بازدید 39355
۷

موافقت هیئت دولت با اصلاح ساعات کار کارکنان

هیئت دولت با لایحه پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص اصلاح ساعات کار کارکنان دولت موافقت کرد.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶ 10 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه صبح چهارشنبه هیئت دولت وزیران که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، اعضای دولت در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام اداری، ابلاغی مقام معظم رهبری، با لایحه پیشنهادی سازمان اداری استخدامی و استخدامی کشور مبنی بر اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص «ساعات کار کارکنان دولت» موافقت کردند.

هیئت وزیران با هدف نهادینه سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه‌های انسانی و اجتماعی، توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداری، توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیند‌ها و روش‌های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشور و خدمات رسانی برتر، نوین و کیفی به منظور ارتقای سطح رضایتمندی و اعتماد مردم، با پیشنهاد اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری موافقت کرد.

به موجب این تصمیم، ساعات کار کارمندان دولت ۴۲،۵ ساعت در هفته است و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران تعیین می‌گردد. تغییر ساعت کار کارمندان با رعایت سقف مذکور و در چارچوب ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، بر عهده دستگاه ذی ربط می‌باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضاء هیئت علمی از ساعات موظف، در طرح‌های طبقه بندی مشاغل ذی ربط تعیین خواهد شد.

متناسب با تغییرات فناوری و در شرایط اضطرار و بحران نظیر آلودگی هوا، کمبود انرژی، وقوع حوادث غیرمترقبه، شیوع بیماری‌های فراگیر و یا در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان، به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران، ساعت کار و نحوه ارایه خدمت کارمندان، فارغ از سقف مذکور در ماده (۸۷) تعیین می‌شود.

همه دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی، به استثنای بخش عملیاتی مراکز و واحد‌های خدمت رسانی نظیر واحد‌های ذی ربط بهزیستی، بانک ها، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی - درمانی، اماکن ورزشی و واحد‌های نظامی، انتظامی و اطلاعاتی موظفند ساعات کار خود را در پنج روز هفته تنظیم نمایند.

لازم به ذکر است، در همه قوانین و مقرراتی که از مبنای ۴۴ ساعت کار در هفته و ۱۷۶ ساعت کار در ماه استفاده شده است، از تاریخ ابلاغ این قانون به ترتیب به ۴۲،۵ ساعت کار در هفته و ۱۷۰ ساعت کار در ماه اصلاح می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۰
انتشار یافته: ۷
کارمندان خیلی کار میکردند ماشاله بهشان 75% کارمندان زیادی هستند
سلام و عرض ادب ؛ طرحی بسیار ضعیف از نظر علمی این طرح از دل کدام تحقیق و بررسی بیرون اومده است. کارمند همینجوری فرسوده است تا ساعت 16:30 یکجا بشینه افسرده تر و عوارض دیگر اضافه میشه ؛ زمان ناهار تعین بشود قبل و بعد هم دارد که به اتلاف وقت منجر میشود ؛ اگر تحکیم و احترام مطرح هست این عینه بی احترامی هست بسیاری از کارکنان مسیر خانه تا اداره شون زمان بر هست و در زمان ترافیک و خستگی به خانه میرسند و بلکه در پائیز و زمستان در تاریکی ؛ بسیاری از کارمندان شغل دوم دارند برای امرار معاش تداخل در آن ایجاد خواهد شد؛ کدوم کارمندی آخر هر هفته میتونه رستوران بره که بخواد مسافرت بره نیاز باشه مرخصی دارند؛ اتلاف انرژی به خاطر سرمایش و گرمایش ادارجات در تابستان وسط چله گرما باید تو اداره باشند (حتماً آن زمان بخشنامه کاهش ساعات ارائه میشود) ؛ و چندین نکته دیگر ........ هیئت محترم دولت خودشون رو با عموم کارمندان مقایسه نکنند و برنامه ریزی مختل کننده ایجاد نفرمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
ساعات کار شرکت های خصوصی از هم همین مفدار هم
. بیشتر هستش
سلام
هر تصمیمی برای عموم کشور گرفته بشه با خرد جمعی و مسئولین مربوطه گرفته میشه شما احساس می‌کنی ایده بهتری داری تلاش کن عضو هیات دولت بشو برو نظر بهتری بده
کدام ارزش اسلامی یا کرامت انسانی میگه فرد تا 6-7 عصر کنار زن و بچه ش نباشه!
خیلی طرح مزخرفی هستش
حالا پول نهارو کی میده تا برسیم خونه که ساعت 6 میشه ای کاش اول تو چند استان اجرا میکردن بعد همگانی میشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل