بازدید 2895
۳

مرندی: غرب بطور مستقیم از اغتشاشگران حمایت کرده

استاد دانشگاه تهران گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به روشی عاجزانه تلاش می‌کنند از طریق تروریسم و از طریق تبلیغات و دخالت در امور داخلی، ایران را تضعیف کنند.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷ 05 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سید علی مرندی استاد دانشگاه تهران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت که آمریکا و کشور‌های غربی به طور مستقیم از اغتشاشات در ایران حمایت کرده اند.

مجری راشا تودی گفت: رئیس جمهور ایران از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به علت اینکه گفته بود، ایران به زودی آزاد می‌شود، به شدت انتقاد کرد. او اعلام کرد، ایران دیگر به زندانی آمریکا بدل نخواهد شد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران گفت: رئیس جمهور آمریکا گفته است می‌خواهد ایران را آزاد کند. اما ایران ۴۳ سال پیش آزاد شد و نمی‌خواهد بار دیگر زندانی آمریکا باشد. ما هرگز به گاو شیرده آمریکا بدل نمی‌شویم.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته بود: نگران نباشید ما می‌توانیم ایران را آزاد کنیم. آن‌ها به زودی خودشان ایران را آزاد می‌کنند.

مجری گفت: بایدن در دخالت در امور داخلی ایران تنها نیست. همین هفته گذشته، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا برای حمایت از معترضان ایرانی راهی خیابان‌های اتاوا شد. او بر مخالفت خود با رژیم ایران تاکید کرد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت: ما به عنوان کانادایی در کنار شما می‌ایستیم و از شما حمایت می‌کنیم و می‌گوییم که دیگر کافیست. این وضعیت باید متوقف شود. ما همچنان هرکاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا در برابر رژیم ایران بایستیم.

مجری در ادامه، گفت: برای بررسی این موضوع با سید محمد مرندی استاد دانشگاه تهران گفتگو می‌کنیم. قوانین در ایران برای سال‌ها وجود داشته است. چرا کشور‌های غربی در امور داخلی ایران دخالت می‌کنند. چرا از این مقامات بار‌ها شعار‌هایی ضد ایران شنیده می‌شود؟

مرندی گفت: نخست وزیر کانادا حکومت ایران را یک رژیم خودکامه می‌خواند. اما باید بگویم ایرانی‌ها دولت کانادا را رژیمی می‌دانند که هیچ مشروعیتی ندارد. این رژیم متهم به حمایت از عربستان در کشتار در یمن و حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه ما است. ایران معتقد است زمانی که بایدن می‌گوید به زودی ایران را آزاد می‌کند این به خوبی آنچه را که آمریکا به دنبال آن است آشکار می‌کند. رژیم آمریکا یک رژیم سرکوبگر و بیرحم است. این رژیم تلاش می‌کند خواسته‌های خود را به جهانیان تحمیل کند. انقلاب در ایران درباره استقلال، آزادی و شرافت بود. در چند دهه گذشته آمریکا از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرده است. آمریکا از سازمان‌های تروریستی حمایت کرده است. آن‌ها از طریق ابزار‌های سایبری ضد ایران استفاده کرده اند.

وی افزود: آمریکا در این اقدامات با اروپایی‌ها شریک است. هدف این اقدامات تضعیف ایران است. آمریکایی‌ها ضد ایران تحریم وضع کرده اند. آن‌ها جنگ‌های روانی ضد ایران به راه انداخته اند. آن‌ها از تروریست‌ها حمایت کرده اند. آن‌ها به طور مستقیم از اغتشاشگران حمایت کرده اند. اعضای این گروه‌ها اعتراف کرده اند که به طور مستقیم از طرف آمریکا حمایت شده اند. آن‌ها بسیار بیرحم بوده اند و شمار زیادی از افسران پلیس را به قتل رسانده اند. آن‌ها سه نفر را دیروز به قتل رساندند. اما با این وجود کشور‌های غربی خود را حامی حقوق بشر اعلام می‌کنند. امروز شاهد تظاهرات گسترده ضد آمریکا در ایران و از جمله تهران بودیم. میلیون‌ها نفر در این تظاهرات در سراسر ایران شرکت کردند و رسانه‌های غربی حتی بخشی از تصاویر این تظاهرات را پخش نکردند.

مجری راشا تودی گفت: نظر شما درباره اظهارات بایدن درباره آزاد کردن ایران چیست؟ آیا این به منزله یک تهدید است؟

این استاد دانشگاه تهران گفت: این روز‌ها مدتهاست که دیگر سپری شده اند. آمریکا به سرعت در حال افول است. ایران در حال رشد و ترقی است. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به روشی عاجزانه تلاش می‌کنند از طریق تروریسم و از طریق تبلیغات و از طریق دخالت در امور سیاسی داخلی، ایران را تضعیف کنند. اما آن‌ها شکست خورده اند. آن‌ها در آینده حتی توانایی خود را در این رابطه از دست می‌دهند و تضعیف می‌شوند. ایران هم اکنون دیگر مدتهاست که اولویت آن‌ها نیست. آن‌ها هم اکنون با چین و روسیه مقابله می‌کنند. آن‌ها در آینده نمی‌توانند منابع مالی لازم را برای مقابله با ایران داشته باشند. با افزایش بحران‌های اقتصادی در اروپا و افزایش مشکلات مالی در آمریکا می‌توانیم شاهد این موضوع باشیم.

مجری گفت: رئیس جمهور ایران اظهارات رئیس جمهور آمریکا را محکوم کرده است. او اعلام کرده است، ایران به گاو شیرده آمریکا بدل نخواهد شد. منظور وی از این سخن چیست؟

مرندی گفت: دلیل اینکه آمریکا در سال ۱۹۵۳ در ایران کودتا انجام داد به دلیل اهمیت ژئوپولتیکی ایران و همچنین به خاطر نفت ایران بود. آمریکا هم اکنون کنترل کشور‌های عربی را در منطقه خلیج فارس در اختیار دارد. آمریکایی‌ها در آن زمان هم ایران را در اختیار خود داشتند. انقلاب استقلال و عزت را به همراه آورد. آنچه که انقلاب را در ایران زنده نگه داشته است حمایت عمومی مردم است. رئیس جمهور رئیسی خودش اعلام کرد در بین مردم عادی ایران محبوب است. رهبر از رئیس جمهور هم محبوب‌تر است. دلیل این موضوع این است که آن‌ها عضوی از یک گروه الیگارشی نیستند. آن‌ها زندگی ساده‌ای دارند.

وی افزود: افرادی که مخالف آن‌ها هستند و سازمان دهنده‌های این اعتراضات هستند چه از نظر مالی و چه از نظر ایدئولوژیکی به غرب وابسته هستند. در حالیکه آمریکا تلاش می‌کرد در چشم ایرانیان خود را به عنوان قدرت مطلق نشان دهد به نظرم این موضوع روز به روز کاهش یافته است. ما هم اکنون به طرف وضعیتی در جهان حرکت می‌کنیم که نظم جهانی در حال تغییر است. ما شاهد وضعیتی هستیم که غرب در حال افول است. ما شاهد قدرت گرفتن جنوب و شرق آسیا هستیم. همه شاهد این موضوع هستند.

مجری گفت: رئیس جمهور ایران همچنین اعلام کرد، آمریکا به روشی فعالانه از اعتراضات در ایران حمایت می‌کند. با توجه به شواهد و مدارک آمریکا تاچه اندازه در ناآرامی‌های ایران دست دارد؟

این استاد دانشگاه گفت: در حقیقت تظاهرات وجود ندارد. تظاهرات تنها دو تا سه روز پس از مرگ مهسا امینی وجود داشت. این تظاهرات به خاطر آن بود که رسانه‌های فارسی زبان که مقر آن‌ها در کشور‌های غربی است درباره وقایع ایران دروغگویی کردند. آن‌ها به ایرانی‌ها گفتند که او مورد ضرب و شتم قرار گرفته و این موضوع سبب مرگ وی شده است. این موضوع سبب شد مردمی که در کشور دروغ‌های آن‌ها را باور کرده بودند راهی خیابان‌ها شوند. اما بعدا معلوم شد این اتهاماتی واهی است و این اقدامات آن‌ها تلاشی در جهت ایجاد بی ثباتی است. تصاویر دوربین‌های مداربسته که منتشر شد نشان داد به وی هیچ آسیب فیزیکی وارد نشده است. به دستان وی دست بند زده نشده بود و او زندانی نشده بود. سپس گزارش کالبدشکافی منتشر شد و بسیاری از پزشکان مشهور که شواهد را بررسی کردند اعلام کردند او هیچ آسیب دیدگی فیزیکی نداشته است.

وی افزود: سپس معلوم شد زمانی که وی کودک بوده است یک عمل جراحی بر روی مغزش انجام شده است. اما پدر وی در ابتدا این موضوع را منکر شد. زمانی که این موارد منتشر شد تظاهرات فروکش کرد. سپس شاهد اغتشاشات بودیم. آن‌هایی که در غرب هستند مدعی هستند که این اغتشاشات را هدایت می‌کنند. گروه‌های تروریستی کرد که در شمال عراق هستند و سلطنت طلبان که در اروپا و آمریکا هستند و سازمان منافقین که در دهه ۱۹۸۰ در کنار صدام ضد ایران جنگیدند همه آن‌ها اعتراف کرده اند که در اعتراضات در ایران و حملات تروریستی دست داشته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
راستی دکتر چه خبر از زمستان و وینتر ایز کامینگ؟
چقدر این آقای مرندی با شبکه ی راشا تو دی مصاحبه می کنند!!



مگر در جهان هیچ کانال تلویزیونی و شبکه ی خبری دیگری وجود ندارد ؟؟؟
این استاد دانشگاه گویا خیلی هم خبر نداره تو ایران چی میگذره اونقدر که درگیر سرمای اروپا و وینتر ایز کامینگ شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان