بازدید 14141
مرور روزنامه‌های سه شنبه ۱۷ آبان ماه

سیاسیون چیزی نگویند! /گسست نسلی کار خودش را کرد! /مطالبات مردم و تناسب «ساختار و کارگزار»

غم‌زدایی از تیم ملی فوتبال، امید جمهوری خواهان به ناکامی تاریخی دموکرات ها، سکته پول دیجیتال، حذف رانت ارزی یا گرانی کالای اساسی؟ حذف رانت ارزی یا گرانی کالای اساسی؟ درآمد نفتی تک مسیر جایگزین خلق پول، جهش ۱۴۸ هزار واحدی در ۸ روز، سردرگمی آمریکا در جنگ اوکراین و تبعیض در فیلترینگ؟! از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۸ 08 November 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه ۱۷ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که واکنش‌ها به عملکرد برخی نمایندگان در حوادث اخیر، ابعاد جدید از فاجعه تروریستی شاه چراغ، وزن‌کشی فیل‌ها و الاغ‌ها برای ۲۰۲۴ و حذف رانت ارزی یا گرانی کالای اساسی؟ در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

 

گسست نسلی کار خودش را کرد!

سمیرا بختیار طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان گسست نسلی کار خودش را کرد! نوشت: این روز‌ها صحبت از گفت‌وگوی ملی در بسیاری از رسانه‌ها به چشم می‌خورد. شاید بتوان گفت بسیاری از کارشناسان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بر این اتفاق نظر دارند که در حال حاضر کشور نیازمند توجه جدی به مطالبات جوانان است و یکی از زیرساخت‌ها و پیش‌نیاز‌های این توجه، شروع یک گفت‌وگوی بی‌پرده با نسل جوان است. در همین رابطه آقای ضرغامی با اشاره به روایت یکی از بازجویان در صحبت با دستگیر‌شدگان در حوادث اخیر به این عبارت اشاره کرده «نه من می‌فهمم آن‌ها چه می‌گویند و نه آن‌ها می‌فهمند من چه می‌گویم.» در اینجا حلقه مفقوده‌ای به نام شکاف نسلی و نیاز کشور به گفت‌وگوی ملی بسیار احساس می‌شود. علاوه بر این مساله سال‌هاست که اهالی ارتباطات بر تاثیرات شکاف نسلی و تبعات آن بر هویت هشدار می‌دهند، اما از آن غفلت می‌شود. با یک مثال مصداقی، تحلیل خود را از این مساله شفاف‌تر بیان می‌کنم.

می‌دانیم که یکی از طلایه‌داران مطبوعات ایران به پیشکسوتان این صنف تعلق دارد و طبیعتا باتوجه به پیشرفت‌های زیادی که در عرصه رسانه با آن مواجه بوده‌ایم، هیچ‌گاه این نسل به حاشیه رانده نشده‌اند. حتی برخی از آنان در حال حاضر مدیرمسوول روزنامه‌های پرتیراژ کشور هستند. در اینجا کاملا شکاف نسلی بین یک مدیر مسوول پیشکسوت و اهالی تحریریه به عنوان نسل جوان احساس می‌شود، اما اتفاق مهمی که در این میان رخ داد، ارتباط میان فردی اصولی پیشکسوتان عرصه مطبوعات با خبرنگاران جوان بود. به این معنا که پیشکسوتان توانستند در دهه‌های اخیر با به‌روز کردن خود به انتقال تجربیات‌شان بپردازند. حال این انتقال تجربه از حضور در تحریریه‌ها گرفته تا عضو انجمن‌ها و نهاد‌های مدنی. در این میان روزنامه‌نگاران نسل جوان با شنیدن تجربیات نسل‌های قبل خود، نه تنها آن گفته‌ها را پس نزدند، بلکه سعی کردند از دل روزنامه‌نگاری قدیم پا به عرصه‌های جدیدی بگذارند. از طرفی دیگر هم پیشکسوتان با درک نیازمندی‌های خبرنگاران جوان، در عرصه اطلاع‌رسانی به آن‌ها کمک‌های خوبی کردند. اگرچه پژوهش و مطالعه خاصی درباره ارتباط نسل قدیم روزنامه‌نگاران با نسل جدید انجام نداده‌ام، اما مشاهده میدانی و ارتباط کاری‌ام می‌تواند خود دلیلی بر این ادعا باشد که هر دو نسل کاملا و با احترام زبان یکدیگر را می‌فهمند ولو اینکه نسل‌ها با هم اختلاف سنی دارند.

اینکه گفته می‌شود زبان نسل جدید را نمی‌فهمیم همگی ناشی از گسست نسلی و شکل نامناسب انتقال تجربه به نسل جدید بوده است. به گمانم اگر مسوولان دولتی و حاکمیتی ارتباط بی‌پرده خود را با این نسل بیشتر کنند و پذیرای انواع دغدغه‌های نسل جدید یا همان دهه هشتادی‌ها باشند شاید همین اتفاق، طلیعه گفت‌وگوی ملی و ارتباطات موثر میان فردی بین حاکمیت و طبقه مردم باشد. به امید چنین روزی و چنین گفت‌وگویی...

 

سیاسیون چیزی نگویند!

سید محمد بحرینیان طی یادداشتی در شماره امروز رسالت با عنوان سیاسیون چیزی نگویند! نوشت: یک؛ با ورود و فعال شدن بخش عمده‌ای از مردم و به‌ویژه جوانان به بازار سرمایه در چند سال اخیر و همچنین با احتساب سهام عدالت، ده‌ها میلیون ایرانی در بورس فعال‌اند.


دو؛ ناراضی بودن مردم از روند بورس در نیمه دوم سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰، پدیده بسیار زیان باری است. فرار سرمایه‌ها از بورس، یعنی اخلال در بخش مولد اقتصاد، کم شدن رونق تولید، ورود سرمایه‌ها به بخش‌های غیر تولیدی و سفته‌بازی و تلاطم در بازار‌های موازی.


سه؛ چند روزی است که بازار سرمایه کشور، جلوه دیگری از خود نشان داده و به مردم لبخند زده است. روز گذشته، رکورد ورود پول حقیقی به بازار شکسته شد که نشانه خوبی است.


چهار؛ بازار سرمایه پس از اصلاح قابل‌توجه و روند فرسایشی و خروج سنگین پول، شاهد رشد‌های چند درصدی در هفته اخیر بوده است. واکاوی دلایل رشد و برنامه‌ریزی برای روند صعودی، موضوعی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا تجارب نامناسب سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ که رشد چند ده برابری و پس‌ازآن سقوط قابل‌توجه داشت تکرار نشود و شیرینی رونق با سقوط تلخ نگردد.

پنج؛ رونق در هفته اخیر، پس از اصلاح شدید و آغاز اقدامات حمایتی ازجمله بسته ده بندی سازمان بورس است. بر اساس این بسته ده بندی، سرمایه افراد با دارایی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در بورس بیمه‌شده و قریب به ۱۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بازار تزریق‌شده است. درعین‌حال صندوق توسعه ملی اقدام به خرید سهام نموده و سرمایه‌گذاری مستقیم در شرکت‌های ارزمحور را در دستور کار خود قرار داده است. ورود صندوق توسعه ملی علاوه بر ایجاد ثبات نسبی در بازار می‌تواند به بازدهی مناسب این صندوق برای ثروت بین نسلی نیز کمک شایانی نماید. در کنار این موضوعات، عوامل اقتصاد کلان داخلی و خارجی و قیمت‌ها در سطح داخلی و بین‌المللی در هفته‌های اخیر باثبات بوده و نگرانی از رکود اقتصادی جهانی کاهش‌یافته است.

شش؛ محرک اصلی رشد هفته اخیر، افزایش قیمت دلار است. بیش از ۷۰ درصد شرکت‌های بورسی ازجمله شرکت‌های صنایع معدنی و فلزی، پتروشیمی و پالایشی صادرات محور هستند. این موضوع سبب شد تا بسیاری از افراد به‌منظور حفظ ارزش سرمایه خود در مقابل افزایش دلار، به‌جای ورود به بازار سفته‌بازی دلار و تشدید روند صعودی آن، اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش مولد اقتصادی یعنی بورس نمایند. در این شرایط به‌منظور جلوگیری از تشدید نوسانات دلار و کانالیزه کردن منابع به سمت مولد اقتصادی، باید بورس موردتوجه قرارگرفته و به‌عنوان یک گزینه مهم به سرمایه‌گذاران معرفی شود.


هفت؛ از سوی دیگر سیاسیون باید توجه خاصی به بازار داشته و از اظهارنظر‌های هیجانی در بازار خودداری نمایند تا بازار سرمایه بتواند فارغ از مسائل و هیجانات در یک‌روند منطقی به مسیر خود ادامه دهد. درواقع، بهترین کمک مسئولان سیاسی به بازار آن است که کاری به آن نداشته باشند!


هشت؛ یکی از مهم‌ترین ریسک‌های پیش روی بازار سرمایه، فرارسیدن فصل بودجه است. پیشنهاد می‌گردد قوانین و مقرراتی که مربوط به فعالیت شرکت‌ها ازجمله قیمت انرژی، مواد اولیه و قیمت‌های فروش است، از قوانین بودجه خارج و در قوانین دائمی و بر اساس فرمول‌های بلندمدت گنجانده شود تا علاوه بر شرکت‌های بورسی و سهامداران آن، سایر بخش‌های اقتصادی نیز به شرایط آتی قیمت‌گذاری‌ها واقف شده و بتوانند تصمیم‌گیری دقیق‌تر و منطقی‌تری انجام دهند.


نه؛ از سوی دیگر باید اهتمام ویژه‌ای برای جذب سرمایه به‌سوی بخش مولد اقتصاد صورت گیرد. در این راستا، صندوق‌های پروژه، افزایش سرمایه‌ها از محل سلب حق تقدم، تشویق به افزایش سرمایه از محل آورده نقدی با ارائه معافیت‌های مالیاتی و تسهیل تأمین مالی شرکت‌های بورسی باید در اولویت وزارت اقتصاد و سازمان بورس باشد.


ده؛ دولت، سازمان خصوصی‌سازی و بورس‌ها، با پذیرش شرکت‌های دولتی و همچنین حمایت از پذیرش شرکت‌های بخش خصوصی، باید بتوانند باعرضه‌های مناسب نسبت به حفظ تعادل و منطقی نمودن سمت عرضه در صورت تداوم رشد بازار اقدام نمایند.


مطالبات مردم و تناسب «ساختار و کارگزار»

شهاب زمانی در بخشی از یادداشتی با تیتر مطالبات مردم و تناسب «ساختار و کارگزار» در ابتکار نوشت: با نگاهی واقع بینانه به ساخت سیاسی موجود، می‌توان به وجود برخی کارگزاران و افراد موثری پی برد، که نتن‌ها در تراز «اهداف انقلاب مردمی» سال۵۷ نیستند، بلکه در حد «مطالبات» رو به رشد و چندوجهی جامعه نیز قرار ندارند، آنچنان که گاهی محتوای سخنان برخی از آن‌ها از تریبون‌های رسمی، برای نسل‌های مختلف جامعه شبهه انگیز، نامفهوم، غیر متناسب با شاکله اصلی نظام و قانون اساسی و در عین حال، غیر منطبق با برخی از خواسته‌های امروز جامعه متکثر ایران قرار دارد؛ این در حالی است که، یک ساختار پویا، نیازمند بهره مندی از وجود کارشناسان خبره و در عین حال، کارآمد و مورد تائید و خواست عمومی جامعه است، تا علاوه بر تزریق حس رضایتمندی لازم به جامعه، در بزنگاه‌های تاریخی نیز نقشی کاریزما داشته باشند.


گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، با اهداف آرمانی «استقلال» و «آزادی» در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، دفاعی و غیره، هرچند دستاورد‌های مختلفی داشته، با این وجود، تمرکز برخی مسئولان و افراد بر نگاه سنتی، کم توجهی به اندیشه‌ها و رویه‌های جدید و همچنین مد نظر نگرفتن دگرگونی‌های اجتماعی گریزناپذیر، مسیر پیشرفت و توسعه در برخی حوزه‌ها را با کندی مواجه نموده است. شاید در این بین، علت وجودی آن، برخی کارگزاران و کسانی است که، در عین تاثیرگذاری بر تصمیم گیری‌های مختلف، در مقابل مطالبات و تحولات ناشی از دگرگونی‌های جامعه متکثر و درحال رشد ایران، به دلیل پیش فرض‌های مشخص و پیشینی، از خود مقاومت و مخالفت نشان می‌دهند.


اینکه برخی از افراد تاثیرگذار در حوزه‌های تقنین، تائید، اجرا و نظارت بر قوانین؛ پویایی و رشد جامعه را آنگونه که باید و شاید، مد نظر نگرفته و کم انعطاف ظاهر می‌شوند، نتن‌ها فرصت سوء استفاده گروه‌ها و کشور‌های دیگر را درجهت رسیدن به اهداف خود هموار می‌کنند، بلکه مسیر اصلاح روند‌های معیوب، راهکار‌های متناسب با رشد و توسعه جامعه و نظام سیاسی کشور را نیز مسدود می‌کنند؛ این در حالی است که «بروز تغییر و تحول در جوامع انسانی امری طبیعی است، که گاهی ناگهانی (به صورت جنبش‌های مختلف) و یا به تدریج و به مرور زمان خواهد بود و ممکن است، موجب تغییر ذائقه اجتماعی و سیاسی جامعه نیز گردد.» مساله‌ای که شاید با معیار‌های قاطبه مردم همخوانی و در عین حال، از سوی برخی کارگزاران و مسئولان قابل ارزیابی درستی نباشند.


از این رو، به نظر می‌رسد نظام جمهوری اسلامی که برگرفته از خواست و متناسب با مطالبات مختلف مردم قرار دارد، نیازمند کارگزاران و مسئولینی از اقشار و اقوام مختلف و در ترازی متناسب و مناسب در همه سطوح است، تا بتوانند علاوه بر اغناء جامعه رو به رشد ایران، با تمرکز بر فرهنگ ایرانی _اسلامی، توانایی همگام سازی خود با مطالبات قانونی مردم را نیز داشته باشند؛ مساله‌ای که می‌تواند نظام جمهوری اسلامی را همواره پویا و فارغ از هرگونه بحران اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرار دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۴
اداره مملکت بازیچه نیست که با پارتی و زد و بند پست و مقام بهش بدهند و گند بزنند به همه چیز و این وسط مردم باید تاوان اینهمه ندانم کاری را بدهند. به خدا قسم درد کشورمان عدم استفاده از نخبگان و متخصصان واقعی و وطن دوست است. و اکثر کسانی که در کشور پست و مقام گرفته اند با پارتی بازی و فامیل بازی پست گرفته اند و تخصص و کفایت اداره کشور را ندارند و این قضیه باید درست شود. وگرنه هیچ وقت ملت ایران روی خوشی و پیشرفت را نخواهد دید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
برای بازی فوتبال و والیبل مربی خارجی اوردین ، برای اداره مملکت هم کارشناس خارجی بیارین اما نه از روسیه و کره شمالی یا ونزوئلا
ما تا بحال فکر می کردیم در غرب خانواده و اخلاق نیست، ممنون از کیهان که ما را از اشتباه در آورد و اعلام کرد والدین در غرب کمتر غذا می خورند که فرزندانشان بنوانند غذای کافی بخورند
ممنون حاج حسین
شکاف نسلی چیه ! مسولین ما از اول از همه خودشون را جدا کردند دادگاههای مخصوص خودشون درست کردند مدرسه برای خودشان درست کردند بیمار که شدند رفتند خارج و به همه ملت توهین کردند . فرزندانشان به وفور و با وفور نعمت خارجند . ولی در عین حال خارج خیلی بده مخصوصا قسمت به اصطلاح غربیش . این شکاف نسل نیست این شکاف طبقه حاکم و مردم هست . فقط شما را به خدا میسپاریم که او عادلترین هست!
فقط باید ببندن.چه وضعی شده بود..روبیکا بریزن.اینهمه برنامه ایرانی.تقویتش کنن.حتما باید خارجی باشه..بی حیایی بی عفتی پر رویی .ولنگاری..بی عاری بی کاری.تشکیل ندادن خانواده همش سر ای اینترنت و سواستفاده اش..مثل این دلنوشته.یک عقاب همیشه تنهاست.!!!!!پس چرا خارجی ها خودشون دنبال کار وزندگی ک تشکیل خانوادن.فقط برا ما مینویسن اینچیزارو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
چرا شبیه رئیس جمهور رئیسی حرف میزنی؟
ناشناس
| France |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
دلوار جان
همین دستگاهی که باهاش پیام میذاری کجاییه؟
واقعیت هایی درباره ارزش پول زیمبابوه که به قول صولت مرتضوی وزیر تعاون رییسی متحد راهبردی ایران در آفریقاست
این كشور استفاده از ارزها از جمله دلار آمریكا و رند آفریقای جنوبی را در سال 2009 پس از نابود شدن ارزش پول ملی آغاز كرد كه در سال 2008 به 500 میلیارد دلار در برابر یك سنت رسیده بود.
مردم این كشور در اوج بحران اقتصادی، مجبور به حمل كیسه های پلاستیكی مملو از اسكناس برای خرید كالاهای اساسی مورد نیاز خود بوند و این در حالی بود كه بهای كالاها نیز دستكم 2 بار در روز افزایش می یافت.
جان مانگودیا رییس بانك مركزی زیمبابوه در بیانیه ای اعلام كرد: مشتریانی كه از قبل از مارس 2009 حساب بانكی به دلار زیمبابوه داشته اند، می توانند از روز دوشنبه با مراجعه به شعبه بانك ها برای تبدیل موجودی پس انداز خود به دلار آمریكا اقدام كنند.
مردم این كشور تا ماه سپتامبر برای تبدیل اسكناس های قدیمی، مهلت دارند و برخی از مردم آن ها را به عنوان سوقات و یادگاری به گردشگران خارجی می فروشند.
بر اساس نرخ برابری اعلام شده، به حساب های بانكی كه تا 175تریلیون دلار زیمبابوه موجودی داشته باشند، 5 دلار آمریكا پرداخت خواهد شد.
مبلغ با ارزش ترین و آخرین اسكناس چاپ شده توسط بانك مركزی این كشور در سال 2008 میلادی، 100 تریلیون دلار بود كه در آن هنگام حتی برای پرداخت كرایه اتوبوس برای رفتن به محل كار برای مدت یك هفته نیز كفایت نمی كرد.
بانك مركزی زیمبابوه افزود: مشتریانی كه هنوز اسكناس های قدیمی در اختیار دارند، می توانند به شبعه های بانك ها مراجعه كرده و برای هر 250 تریلیون دلار زیمبابوه، یك دلار دریافت كنند.
بانك مركزی 20 میلیون دلار امریكا برای مبادله با اسكناس های دارندگان پول رایج این كشور اختصاص داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
حدود ۹۰ درصد جمعیت زیمبابوه بیکار هستند و سه-چهارم مردم، درآمدی کمتر از ۵ و نیم دلار در روز دارند.[۲۸] ۶۸ درصد مردم زیمبابوه زیر خط فقر زندگی می‌کنند و نرخ تورم آن بیش از صد هزار درصد است. با وجود منابع طبیعی غنی و شرایط مساعد کشاورزی، فساد سیاسی و اقتصادی گسترده و اقدامات خارجی دولت مانند تلاش برای گسترش نفوذ در میان دیگر کشورهای آفریقایی از طریق مداخله در درگیری‌های نظامی، به تدریج باعث بروز مشکلات اقتصادی عمده و تورم چند صد میلیون درصدی شده در این کشور شد که به یک بحران شدید شامل کاهش شدید ارزش پول ملی، تورم سرسام‌آور، ورشکستگی واحدهای کشاورزی و تولیدی، کمبود و گرانی شدید کالا و فقر مردم منجر شد.[
دو جناح سیاسی در ایران داریم که موارد اختلافی زیادی دارند اما در یک چیز مشترکند . ضدیت با آموزش و پرورش و به ویژه فرهنگیان . این را در مطالب روزنامۀ منصوب به اصلاح طلبها می توان دید . مطلقا به راه حل اصلی و تنهاترین راه حل یعنی تقویت آموزش و پرورش و بازپس دادن جایگاه اجتماعی از دست رفتۀ فرهنگیان ، اشاره نکرد . بچرخید تا بچرخیم . لجبازی کنید و حرف حق را نشنوید .
در پاسخ به تیتر رونامه کیهان در مورد والدین اروپایی که کمتر غذا می خورند تا بچه هایشان گرسنه نماند...
آقای شریعتمداری چون تو شکم خودت و زن و بچه هات سیر هست دلیل نمی شه فکر کنی بقیه ایرانیا هم شکمشون سیره...
من با حقوق قانون کار و دو شیفت کار کردن و خانه اجاره ای و یک فرزند همیشه برای تهیه مایحتاج اولیه زندگیم دچار مشکل هستم و هم خودم و هم خانوادم به سختی زندگی می کنیم.
شما به جای نشون دادن بدبختی والدین اروپایی ، بهتر زبان مردم کشور خودت باشی و مطالبه رفاه و امنیت اقتصادی مردم رو داشته باشی
آقای شریعت مداری اگه راست میگی به ...اقتصادی که نرخ ارز رو بالا می بره تا کسری بودجه دولت جبران کنه
انتقاد نمی کنی...
شما اگر صادق بودید و گوشتون حرف مردم رو میشنید الان وضعیت نارضایتی مردم تا این حد نبود.
چشمتون رو به روی واقعات بدیهی بستید و یه جوری تیتر می زنید انگار در سیاره دیگری زندگی میکنید و از کشور خبر ندارید...
البته یکی از دلایل رشد بورس در این هفته افزایش نرخ دلار است در واقع چیزی که مردم در حال فروش آن هستند ریال است حالا چه با دلار چه بورس و چه طلا
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
تا این لحظه بوووووووووررررررررررسسسسسسسسس ۲۱۰۰۰ واحد رشد
همان تکنیک سال ۹۹ که بورس را باد کردند
این سری احتمالا بورس تا ۴ میلیون بالا میرود و دلار قیمتش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
البته به دوستان بورسی توصیه می شود بیگدار به آب نزده و نسبت به خرید سهم جدید اقدام نکنند چون ممکن است مثل دفعات قبلی دامی باشد برای سهامداران جدید و خوردن پولهای بیشتر
اقا شکم گرسنه وتورم وگرانی که کمر شکن است با این حقوق واین بازیهای افزایشی بچه گول زنک درست نمیشه ؟
اگر بازار به دلار است باید حقوق هم متاسب با دلار باشه تا ملت هم بتوانند به جلو بروند وگر نه در جا زدن جز ضرر چیزی عایدش نمیشه ؟.
جناب مسئئئول منطقی باش و خودت قضاوت کن؛ جوان امروزی وقتی به آینده خود فکر میکند با این در آمدها چگونه میتواند خونه، ماشین، لوازم زندگی و... را تامین کند نا امید میشود، اعصابش بهم می ریزد و به هر کار دست میزند، لطفا ددددرک کنید! به خودتان نگاه نکنید که در بدترین حالتش بالاخره یه خونه یا ماشین دارید و برای تبدیل به احسنش نمیخواهید از صفر شروع کنید.
با گران شدن دلار مردم برای خرید به بورس رفتند؟ واقعاً؟ خوشبینی بیش از حد ما را از واقعیات و درک ان چه که ممکن است در اینده اتفاق بیافتد دور می کند.
در مجلس حداقلی فعلی ، شاید کلا ۳ نماینده باشند که تا حدودی از حقوق مردم با زبانی صریح و شفاف و شجاعانه سخن میگویند

که سعیدی نماینده چاه بهار یکی از آنان است که دیروز هیئت رئیسه مجلس و در وسط سخنرانی سعیدی میکروفن او را خاموش کرد

در حالیکه تعداد زیادی از نمایندگان تندروی جبهه پایداری ها در حال حمله و داد و فریاد به او بودند

وقتی حتی تحمل ۳ نماینده مجلس در صحن علنی مجلس را ندارد

چگونه افرادی همچون سید حسن و باهنر و انصاری و خاتمی و عبدی ووو

از دادن فضا برای ابراز نظرات و انتقادات و اعتراضات مردم سخن میگویند !!!!؟؟؟؟؟!
کل وعده های انتخاباتی رئیسی دروغ بوده است درمورد حقوق کارمندان درمورد وعده اینترنت بدون محدویت درمورد گشت ارشاد درمورد کنترل تورم وگرانی درمورد ارزش ریال ایران درمورد ازادی بیان و.........
دختری بیمار بنام مهسا امینی با سابقه جراحی و شیمی درمانی سرطان مغزی عمل شد و بدلیل اختلال در محور آدرنال اختلال محور کلیه اختلال محور تیرویید و پاراتیرویید اختلال محور سیستم خودمختار اعصاب مرکزی و قلبی عروقی از نظر علمی ممکن است قبل از ده سال بعد از عمل بدلیل این اختاالات فوق و در نتیجه اختلالات الکترولیتی، افت فشار خون و سنکوپ قلبی مغزی و غیره تحت هر شرایطی حتی در خانه فوت کند واین خانم بطور تصادفی در واحد ارشاد پلیس فوت کرد که این اتفاق برای هر فرد ورزشکار، رقاص ، خواننده، گوینده و مجری و سایر افراد حتی قاریان قران با مرگ ناگهانی افتاده و مسبوق به سابقه است متاسفانه این فوت تصادفی با حمایت های پولی و مالی و تسلیحاتی اعراب و اروپا و امریکا و اسراییل که به سلبریتی ها و ورزشکاران ایرانی منجمله علی دایی و علی کریمی و مهراب قاسم خانی و فاطمه معتمد آریا و افسانه حسامی فرد و الناز رکابی وو اعضای تیم فوتسال و غیره سهامشان را تقدیم کردند و آنها با حمایت از جریان آدمکشان آشوب گر باعث صدمات مالی و جانی فراوان شدند و معاندین اکثر فوتی های عادی را توسط حکومت اعلام کردندو این افراد وطن فروش مدعی هستند فوت مهسا امینی و شهادت و مجروحیت 50 نفر در شاهچراغ و بقیه کشور کار خودشان است و وقتی ازآنها دلیل می خواهیم گزارشات بی بی سی و ایران اینترنشنال را ذکر می کند و رسانه های داخلی ایتا و سروش و تلویزیون ملی را دروغگو و جاسوس می داند جا دارد این قبیل افراد منجمله برخی ورزشکاران که این روز ها از سفره و خوان و دلارهای عربی اروپایی امریکایی صهیونیستی سهم های خوبی نصیبشان می شود با حمایت از جریان اغتشاشات و همچون شغاد علیه رستم وطن و علیه وطن باعث تحریک و تشویش اذهان عمومی می شوند شناخته و برخورد شود
به کدام وعده عمل شده تا حالا ؟
سخن حکم دارو را دارد کم آن باعث بهبودی می شود و زیاد آن باعث مسمومیت و بیماری بیشتر می شود
تجویز اشتباه آن باعث وضعیت بد می شود
سخن گفتن باید به جا و کوتاه باشد برخی مسولین
نه کم گو هستند و نه به جا و درست تجویز می کنند و نه براساس تشخیص درست است و با نادرست گفتن داروی بیجا تجویز می کنند
کمتر سخن آنها به واقعیت می پیوندد و این همان تجویز اشتباه دارو است

از وعده های کاهش تورم بگیرید تا اشتغال و مسکن و ...

مثلا اگر در مورد مهسا امینی کوتاه و درست و صادقانه و بجا سخن می گفتند هیچگاه باعث اینهمه آشوب و اغتشاش و مرگ و کشتار نمی شد
آقای رئیسی با کمترین مشارکت مردم رئیس جمهور شد
نه در رفتار مسولین و نه در رفتار مردم فکر کردن به منافع و پیشرفت کشور دیده نمی شود. خدا عاقبت و آخر این کشور را ختم به خیر کند.!!!!؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر