بازدید 3763

تصرف جزایر خرسون توسط ارتش روسیه

یکی از فرماندهان ارتش روسیه اعلام کرد که نیروهای روسی بار دیگر جزایر خرسون در دهانه رودخانه دنیپرو را تصرف کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ 05 October 2023


به گزارش تابناک، به گفته فرمانده جوخه کورسک ارتش روسیه مستقر در جزایر خرسون در دهانه رودخانه دنیپرو، این جزایر پیش از تخریب قسمتی از سد و نیروگاه برق آبی کاخوفکا به تصرف ارتش این کشور در آمده بود اما نیروهای روسی در پی شکستن این سد و جاری شدن سیل، مجبور شدند مواضع خود در این جزایر را ترک کنند.

این فرمانده ارتش روسیه اظهار کرد: واحدهای تیپ دفاع ساحلی گروه دنیپرو ارتش روسیه، به تازگی بار دیگر کنترل بیش از ۹۰ درصد از این جزایر را در دست گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای اوکراینی هر روز در تلاش هستند تا به این جزایر، به خصوص در ساحل سمت چپ رودخانه دنیپرو نفوذ کنند، افزود: این تلاش‌ها به صورت اعزام گروه‌های خرابکار و نیز واحدهای شناسایی و نیروهای عملیات ویژه انجام می‌شود و آنها به دنبال بررسی و شناسایی مواضع ضعف نیروهای روسیه در این جزایر هستند تا با نیروهای اصلی خود به آن مواضع ضربه بزنند.

جانشین فرمانده لشکر بهموت روسیه که در این منطقه مستقر است نیز در این باره به خبرنگار ریانووستی، گفت: این منطقه به صورت شبانه‌روزی از سوی نیروهای روسیه تحت نظارت قرار دارد و از آنجایی که به دلیل جغرافیای خاص این منطقه تجهیزات سنگین نظامی کمتری در اینجا مستقر است، هرگونه تحرکات نیروهای اوکراینی از قبیل حرکت قایق‌های آنها به خصوص در طول شب از فاصله دور به خوبی کشف و شناسایی می‌شود.

وی افزود: بنابراین پس از شناسایی نیروهای اوکراینی، ارتش روسیه اطلاعات مربوط به تحرکات آنها را به یک پست دیده بانی مخابره می‌کند و در آنجا با کمک دستگاه‌های دید در شب مختصات محل شناورهای اوکراینی ثبت شده و به واحدهای پهپاد یا توپخانه پشتیبانی ارتش روسیه ارسال می‌شود.

به نوشته ریانووستی، در شب ۶ ژوئن (۱۶ خرداد)، نیروهای اوکراینی مجموعه‌ای از حملات را به نیروگاه برق آبی کاخوفکا انجام دادند که در نتیجه آن قسمت بالایی این سد تخریب شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، این حادثه را اقدام وحشیانه رژیم کی‌یف خواند و خاطرنشان کرد که حمله نیروهای اوکراینی به سد کاخوفکا منجر به یک فاجعه زیست محیطی و انسانی در مقیاس بزرگ شده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرمیلین نیز در این خصوص، گفت: یکی از اهداف منفجر کردن ایستگاه برق آبی کاخوفکا تلاش برای محروم کردن کریمه از آب آشامیدنی بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست