بازدید 4062

حذف افغانستان از عضویت ائتلاف جهانی آزادی رسانه‌ها

مسئولان ائتلاف مشترک جهانی آزادی رسانه ها (MFC ) اعلام کردند که عضویت افغانستان در این ائتلاف لغو شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 19 November 2022


به گزارش تابناک به نقل از شفقنا افغانستان، ائتلاف مشترک جهانی آزادی رسانه ها در اعلامیه ای اظهارداشت که برای ائتلاف آزادی رسانه‌ها روشن است که وضعیت آزادی رسانه‌ها در افغانستان متاسفانه دیگر با تعهد جهانی مطابقت ندارد در واقع، وضعیت فعلی یکی از نگرانی‌های جدی است».

افغانستان در بهمن 1398، به عضویت این ائتلاف درآمد و متعهد شده بود تا به تعهدات جهانی‌اش در زمینه‌ آزادی بیان عمل کند.این اعلامیه افزود: همه کشورهای عضو ائتلاف آزادی رسانه‌ها متعهد به احترام و پایبندی به تعهد جهانی هستند و در صورت عدم انجام این کار توسط اعضا مسول پنداشته می‌شوند».

کانادا و هلند روسای مشترک ائتلاف گفته‌اند که این اقدام در مشوره با تمام اعضا و در مطابقت با الزامات ائتلاف گرفته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که ائتلاف آزادی رسانه‌ها به نظارت دقیق وضعیت آزادی رسانه‌ها در افغانستان ادامه خواهد داد و بر تعهد اعضا به اصول مندرج در تعهد جهانی آزادی رسانه‌ها تاکید می کند.

این درحالی است که دفتر سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در افغانستان نیز حدود دو هفته پیش اعلام کرده بود در یک سال گذشته، بیش از 200 مورد نقض حقوق بشری علیه خبرنگاران را ثبت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار