بازدید 4721
۲

بولسانارو از پذیرفتن شکست در انتخابات خودداری کرد

ژائیر بولسونارو معروف به ترامپ برزیل در اولین سخنرانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری از پذیرفتن شکست در برابر لولا داسیلوا خودداری کرد.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 02 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از آسوشیتدپرس، درست مانند دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا که بولسونارو آشکارا او را تحسین می‌کند، رئیس‌جمهور راست افراطی برزیل بعد از شکست مکررا قابلیت اطمینان به سیستم انتخاباتی کشور را زیر سوال برده و ادعا می‌کند که دستگاه‌های رای‌گیری الکترونیکی مستعد تقلب هستند.

بولسونارو سه شنبه شب در اولین سخنرانی بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری در کنار بیش از ۱۲ وزیر در اقامتگاه رسمی خود به خبرنگاران گفت: من همیشه به عنوان ضد دمکراتیک برچسب خورده ام و برخلاف متهمانم، همیشه در خط قانون اساسی بازی کرده ام.

به رغم نپذیرفتن شکست در انتخابات توسط بولسونارو، "چیرو نوگوئیرا" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برزیل به خبرنگاران گفت که بولسونارو به او اجازه داده تا روند انتقال را آغاز کند.

در سخنرانی بولسونارو به نتایج انتخابات اشاره نشد اما او گفت که به پیروی از قوانین قانون اساسی کشور ادامه خواهد داد.

روز یکشنبه گذشته دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در برزیل برگزار شد و شهروندان برزیلی همچنین برای انتخاب ۱۲ فرماندار این کشور نیز به پای صندوق‌های رأی رفتند.

داسیلوا در دور دوم انتخابات موفق شد با کسب ۵۰.۸ درصد آرا در برابر ۴۹.۲ رقیب خود، بار دیگر رییس جمهور برزیل شود.

داسیلوا توانست ۶۰ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۱۹۸ رأی به دست آورد و در مقابل بولسونارو توانست ۵۸ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۲۰ رأی کسب کند و از مقام ریاست جمهوری برزگ ترین کشور قاره آمریکای جنوبی باز ماند.

حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ و ۱۸۸ رأی نیز آرای باطله در این انتخابات بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
در کشورهایی که یک گروه طرفدار آمریکا و یک گروه مخالف آمریکا هستند، شما یک کشور رو نام ببر که وقتی مخالفان آمریکا انتخابات رو میبازن، مثل بچه آدم قبول کنن!!!!!!!!

اون از اوکراین که وقتی رئیس جمهور روس‌گرا پیروز شد آشوب درست کردن، اون از ایران در سال ۸۸ که میدونیم چی شد، حالا اینم از برزیل!!!

منفی بدین ولی یک‌کم فکر کنین به این واقعیت‌ها
این شیوه همه غربگراها در انتخابات است در ایران هم این را دیده ایم که هر وقت شکست می خورند می گویند تقلب شده و مردم را به اشوب دعوت می کنند . غربگراها منط شان این است که یا ما رای اورده ایم و یا رقیب تقلب کرده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار