بازدید 10035
۱

هشدار بایدن به شرکت‌های نفتی

در آستانه انتخابات کنگره آمریکا، جو بایدن از شرکت‌های نفتی خواست تولید را افزایش و بهای گاز را برای مردم آمریکا کاهش دهند، یا اینکه مالیات بیشتری بپردازند.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ 01 November 2022


به گزارش تابناک به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از شرکت‌های نفتی بزرگ انتقاد کرد و گفت، آن‌ها سودهای هنگفتی به جیب می‌زنند، اما مردم آمریکا که از تورم خسته شده‌اند، باید بهای سنگینی برای پر کردن باک بنزین خود پرداخت کنند.

بایدن گفت، صنعت نفت «به تعهدات خود برای سرمایه‌گذاری در آمریکا و حمایت از مردم این کشور» عمل نکرده است. آن‌ها عدالت را در بازگرداندن پول این مردم رعایت نمی‌کنند و «سودهای کلانی به دست می‌آورند که قابل باور نیست».

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: سودهای بادآورده شرکت‌های نفتی از جنگ (اوکراین و روسیه) به دست آمده و آن‌ها مسئول هستند که کاری کنند.

او این مسئله را غیر قابل باور توصیف کرد و گفت، اگر شرکت‌های نفتی بخشی از این سود هنگفت را به مصرف‌کنندگان (آمریکایی) بدهند، قیمت سوخت حدود ۵۰ سنت کاهش خواهد یافت.

بایدن با بیان اینکه «وقتش رسیده تا این شرکت‌ها دست از سودجویی از جنگ بردارند»، به شرکت‌های نفتی هشدار داد که اگر این کار را نکنند، باید برای سودهای مازاد خود مالیات بیشتری پرداخته و با محدودیت‌های مضاعفی روبرو شوند.

این اظهارات در حالی مطرح شد انتخابات کنگره آمریکا در ۱۷ آبان برگزار می‌شود. در این انتخابات تمام کرسی‌های مجلس نمایندگان و ۳۴ کرسی‌ مجلس سنای آمریکا به رای گذاشته می‌شود. اکثریت کنگره در حال حاضر در اختیار حزب حاکم دموکرات است، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اوضاع اینطور نخواهد ماند.

به نظر می‌رسد حزب جمهوری‌خواه اکثریت مجلس نمایندگان را به دست بگیرد، اما سرنوشت سنا مشخص نیست. جو بایدن تلاش می‌کند در آستانه این انتخابات مهم، بهای گاز را کاهش دهد تا مردم آمریکا از حزب دموکرات روی برنگردانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
رئيس جمهور آمريكا هم از مكتب اقتصادي سرمايه داري انتقاد مي كند!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان