خریداران لاماری از بورس کالا چقدر سود کردند؟

۱ آبان ۱۴۰۱، ۲۰۰ دستگاه خودروی لاماری تولیدی آرین پارس موتور در بورس کالا فروخته شد. خریداران لاماری ایما چقدر سود کردند؟
کد خبر: ۱۱۴۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 25 October 2022

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، روز ۱ آبان ۱۴۰۱ در ادامه برنامه عرضه خودرو در بورس کالا، ۲۰۰ دستگاه خودروی لاماری تولیدی آرین پارس موتور در بورس کالا عرضه شد که به مانند نوبه های قبل عرضه خودرو در بورس کالا، این خودرو نیز با استقبال گسترده ای مواجه شد. 

۱۰۰دستگاه لاماری سفید معامله شد

پس از ۲۰ دقیقه رقابت نفس‌گیر بین ۴۰۷ سفارش برای خرید ۱۰۰ دستگاه «لاماری ایما» سفید تولیدی آرین پارس موتور، سرانجام خریداران با ۲۰.۳۸ درصد رقابت و میانگین قیمت یک میلیارد و ۱۸۰میلیون و ۹۵۰ هزار تومان موفق به خرید خودروی لاماری ایما سفید شدند.

لاماری مشکی را روی هوا زدند

پس از ۲۰ دقیقه رقابت شفاف و نفس‌گیر بین ۴۷۹ سفارش برای خرید ۱۰۰ دستگاه «لاماری مشکی» تولیدی آرین پارس موتور در بورس کالا، سرانجام خریداران با ۲۳.۸۹ درصد رقابت و میانگین قیمت یک میلیارد و ۲۱۵میلیون و ۳۳۵ هزار تومان موفق به خرید شدند.

خریداران لاماری چقدر سود کردند؟

سنا در این باره نوشت: با احتساب ۹ درصد هزینه مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت فروش و سایر هزینه به مبلغ ۲۴ میلیون ۷۲۸ هزار تومان، قیمت نهایی لاماری سفید برای خریدار از بورس کالا به یک میلیارد و ۳۱۲ میلیون تومان می‌رسد.

این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار آزاد در روزهای گذشته از حوالی یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در حال معامله بوده است.

مقایسه قیمت خودرو لارمای سفید معامله شده در بورس کالا با بازار آزاد، اختلافی بین ۲۱۰ تا ۲۴۰ میلیون تومانی را نشان می‌دهد که به معنی ارزان‌تر بودن ۱۵ درصدی این خودور در بورس کالا به نفع مصرف‌کننده و خریدار است.

تولیدکننده چقدر سود کرد؟

همچنین با احتساب قیمت فروش کارخانه یک میلیارد و ۹۴ میلیون تومانی لاماری و با فروش ۲۰۰ دستگاه در بورس کالا، بیش از ۴۶.۵ میلیارد تومان به سود تولیدکننده اضافه شد. سودی که تا پیش از این به جیب دلال و واسطه‌ها سرازیر می‌شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار