بازدید 10496

حضور روحانیون در مدارس ضروری است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت حضور روحانیون در مدارس به منظور برقراری تعامل سازنده و گفت‌وگوی دوسویه با دانش‌آموزان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 15 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا؛ اصغر باقرزاده در آیین افتتاح دوره توانمندسازی ائمه جماعات مدارس گفت: طی گفت‌وگوهایی که در یک الی دو ماه گذشته با دانش‌آموزان داشته‌ایم، شاهد بوده‌ایم که مملو از سوالاتی هستند که عمدتا پاسخ مناسبی به آنها داده نشده است؛ به این معنا که افرادی که در فضای مدرسه با دانش‌آموزان سروکار دارند کمتر موفق به پاسخگویی به این سوالات شده‎اند. بر همین اساس، حضور روحانیون در مدارس ضروری است تا سوالات دانش‌آموزان را بشنوند و پاسخ قانع‌کننده‌ای برای آن‎ها داشته باشند.

وی افزود: جنس سوالات دانش‌آموزان عمیق‌تر شده و با گذشته متفاوت است و در بسیاری از موضوعات، سوالات خاصی را مطرح می‌کنند که ارائه پاسخ به آن‎ها با ظرافت‌ها و حساسیت‌هایی همراه است. امیدواریم روحانیون همراه با پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان در مدارس، به معلمان و مدیران به عنوان یاوران تربیتی مساعدت کنند و سعی در تقویت آن‌ها داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روحانیون حاضر در مدارس ضمن ارتباط موثر با دانش‌آموزان، باید با معاونین و مدیران مدارس همکاری داشته باشند، اظهار کرد: نزدیک به ۱۱۴ هزار مدرسه، ۱۶ میلیون دانش‌آموز و ۸۸۰ هزار کلاس درس داریم که به صورت روزانه فعالیت دارند اما در این تعداد مدرسه فقط ۲۰ یا ۲۵ هزار روحانی رفت‌وآمد دارند. تلاش ما این است که این تعداد تا پایان سال تحصیلی به ۳۰ هزار روحانی ارتقاء یابد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت آموزش و پرورش دست به کار شده و برای مدیران، معلمان و دانش‌آموزان فوق برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ است که نمود عینی آن را در دو هفته گذشته شاهد بودیم و۱۴۰ نخبه دانش‌آموزی کشور با آیت الله رئیسی ریاست جمهوری دیدار داشتند و سوالات و موضوعات مدنظر خود را با ایشان مطرح کردند. همچنین از جناب آقای دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری خواهش کردیم تا با این نخبگان دیداری داشته باشند و خداراشکر جلسه‌ای دو ساعته در فضای مجازی برگزار و به سوالات و پرسش‌های فراوانی پاسخ داده شد.

باقرزاده تاکید کرد: امروز در کنار جهاد تبیین به جهاد ارتباط نیاز است و اساس کار ما باید برقراری تعامل و ارتباط موثر با نسل جدید باشد. گفتنی است، آیین افتتاحیه دوره آموزشی سفیران نور جهت ارتقای توانمندی‎های۱۰هزار روحانی ائمه جماعت مدارس، با حضور حجت الاسلام و المسلمین «سید علی قاضی عسکر» تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و حجت الاسلام و المسلین استاد «محسن قرائتی» رئیس ستاد اقامه نماز کشور در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام برگزار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۹۱
انتشار یافته: ۱۶
این چه استدلالی هست؟ دانش آموزان سوالات پزشکی زیادی هم دارند، یعنی باید در مدرسه ها پزشکان هم حضور داشته باشند؟ بیشتر پسران دات آموز دوست دارند که خلبان یا پلیس شوند و سوالات متعددی در این باره دارند، باید در مدارس خلبان ها و پلیس ها استخدام شوند و با سوالات آنها پاسخ دهند؟
به عوض،اینکه این همه روحانی به مدرسه بیایند، پیشنهاد می‌شود که دانش آموزان را به حوزه های علمیه ببرید
نیازی نیست اقتصاد درست کن
اصلا ضرورتی ندارد
اونوقت چرا؟
عجب
اگه صلواتی هست اشکال نداره
که چی بشه؟؟؟
اگر دنبال ایجاد شغل برای روخانیون هستند این راهش نیست دانش آموزان همینکه درست درس بخوانند و حرف معلم را گوش دهند شاهکارکردند . زمانی نماز جماعت در مدارس اجباری شده بود دانش اموزان با همه وضعیتی که شایسته نبود در نماز حاضر میشدند . وقتی دانشگاه زیاد تاسیس شود و برای فارغ التحصیلان هیچ اینده ای متصور نشود عاقبتش همین خواهد شد که می بینیم و همچنین برای حوزه های علمیه .
مگر دانش آموزان درسی بنام تعلیمات دینی ندارند؟؟مگر درساعات برنامه هفتگی این درس به سئوالات وابهامات دانش آموزان پاسخ داده نمیشود؟ونهایت مگر دانش آموزان فقط در مورد درس دینی سئوال دارندودر دروس دیگر از ریاضی وادبیات بگیرید تا فیزیک وشیمی سئوالی ندارند؟ایا برای تمام این دروس مدرسین مربوطه همیشه در مدارس حضور دارند؟؟؟وسیوال آخر؛آیااین حضور برای آموزش وپرورش هزینه ندارد.؟راستی در سطح کشور چند مدرسه داریم که نیاز به بازسازی ونوسازی وایمن سازی داریم که به خاطر کمبود بودجه معطل مانده اند
با این گونه اقدامات افراطی شرایط جامعه و دین گریزی جوانان وخیم تر خواهد شد.
ضروری؟؟؟؟؟!!!!!
همین جوری میخواهید آمار اشتغالزایی بالا ببرید؟
اینکه دانش‌آموزان برای مسائل اعتقادی باید به متخصص مراجعه کنند مطلب صحیحی است. متخصص مسائل اعتقادی لزوما با لباس روحانی نیست. و تحمیل اینکه حتما شخص با لباس روحانی در مدارس حضور داشته باشد ممکن است در بعض مدارس باعث عکس العمل‌های نامناسب شود.
دوباره یه مسئول بدون فکر حرف زد
به نظر من روحاني كه برنامه كودك اجراكند يا كارهاي ديگر... اينها درظاهر كاردارند و...ولي به شخصيت روحاني لطمه مي زند و نتيجه كار هم برعكس مي شود. اين كارها اثر ندارد.
اموزش و پرورش معلم پرورشي دارد. لازم به حضور روحاني نيست.
رفتارها را درست كنيم. به كيفيت توجهئ كنيم ، نه كميت.

هرچه بي رويه زياد شد اسيب رسان است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان