بازدید 7647

آغاز ثبت نام کنکور از امروز

کد خبر: ۱۱۴۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ 30 October 2022

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور روز شنبه ۷ آبان ماه فرایند ثبت نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش،احسان جمالی در مورد سامانه جامع آزمون سراسری که برای نخستین بار راه‌اندازی شده است، گفت: هر داوطلب در این سامانه دارای صفحه مخصوص به خود است. داوطلبان برای ثبت نام در این سامانه باید بر اساس یک شماره تلفن همراه منحصر به فرد، اطلاعات خود را ثبت کنند و ترجیح این است که ورود به سامانه با شماره تلفن همراه متعلق به خود داوطلب یا افراد درجه یک ایشان انجام شده و باید از هر شماره تلفن همراه فقط برای یک داوطلب استفاده شود زیرا رمز عبور ۶ رقمی و اطلاعات هر مرحله ویرایش برای هر داوطلب به شماره همراه اعلام شده، ارسال می‌شود و باید تلفن فعال و منحصر به یک داوطلب باشد.

وی با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۲ از عصر روز یکشنبه هشتم آبان ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: در مرحله اول ثبت نام در سیستم جامع آزمون سراسری اطلاعات کلی داوطلب و بعد از آن اطلاعات هویتی داوطلب ثبت می‌شود و این اطلاعات با سیستم ثبت‌احوال تطبیق داده می‌شود.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور درباره گام دوم ثبت‌نام در سامانه جامع آزمون سراسری گفت: دراین سامانه، اطلاعات تماس و سکونت داوطلبان ثبت می‌شود که با توجه به این حوزه برگزاری آزمون‌ها بر اساس این آدرس تعیین می‌شود باید نهایت دقت در ثبت آن صورت گیرد. در گام بعدی نیز اطلاعات گروه‌های آزمونی مورد نظر داوطلب باید ثبت شود و سپس سهمیه داوطلب درج خواهد شد و در گام پایانی اطلاعات سال‌های قبل داوطلبان به جهت رعایت مسائل قانونی باید تکمیل شود. ثبت نام نهایی پس از پرداخت هزینه آزمون صورت می‌گیرد و عدم پرداخت هزینه آزمون و دریافت نکردن کد ۱۶ رقمی به معنای کامل نشدن مراحل ثبت‌نام است.

جمالی تأکید کرد: داوطلبانی که برای ثبت‌نام به کافی نت می‌روند، در درج اطلاعات خود دقت کنند که بسیار اهمیت دارد ضمن اینکه امکان ویرایش اطلاعات برای حداکثر ۵ بار در زمان مشخص شده فراهم است و ثبت اطلاعات ویرایش شده نیز با پیامک به داوطلبان اطلاع داده خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر