بازدید 1937

تیراندازی خونین در مکزیک با ۹ کشته و دو زخمی

مقام‌های محلی پنجشنبه شب اعلام کردند تیراندازی در یک رستوران در ایالت گواناخواتو در مرکز مکزیک که به‌طور فزاینده‌ای جولانگاه اقدامات خشونت‌آمیز باندهای تبهکار شده است، ۹ کشته و دو زخمی بر جای گذاشت.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶ 11 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، مقام‌های محلی در بیانیه‌ای اعلام کردند یک گروه مسلح حوالی ساعت ۹ شب چهارشنبه وارد یک رستوران در شهر آپاسئو ال آلتو شدند و بر روی افرادی که در آنجا حضور داشتند، آتش گشودند.

به گفته این مقامات، پنج مرد و چهار زن در این تیراندازی کشته و دو زن دیگر نیز زخمی شدند که جراحات مجروحان وخیم نیست.

مقامات این شهر یادآور شدند که مهاجمان هنوز شناسایی نشده‌اند و واحدهای مقامات ایالتی و فدرال و همچنین گارد ملی برای بررسی و پیگیری این حمله مسلحانه به منطقه اعزام خواهند شد.

این مقامات افزودند که مهاجمان دو یادداشت کتبی از سوی گروه جنایتکاری که متعلق به آن هستند در محل بر جای گذاشته‌اند.

در مکزیک باندهای جنایتکار اغلب پس از حمله‌های مرگ‌بار اینچنینی، پیام‌هایی کتبی از سوی خود برای باندهای رقیب یا مقامات دولتی بر جای می‌گذارند.

ایالت گواناخواتوی مکزیک یک مرکز صنعتی است که در سال‌های اخیر به دلیل درگیری‌ها میان باندهای تبهکار رو به ویرانی نهاده است.

ماه گذشته میلادی (اکتبر) ۱۲ نفر در یک رستوران واقع در شهر ایراپواتو و ماه سپتامبر نیز ۱۰ نفر دیگر در همان حوالی به دلیل حملات مشابه جان خود را از دست داده بودند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک در سال ۲۰۱۸ با وعده کاهش خشونت باندهای تبهکار به قدرت رسید. اگرچه آمار قتل و جنایت در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال‌های قبل اندکی کاهش یافته اما دوران ریاست جمهوری لوپز اوبرادور در مسیر کسب رکورد مرگ‌بارترین دوران تاریخ معاصر کشور مکزیک به پیش می‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی