بازدید 2580
۱

ترکیه، یونان را به قتل پناهجویان متهم کرد

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه جمعه شب، یونان را کشتن پناهجویان متهم کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 29 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سویلو در گفت وگوی با برنامه شبکه "الجزیره" قطر گفت که یونان پناهجویان را برهنه می‌کند تا یخ بزنند.

وی افزود: توافق ما با اروپا در خصوص پناهجویان به خاطر عدم پایبندی طرف اروپایی بی فایده است.

وزیر کشور ترکیه افزود: افسران یونانی یک پناهجوی سوری را در مقابل موافقت با عبور از کشورشان، خواستند که به ارتش نقابداران بیپوندد.

سویلو گفت: مسلح کردن جزایر و جنایت یونان علیه پناهجویان دوعاملی است که موجب تنش با یونان شده است و خوب می دانیم که چه کار خواهیم کرد.

در همین ارتباط وزیر مهاجرت یونان نیز گفت که اقدام به حصار کشی برای مسدود کردن مرز خود با ترکیه خواهیم کرد و امیدواریم که این مسأله ما را حفظ کند.

ترکیه اوایل مهر ماه جاری پس از متهم کردن یونان به استقرار خودروهای زرهی آمریکایی در دو جزیره دریای اژه در نزدیکی سواحل ترکیه، سفیر یونان را احضار و به واشنگتن اعتراض کرد.

آخرین تشدید تنش آنکارا و آتن زمانی آغاز شد که منابع امنیتی ترکیه تصاویر هوایی را در آخر هفته به اشتراک گذاشتند که ظاهراً کشتی های بارگیری شده با خودروهای زرهی آمریکا در دو جزیره لسبوس و ساموس یونان پهلو می گیرند.

در همین مورد وزارت خارجه ترکیه به فرستاده یونان اعلام کرد که آتن باید تخلفات را متوقف کند و به وضعیت غیرنظامی که جزایر توسط قوانین بین المللی تعیین شده احترام بگذارد.

ترکیه همچنین در یادداشتی به سفارت آمریکا در آنکارا به واشنگتن اعلام کرد که سلاح های آنان نباید در نقض وضعیت توافق شده جزایر مورد استفاده قرار گیرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به طور جداگانه یونان را به تحریک آمیز و انجام بازی های خطرناک متهم کرد.

یک منبع دیپلماتیک یونانی به دنبال اعتراض ترکیه گفت: آتن این اقدام را کاملاً بی‌اساس و ناسازگار با قوانین بین‌المللی می داند و آنکارا را به رفتار تهاجمی متهم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
استرالیا و کشورهای دیگه اروپایی هم در حق پناهجویان جنایت میکنن.
قایق هاشون به عمد یا از کار میندازن یا نابود میکنن و ما هر از گاهی میشنویم که با غرق قایقی تعداد زیاد پناهجو غرق شدن و میندازن گردن بدی آی و هوا و توفان و ..
خدا لعنتشون کنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل