بازدید 13938
مرور روزنامه‌های چهارشنبه ۱۱ آبان

لزوم تغییر سبک زندگی در حوادث / زمستان سخت اقتصاد ایران! / وحدت بر اساس تمرکز بر وجوه مشترک

ابقای فاطمی‌امین در وزارت صمت، ابر جنجالی متان بر آسمان تهران، چرایی و آثار افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان، باران پاییزی در ۲۹ استان، افزایش ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس، آشوب هواداران ترامپ کوچک در برزیل، چهار پیشنهاد ایران در نشست شانگهای، بازی تازه برای تهران و مسکو آغاز شده است و توافق در سوچی، گزارش به تهران از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۸ 02 November 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که جزئیات بسته حمایتی دولت از مشاغل اینترنتی، پالس سکه به دلار، ظرفیتِ امنیتیِ بحرانِ مسکن و نقشه راه ۳ میلیارد دلاری تهران- ایروان در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:

 

لزوم تغییر سبک زندگی در حوادث

مسعود پیرهادی طی یادداشتی در شماره امروز رسالت نوشت: آسیب اصلی فتنه‌ها به نظامات سیاسی و ساختار‌های کلان نیست؛ هرچند آن هم مسئله بسیار مهمی است و باید برای آن تدبیر کرد، اما ضربه اصلی آنجاست که فتنه و بی‌اعتمادی، رهزن دین و عقیده است. مسائل سیاسی که همچون باد می‌گذرند، اما نوجوان و جوانی که ساکن کوچه تردید و بدبینی می‌شود، ممکن است به این راحتی از مهلکه خلاصی نیابد.


کسی در عالم سیاست یا اقتصاد، دعوایی درست می‌کند و پس از چند ماه، جوان خوشدلی که اهل فرائض بوده، به همه‌چیز بدبین می‌شود و حتی دیگر نماز نمی‌خواند! در جامعه، حادثه‌ای رخ می‌دهد و عده‌ای را نه در عمل، حتی در ساحت اندیشه از مفاهیم و ارزش‌هایی، چون حیا و غیرت دور می‌کند؛ نمونه‌ها از این‌دست فراوان است که حتما همه در میان اطرافیان و دوستان و بستگان دیده‌ایم.


از امیرمؤمنان علیه‌السلام روایت است که فرمودند: «فی تَقَلُّبِ الْأحوالِ عُلِمَ جَواهِرُ الرِّجال»؛ آگاهی بر گوهر آدم‌ها در دگرگونی شرایط، حاصل می‌شود. ابتلائات آخرالزمان نیز شاه‌مصداق این دگرگونی‌ها در احوال است.
زیست افراد در شرایط عادی و هموار، یک اقتضائی دارد و در شرایط غبارآلود و ناهموار آخرالزمان، اقتضاء دیگری دارد. پیاده‌روی در مسیری صاف و مشخص، نیازی به راهبر و حمایت و نقشه آنچنانی و امثالهم ندارد، اما کوهنوردی در مسیر سنگلاخ و ناهموار و طولانی، هم باید گروهی باشد، هم راهبر نیاز دارد، هم حامی و تجهیزات کافی می‌خواهد و هم جسم ورزیده و روح آماده می‌طلبد. کسی این تغییر در سبک زندگی و توجه به ملزومات متناسب با هر کدام را بی‌اهمیت نمی‌پندارد، چه‌اینکه کوتاهی در سبک زندگی مورد دوم، تبعات جبران‌ناپذیری در پی دارد. امروزِ ما حتما یکی از این دگرگونی‌ها و ابتلائات بزرگ است که قدر گوهر وجودی ما سنجیده خواهد شد. یک تکلیف، مربوط به خود است و تکلیفی هم دربرابر اهل و اقرباء و دیگران، متوجه مؤمنان است.
آن زمان که کوهنوردان به کمپ نرسیده‌اند و سهمیه آب و غذا تمام کرده‌اند و خستگی به جان و تنشان نشسته و گلایه‌ها و پشیمانی‌ها آغاز شده، باید فرد یا افرادی ایثارگرانه از خود بگذرند و علی‌رغم خستگی و کم‌رمقی، روح تازه‌ای به گروه بدمند، کوله بار دیگران را هم بلند کنند و بسوزند تا دیگران با خستگی‌ها بسازند و راهِ مانده به سوی قله را طی کنند.


همه ما در زندگی خود، لحظاتی را تجربه کرده‌ایم که در معرض یک خطر یا تهدید جدی بوده‌ایم، تجربه‌ای همچون سقوط، غرق شدن، تصادف، آزار و تهدید دیگری یا مواردی از این دست. در آن لحظات، حتما بیش از هر چیز به این فکر کرده‌ایم که فقط خداست که می‌تواند ناجی باشد و به درگاهش پناه برده‌ایم. حال مسئله این است، ما از تهدید جان و بدن فورا می‌ترسیم و به خدا پناه می‌بریم؛ پس چرا تهدید اندیشه و آیین را کوچک می‌شماریم و به حساب نمی‌آوریم، چه‌اینکه اغلب ابتلائات، پرتگاه روح و فکر ماست. توسل و توکل، گره‌گشای مسائل این روزهاست.


زمستان سخت اقتصاد ایران!

محمد یوسفی آرامش طی یادداشتی در شماره امروز ابتکار با عنوان زمستان سخت اقتصاد ایران! نوشت: روز گذشته دلار با نزدیک شدن به مرز ۳۴ هزارتومانی، نگرانی‌ها و پرسش‌های جدیدی را در حوزه آینده اقتصاد پدید آورد، همزمان با اعلام تورم سالانه ۴۲ درصد و تورم ۷۰ درصدی در حوزه مواد غذایی در کنار اعتراضات در شهر‌های مختلف کشور، این ابهام بیش از پیش نمود پیدا می‌کند که چه پیش روی قیمت دلار و اقتصاد ایران است؟!


تمام تصمیمات و اخباری که این روز‌ها می‌شنویم و شاهد هستیم، نه تنها سیاسی نیستند، بلکه مهمترین تصمیمات اقتصادی هستند که دولت و مسئولین جمهوری اسلامی برای آینده اقتصاد ایران می‌گیرند.
همزمان با اخبار ناامیدکننده که سرتاسر کشور را فرا گرفته، شاهد عبور نقدینگی از ۵ هزار میلیارد تومان هستیم، در دو هفته گذشته شاهد خروج بیش از ۳ هزار میلیارد تومان خروج سرمایه از بورس بوده ایم. سوال اساسی این است که این حجم از نقدینگی قرار است به کجا برود؟ مگر نه آنکه با بی ثباتی جامعه، مستقیما اهرم‌های تورم زا را هدف می‌گیرد و در صف صرافی‌ها خود را به نمایش می‌گذارد؟!. این اخبار، خود به اندازه یک حمله تروریستی برای سفره مردم نگران کننده است؛ ولی دیده نمی‌شود که کسی نگران آن باشد و از آن حرفی بزند؛ شنیده شده که برخی می‌گویند تورم و بحران‌های فعلی جهانی است!

نمی‌توان کشوری که همواره تورم تک رقمی داشته و در بدبینانه‌ترین حالت به تورم ۱۰ درصدی رسیده را با مملکتی مقایسه کرد که تنها تورم مواد غذاییش بیش از ۷۰ درصد است و همواره رکورد‌های تورمی بالای ۳۰ و ۴۰ ثبت می‌کند! این‌ها توجیهاتی بیش نیست و به همان اندازه ساده لوحانه است که عده‌ای گمان می‌بردند با فرا رسیدن زمستان سخت برای اروپا، می‌توانند امتیاز بگیرند! علی‌رغم آنکه بررسی دقیق توان صادراتی گاز ایران این پرسش اساسی را به وجود می‌آورد که آیا کسانی که این گفتمان و استراتژی‌های غلط را مطرح می‌کنند و در تلاش برای القای آن به مسئولین هستند؛ آیا به راستی دوست مردم و ملت ایران هستند؟! همین تحلیل‌های غلط موجب بی‌توجهی شدید به برجام و معیشت مردم شد، که این روز‌ها نارضایتی گسترده آن را شاهد هستیم. حال زمستان سخت نزدیک است، با این تفاوت که احتمال کم گازی در ایران را شاهد خواهیم بود، نه اروپا!. قیمت گاز به علت عرضه زیاد برای لحظاتی در اروپا حتی منفی صفر شد! متاسفانه شاهد هستیم که مشاورین اقتصادی کم تجربه‌ای در سکان اصلی‌ترین نهاد‌های اقتصادی کشور گماشته شده‌اند و هر روز بیش از قبل شاهد ناتوانی دولت در مدیریت اقتصاد هستیم، این درست در سالی است که دولت و مجلس از نگاه سیاسی تماما هم سو هستند، نگارنده بار‌ها در مورد عدم صلاحیت وزرای دولت هشدار داده بود، اما عده‌ای تنها راه اصلاح را استیضاح می‌بینند! در حالی که تا زمانی که انتصابات بر مبنای شایسته سالاری نباشد، وضعیتی بهتر از این را شاهد نخواهیم بود.


در کنار ناآرامی‌ها، بی‌ثباتی پایه پولی و رشد افسارگسیخته نقدینگی، بی‌کاری و رکود گسترده، می‌توان اختلال شدید در اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام را نیز اضافه کرد؛ صدمه و رکودی جدی به بخشی از خانوار‌ها وارد شده که شمار آن می‌تواند به چندین میلیون نفر برسد؛ این رکود اثر شدید و تبعات اقتصادی و اجتماعی خود را در ماه‌های آینده نمایان خواهد کرد؛ متاسفانه باید اعلام کرد که به جای آنکه زمستان سخت پیش روی اروپا باشد، پیش روی ماست، در تهران و دیگر شهر‌های ایران!. پیش‌تر پیش بینی می‌شد قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۱ از محدوده ۳۵ هزار تومان عبور نکند، اما حال با آنچه در رفتار برخی تصمیم سازان دیده می‌شود خلاف آن را ثابت می‌کند. درنهایت اینکه عمیقا برای آنچه که برای کشورمان اتفاق می‌افتد باید نگران بود و برای اصلاح آن اقدام اساسی کرد.

 

وحدت براساس تمرکز بر وجوه مشترک

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان وحدت براساس تمرکز بر وجوه مشترک نوشت: ضروری‌ترین اقدامی که هم‌اکنون از تمام فعالان سیاسی و نخبگان وفادار به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی انتظار می‌رود اینست که صف خود را از صف اغتشاشگران جدا کنند.


اگر در روز‌های اول شروع ناآرامی‌های اخیر هنوز تردیدهائی در این زمینه وجود داشت که چه کسانی صحنه‌گردان ناآرامی‌ها هستند و چه هدفی را دنبال می‌کنند، اکنون با اقدامات و شعار‌های انحرافی که داده‌اند و می‌دهند تردیدی باقی نمانده است که هدف، براندازی نظام جمهوری اسلامی است. به همین دلیل است که باید صف‌ها مشخص شوند و کسانی که دل در گرو ایران و نظام جمهوری اسلامی دارند، صف خود را از صحنه گردانان ناآرامی‌ها به صورت شفاف جدا کنند.


در برابر صحنه گردانانی که این روز‌ها بر موج به وجود آمده در اثر اعتراضات و انتقادات واقعی سوار شده‌اند و با عملکرد‌ها و شعارهایشان ماهیت خود را نشان داده‌اند، نمی‌توان و نباید میان ایران و نظام جمهوری اسلامی تفکیک قائل شد. درست است که عملکرد مسئولین قابل انتقاد است و آن‌ها قطعاً باید در سیاست‌های خود تجدید نظر اساسی به عمل آورند و از تکرار اشتباهات بپرهیزند، ولی این واقعیت را نباید نادیده بگیریم که صحنه گردانان ناآرامی‌های این روز‌ها با روش‌هائی که در پیش گرفته‌اند، علاوه بر نظام جمهوری اسلامی به ایران هم وفادار نیستند. هرچند حمایت‌های بی‌حد و اندازه آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و سران مرتجع عرب از اغتشاشگران این واقعیت را کاملاً نشان می‌دهد، ولی حتی اگر موضعگیری‌های سران این کشور‌ها و تلاش بی‌وقفه رسانه‌های وابسته به آن‌ها در بزرگ‌نمائی اغتشاشات هم نبود، کاملاً مشخص بود که صحنه گردانان ناآرامی‌ها به هیچیک از سنت‌ها، اعتقادات و مقدسات مردم ایران کم‌ترین باوری ندارند و با تمام این باور‌ها در جنگ و ستیز هستند.


بدون تعارف و مجامله باید اعتراف کرد که بعضی از فعالان سیاسی و نخبگان وفادار به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، با سکوت و یا در مواردی اتخاذ مواضع دوپهلو نشان داده‌اند که در شرایط ویژه و حساس، توانائی ورود متعهدانه و هوشمندانه به عرصه سیاسی را ندارند و چه بسا وجود همین خصلت در آن‌ها و رقبایشان است که نظام جمهوری اسلامی را دچار مشکلات کنونی کرده است. عیبی ندارد که گروه‌ها و جناح‌های سیاسی رقیب بر سر به دست گرفتن قدرت با هم رقابت کنند، ولی هنگامی که پای منافع ملی، یکپارچگی ایران، استقلال و موجودیت نظام جمهوری اسلامی به میان می‌آید، باید دعوا‌های سیاسی را کنار بگذارند، پرچم وحدت را مشترکاً بالا ببرند و تمام‌قد در برابر کسانی که موجودیت نظام و استقلال ایران را هدف قرار داده‌اند بایستند.


اگر کسانی تصور می‌کنند صحنه گردانان ناآرامی‌های این روز‌ها برای آن‌ها اعتبار و جایگاهی قائل هستند، سخت در اشتباهند. تردیدی وجود ندارد که اغتشاشگران و حامیان برون مرزی آنان به هدف شوم خود نخواهند رسید و ملت مومن و باصلابت ایران، با عزم و اراده همیشگی خود، آن‌ها را ناکام خواهد نمود و روسیاهی نصیب کسانی خواهد شد که امروز در انجام وظیفه میهنی و اسلامی خود دچار تردید هستند. صحنه گردانان ناآرامی‌های کنونی از شما و حتی اسلام هم عبور کرده‌اند و به چیزهائی فکر می‌کنند که موجب می‌شود هیچ وجه مشترکی با شما نداشته باشند و شما را خارهائی بر سر راه خود بدانند. توطئه تجزیه را جدی بگیرید و از دلسوزی برای مظلوم‌نما‌ها و حامیان عوامل تجزیه طلبی بپرهیزید.


راه درست اینست که برای شکل دادن وحدت تمام نیرو‌های وفادار به انقلاب و نظام اقدام شود. همه باید انعطاف نشان بدهند و بر وجوه مشترک که بسیار زیادند متمرکز شوند. کسانی که در قدرت هستند بپذیرند که برای تصحیح اشتباهات باید از آراء دیگران استفاده کنند، افراطیون تفرقه‌افکن و دشمن تراش را طرد نمایند و زمینه را برای همراهی تمام نیرو‌ها فراهم سازند. افراد خارج از قدرت نیز باید به این نکته توجه کنند که اکنون زمان منازعه نیست و همانگونه که تمام دشمنان برای براندازی نظام و تجزیه ایران همراه شده‌اند، وفاداران به نظام و تمامیت ارضی ایران هم باید با وحدت و انسجام در برابر دشمنان بایستند و راه را بر توطئه‌گران ببندند و مطمئن باشند که صحنه گردانان آشوب‌ها و حامیانشان با دیدن این وحدت و انسجام، ناامید خواهند شد و توطئه‌شان شکست خواهد خورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۹
چنارانی در جلسه استیضاح وزیر صمت:
مردم از گرانی افسار گسیخته به ستوه آمده اند
درست میفرمایید جناب چنارانی ولی آنچه مردم را به ستوه آورده تنها گرانی نیست بلکه فساد و زندگی لاکچری مسئولان و آقازاده هایشان است
اگر مسئولین هم مثل مردم ساده زیست بودند تحمل سختی وتورم امکانپذیر میشد
مسئولی درجواب منتقدینش میگوید دارایی من ۳ هزار میلیارد تومان نیست فقط هزار میلیارد تومان است و من یک سرایدار هستم !! ‌
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
نمیفهمم چرامسئولین بایدسختی بکشندکه ماهم تحمل سختی کنبم و سختی بکشیم این دیگرچه فلسفه ای است نمیشودنه ماسختی بکشیم ونه مسئولین هرکس به اندازه لیاقت وتوانائی داتی خودش از ندگی بهره بگیرد بعضی آنقدربخیلند که میخواهند سختی مشقت بکشند بشرط انکه دیگری هم مشقت بکشد آیا بهترنیست بجای تقسیم مشقت برای همه تقسیم رفاه ونعمت برای همه بخواهیم البته براساس عدل آنکه تلاش بیشترمیکند وبحال جامعه مفید تراست بیشتر ودبگری به نسبت خود عدل وعدالت یعنی همین
انشاله دلار بشه دویستت هزارتومن
وکسی نخره اونوقت خواهید دید امریکا به خاک سیاه میشینه
ومجبور میشه اونو ارزون کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
جی میگی حاجی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
مسخره:))))
ناشناس
| Romania |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
فکرت به اسمت میاد
کسی دل در گرو ایران داشته باشد دل در گرو قدرت و ثروت نمی سپارد.
مسو لین از فکر خدادای استفاده نمی کنند اگر استفاده می کردند خوب بود مسولین مانند پدر خانواده و مردم فر زندان این خانواده هستند
اقتصاد ایران همش تو زمستانه ناکارامدی دولت
زمستان سخت اقتصاد ایران!((((((((((( خدا رو شکر به جز مسلئه اغتشاشات !!!!!!!!!!! بعضی ها متوجه هستن که اقتصاد مملکت کله کرده و به سمت نابودی داره پیش میره ولی خوب میشه با گفتار درمانی مسئولان قضیه رو فعلا پیش برد خدا کریمه از این ستون تا ستون بعدی فرجه))))))))))))))
سرپرست نهاد ومعاونت اجرایی نهاد دو پست محسوب میشود چرا به یکنفرداده اند واقعا عملکرد خوبی در استانداری تهران داشتند!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باید مانند خرس ها به خواب زمستانی برویم
از دست اقتصاد
چرا و چطور است که تیتر های خبری کیهان را که میخوانید ، ۹۰ درصد آنها را

در هیچ روزنامه دیگری مشاهده نخواهید کرد !!!!؟؟؟؟

واقعا اینهمه بزرگنمایی از جنگ و دشمنی و نفرت و کینه توزی و عصبانیت

و در مقابل، ریز بینی و نادیده انگاری صلح و رفاقت و آشتی و رفع اختلافات ، واقعا برای چیست ؟؟
عموم مردم خیلی باهوش تر هستن و خیلی قبل تر این چیزارو میدونستن و اعتراض کردم ولی کو گوش شنوا ، هر کی اعتراض کرد بردنش زندان
مسئله این است که جوانان پرتوقع شده‌اند. آیا تمام جوانان در پاکستان خودرو دارند؟ آیا تمام جوانان در عراق خودرو دارند؟ آیا تمام جوانان در سوریه خودرو دارند؟ به چه دلیل ما باید خود را با کشورهایی که به دلیل سابقه‌ی استعمار پولدار شده‌اند مقایسه کنیم؟ ما باید خود را با کشورهای اسلامی مقایسه کنیم؟ مسئولین عزیز باید مراقب باشند و روی این توقع بیش از حد که مردم ایران دچار آن شده‌اند کار کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
چرا با پاکستان و عراق و سوریه مقایسه میکنی؟
مگه قرار نبود ما کشور اول منطقه بشییم پس چی شد؟ حالا نمیشه با امارات بحرین قطر مقایسه کنید؟ حتما باید با افغانستان کورس بزاریم ببیینم کی اوضاعش بهتره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
حقوق ما ده روز از زندگیمون رو کفاف نمیده
خودرو چیه
چرا من باید مالیات بدم؟ برای چی از ما مالیات میگیرید؟مالیات چی رو ازمون میگیرید؟
کاکا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
عامو خودت هم فهمیدی چی گفتی اگه بخواهیم با سایر کشورهای اسلامی مقایسه کنیم که فاجعه هست . با مالزی اندونزی عربستان امارات
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
شما میتونی خودتو با عراق و سوریه مقایسه کنی ولی ما قرار بوده با سوییس و ژاپن مقایسه بشیم الان از عراق بدتر شدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
استاد جوک نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
مسئولین اول باید روی توقع بیش از حد خودشان کار کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
ای کاش ثروت خدادادی ایران را هم مقایسه میکردی با این کشورها
مگه نمیگفتید تمام اقتصادانان حتی خود همتی دلیل تورم گرانی دلار ارز 4200 تومانی است یعنی همه گی اشتباه میکردن
قیمت گاز در اروپا به قیمت قبل از حمله روسیه و اشغال اوکراین رسید !!


مشاوران نابلد و ساده انگار چون مرندی که کمبود و گرانی گاز در زمستان سرد

اروپا برای گرفتن امتیازات عالی در توافق برجام را توصیه کردند کجا هستند ؟؟

و از طرفی امضاء ( اف ای تی اف) برای عضویت رسمی شانگهای الزامیست !!!
چندین سال پیش کامنت هایی در شبکه های اجتماعی زدم و به سایت رسمی رهبری نیز نامه زدم که نوجوانان در پارک های سطح شهر به شدت بی ادب و به شدت بی شرمانه با یکدیگر صحبت میکنند و دختران نوجوان با ادبیاتی زیر شکمی با پسران گذری و الواط صحبت میکنند و رفتارهای جنسی خارج عرف شدیدا زیاد و پولکی شده است که شائبه فقر دارد
این موضوع جدی گرفته نشده است و نسل هیولا که به هیچ چیزی اعتقاد ندارد وارد بازار انتخاب شغل و گرفتن مشاغل و تحصیلات عالی شده است
این نسل نه به ایران و نه به اسلام پایبند نیست و واقعا مدل فکری و رفتاری و اعتقادات جنسی متفاوتی دارد
این نسل با دهه های قبل از خود به شدت متفاوت است و قابل جمع نیست
افرادی بی حوصله و باهوش و بی اعتقاد و تجربه گرا که انگار کل تار
ایران کلا چهارفصل سختی داره ت
چه خوب و کارشناسانه و دقیق گفتن جناب یوسفی : جای آنکه زمستان سخت پیش روی اروپا باشد، پیش روی ایران ماست
ناشناس ۹:۴۱ چی داری میگی؟ اصلا متوجهی که مطالبات مردم چیه؟
غربگراها در ه رجا در انتخابات شکست می خورند نتیجه را قبول نمی کنند و اشوب به راه می اندازند. این دموکراسی غربی است که عده ای در کشور ما برای ان سینه چاک می زنند. امریکا در امریکای لاتین شکست خورده و مردم دست رد به سینه امریکایی ها و طرفدارانشان زده اند اما می خواهند با زور نتیجه رای مردم را عوض کنند.
هر روز دريع از ديروز
فرمودید جوان ناملایمات دیده از دین سرد شده میخواهم به شما عرض کنم مسولان را دریابید آنها را هدایت کنید بلکه امیدی باشد بلکه
کسی دنبال تجزیه ایران نیست
ناتوانی مسولان در حل مشکلات را فرافکنی نکنید
روزنامه جمهوری اسلامی مردم خودشون الان اتحاد دارن و میدونن باید چکار کنن
ما همچنان در انتظار " به صف کردن اقتصاد دانان " به وسیله آقای رییسی برای ساماندهی به اقتصاد کشور هستیم. ضمنا چشم به راه ایجاد یک ملیون شغل در سال و یک ملیون خانه در سال و صادر کردن یک ملیون خودرو البته در پایان چهارسال مسؤلیت ایشان هم هستیم.
اقتصاد منطق خود را دارد و به گواه تاریخ هر تلاشی برای کنترل آن با دستور یا هر روش دیگری با شکست مواجه بوده ، حتی در چین نیز قدرت نظامی در اختیار ایدئولوژی و ایدئولوژِی نیز در خدمت اقتصاد قرار گرفته. هر چقدر هم جلوتر میرویم پیچیدگی های تاثیر گذار بر اقتصاد افزایش میابد و برای مدیریت این پیچیدگهیا نیاز به افرادی است که خبره فن باشند و از بعد اقتصاد به مسائل نگاه کنند نه از بعد ایدئولوژی. امیدوارم ، واقعا امیدوارم تا دیر نشده و هنوز کورسوی امیدی باقی است تصمیم عقلانی از دولتمردان و تصمیم گیران کشور ببینیم.
زمستان سخت اقتصاد ایران سالهاست شروع شده. کاری هم میکنند؟ یا فقط شعار
هر سال مسئولان امیدوارند برف ببارد چون تهران بصورت جدی بحران تامین آب دارد
کارگاههای تولیدی در شهرک های صنعتی اطراف تهران هر تابستان با یک روز تعطیلی اجباری بخاطر برق روبرو هستند
مشکل آلودگی هوای تهران در اوج گرمای تابستان و وارونگی هوا در پاییز و زمستان بلای جان مردم است
ترافیک تهران سرسام آور و ایجاد کننده آشفتگی روحی است
امنیت تهران با موبایل قاپ ها و دزدیدن خودرو و وسایل داخل آن به شدت تهدید میشود حتی بچه ها در مسیر مدرسه در معرض تهدید تصادف و دزدیده شدن هستند این روزها اغتشاشگران بلای جان و مال مردم تهران بودند
در جوی های تهران موش ها در حال جولان هستند
زندگی در این شهر زلزله خیز و بحرانی ادامه دارد و هر لحظه در حال گرانتر شدن است
اگر چه برخی مسئولان فکر میکنند این مشکلات بعد از زلزله تهران خود به خود حل خواهد شد و بازسازی تهران بصورت اصولی و مهاجرت افراد به جا مانده از زلزله و حتی جابجایی پایتخت بعد از زلزله مشکل را حل خواهد کرد
این شهر گران شاید بدترین قسمت ایران است که ثروت ایران را در خود جمع کرده است یعنی پول نفت و گاز و معادن و تلاش یک ملت در شمال آن دپو میشود
این شهر جهنمی سرنوشت محتومی دارد که از آن گریزی نیست و باهوش ها متوجه آن شده اند و وقتی همه برای فروش اقدام میکنند خریداری نخواهد بود
قصر‌ فردوس به پاداش عمل می بخشند‌ .
قطعا زمستان اروپا سردتر و کشنده تر از ایران است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل