ثبت بزرگترین معامله تاریخ بورس

بعد از سه روز رقابت بر سر خرید بلوک فارس سرانجام این سرمایه گذاری اهداف بود که توانست مچ شتران را بخواباند و فارس را قبضه مدیریتی کند. ارزش این معامله چقدر بود؟
کد خبر: ۱۱۴۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 01 November 2022

به گزارش بورس تابناک، از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۷، تعداد ۵۸.۷۴۰.۰۰۰.۰۰۰ سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس متعلق به سازمان خصوصی سازی به صورت یکجا و نقد یا شرایطی به قیمت پایه هر سهم ۱۳.۹۷۰ریال در نماد (فارس۴) عرضه شد.

رقابت برای خرید این بلوک توسط شتران و سرمایه گذاری اهداف به مدت سه روز ادامه پیدا کرد تا سرانجام امروز سرمایه گذاری اهداف توانست با خرید بلوک فارس بزرگترین معامله تاریخ بورس را ثبت کند و هر سهم فارس را به قیمت ۱۸۵۰ تومان خریداری نماید. بدین ترتیب یک هشتم فارس، ۱۰۸.۷ هزار میلیارد تومان قیمت خورد.  

شایان ذکر است که سرمایه گذاری اهداف هر سهم فارس را ۳۲ درصد بالاتر از قیمت پایه اعلام شده خریداری کرد. همچنین در حال حاضر قیمت هر سهم فارس بر روی تابلو ۶۴۶ تومان می‌باشد که بنابراین هر سهم بر روی تابلو با رقم خریداری شده توسط سرمایه گذاری اهداف فاصله ۱۲۰۴ تومانی دارد.  

قبل از انجام این معامله شرکت سرمایه گذاری اهداف به طور غیرمستقیم دو کرسی هیات مدیره در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را در اختیار داشت. این شرکت سرمایه گذاری مالک ۱۰۰ درصدی شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا است که در مجموع ۱۵۹ بیلیون سهم معادل ۳۲,۵۲ درصد از سهام فارس را در اختیار داشت.

با خرید بلوک فارس توسط سرمایه گذاری اهداف حالا این سرمایه گذاری فارس را قبضه مدیریتی کرده است. با این معامله سه کرسی هیات مدیره بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور حالا در اختیار سرمایه گذاری اهداف است و این موضوع برای آینده فارس هم مناسب تر می باشد، زیرا سرمایه گذاری اهداف ماهیت مرتبطی با فارس دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل