بازدید 7210

عقب‌نشینی نیروهای روسیه از خرسون

وزیر دفاع روسیه به نیروهای نظامی این کشور در خرسون دستور داد تا این شهر را ترک کنند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز چهار شنبه دستور خروج نیرو‌ها از رودخانه دنیپر را صادر کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ 10 November 2022

به گزارش تابناک به نقل از تاس، سرگئی سوروویکین این وظیفه را به فرمانده گروه مشترک نیرو‌های روسیه در منطقه NMD محول کرد: "خروج نیرو‌ها را شروع کنید و همه اقدامات را برای اطمینان از انتقال امن پرسنل، سلاح و تجهیزات از رودخانه دنیپر انجام دهید.

فرمانده نیرو‌های روسیه در اوکراین گفت که مناسب‌ترین گزینه برای اقدامات در منطقه یک عملیات نظامی ویژه سازماندهی دفاع در امتداد خط مانع دنیپر است.

دِنیـِپـِر رودخانه‌ای است که از روسیه آغاز شده و پس از گذشتن از بلاروس و اوکراین به دریای سیاه می‌ریزد این طولانی‌ترین رود اوکراین و چهارمین آن در اروپاست.

سرگئی سوروویکین، فرمانده نیرو‌های روسیه در اوکراین طی سخنانی در یک نشست که با حضور مقامات نظامی و به ریاست سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در مسکو برگزار شد، گفت: خط دفاعی نیرو‌های روسی در شهر خیرسون به سمت ساحل چپ رودخانه دنیپر عقب نشینی می‌کنند.

همچنین مقامات ارشد کرملین روز چهارشنبه اعلام کردند که نیروهای روسیه در حال عقب نشینی از شهر خرسون، در جنوب اوکراین هستند.

به گزارش رویترز، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، روز چهارشنبه به نیروهای خود دستور داد تا در مقابل حملات اوکراین در نزدیکی شهر خرسون، به سمت کرانه غربی رودخانه دنیپرو عقب نشینی کنند.

سرگئی سوروکین، فرمانده نیروهای روسی نیز در سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که دیگر امکان تامین شهر خرسون وجود ندارد. وی گفت که پیشنهاد ایجاد خطوط دفاعی در ساحل شرقی رودخانه را داده است.

این خبر پس از هفته‌ها پیشروی اوکراین به سمت شهر و اقدام روسیه برای اسکان بیش از ۱۰۰هزار نفر از شهروندانش در این منطقه منتشر شده است.

سوروکین گفت: ما جان سربازان و ظرفیت جنگی واحدهای خود را نجات خواهیم داد. نگه داشتن آنها در ساحل غربی بیهوده است. بعضی از آنها می‌توانند در جبهه‌های دیگر استفاده شوند.

منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی