شرایط سازمان استاندارد برای خودروهای وارداتی

به گزارش «تابناک» به نقل از اقتصاد آنلاین، مهدی اسلام پناه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خودرو کمتر از ۱۰ هزار دلار استاندارد ۸۵ گانه را خواهد گذراند یا خیر؟ گفت: اجازه واردات به خودرویی داده میشود که بتواند استانداردهای لازم را بگیرد.
وی با بیان اینکه تمام تلاش خودروسازان بر این است که تولیدات داخلی هم استانداردهای ۸۵ گانه را بگذرانند، افزود: در تولید خودرو مدرن اقتصادی سعی شده که حرکت تحولی در طراحی، ساخت و صنعتی سازی را در دستور کار داشته باشد؛ این خودرو با گذراندن الزامات ۸۵ گانه و حتی در نظر گرفتن خیلی از الزامات کارخانهای زمینه جبران عقب ماندگی گذشته را داشته باشد.
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه نگاه جدید به تولید و نگاه متحولانه نوآورانه و خلاقانه میتواند اتفاقات جدیدی را در صنعت خودروسازی رقم بزند، تصریح کرد: تمام تلاش بر این است که با پافشاری بر الزامات کیفی، کیفیت تولیدات ارتقا یابد.
اسلام پناه گفت: امیدوارم ورود نخبگان در صنعت خودرو رقم بخورد؛ سازمان ملی استاندارد در جهت ارتقا صنعتی و غیرصنعتی کشور مصممتر از همیشه است و امیدواریم با مطالبه همگانی این حرکت تسریع شود. در تولیدات جدید مسیر حرکت به نحوی است که خودروساز کیفیت را افزایش دهد و تنظیم گری آن هم به عهده سازمان استاندارد است که بنگاهها هم در این زمینه همکاری دارند.
دادستان باید در این مورد ورود کند ، که نمیکند؟!
آیا خودروهای داخلی ایمن هستند؟
آیا مصرف سوختشان بهینه هست؟
آیا آلایندگیشان در حد استانداردهای جهانی هست؟
مقاومت ، کیفیت و عملکرد قطعات بکار رفته مطابق با استانداردهای روز هست؟
چرا اجازه تولید داده میشود؟ این همه کشته و نقض عضو و مجروح بابت نا ایمن بودن این خودروها نباید حضرات جوابگو باشند؟ خسارات مالی استفاده از این خودرو ها همه وهمه مسئولیتش بر گردن سازمان استاندارد بعنوان یکی از شرکای جرم هست که باید قوه قضائیه بدان ورود کند
این یک مطالبه عمومیست
1-وارد کننده باید سایپا باشد
2-وارد کننده باید ایران خودرو باشد
3- وارد کننده باید کرمان خودروباشد
در صورت عدم وجود شرایط فوق ، وارد کننده باید از منسوبین درجه یک مسئولین باشد
الان خودروساز داخلی این 85 مورد استاندارد را دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟





