بازدید 7604
۱

کشف ۵۹۴ قلم عتیقه مربوط به دوره اشکانیان در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۵۹۴ قلم عتیقه مربوط به دوره اشکانیان در شهرستان سیاهکل خبر داد و گفت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار پلیس قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 08 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار عزیزاله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می رود اظهار کرد: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار پلیس قرار دارد.

وی گفت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر فعالیت افرادی در زمینه خرید و فروش اشیای عتیقه حاصل از حفاری غیرمجاز در یکی از دهستان‌های شهرستان سیاهکل، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پس از تحقیقات نامحسوس صورت گرفته صحت موضوع محرز و مشخص شد این افراد تعداد زیادی عتیقه را در یک باب منزل نگهداری می کنند افزود: پلیس با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و ۵۹۴ قلم عتیقه شامل سکه‌های سنگی، فلزی و مسی، پلاک طلا و اشیای فلزی باستانی و دو دستگاه فلزیاب را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی از دستگیری و معرفی متهمان ۳۰ و ۳۸ ساله این پرونده به مرجع قضایی خبر داد و تصریح کرد: بنا بر نظر کارشناسان اشیای عتیقه مربوط به دوره اشکانیان و ارزش آنها در دست بررسی است.

ملکی در پایان خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی جزئی از تاریخ این سرزمین است و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
كجا مي برنش ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی