بازدید 22023
با تحولات منطقه و جهان

برنامه آمریکا و سه کشور اروپایی برای صدور قطعنامه علیه ایران/ احضار سفیر ایران از سوی جمهوری آذربایجان/ نگرانی آمریکا از سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران/ دیدار فرمانده سنتکام با فرماندهان نظامی کشورهای عربی

برنامه آمریکا و سه کشور اروپایی برای صدور قطعنامه علیه ایران، احضار سفیر ایران از سوی جمهوری آذربایجان، نگرانی آمریکا از سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران، دیدار فرمانده سنتکام با فرماندهان نظامی کشور‌های عربی و تشدید درگیری‌ها بین نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 12 November 2022

برنامه آمریکا و سه کشور اروپایی برای صدور قطعنامه علیه ایران/ احضار سفیر ایران از سوی جمهوری آذربایجان/ نگرانی آمریکا از سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران/ دیدار فرمانده سنتکام با فرماندهان نظامی کشورهای عربی

بین الملل تابناک: برنامه آمریکا و سه کشور اروپایی برای صدور قطعنامه علیه ایران، احضار سفیر ایران از سوی جمهوری آذربایجان، نگرانی آمریکا از سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران، دیدار فرمانده سنتکام با فرماندهان نظامی کشور‌های عربی و تشدید درگیری‌ها بین نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

برنامه آمریکا و سه کشور اروپایی برای صدور قطعنامه علیه ایران

آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به دنبال آن هستند که در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه‌ای را به تصویب برسانند که طی آن توضیح ایران درباره آثار اورانیوم پیدا شده در سه منطقه در این کشور را «ضروری و فوری» توصیف کنند.

به گزارش رویترز، پیش نویس این قطعنامه، روز جمعه به دیگر کشورهای عضو شورای حکام ارسال شده و قرار است که نشست فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه آغاز شود.

در پیش نویس این کشورها آمده است: «شورای حکام تصمیم گرفته که اقدام ایران در عمل به تعهدات قانونی و انجام این اقدامات بدون تاخیر، ضروری و فوری است.»

اقدامات درخواستی این کشورها شامل ارائه توضیحات معتبر توسط ایران برای آثار پیدا شده است.

دیگر اقدامات نیز شامل فراهم کردن تمامی اطلاعات، اسناد و پاسخ‌های مورد نیاز آژانس و دسترسی به مکان‌ها و موادی است که آژانس نیاز داشته و نمونه برداری از مکان‌های مورد نظر توسط آژانس است.

پیش نویس این قطعنامه که باید توسط اکثریت اعضای شورای حکام به تصویب برسد، تاکید کرده که شورای حکام نگرانی عمیق خود را ابراز می‌دارد که موضوعات مربوط به پادمان‌ها در خصوص سه مکان اعلام نشده به دلیل همکاری ناکافی ایران،‌ همچنان باقی مانده است.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در ادامه ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران و همراهی با اتهام‌زنی‌های کشورهای غربی، مدعی شده که به نتایج ملموسی با تهران نرسیده است.

گروسی در گفت‌وگوی کوتاهی با رویترز در حاشیه کنفرانس آب‌وهوایی در مصر، ادعا کرد که هیأت ایرانی در نشست اخیری که با او در وین داشت، هیچ چیز جدیدی برای ارائه نداشتند.

این در حالی است که خبرگزاری «رویترز» روز پنجشنبه نوشت، جمهوری اسلامی ایران با سفر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موافقت کرده است.

احضار سفیر ایران از سوی جمهوری آذربایجان

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز جمعه سفیر ایران در باکو را احضار کرد.

به نوشته وبگاه «آذربایجان ۲۴»، «سید عباس موسوی» سفیر ایران در جمهوری آذربایجان به وزارت امور خارجه این کشور احضار شده است. در این ملاقات، مراتب ناخرسندی باکو از موارد ادعایی «تبلیغات علیه جمهوری آذربایجان در رسانه‌های ایرانی، کارزارهایی برای لکه‌دار کردن باکو و لفاظی‌های تهدید آمیز مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی ایران» را اطلاع داد و آن‌ها را «مغایر روح روابط دو کشور» دانست.

در این دیدار ادعا شده که «ایجاد شرایط اسکان برای اتباع جمهوری آذربایجان در ایران که علیه مبانی ساختار قانون اساسی این کشور مرتکب جرم شده‌اند غیرقابل قبول است و باید این افراد تحویل داده شوند.»

باکو در حالی تهران را به تلاش برای لکه‌دار کردن متهم کرده که «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان امروز در حاشیه نشست سازمان کشورهای ترک اظهار داشت: «فکر می کنم زمان آن فرا رسیده که مسائلی مانند حفظ حقوق، امنیت و هویت ملی هموطنان خود را که خارج از کشورهای عضو "سازمان کشورهای ترک" زندگی می‌کنند، در نظر داشته باشیم.»

علی اف با اشاره به اینکه نسل جوان در جهان ترک باید فرصت تحصیل به زبان مادری خود را در مدارس کشورهای محل زندگی خود داشته باشند، مدعی شد: «متاسفانه اکثر ۴۰ میلیون آذربایجانی ساکن خارج از مرزهای جمهوری آذربایجان هستند و از این فرصت‌ها محروم شده اند.»

نگرانی آمریکا از سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران

وزارت خارجه آمریکا به سفر «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به تهران واکنش داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفر اخیر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به تهران و دیدار با مقامات ارشد ایرانی گفت، سفر پاتروشف به ایران مایه نگرانی در ایالات متحده است چرا که واشنگتن روابط ایران و روسیه را یک تهدید عمیق می‌داند.

وی در نشست خبری روزانه خود به خبرنگاران گفت: همه اینها یک نگرانی است؛ همه جهان باید گسترش روابط تهران و مسکو را تهدید بزرگ تلقی کند.

پرایس در ادامه تاکید کرد، آمریکا با جامعه بین‌المللی از جمله سازمان ملل برای شناساندن تهدیدهایی که به طور جداگانه ایران و روسیه تحمیل می‌کنند و یا تهدیدهایی که از طریق همکاری میان این دو کشور به وجود می آید تلاش خواهد کرد.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه اوایل هفته جاری میلادی به دعوت علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به تهران سفر کرد. پاتروشف روز پنجشنبه نیز با آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیدار کرد.

به گفته بخش مطبوعاتی شورای امنیت روسیه، برنامه این سفر شامل رایزنی های روسیه و ایران با حضور هیات هایی از چندین وزارتخانه و سازمان دولتی دو کشور بود.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز چهارشنبه با «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای درباره این دیدار نوشت: «دو طرف مسائل مربوط به امنیت اطلاع‌رسانی و راه‌های مقابله با تلاش‌های آژانس‌های اطلاعاتی غرب برای مداخله در امور داخلی دو کشور را به بحث گذاشتند.»

این بیانیه می‌افزاید، مقام‌های ایرانی و روسی همچنین به تبادل دیدگاه درباره شماری از مسائل بین‌المللی از جمله وضعیت غرب آسیا و اوکراین پرداختند.

دیدار فرمانده سنتکام با فرماندهان نظامی کشورهای عربی 

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که ژنرال «مایکل کوریلا» فرمانده سازمان تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا) در هفته اخیر با تعدادی از فرماندهان نظامی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دیدار کرده است.

در بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا آمده است که ژنرال کوریلا در دیدار با فرماندهان نظامی کشورهای عربی گفت‌وگوهای مفصلی انجام داده است.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، فرمانده سنتکام با فرماندهان نظامی بحرین، قطر، کویت، عمان، عربستان سعودی و امارات به اضافه مصر، اردن، لبنان، یمن و رژیم صهیونیستی دیدار داشته است.

در بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا آمده است: « در این دیدار مسائل دارای اهتمام مشترک با شرکای منطقه‌ای بررسی و بر پایبندی ثابت به امنیت خاورمیانه تأکید شد.»

روز سه‌شنبه گذشته نیز وزرای دفاع شورای همکاری خلیج فارس در نوزدهمین دور نشست شورای دفاع مشترک در ریاض شرکت کرده و تقویت روند همکاری نظامی و پاره‌ای از موضوعات اقدام نظامی مشترک را بررسی کردند.

«خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان سعودی و وزرای دفاع دیگر کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس، «نایف بن فلاح الحجرف» دبیر کل این شورا و «عید بن عواض الشلوی» رئیس فرماندهی نظامی یکپارچه شورا در این نشست شرکت داشتند.

تشدید درگیری‌ها بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد، درگیری‌ها میان نیروهای این کشور با نیروهای جمهوری آذربایجان در مرز غربی ارمنستان شدت گرفته و چندین سرباز مجروح ارمنستان در وضعیت بدی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری ریپابلیک ورلد، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در نشست دولت اعلام کرد، نیروهای جمهوری آذربایجان حمله‌ای را با هدف متهم نمودن ایروان آغاز کردند. وی خواستار ایجاد یک منطقه غیرنظامی سه کیلومتری پیرامون قره باغ کوهستانی شد.

برنامه آمریکا و سه کشور اروپایی برای صدور قطعنامه علیه ایران/ احضار سفیر ایران از سوی جمهوری آذربایجان/ نگرانی آمریکا از سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران/ دیدار فرمانده سنتکام با فرماندهان نظامی کشورهای عربی

این در حالی است که این دو کشور، روز دوشنبه با میانجی‌گری آمریکا در گفت‌وگوی صلح شرکت کردند. همچنین پس از آن در نشستی به میزبانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، طرفین متعهد شدند که از اعمال زور خودداری کرده و این مناقشه را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

با این حال، روز پنجشنبه بار دیگر آتش بس زیر پا گذاشته شد و الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان طرف ارمنی را به رعایت نکردن توافق صلح ۲۰۲۰ با میانجی‌گری روسیه متهم کرد. باکو، ایروان را متهم کرد با اجتناب از خارج کردن کامل نیروهایش از منطقه مورد مناقشه قره‌باغ، مفاد توافق صلح را نقض کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۸۷
شش هفته پیش پوتین در یک تبلیغات مستعانی گفت که خرسون برای همیشه تاریخ جزو روسیه حواهد بود. پوتین و پوتینی ها دیدن پیدا کردند . دمپایی ها هم خجالت زده شدند. تاره این اولشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
عاشقان پوتین غیب شده اند . تا دیروز اینحا سینه چاک می کردند که روسیه ابرقدرت هست .با وجود بسیج نظامی فهمیدیم که روسیه ابر دمپایی هست .
ایرجی
| Australia |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
داداش ، می خوای افکار خودت رو با نام های مختلف به خوردمون بدی ، مشکلی نیست ،ولی حداقل یه نفس وسطش بکش که اینطور هر دو تا کامنتت پشت سر هم نیاد!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
امریکا بدون پادو نمی تواند کشورها رو به چالش بکشد.
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
خوشحالم از اینکه امریکا سر عقل امده و راه مذاکره را پیشنهاد داده در حالی که امریکا می گفت مذاکره ای در کار نیستدر ضمن خرسون را تخلیه کرده در مبارزه ازاد نشده این یک تاکتیک است و تواقفی میان امریکا و روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
وااااای . دمت گرم . تبلیغات مستعانی .
عالی بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
این بالا که بحثی از خرسون نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
آقا اینقدر هول نشو در نظر دادن
ناشناس
| Canada |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
حالا عده ای از دوستان خواهند گفت کی فکر میکرد پوتین و روسیه این چنین طبل نو خالی باشند. حالا خوبه خبر هر روزه همین تابناک در باره اکراین هست که از همان روزهای اول مردم کوچه و بازار در کامنتها امروز روسبه را پیش بینی میکردند. ولی مشاورانی که به ضرب سهمیه و بورس بدون ازمون کارشناس مراکز تصمیم گیری شدند حتی امروز هم متوجه نیستند و شجاعت قبول مسئولیت و معذرت خواهی نبرای زمستان سدو! اروپا را ندارند.. انتظار برونرفت بهتری برای کشور دارید؟
ناشناس
| Canada |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
خوب. خقیقتش اینجا قبل از خواب این اولین خبر روز بود که تابناک منتشر کرد و ما زیر این خبر کامنت دادیم. الان هم سحر هست و دوباره قبل از رفتن به خواب داریم چک می کنیم. روزتان خوش و افرین به ارتش اکراین
خوبی پوتین و کیم اینه که بشدت عاشق دنیا و حکومت خستند. خرسون که هیچی. بلوف اتمی که هیچی. حاضرند نصف کشور را بدن ولی همچنان در قدرت باقی بمانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
دعوای ترامپ با بایدن را برای انتخابات ندیدی
ناشناس
| Canada |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
حالا عده ای از دوستان خواهند گفت کی فکر میکرد پوتین و روسیه این چنین طبل نو خالی باشند. حالا خوبه خبر هر روزه همین تابناک هست که از همان روزهای اول مردم کوچه و بازار در کامنتها امروز روسبه را پیش بینی میکردند. ولی مشاورانی که به ضرب سهمیه و بورس بدون ازمون کارشناس مراکز تصمیم گیری شدند حتی امروز هم متوجه نیستند و شجاعت قبول مسئولیت و معذرت خواهی نبرای زمستان سدو! اروپا را ندارند.. انتظار برونرفت بهتری برای کشور دارید؟
ناشناس
| Canada |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
دعوای ترامپ و بایدن یا هر شخص دیگری برای حداکثر هشت یال فرصت خدمت هست. نه برای دنیا بنیاده
تابناک
همین یه کانال (نظرات تابناک) را داشتیم که میتونستیم نظربدیم و رای بدیم رو هم بستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
همه جور نظری اینجا هست
مماشات با حکومت باکو تا کی باید ادامه داشته باشه
وقتش نیست جدی تر باشیم
اینها تادیروز باتجزیه طلبی تالشها سرگرم بودند حالا برای ما خط و نشان می کشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
باکو با کسی شوخی نداره ..البته با کمک ترکیه
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
باکو که هیچ اما ترکیه هم برای ایران امروز عددی نیست معمولا کشورهای دارای قدرت نظامی نزدیک هرگز با هم درگیر نمی‌شوند علف آف بهتره خوب فکر کنهتا هضم نشده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
همه اینها در برابر ایران شکننده هستند ترکیه دربرابر کردستان شمالی اآلرژی داره باکو هم که باتالشها و تاتها درگیره،کافیه ما از خواب غفلت بیدار شیم و دست از تعلل برداریم
جای طلبکار و بدهکار عوض شده وقتش نیست بریم سراغ گلستان و ترکمانچای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
هیچ وقت هیچ وقت جمهوری اسلامی بنا به ملاحضاتی وارد هیچ جنگی نخواهد شد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
الحاق مجدد آذربایجان به ایران را به همه پرسی بگذارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
فعلا بذار تایوان با چین بجنگه امریکا داره چین رو تحت فشار می گذارد.
علی
| Armenia |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
گلستان و ترکمنچای مادام العمر هستند. نه مدت دار.
آذربايجان و شخص الهام علی اف را توهم قدرت بر گرفته و برای ایران تهدید امنیتی شده، البته پشت پرده این گستاخی ها رجب طیب اردوغان قرار دارد. وی ایران را با ارمنستان اشتباه گرفته.
در ضمن سفیر کبیر ایران در باکو فاقد کارایی لازم هست لطفا تعویض نمایید
به ترکیه هم در جهت ایجاد اختلاف اخطار دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
واقع بین باش
آذربایجان خطرناکه
پهپاد بیرقدار ترکیه ای داره
ناشناس
| Switzerland |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
دستور دیگری اگر دارید بفرمایید یکجا به وزارت خارجه ابلاغ شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
نناینده مجلس آذربایجان گفته ؛
نیازی به انداختن پل روی رودخونه ارس نبود .
یه دوچرخه هم میتونه از رودخونه ارس رد بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
اون پهبادهای بیرقدار ترک کارکردشان در جنگ اوکراین مشخص شد. به راحتی شکار سیستمهای دفعای می شوند از بس بزرگ و کند هستند مثل علی اف و اردخان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
متاسفانه اون روز که شوروی از هم پاشید و آذربایجان درموقعیت ضعف قرار داشت و مردم اونجا هم خواستار پیوند دوباره با میهن اصلی خودشون بودند کشور با برخوردی منفعلانه و با بی برنامگی فرصت رو از دست داد و امروز بعد از 30 سال تبلیغات مسموم بر روی مردم آذربایجان یک مشت جعلیات به نام تاریخ به خورد ملت مظلوم آذربایجان داده شده تا ترکیه بتونه جاهطلبیهای منطقه ای خود را با نابودی فرهنگ و تاریخ و مذهب این ملت پیش ببرد.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
مطالب1327 کاملا صحیح است.درزمان فروپاشی شوروی مردم تکه جداشده ازایران خواستاربرگشتن به آغوش میهن بودند ولی....حالا شیادان تاریخ اختراع کن ترکیه آنجارا استانی ازترکیه کرده وحتی زبان مردم آنجا رابه استانبولی تغییرداده اند
تا زمانی ابلیس بزرگ بزرگترین تولیده کننده تسلیحات کشتار جمعی در جهان است جهان روی صلح را نخواهد دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
روسیه بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سلاح در جهان هست . کمی مطالعه لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
تا کدخدا هست امنیت در کل جهان برقراره .
امنیت جهان زیر بیرق کدخدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
این ابابس چقدر طرفدار کامنت نویس داره! آدم متعجب میشه. اکثر کامنت نویسها فیک هستند کاملا مشخصه
پوتین به ارمنستان خيانت کرد، ارمنستان به ایران ترکیه و آذربایجان به ایران و ارمنستان.
متاسفانه ایران هم قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رو دارد قبول و هم پاسخ به سوالات اسرائیل که با زبان گروسی گفته شده می پردازد؟!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
هیچ عهدی بین ایران و آذربایجان و ایران ترکیه نیست نبوده نخواهد بود که بخواهد خیانتی باشد. ایران برادری خودش را با ارامنه ثابت کرده. و در جریان قره باغ هم با لفاظی های خود در مورد مرز مشخص شد ایران طرف کی هست!! ضمنا به طور کلی در سیاست خیانت معنی نداره.
دولت ایران می تواند بخاطر عدم تحویل مجرمان مالی امثال خاوری از غرب نزد مجامع بین المللی طرح دعوا کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
مردم ایران بابت مجرمان مالی داخلی کجا شکایت ببرن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
سروش جان دولت ایران هیچ وقت بطور رسمی درخواست استرداد خاوری رو به کانادا نداده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
عزیز جان اینترپل درخواست داده دولت کانادا نمی دهد
چاره ای جز تعامل با جهان نداریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
مرز میان مرگ و زندگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
چاره ای جز قدرتمند شدن نداریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
مخصوصا حالا که در ضعف هستیم و تضعیف هم شدیم
علی
| United States of America |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
تا منظورت از تعامل چی باشه؟؟؟ اگه منظورت اینه که ایران هم مثل عربستان یک گاو شیرده برای غرب باشه، باید بگم کور خوندی.
ما در بین 200 کشور جهان دومین کشور دارای نفت و گاز جهان هستیم. ما برای این که بتوانیم دو درصد برق مورد نیازمان را از صنعت هسته ای بدست بیاوریم سنگین ترین تحریمها را تحمل میکنیم و مهاجرت متخصصان پزشکی و پرستاران را بخاطر شرایط مذکور تحمل مینماییم. با مهاجرت جوانانمان به غرب موافقیم تا در سی سال اینده تعادل جمعیتی کشور بهم بخورد و پیرترین کشور جهان شویم ولی در عوض جمعیت کشور را با ورود برادران افغان جبران میکنیم. دو درصد برق هسته ای خیلی مهم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
نیروی کار را با افغان ها جبران می کنید ناسپاسی هم حدی داره.
آلمان ۲۸ درصدش مهاجرند که تابعیت گرفتند شما ۳ درصد .
که هنوز مجوز اقامت کامل ندارند وارده وار زندگی می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
فقط برق نیست در صنایع دیگر هم کاربرد دارد و باز هسته ای اصل نیست بهانه هست برای تحریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
تحریمها ربطی به نیروگاه نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
عاليجناب! هيچ حساب كرده ايد كه تا چند سال ديگر نفت خواهيم داشت؟ وقتي نفت تمام شد چه خاكي بايد به سر بريزيم؟ ايا عقيده داريد كه چو فردا شود فكر فردا كنيم؟
كشورهايي كه خريدار نفت هستند از سالها قبل به فكر كم كردن وابستگي خود به اين ماده هستند تا در آينده با مشكل مواجه نشوند حال ما بايد بنشينيم و تماشا كنيم!
به خدا خیلی حرفه الهام خانوم هم واسه ما شاخ وشانه میکشه،نتیجه مماشات بیش از حد با پانترکان باعث گستاخی اونا شده.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
ایران مثل روسیه نیست که با لفاظی وارد جنگ بی پایان بشه. ضمن اینکه ما تابحال شروع کننده هیچ جنگی نبودیم اما ادامه دهنده چرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
حواسمون باید باشه
الکی رجز نخونیم
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
این مطالب برازنده نیست اقلیت ترک در ایران تحت فشار هستند آنها به خاطر لهجه مود تحقیر قرار می گیرند از حقوق ابتدایی(خواندن و نوشتن به زبان مادری) محرومند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
متاسفانه هنوز هستند کسانی که با خانم خواندن کسی میخواهند وی را تحقیر کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
احسان خان اقلیت تالش در حکومت باکو از حق موردنظر تو برخوردارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
آقا احسان اگه خیلی دلت برای زبانت میسوزه برای مردم تحت حکومت باکوبسوزه که بنا برامر ارباب رجب زبان آذربایجانی مردمو به استانبولی تغییرداد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
جناب احسان چرا اراجیف الهام را تکرار کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
آقای احسان از عقل خدادادی استفاده کن.کجا کسی بخاطر زبان تحقیر شده،ایران کلا ترکیبی از اقوام است،همه هم درگفتار و نوشتار آزاد هستند تلویزیون محلی داربم در دانشگاه زبانهای محلی تدریس میشن و....آیا یک درصد اینها در ترکیه برای کردها و در باکو برای تالشها هست؟دست بردارید از تکرار حرفهای الهم
ایران هم باید برای الحاق جمهوری آذربایجان و نججوان به کشورمان تلاش کند . واقعا کسی نیست به الهام خانم بگوید بابا 150 سال پیش مال ایران بود کشور به اصطلاح آذربایجان .
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
دارند روی مطالبه خسارت 1000 میلیارد دلاری جنگ تحمیلی با عراق کار می کنند بعدش نوبت الحاق اراضی شمالی میشه عجله نکن
اینقدر غافل شدیم که حالا باید پاسخگوی الهام علی‌اف باشیم.
با سلام. برویم سراغ ماشه؟
قراردادهای ترمانچای و گلستان ابطال شده اند؟ نخجوان که منتظر اشاره است. خود آذربایجان رو هم باید بیاریم اینور. وکلای ما باید بروند لاهه.
غربی ها پاره استخوانی که نه قابل خوردن بود ون قابل حضم شدن جلوی پوتین انداختن حتی چین حمایتوش نکرد ولی مسوولین ما گول خوردن و متاسفانه ما تنها کشوری بودیم که روی اسب بازنده شرط بستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
کشورهای شرکت کننده در تحریم های غرب علیه روسیه از 48 کشور فراتر نرفته است – که بیشتر عبارتند از کشورهای اروپا و آمریکای شمالی و شش کشور از نزدیک ترین شرکای آنها در منطقه آسیا و اقیانوسیه. همۀ این کشورها کمتر از یک چهارم از 193 کشور عضو سازمان ملل متحد هستند
لطفا با مطالعه نظر بده
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
به همین راحتی ! دیوان لاهه هم یک کشوررابه ماضمیمه می کنه خخخ
امریکا ، انگلیس، فرانسه و آلمان فقط و فقط دنبال راهی برای بردن نفت و گاز رایگان و مفت از ایران هستند . بقیه حرفها و بهانه ها کشکی بیش نیست.
سلام بر مردم جدا افتاده از وطن نخجوان، ایران چشم انتظار آمدن توست.
فرمانده سپاه: دشمن ترسیده؛ پیغام می‌دهد که پاسخ ندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
اشتباهی رای + دادم .
ببخشید .
عذر میخوام
باید به الهام اردوغانف درس محکمی بدیم تا حساب کار دستش بیاد این عروسک خیمه شب بازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
اجازه فرمائید اونهایی که قبلا درسشان داده اید دیپلم بگیرند بعد
با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کسری شدید بودجه یا دلار یا سوخت رو باید دو برابر کنن که هزینه داره براشون. وگرنه بزودی در قضیه آژانس و برجام زهر نوشیده خواهد
عمو پاتریشیوف!
گفته بودی جام جهانی قطر برگزار نخواهد شد،
چی شد؟
یادت رفت؟
یا برای همین اومدی؟
ظاهرا مدیرسانسورهرمطلب درتابناک سلیقه خاص خودشو داره.یه پیامی رو انور دادم منتشرشد اینجا غیرقابل انتشارشد.
فکر نکنم هیچ گاه در تاریخ این قدر به جنگ جهانی سوم نزدیک شده باشیم ( به نظر تنها عامل بازدارنده بمب اتم هست ) قوانین داخلی برای مقاوم شدن ایران و انحاد ایرانیان در صورت وقوع جنگ باید تصحیح شود تا حداقل مشکلات داخلی نداشته باشیم اگر جنگ ترکیبی با جنگ جهانی هم زمان شود بسیار خطرناک است
ایناهایی که کامنت میذارن به الهام علی اف میگن الهام خانم خودشون میدونن چقدر رفتارشون زشته؟ یعنی زن بودن و اسم زنانه تحقیر آمیزه که شماها برای رجزخونی و کوچیک کردن یک نفر باید ازش با لفظ الهام خانم یاد کنید؟
پاسخ ها
آرش کمانگیر تعیین کننده مرز با تیر و کمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
آقا اینطور نگو بهشون برمی خوره، اینا ۲۵۰۰ سال قبل تمدن داشتن، بچه های کوروش هستن. انگار یادت رفته در یه استوانه کوچک گلی، اینها تمام قوانین کار، حقوق بشر و حقوق زن و اصول دولت داری و پزشکی و سفینه و تاریخ و جغرافیا و فیزیک و کوانتوم و نجوم و یعنی تمام علم رو نوشته اند.
لطفا به این طبل سوزن نزن برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
کاش الهام علیف هم خانم بود اون موقع مورد احترام بود موضوع اینه که ایشان آقا هستند ولی ادای خانم ها را در میارند!!!
جالبه، هر موقع كه تنش بين ايران و غرب زياد ميشه يك گوشه اي از كشور اثر اورانيوم پيدا ميشه! اين سيكل هم تمامي نداشته و ظاهرا قرار است تا ابد ادامه داشته باشد!
من میگم همه در مقابل روسیه هستند طرف میگه نه فقط ۴۸ کشورن برات متاسفم که جیبوتی و گینه نو افغانستان برونیی کره شمالی بحرین جزایر سلیمان مالدیو و... و همه به جز همون ۴۸ کشور رو اصلا کشور میدونی
فقط اگر خواستید با اذربایجان وارد جنگ بشید، اون اقازاده ها و فرزندان مسوولان رو از غرب برگردونید و بفرستید جنگ

نمیشه مسوولان و اقا زاده ها در رفاه و ....

حداقل شهادت نصیبشون بشه
وقتی باکو از شوروی مستقل شد مردمش اومدن سمت ایران ما پسشون زدیم تالشی ها شورش کردند صراحتا از ما کمک خواستند دست رد زدیم به سینه شان،علی اکرم همت زاده هنوز زنده است از ایران کمک خواست کمکش نکردیم دولت تالش مغان سرکوب شد
درود بر آذري هاي عزيز دورافتاده از وطن. ما هم دلمان براي شما مي تپد. به اميد خدا از زير يوغ الهام و خانواده اش نجات خواهيد يافت و به مام وطن بازخواهيد گشت.
انشالله ارتباط ایران و روسیه باعث نابودی آمریکا بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل