بازدید 71122
با دویست و شصت و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات شدید موشکی روسیه به سراسر اوکراین / انتقاد روسیه از اتهامات پهپادی غرب به ایران / وعده نتانیاهو به زلنسکی درباره سپر موشکی

دویست و شصت و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳ 17 November 2022

حملات شدید موشکی روسیه به سراسر اوکراین/انتقاد روسیه از اتهامات پهپادی غرب به ایران

بین الملل تابناک: دویست و شصت و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه به شهروندانش نسبت به جاسوسی اروپایی‌ها هشدار داد
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۲۲:۲۸

روسیه از اتباع خود که در اروپا ساکن هستند خواست که مراقب جاسوسی کشورهای اروپایی باشند که با برنامه ساخت اسرائیل، از آژانس های اطلاعاتی خارجی استراق سمع می کنند.

به گزارش تارنمای شبکه "راشا تودی"، ایوان نیچایو معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه روسیه گفت که کشورش از نزدیک رسوایی حقایقی را دنبال می کند که شماری از کشورهای اروپایی از برنامه جاسوسی برای اهداف سیاسی استفاده می کنند.
وی به پیش نویس گزارش ویژه کمیته پارلمان اروپا اشاره کرد که هفته گذشته منتشر شد.

این مقام روسیه افزود: براساس پیش نویس این گزارش، شماری از سران کشورهای اروپایی از جمله لهستان و یونان از برنامه جاسوسی که اکثریت آنها ساخت اسرائیل است، استفاده می کنند.

وی اظهار کرد: این جاسوسی از مخالفان، جامعه مدنی، فعالان حقوق بشر و روزنامه نگاران انجام می شود.

این مقام وزارت امورخارجه روسیه ادعا کرد: امروز هیچ فردی در اتحادیه اروپا نیست که از استراق سمع از سوی دستگاه اطلاعاتی بیگانه در امان باشد.

وی گفت: به شدت از شهروندان روسیه که در اتحادیه اروپا زندگی می کنند یا در حال رفت و آمد هستند، می خواهیم که به استفاده از دستگاه‌های اطلاعاتی و ارتباطی توجه کنند.

روسیه پیش شرط های اوکراین برای گفت و گو را غیرمنطقی خواند
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۲۱:۴۴

سرگئی ریابکوف معاون وزیرامور خارجه روسیه گفت: پیش شرط های ارائه شده از سوی کی یف برای آغاز مذاکرات با مسکو غیرقابل قبول است.

 ریابکوف معاون وزیر امور خارجه در گفت و گو با شبکه روسی (RTVI) گفت: وارد شدن به مذاکره با پیش شرط های معکوس در مقابل شما به این معنی است که مردم مذاکره نمی خواهند و نتیجه نمی خواهند.

ریابکوف در ادامه افزود: این دقیقاً همان چیزی است که اکنون در موقعیت کی یف می بینیم، آنها مذاکره نمی خواهند، به همین دلیل پیش شرط هایی را مطرح می کنند.

ایوان نچایف معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه نیز گفت: فهرست خواسته‌های مطرح شده از سوی ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در تماس ویدیویی با رهبران گروه 20، چیزی جز «لیست آرزوها» نبود که بر قصد وی برای ادامه دادن به درگیری‌ها تاکید می‌کرد.

آمریکا با کمبود تسلیحات برای ارسال به اوکراین مواجه است
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۲۰:۳۵

سه مقام آمریکایی می‌گویند آمریکا با کمبود برخی از مهمات و سامانه‌های تسلیحاتی گرانبها برای ارسال به اوکراین مواجه شده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان با گزارش این خبر افزود فشار موجود روی ذخائر تسلیحاتی و ناتوانی صنایع فعال در این عرصه برای پیش رفتن همگام با تقاضاها یکی از چالش‌های اصلی پیش روی دولت «جو بایدن» است که از زمان آغاز جنگ اوکراین میلیاردها دلار سلاح را روانه این کشور کرده است.

یکی از مقام‌های مورد استناد سی‌ان‌ان گفته در حالی که آمریکا نزدیک به ۹ ماه است که ارسال سلاح به اوکراین را شدت بخشیده ذخائر برخی از سامانه‌های تسلیحاتی رو به کاهش است، زیرا تعداد انبارهای موجود این تسلیحات محدود است.

به گفته منابع مورد استناد شبکه خبری سی‌ا‌ن‌ان، از جمله سامانه‌های تسلیحاتی که کمبود آنها محل نگرانی است و موجودی آنها با تقاضای اوکراینی‌ها هم‌‌ارز نیست گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری توپ و موشک‌های دوش‌پرتاب استینگر است.

برخی از منابع هم از کمبود تولید برخی سامانه‌های تسلیحاتی دیگر، اعم از موشک‌های ضدرادار «هارم»، موشک‌های سطح به سطح GMLRS و موشک‌های ضدتانک جاولین ابراز نگرانی کرده‌اند، اگرچه واشنگتن تولید این موشک‌ها و برخی سلاح‌های دیگر را افزایش داده است.

سی‌ان‌ان نوشته آمریکا بعد از خروج از افغانستان و تغییر دادن نقشش به نقش نظارتی در عراق برای نخستین بار در طی دو دهه گذشته درگیر هیچ جنگ مستقیمی نیست. بر همین اساس، شرکت‌های آمریکایی با توجه به نبود نیاز، تولید خود از سلاح‌ها و مهمات مورد نیاز در جنگ را به اندازه‌ای که یک جنگ طولانی را تأمین کند افزایش نداده‌اند.

یکی از دلایل نگرانی آمریکا برای کاهش ذخایر تسلیحاتی این است که بخش صنعتی آمریکا برای همراهی سریع با تقاضای اوکراین با مشکل مواجه است. علاوه بر این، متحدان اروپایی آمریکا هم به دلیل نیاز به ذخایر موجودشان برای نیروهای مسلح خود قادر به اجابت سریع درخواست‌های نظامی اوکراین نیستند.

مایک کویگلی، یکی از اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا به سی‌ان‌ان گفت: «کار دارد دشوار و دشوارتر می‌شود. این جنگی بود که فکر می‌کردیم ظرف چند روز تمام می‌شود اما حالا مشخص است که ممکن است چند سال طول بکشد.»

وی اضافه کرد: «در شرایطی که زنجیره‌های تأمین در سراسر دنیا با مشکل مواجه هستند غرب با مشکلات زیادی برای اجابت تقاضاها در این سطح مواجه خواهد شد.»

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون به سی‌ان‌ان گفت واشنگتن حمایت از اوکراین را «تا هر زمان که جنگ به طول بینجامد» ادامه خواهد داد. او همچنین گفت که پنتاگون به همکاری با بخش صنعت برای تأمین تسلیحات لازم ادامه خواهد داد.

99 درصد منطقه لوهانسک تحت کنترل روسیه
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۱۷:۴۵

خبرگزاری روسی «ریانووستی» پنجشنبه (۱۷ نوامبر، ۲۶ آبان) به نقل از رئیس جمهوری لوهانسک گزارش داد نیروهای اوکراینی حدود یک درصد از خاک این منطقه را تحت کنترل دارند.

به گزارش رویترز، «لئونید پاسچنیک» رئیس منطقه لوهانسک گفت اوکراین روستای بلوگروفکا و دو شهرک دیگر در منطقه را در کنترل دارد.

روسیه بعد از برگزاری همه‌پرسی، لوهانسک در منطقه شرقی دونباس در اوکراین را به خاک خود الحاق کرد. دولت‌های غربی و کی‌یف این اقدام روسیه را نقض قوانین بین‌المللی می‌خوانند.

وعده نتانیاهو به زلنسکی درباره سپر موشکی
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۱۷:۴۳

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: نتانیاهو اطمینان داده است که موضوع ارائه سپر موشکی به کی‌یف را در سریع ترین زمان ممکن بررسی و تلاش خواهد کرد در این زمینه به اوکراین کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه دریافت سپر دفاع موشکی اولویت اول اوکراین است، گفت: در گفت و گو با نتانیاهو، همه ابعاد این موضوع را مطرح کرده است.

رئیس جمهوری اوکراین تاکید کرد: ما دنبال سلاح تهاجمی نیستیم بلکه دنبال سیستم های دفاعی هستیم.

بایدن ادعای زلنسکی در موضوع اصابت موشک به لهستان توسط روسیه را رد کرد
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۱۷:۴۱

رئیس‌جمهوری آمریکا ادعای همتای اوکراینی خود درباره شلیک موشک به لهستان از سوی روسیه را رد کرد و این ادعا را فاقد تطبیق با مستندات موجود دانست.

به گزارش خبرگزاری تاس، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اظهارات ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره شلیک موشک به لهستان از سوی روسیه گفت: اظهارات زلنسکی با مستندات موجود تطبیق ندارد.

زلنسکی در حالی روسیه را متهم به شلیک موشک به خاک لهستان کرده که «آندژی دودا» رئیس جمهوری این کشور، موشک را اوکراینی ارزیابی و وزارت خارجه آمریکا نیز اظهارات وی را تایید کرده است.

روسیه با تحریک آمیز اعلام کردن اظهارات زلنسکی، آنرا یک موشک پرتاب شده از سامانه اس-۳۰۰ اوکراین ارزیابی کرد.

رادیو زیت لهستان اعلام کرد سه‌شنبه شب دو موشک به روستای پرژوودوف در منطقه ویوودشیپ لوبلسکی شرق لهستان واقع در مرز اوکراین اصابت کرده و جان ۲ تن را گرفته است.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو هم اذعان کرد که تحلیل‌های اولیه نشان می‌دهد که اصابت موشک ذکر شده، احتمالاً ناشی از پدافند هوایی اوکراینی‌ها بوده که برای دفاع از خاک اوکراین شلیک شده است.

اوکراین: توافق صدور غلات تمدید شد
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۱۷:۳۹

یک مقام بلندپایه اوکراینی روز پنجشنبه خبر از تمدید ۴ ماهه توافق صدور غلات داد.

 خبرگزاری رویترز امروز به نقل از وزیر زیرساخت اوکراین نوشت که توافق صدور غلات از طریق دریای سیاه به مدت ۱۲۰ روز تمدید می شود.

رویترز افزود: اولکساندر کوبراکوف (Oleksandr Kubrakov) جزئیات بیشتری از تمدید این توافق ارائه نکرد. وی در توییتی این اقدام را "گام مهم دیگری برای مبارزه جهانی علیه بحران غذا" توصیف کرد.

توافق ابتدایی صادرات غلات اوکراین در اوایل تابستان میان این کشور و ترکیه و روسیه نهایی شد و بر اساس آن صادرات غلات و کود این کشور از تعدادی از بنادر محاصره شده امکانپذیر شد.

«توافق غلات» ۱۲۰ روز دیگر تمدید شد
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۱۷:۳۸

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تایید کرد که توافق غلات که در ماه ژوئیه در استانبول به امضا رسید، برای مدت ۱۲۰ روز دیگر تمدید شده است.

اردغان در توییتر نوشت: به‌دنبال تصمیم سازمان ملل متحد، روسیه و اوکراین، توافق کریدور دریای سیا از ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲(۲۸ آبان) برای مدت ۱۲۰ روز تمدید خواهد شد.»

حملات شدید موشکی روسیه به سراسر اوکراین

خبرگزاری رویترز مدعی افزایش حملات موشکی روسیه علیه زیرساخت‌های انرژی اوکراین در روز پنج‌شنبه شد و تصریح کرد: ارتش روسیه حملات به شرق اوکراین را بعد از خروج از خرسون در جنوب این کشور افزایش داده است.

این رسانه غربی از تلاش دولت اوکراین در اوایل این هفته برای برقراری جریان برق در این کشور بعد از بارش اولین برف زمستانی خبر داد.

بر اساس این گزارش، صبح پنجشنبه، صدای انفجار در مناطق مختلف اوکراین از جمله بندر جنوبی اودسا، کی یف و دنیپرو در مرکز این کشور شنیده شد.

مقامات محلی از کشته شدن دو تن در حمله موشکی شب گذشته در زاپاروژیا در جنوب اوکراین و زخمی شدن سه تن در یک حمله در خارکیف و سه تن دیگر در اودسا خبر داده اند.

شرکت دولتی «نفت‌وگاز» اوکراین، آسیب دیدن تاسیسات تولید گاز در شرق اوکراین را تایید کرد.

انتقاد روسیه از اتهامات پهپادی غرب به ایران

«سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه گفت، اتهامات کشورهای غربی مبنی بر این که ایران پهپاد در اختیار روسیه برای استفاده در اوکراین قرار می‌دهد، بی‌اساس است و با این کار تلاش می‌کنند، تحویل غیرقانونی تسلیحات خود به اوکراین را توجیه کنند.

این مقام روس گفت: القاکنندگان و نویسندگان مطالب با انگیزه‌های سیاسی درباره تحویل ادعایی پهپاد ایران به روسیه، عمیقاً استیصال تلاش‌های خود را درک می‌کنند. آن‌ها با چنین اقداماتی، خود را به عنوان مشارکت‌کنندگان در برجام، کاملاً بی‌اعتبار می‌کنند.

وی افزود: مسکو با نظر طرف ایرانی که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران ۱۱ نوامبر اعلام کرد، مبنی بر این که اتهامات درباره صادرات تسلیحات ایرانی به روسیه برای استفاده در عملیات ویژه در اوکراین بی‌اساس است و از سوی کسانی که به دنبال توجیه تامین غیرقانونی تسلیحات برای کی‌یف هستند، مطرح می‌شود، موافق است.

چندی است که اوکراین، آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی مدعی استفاده پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین شده‌اند؛ ادعایی که ایران و روسیه آن را رد کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران از آغاز جنگ اوکراین بر مخالفت با جنگ تأکید کرده بود و حتی در این خصوص نیز امیرعبداللهیان دو بار حامل پیام وزیر خارجه اوکراین برای همتای روسش بود.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها گفته که ایران و روسیه همکاری دفاعی با هم دارند، ولی ایران سلاحی برای روسیه به منظور استفاده در اوکراین ارسال نکرده است.

به تازگی امیرعبداللهیان در اظهارنظر درباره تحولات اوکراین با تأکید بر اینکه «ما مخالف تداوم جنگ در اوکراین هستیم و برای آتش‌بس تلاش می‌کنیم»، یادآور شد: بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، منعی در صادرات و واردات سلاح نداریم، اما هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم. موضع ما مخالفت با گسترش ناتو در منطقه و مخالفت با جنگ در اوکراین است.

کرملین: حادثه موشکی لهستان، ریشه در اقدامات آمریکا و ناتو دارد

پس از آنکه کاخ سفید مدعی شد، روسیه مسئول انفجار موشکی در خاک لهستان بوده، سخنگوی کرملین گفت، دلیل این اتفاقاتی که اکنون در حال رخ دادن است، ریشه در اقدامات آمریکا و ناتو دارد.

به گزارش اسپوتنیک، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه ادعا کرد، آمریکا بر این باور است که روسیه به دلیل حمله به اوکراین در نهایت مسئول انفجار موشکی در لهستان است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین درخصوص بیانیه کاخ سفید اظهار کرد: آمریکایی‌ها چنان حرف می‌زنند که اگر چیزی در گذشته اتفاق نمی‌افتاد، این حادثه موشکی هم اکنون رخ نمی‌داد. اما ما خواهیم دید که ریشه تمامی این اتفاقات به اقدامات آمریکا و ناتو برمی‌گردد.

همچنین براساس گزارش خبرگزاری تاس، پسکوف در ادامه خاطرنشان کرد که این انفجار موشکی موجب تشدید تنش‌ها نمی‌شود.

وی افزود: حقیقتا هیچ دلیلی برای ایجاد تنش وجود ندارد. لهستان همان اول می‌توانست بگوید که تکه‌های این موشک مربوط به موشک اس-۳۰۰ است. در نتیجه، تمامی کارشناسان فورا متوجه می‌شدند که نیروهای مسلح روسیه هیچ ارتباطی با این نوع موشک ندارند.

سخنگوی کرملین در ادامه تاکید کرد، حادثه پیش آمده در لهستان هیچ ربطی به روسیه ندارد و کشورش در این زمینه مقصر نیست.

پسکوف این حادثه را مثال دیگری از "روس‌هراسی" اروپایی‌ها دانست.

وی گفت: مقامات سطح بالا در کشورهای مختلف بدون هیچ اطلاع دقیقی از حادثه و ریشه آن، سریع اظهارنظر کردند. هیچ کسی نباید فورا بیانیه صادر و یا قضاوت کند که همین‌ها از قضا موجب تشدید تنش‌ها می‌شوند. هیچ گونه بیانیه فوری نباید قبل از دریافت اطلاعات موثق صادر شود.

سخنگوی کرملین با اشاره به "خویشتن‌داری و واکنش آرام" جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: در چنین شرایطی برخلاف واکنش جنون‌آمیز لهستان و سایر کشورها، ما شاهد واکنش حرفه‌ای رئیس‌جمهوری آمریکا بودیم. ما توصیه می‌کنیم دیگران این سوال را برای لهستان مطرح کنند که چرا چنین اتفاقی رخ داد و از مقامات این کشور بخواهند تا مواقعی که راجع‌ به چنین موضوعات حساس و خطرناکی صحبت می‌کنند، حرفه‌ای‌تر رفتار کنند.

پسکوف خاطرنشان کرد، اروپا موقع انفجار خطوط گازی نورد استریم چنین واکنش و احساسی را از خود نشان داد.

وی افزود: البته ما ترجیح می‌دادیم که واکنش احساسی از جانب اروپا دریافت کنیم؛ برای مثال، توقع داشتیم که بگویند با افرادی که در این انفجارها دست داشتند، مقابله خواهد شد؛ اما هیچکسی برای انجام تحقیقات عجله نکرد.

دیمیتری پسکوف در پایان گفت: حتی الان هم هیچ کسی این موضوع را مطرح نمی‌کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های لهستانی، سه‌شنبه شب دو فروند موشک به روستای مرزی "پسوودوف" واقع در شهر لوبلین لهستان در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد و دو شهروند لهستانی کشته شدند.

مقام اوکراینی: روسیه بندر اودسا را هدف حمله موشکی قرار داد

یکی از مقام های اوکراینی امروز (پنجشنبه) خبر داد که برای نخستین بار طی هفته های اخیر، روسیه با موشک به بندر راهبردی اودسا حمله کرد.

 خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از ماکسیم مارچِنکو، فرماندار اودسا، نوشت که یکی از زیرساخت های این شهر هدف قرار گرفته است. وی همچنین هشدار داد که سراسر اوکراین را موشک باران گسترده روسیه تهدید می کند.

این خبرگزاری آمریکایی افزود که از سایر نقاط اوکراین نیز گزارش انفجار مخابره شده و مقام های محلی مردم می خواهند مادامی که خطر موشک باران وجود دارد در پناهگاه بمانند.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۳۰
اگه ۲ تا موشک برای پوتین خِرِفت بود که افتاده توی لهستان برخورد میکرد ؛ آمریکا پوست پوتین رو قلفتی کنده بود .
پوتین سوراخ شانس اوورد
بای بای پوتین
مادر پوتین به عزاش نشسته توی اوکراین
یعنی الان ترکیه می‌تونه به ایران حمله کنه و آذربایجان رو با همه پرسی به خاک خودش الحاق کنه؟
ایران عزیز. بهوش باش
رها کردن خرسون به این آسانی و سرعت بسیار عجیب و مرموز است چون ممکن است توافقی پنهانی صورت گرفته باشد که حتماً هم همینطور است
بعد نیست در این آشفته بازار دنیا، روسیه ما را هم با یک توافقی محرمانه بفروشد
مطمئناً غلطی نمی توانند بکنند ولی برای کشور هزینه ایجاد خواهد کرد
این موشک پرانی ضعف پوتین را نشون میده که خانه کاشانه مردم را هدف گرفته ۰
دیکتاتور ها میشه جنگ مزخرف تان را بعد از جام جهانی دنبال کنید دوست داریم فوتبال ببینیم نه جنایت
روسیه نصف اوکراین رو میگیره ، لهستان هم نصف دیگه شو
حق با روسیه است اوکراین داره بی گناهان رو می کشه
اروپا و آمریکا حریف روسیه و چین نمی شوند زور خود را علیه ایران به کار می برند.
ذات غربی ها زورگویی است. و اگر کوتاه بیائیم آنها تا کشتار ده ملیون نفر ایرانی کوتاه نخواهند آمد
روسیه احمق است. به جای اینکه پهپادهای ایرانی را به زیرساختهای غیرنظامی اوکراین کوبید، باید با اونها تجهیزات تازه تحویل شده غربی به اوکراین رو نابود می کرد. اینجوری هم غیرنظامیان اوکراین آسیب نمی دیدند، هم آبروی تجهیزات غربی به باد می رفت و هم اینکه روس ها با خفت خرسون را ترک نمی کردند.
خواهشا ، تورا به وجدانتون قسم، از کشور روسیه ومسولین خیانتکار وجنایتکار روسیه چیزی ننویسید، پوتین عمدا مانع احیای برجام شد چون میدانست که کشورایران تحمل تورم بیشتر را نداره ومردم خیزش می کنند.
علت قتل این انسانهای بی گناه وشهید سلیمانی روسیهخ است وپوتین
جای مرحوم خلخالی خالی . دراین زمان باید یک فردقاطعی مثل خالخالی درقوه قضائیه باشد تا این مزدوران ازسطح شهرها جمع وبسزای اعمالشان برسند .
لعنت به پوتین لعنت به روسیه
غربی‌ها به روس‌ها نمی توانند وانتقامش را از ایرانیان می گیرند
هر ایرانی که اصیل باشه و خون ایرانی توی رگهاش جریان داشته باشه میداند که دشمن اصلی ایران همیشه روسیه بوده و هست و خواهد یود
پوتین ملعون چون در جبهه های جنگ شکسته خورده است لذا برای خالی کردن عقده های خویش، اقدام به موشک پرانی علیه افراد غیرنظامی در شهرهای اوکراین میکند.
روسیه وپوتین ،بایدآنقدراوکراین را بکوبندتا زلنسگی مزدور،پرچم سفید را بالاببرد،زلنسگی یک مزدور وفاسد است که مردم اوکراین فریب اوراخوردند.
بزرگترین دشمن روس‌ها امروزه اسراییل هست ؛ آنچه را که از پوتین پنهان میکنند بسیار فراتر از چیزی هست که ما در سرمیپرورانیم ؛ یهودیان روسیه اغلب درپی جاسوسی برای اسراییل تلاش میکنند ؛ اما شاید باورتان نشود یک سیاست فوق العاده خطرناک و زیرزمینی و بسیار محرمانه تلاش میکنند تمام حمایت های اسراییل از اکراین را از دید پوتین ومتحدان اصلی پوتین مخفی نگهدارند ؛ یک تیم سازمان یافته بنام میز حمایت از اکراین دراسراییل برپاشده که هرگونه خبر از کمکهای اسراییلی را به اکراین از هر خبرگزاری درهرکجای جهان که باشد تحت هر شرایطی درنطفه خفه نموده تا مبادا شخص پوتین ومتحدان و همفکران پوتین ازین موضوع مطلع شوند ! تا جاییکه بصورت اتفاقی پهباد های انتحاری درهفته پیش دوخودرو نظامی اسراییلی را درخاک اکراین منهدم و تازه همفکران پوتین متوجه سطح حمایت اسراییل از اکراین پی بردند ؛ این اتفاق باعث شد ناتان یاهو چاره‌ای جز علنی کردن حمایت از اکراین را با پیشنهاد زلنسکی بابت سیستم دفاع موشکی سطح پایین را قبول قول بررسی وشرایط تحویل این سیستم را بررسی نماید ؛ جادارد سیستم اطلاعاتی فرامرزی ایران این اخبار واین رفتارملعونانه اسراییل را به شخص پوتین اطلاع وایشان را ازخواب غفلت اسراییل شاید دوست باقی بماند بیدار کنند ؛
مرگ برپوتین جنایتکار خون اشام
چرا همه کشورهای غربی مرتب دست به اقدام ایران هراسی میزنند و با دروغهای نخ نمای خود فقط مردم خودشان را فریب میدهن تا توجهی برای حضور خودشان در اوکراین داشته باشند و ایران را چرا فقط به دورغ متهم میگویند در دخالت جنگ اوکراین و چرا با ایران هراسی سر مردم خوشان کلاه میگذارند چرا واقعیت را به مردم خوشان نمیگویند دلیل طولانی شدن جنک خود آنها هستند .
اوکراین و ناتو باید شکست بخورن وگرنه سلطه غربی ها بر دنیا بیشتر میشه تحریم و عذاب مردم دنیا هم بیشتر میشه
من فقط موندم که چرا روسیه از همون روز اول این کار رو نکرد ! یعنی روسیه قدرت اینکه در همون چند روز اول کار را یکسره کند نداشت ؟ آقای پوتین چه توجیهی برای این کار داره ؟
خدا با ماست نمرودو با یک پشه پایین کشیده فرعونو با حضرت موسی که یکنفر بود با یک تکه چوب ناکوت کرد به اذن خدا خدا با ماست هرچی میخواید قلدری کنید مردم ایران ایمانتونو محکم کنید خدا همچیمونو ردیف میکنه محکم باشید
پوتین متجاوز
ننگ بر پوتين متجاوز ،، و سرافكندگي براي حاميان ساده لوحش
اروپا فکر کرده برا روسیه هم میتواند جنجال افرینی کند و هرانچه که خود عامل ان هستند را با برجسته سازی در رسانه های یکطرفه اهداف شیطانی خود را پیش ببرد اروپا ب دروغ گویی عادت کرده پلیدی را سرلوحه کاره خویش قرار داده وی انجا روسیه است روسیه جزع پنج کشور خواص است و جنجال و لاتی گری و قلدری جواب نمیدهد ،
زنده باد روسیه و پوتین
مرگ بر انگلیس و امریکا
لعنت به این روسهای همیشه کله خر‌ که وجوه مشترک زیادی با گراز‌ دارند‌ چون گراز سرشو میندازه‌ پایین و بدون توجه به موانع مستقیم می ره جلو‌ !
پوتین‌ متجاوز با هیچ منطقی‌ توجیه پذیر نیست‌ چرا باید ایران در محکومیت حمله اش به اوکراین رای منفی بده‌ ؟!
دنیا که نیست خراب شده جنگل بی انتهاست تمام دنیا به اکراین سلاح بدن خوبه ایران به روسیه حق کمک نداره تمام دنیا بر علیه ایران تو جنگ هشت ساله متحد شدن وستم بیشماری کردن کک دنیا نگزید عین خیال احدی نبوده ونیست حالا یقه ایران رو گرفتن خدا لعنت تون کنه چی میخواهید از جان ما لعنتی ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر