بازدید 3008

تداوم بارش و کاهش دما در نیمه شمالی

کد خبر: ۱۱۴۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ 07 November 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، سواحل شمالی، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و نیمه‌شمالی خراسان رضوی بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز و فردا دریای خزر مواج است و ارتفاع موج در مناطق ساحلی به حدود ۲/۵ متر و در مناطق فرا ساحل به حدود ۳ متر می‌رسد، متذکر شد: فعالان دریایی و صیادان باید به این امر توجه داشته باشند و تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه امروز شرق خلیج فارس مواج است، ادامه داد: امروز در گیلان و غرب مازندران بارش‌ها شدت بیشتری دارند و در اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز بارش برف انتظار می‌رود و در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان، فارس و بوشهر افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا سه‌شنبه بارش در سواحل شمالی کاهش می‌یابد و در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور شاهد رگبار باران و وزش باد شدید همراه با کاهش دما هستیم و در برخی مناطق واقع در شمال شرق احتمال بارش برف وجود دارد.

رفیعی اظهار کرد: فردا برای استان‌های خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، شمال هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، فارس و جنوب اصفهان بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی توضیح داد: با توجه به کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، سه‌شنبه مناطق شمالی استان تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و مازندران و چهارشنبه در خراسان جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان احتمال خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی وجود دارد و باغداران و کشاورزان باید به این امر توجه داشته باشند و نسبت به برداشت محصول خود اقدام کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و گاهی با افزایش ابر و وزش باد در پایتخت مواجه هستیم و بیشینه دمای امروز آن به ۱۷ و کمینه دما به ۷ درجه می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار