بازدید 2862
۲

خزانه داری آمریکا بنیاد ۱۵ خرداد را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه اقدامات غیرمسئولانه، مخرب و غیرقانونی و در پی حمله به سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در مردادماه گذشته، تحریم‌هایی علیه بنیاد ۱۵ خرداد ایران اعمال کرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 29 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه اقدامات غیرمسئولانه، مخرب و غیرقانونی و در پی حمله به سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در مردادماه گذشته، تحریم‌هایی علیه بنیاد ۱۵ خرداد ایران اعمال کرد.

نویسنده مرتد کتاب آیه‌های شیطانی، بینایی یک چشم و توان حرکت یک دست خود را از دست داد. (جزئیات بیشتر)

با وجود محافظت شدید، رشدی ۲۱ مرداد امسال هنگام سخنرانی در موسسه شاتاکوا در نیویورک مورد حمله قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

«هادی مطر» عامل حمله به سلمان رشدی که اصالتا شهروند لبنان است به تلاش برای ارتکاب قتل درجه ۲ بابت این حمله و تهاجم درجه ۲ بابت زخمی کردن متهم شده است.

واشنگتن دلیل اقدام به تحریم را تعیین جایزه از سوی بنیاد ۱۵ خرداد برای مرگ سلمان رشدی، نویسنده مرتد اعلام کرده است.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده است: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه علیه بنیاد ۱۵ خرداد، یک بنیاد مستقر در ایران که برای کشتن نویسنده برجسته انگلیسی-آمریکایی جایزه تعیین کرده، اقدام کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا از واشنگتن، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) وابسته به وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه علیه بنیاد ۱۵ خرداد اقدام کرد.

برایان‌ای نلسون معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی که نقض حقوق انسان‌ها در کشورش برای جهانیان ثابت شده است بدون توجه به اینکه کشور‌های ناقض حقوق بشر صلاحیت اخلاقی برای موعظه دیگران ندارند، ادعا کرد: آمریکا در عزم راسخ خود برای ایستادن در برابر تهدید‌های مقامات ایران علیه حقوق جهانی آزادی بیان، آزادی دین یا اعتقاد و آزادی مطبوعات متزلزل نخواهد شد.

این مقام آمریکایی که چشمان خود را بر شکست طرح‌های آمریکا از طریق اعمال تحریم بر دیگر کشور‌ها بسته است، در ادامه سخنانش مدعی شد: این اقدام خشونت آمیز، که مورد تمجید ایران قرار گرفته، وحشتناک است. ما همه، در پی سوقصد به جان سلمان رشدی، برای بهبود فوری وی ابراز امیدواری می‌کنیم.

گفتنی است وزارت خزانه داری آمریکا پیشتر در ادامه حمایت مستقیم آمریکا از اغتشاشگران، تحریم‌های جدیدی علیه مسئولان و نهاد‌های ایرانی اعمال کرد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
مگه بنیاد ۱۵ خرداد در آمدیکا منافع دارد؟
چرا آمریکا و کشورهای غربی یک بار با تحریم های خود، اخراج و حتی دستگیری آقازاده ها ساکن در کشورهای خود یا مصادره اموال انها را تصویب نکردند و اکثر تحریم های تصویب شده انها در جهت فشار بر مردم عادی داخل کشور است
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی