باشییم ازدشمن همیشه باید توقع دشمنی داشت در مورد اینکه باید قوی باشییم هیچ شکی نیست ففط اینکه ما باید تز این قدرت لرای منافع ملی کشور خودمون استفاده کنییم واز لحاظ اقتصادی کشورمون قوی کنیم الان قدرت اقتصادی حرف اولو میزنه اگه ما مثل شوروی باشییم یعنی از لحاض نظامی قوی واقتصادی ضعیف همون بلا سرمون میاد چیینی ها 40سال به ایدولوژی چسبیدن دیدن بجز قحطی گشنگی حرفی برای گفتن ندارن با تغی روش نه دیدگاه تونشتن به تبر قدرت اقتصادی نظامی تبدیل بشن چون اقتصاد قوی باعث قدرت پولی میشه وبا این قدرت سریع تر میشه به مقصود رسید ماهم باید از تواننظامی برای باز کردن مسکلات کشور بشییم چون همه قبول دارن که تحریم بر معیشت واقتصاد ما تاثیر داره وکاغذ پاره نیست
پوتین جاهایی که گرفته ازدست دادنی نیست اوضاع بدتر شودباهسته ای جلوجنگرا میگیرد
قرارباشه ازدس بده حمله نمیکرد پوتین پیروزاست
ناتو اکراین تمامه
چطور آمریکا ناتو رو تشکیل داده ولی روسیه وکشورهای مشابه هنوز هیچ تشکلی رو نتونستن شکل بدن.
چطور آمریکا ناتو رو تشکیل داده ولی روسیه وکشورهای مشابه هنوز هیچ تشکلی رو نتونستن شکل بدن.
خخخخ چطورر زمانیکه روسها سربازان اوکراینی رو کباب کردن وخوردن حال کردن امابرای اعدام سربازان خودبه سازمان ملل شکایت میکند خخخخخخ
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی