بازدید 7462
مرگ مرموز مالک ثروتمند امپراتوری جواهرات تیفانی در ترکیه

مرگ مرموز سرمایه دار زن ترک در کشتی کروز

«دیلک ارتک» ۷۱ساله که در تاریخ ۲۵ اکتبر از عرشه یک کشتی کروز نروژی در اقیانوس آرام جنوبی پرتاب شد و جان‌اش را از دست داد. این حادثه زمانی رخ داد که کشتی تاهیتی بزرگ‌ترین جزیره در گروه جزیره پلینزی فرانسه را ترک کرد.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲ 12 November 2022
 
به گزارش تابناک، بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه یک مالک ثروتمند امپراتوری جواهرات تیفانی در ترکیه ماه گذشته در حالی که بمناسبت سالروز تولدش همراه با دوست پسر سوئیسی خود در تعطیلات به سر می‌برد به شکل مرموزی در کشتی کروز فوت کرد. اعضای خانواده او این مرگ را مشکوک دانسته‌اند.

به گزارش فرارو به نقل از یاهو نیوز، روزنامه «صباح» چاپ ترکیه خبر داد که «دیلک ارتک» ۷۱ساله که در تاریخ ۲۵ اکتبر از عرشه یک کشتی کروز نروژی در اقیانوس آرام جنوبی پرتاب شد و جان‌اش را از دست داد. این حادثه زمانی رخ داد که کشتی، تاهیتی بزرگ‌ترین جزیره در گروه جزیره پلینزی فرانسه را ترک کرد.

 

کشتی کروز

جسد او هنوز پیدا نشده است. دوست پسر او که نام‌اش ذکر نشده نیز به مدت ۲۰ ساعت مفقود شدن دیلک ارتک را اعلام نکرده بود. پلیس پس از بازگشت کشتی به پاپیته در تاهیتی دوست پسر ارتک را مورد بازجویی قرار داد، اما او را به دلیل کمبود شواهد آزاد کرد. بر اساس گزارش رسانه‌های محلی او به سوئیس بازگشته است.

یکی از افسران محلی به روزنامه «صباح» گفت: «من این مرگ را بسیار مشکوک می‌دانم. بسیار گیج کننده است که خبر ناپدیده شدن ۲۰ ساعت بعد اعلام شده است».

دیلک ارتک

«گوکچه آتوک» پسر این غول جواهرسازی ترکیه بلافاصله به تاهیتی پرواز کرد و از مقام‌ها خواست تا در مورد دوست پسر ارتک تحقیق کنند. او به پلیس گفته چندین قطعه جواهرات گران قیمت از گاوصندوق کابین مادرش گمشده اند. به گفته کارشناسان شرایط سقوط گیج کننده است چرا که سقوط از این نوع کشتی‌های مسافربری و کروز دشوار است. کشتی کروز در ۲۴ اکتبر جزیره پاپیته را ترک کرد و قرار بود پیش از پایان سفر در هونولولو در هاوایی به بورا بورا برود. تحقیقات در مورد مرگ ارتک ادامه دارند. گارد ساحلی ایالات متحده عملیات جستجو و نجات را انجام داده است.

دیلک ارتک

دیلک ارتک در استانبول متولد شده بود و فارغ التحصیل گروه معماری دانشگاه معمار سینان بود. او هم چنین برای تحصیل در مورد الماس دوره‌های موسسه جواهرشناسی امریکا در نیویورک را گذرانده بود. در پایان سال ۱۹۹۵ میلادی او اولین شعبه فروشگاه تیفانی را در استانبول افتتاح کرد. او بیش از دو دهه توزیع کننده جواهرات تیفانی در ترکیه بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار