بازدید 17565

رباینده پدر علم ژنتیک: پرداخت مهریه مرا ورشکست کرد

همکار سابق پدر علم ژنتیک ایران که دو نفر را اجیر کرده بود تا دکتر را بربایند در تازه‌ترین اعترافات خود مدعی شد به خاطر جبران خسارت پرداخت مهریه همسر دومش سناریوی این آدم‌ربایی را طراحی کرده بود.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 07 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، صبح دیروز سه متهم پرونده ربودن پروفسور داریوش فرهود به اداره آگاهی منتقل شدند و جزئیات بیشتری از این پرونده افشا شد.سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این‌باره گفت: متهم اصلی این پرونده از آشنایان دکتر فرهود بوده. وی حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح یکشنبه ۸ آبان دو نفر از همدستانش را به مقابل منزل دکتر فرستاده و آنها با سوار شدن بر خودروی ایشان و معرفی خود به‌عنوان مأمور امنیتی اقدام به ربودن پروفسور فرهود کرده‌اند.

سردار حسین رحیمی ادامه داد: این افراد ابتدا با همان خودرو پروفسور فرهود او را به مرزن‌آباد برده و در آنجا از او درخواست هشت میلیارد تومان پول نقد یا یک دستگاه آپارتمان کردند، ظاهراً آنجا پروفسور موضوع را قبول نمی‌کند که پس از آن این افراد او را به شهرستان نور بردند و دوباره موضوع را مطرح کردند که پروفسور فرهود این‌بار درخواست این افراد را مورد پذیرش قرار داد و در نهایت دکتر فرهود به محل کار خود بازگردانده شد و در عرض کمتر از ۲۴ ساعت نیز پلیس سارقان را شناسایی و دستگیر کرد. این فرد از مدت‌ها قبل چنین تصمیمی داشته و ناآرامی‌ها و ناامنی‌های اخیر موجب شده تا وی فرصت را برای انجام این طرح مناسب ببیند.

اعترافات طراح آدم ربایی

نادر که دیروز در اداره آگاهی بود درباره این ماجرا گفت: حدود ۱۰ روز قبل از اینکه این کار را انجام دهم تصمیم گرفتم.۶ ماه بود که در ماشین می‌خوابیدم و نیاز به پول داشتم. من سال‌ها قبل ازدواج کردم و از همسر اولم دو فرزند دارم اما چند سال بعد از او جدا شدم. دکتر منشی‌اش را به من معرفی کرد و من با او ازدواج کردم. 114 سکه مهرش کردم و سه ماه نکشید که گفت نمی‌خواهم زندگی کنم و من مجبور بودم خانه‌ای که الان حدود ۸ میلیارد تومان است را به جای مهریه بدهم.

او ادامه داد: چهار سال ناظر خرید دکتر بودم اما سال ۹۶ آمدم بیرون. بعد از آن ماشین خرید و فروش می‌کردم تا اینکه قیمت‌های خودرو هم بالا رفت و نتوانستم خودرو خرید و فروش کنم. دکتر آدم خیری است و می‌دانستم که دردم را بهش بگویم برایم انجام می‌دهد. ما نیت‌مان آدم‌ربایی نبود فقط می‌خواستم با دکتر صحبت کنم که یک کاری برایم کند.
متهم گفت: به همدستانم که بواسطه کار با آنها آشنا شده بودم گفتم که دکتر را برایم بیاورید حتی در بین راه به منشی‌اش زنگ زد و گفت با یکی از دوستانم داریم می‌رویم شمال. بعد هم رفتیم در ویلایی که شمال دارم و شب ماندم و فردا ۱۰ صبح بود که راه افتادیم به سمت تهران. دکتر آدم خیری است می‌دانستم بداند که من اوضاع مالی‌ام بد است برایم کاری می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۸
عجب پس دکتر فرهود دروغ گفته که ۳۶ ساعت تو یک اتاق بوده و بازجویی شده! کم کم پای اسراییل هم‌ میاد وسط و نتانیاهو با رباینده در تماس بوده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
هدف آدمرباها فریب آقای دکتر با جعل عنوان مامور امنیتی بوده است تا او را به همکاری وادار کنند. اگر از اول می گفتند که ما دزد و اخاذ هستیم قطعا فرد مقاومت بیشتری می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
من مييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييدونم!
درست وسط شلوغی ها حاجی یاد مهریه زنش افتاد و ادم دزدی کرد. باشه ما باور کردیم.
وقتی یه خبری هر روز به حواشیش اضافه می شه باید به صحت و سقمش شک کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
از ابتدا پلیس و نهادهای امنیتی اعلام کردند که ایشان را بازداشت نکرده اند.
آهان... خب باشه. اشکالی نداره...
" بعد هم رفتیم در ویلایی که شمال دارم و شب ماندم" ؟! خوابیدن در ماشین و خانه 8 میلیاردی و ویلای شمال....
خخخخ ! ما مردم هم که همه ساده و زود باور !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
قطعا شما زودباور هستید که اخبار جعلی را به اخبار واقعی ترجیح می دهید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
شما خودتان را هم قبول نداريد!
ما از اول هم می دونستیم که در این هاگیر واگیر، ربایش ایشان که منتقد برخی سیاست های مسئولین هم هست فقط و فقط برای پرداخت مهریه همکار سابقشون بوده. شانسی که آوردیم اینه که پروفسور هوس خودکشی به سرشون نزد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
ما که انتقادی از ایشون درباره سیاست ها نشنیدیم. اگر قرار به بازداشت منتقدین بود، آدم هایی با انتقادات خیلی تندتر برای بازداشت وجود دارد.
چرا این قدر تردید و توهم ایجاد میکنید
مظلومیت پلیس ایران اینه که یه سری وطن فروش رو باید قانع کنه تا حقیقت رو بفهمن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
توهم نیست هموطن! روش جاری در حوادث همه رو به این نتیجه می رسونه ضمن اینکه ایشون خودش هیج اشاره ای به اخاذی نکرده!!!
یعنی خداییش فکر میکنید کسی باور میکنه این حرفها را؟
اونوقت دلیل اینکه دکتر فرهود خودشان اشاره ای به درخواست پول نکرده اند چه بوده؟
می خواهد پدر علم ژنتیک باشد یا مادر علم ژنتیک.
اخلاق، وجدان، انصاف، مردانگی، شرف، صداقت و انسانیت حکم می کند که ایشان تمام واقعیت را می گفت و نه اینکه موضوع را طوری مبهم بیان کند که انگار کار افراد امنیتی ( ولو خودسر و به قول دیگر افراد رژیم!!!) بوده است.
این روش، حداقل نتیجه اش این است که صفات فوق را در مورد ایشان زیر سوال می برد.
به احتمال زیاد خود دکتر فرهودی فکر کرده کسانی که قصد اخاذی داشتند، واقعا ماموران امنیتی بودند که از ایشان درخواست پول کرده اند. در شرایط فعلی افراد تبهکار با پوشیدن لباسی شبیه پلیس یا مامور امنیتی سعی در فریب افراد و باورپذیری ادعاهای خود دارند. ایشان هم کارت شناسائی یا حکم خاصی از آن ها نخواسته است و صرفا همراهی کرده است.
یه کاری که میکنید بیخیال بشید . تا هزار نفر دیگه را درگیر این داستان نکنید دست بردار نیستید.. هرچه بیشتر کشش بدید شک و تردید بیشتر میشه .
مگه‌نمیگه‌دکترآدم‌خیری‌هست.خب‌درددلشوصادقانه‌میکفت
چه‌نیازی‌بودبه‌آدم‌ربایی‌اونوقت!!!
سلام خودتون این گزارش رو با گزارش و مصاحبه چند روز پیش پروفسور که در همین تابناک تحریر شده بود کنار هم بگذارید و بخونید اگر باوز کردید ما هم ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
حالا از کجا معلوم مصاحبه قبلی درست باشه؟
البته به نظر من خبر قبلی تابناک قبل از اعلام نظر پلیس اشتباه بود.
جالبه این قشر معترض و اختشاش طلب اینقدر که دروغ و دونگ های شبکه ها و کانالهای خبری دشمنان این مرز و بوم رو چشم بسته قبول میکنن، اخبار رسانه های داخلی رو حتی اگه بگن ماست سفیده بازهم قبول نمیکنن و میگن نه این هم کار خودشونه وگرنه ماست سفید نیست!
اینها در واقع چون با این حکومت عناد و غرض دارند نمی خواهند هیچ حرف و سخنی را بپذیرند حتی اگه اون حرف حق و درست باشه!
ان شااله خدا هدایتشون کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
واقعا جای شگفتی و تاسف داره.
خیلی جالب بود.آقا انقد منطقی بود ‌کهچاره ای جز باور نداشتم.
یارو شب تو ماشین می خوابه بعد شمال ویلا داره؟؟
آدم ربایی حکم :اعدام در ملاء عام یا علی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست