بازدید 2322

اعتراضات به تغییرات اقلیمی در مصر، اسپانیا و آلمان

صدها فعال محیط زیست معترض به عوامل ایجاد و گسترش تغییرات اقلیمی با اجتماع در شرم‌الشیخ و چندین شهر اروپایی، خواستار مسئولیت‌پذیری بیشتر از سوی کشورهایی که نقش اساسی در بروز این معضل جهانی دارند، شدند.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰ 13 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، صدها فعال معترض به عوامل ایجاد و گسترش تغییرات اقلیمی روز شنبه با تجمع مقابل محل برگزاری کنفرانس جهانی آب و هوایی (کوپ ۲۷) در شرم‌الشیخ خواستار پایان دادن به مصرف سوخت‌های فسیلی شدند.

تجمع کنندگان از کشورهای غربی خواستند تا جبران خسارت‌های ناشی از نقش تاریخی‌شان در ایجاد و گسترش این معضل جهانی را برعهده بگیرند.

نشست آب و هوایی سازمان ملل موسوم به "۲۷COP" یکشنبه با حضور سران جهان در شرم‌الشیخ آغاز شد و تا ۱۸ ماه جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

این بزرگترین اعتراضی است که در جریان برگزاری کنفرانس آب و هوایی امسال صورت گرفته است.

فعالان معترض به تغییرات اقلیمی در منطقه آبی، جایی که مذاکرات در جریان کنفرانس آب و هوا در حال انجام بود، راهپیمایی کرده و شعار می‌دادند: «اقیانوس‌ها بالا می‌آیند، ما هم همین‌طور» و بنرهایی با شعارهایی که روی آنها نوشته شده بود: «از ثروتمندان مالیات بگیرید» و «بدهی آب و هوایی خود را بپردازید».

میتزی جونل تان، فعال معترض به تغییرات اقلیمی از فیلیپین گفت: ما به مطالبات خود در راستای کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه‌ای و غرامت‌های اقلیمی از کشورهایی که از نظر تاریخی مسئول تخریب محیط زیست ما هستند، به ویژه برای تلفات و آسیب‌هایی که تا به حال موجب آن شده‌اند و نیز برای اتخاذ راهکارهایی در جهت سازگاری با محیط زیست و کاهش رویکرد تخریبی آنها ادامه خواهیم داد.

در همین حال، تجمعات معترض به تغییرات اقلیمی در چندین شهر اروپایی نیز برگزار شد. در مادرید، سازمان «صلح سبز» تظاهراتی را رهبری کرد که خواستار پایان دادن به استفاده از سوخت‌های فسیلی بودند.

بیش از هزار نفر از معترضان به لوتزرات در غرب آلمان آمدند تا از شرکت‌کنندگان در کنفرانس کوپ ۲۷ در مصر، خواستار اقدامات بیشتری شوند.

روستای شرم‌الشیخ مصر که به نماد مقاومت در برابر سوخت‌های فسیلی تبدیل شده است، به طور دائم در معرض تهدید به تخریب از سوی بولدوزرهایی قرار دارد که می‌خواهند با تخریب این روستا، امکان توسعه یک معدن زغال‌سنگ رو باز واقع شده در همسایگی آن را فراهم کنند.

بسیاری از این معترضان چهره خود را با عبارت «توقف زغال‌سنگ» نقاشی کرده بودند و فعالان معترض به تغییرات اقلیمی از یک صلیب زرد بزرگ (نمادی علیه گسترش معادن زغال سنگ) در یکی از مزرعه‌های این روستا رونمایی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار