بازدید 4146

برلین: ادعاهای ترکیه علیه یونان غیرقابل قبول است

صدراعظم آلمان ادعاهای ارضی ترکیه علیه یونان و تهدیدات آن را غیرقابل قبول دانست و خواستار حل مشکلات از طریق گفتگو شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ 27 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در حالی که دولت ترکیه اصرار دارد کشورهای غربی را مجاب کند که در موضوع اختلافات و تنش‌ها با یونان مُحق است، اما برلین ادعاهای آنکارا را رد کرد.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز (پنجشنبه) ادعاهای ارضی ترکیه علیه یونان و تهدیدات آن را غیرقابل قبول دانست و خواستار حل مشکلات از طریق گفتگو شد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، شولتز که در سفری رسمی به آتن رفته، گفت: «این غیرقابل قبول است که یکی از اعضای ناتو، حاکمیت عضو دیگری را به چالش بکشد. این موضوع در مورد تهدیدات نظامیِ کم‌و‌بیش پنهان نیز صدق می‌کند».

وی همچنین افزود: «روابط حسن همجواری بین یونان و ترکیه نه تنها برای دو کشور، بلکه برای کل اروپا مهم است. دولت فدرال آلمان معتقد است که اختلافات کنونی بین دو کشور باید از طریق گفتگو و بر اساس قوانین بین‌المللی حل شود. هدف مشترک و چشم‌انداز ما باید استفاده از کل پتانسیل اقتصادی منطقه شرق مدیترانه به نفع همه کشورها، باشد. آلمان می‌تواند به این مسائل کمک کند، البته اگر طرفین درگیر چنین چیزی را مفید بدانند».

طبق این گزارش، دولت ترکیه یونان را به استقرار تسلیحات در جزایر دریای اژه که وضعیت غیرنظامی طبق معاهده لوزان را نقض می‌کند، متهم کرده است. علاوه بر این، آنکارا و آتن نمی‌توانند درباره تعیین حدود مناطق دریایی به توافق برسند و ترکیه، یونان را به نقض حقوق اقلیت اتباع ترکیه‌ای متهم می‌کند.

پیش از این، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه هشدار داده بود که ترکیه در احقاق حقوق خود در حوزه‌های دریای اژه و دریای مدیترانه کوتاه نمی‌آید و یونان باید اقدامات و بیانیه‌ای تحریک‌آمیزی که خلاف قوانین بین‌المللی هستند را متوقف کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل