بازدید 25808

آیا خلبانان یونان حریف نیروی هوایی ترکیه می‌شوند؟

ارتش یونان برای برتری هوایی بر ترکیه، یک مرکز آموزش خلبانی با کمک رژیم صهیونیستی تاسیس کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸ 22 October 2022


به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسانه‌ها روز شنبه گزارش دادند که یونان برای کسب برتری بر نیروی هوایی ترکیه، یک مرکز آموزش خلبانی را با کمک رژیم موقت صهیونیستی تاسیس کرده است.

به گزارش وبگاه «تورنوس نیوز» به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس» یونان روز جمعه مرکز آموزش خلبانی جدید بین‌المللی خود را با مشارکت (رژیم) اسرائیل افتتاح کرد.

بر اساس این گزارش، یونان تلاش می‌کند بر نیروی هوایی نسبی ترکیه رقیب منطقه‌ای خود برتری یابد به همین دلیل شرکت صهیونیستی «البیت» در قرارداد ۱.۶۵ میلیارد دلاری با دولت یونان که سال گذشته منعقد شد تاسیسات آموزش خلبان جنگی را در پایگاه نیروی هوایی در شهر «کالاماتا » در جنوب یونان تاسیس کرد.

 

از سویی دیگر، یونان در حال خرید جنگنده‌های پیشرفته «رافال» ساخت فرانسه است، ناوگان قدیمی جنگنده‌های «اف-۱۶» خود را ارتقا می‌دهد و می‌خواهد به برنامه ساخت جنگنده «اف-۳۵» آمریکا بپیوندد.

این مرکز آموزش خلبانی روز جمعه با ۱۴ فروند از ۲۵ فروند جت آموزشی «تی-۶» آغاز به کار کرد. این ناوگان قرار است سال آینده با تحویل ۱۹ جت آموزشی ساخت ایتالیا مجهز به سامانه‌های اویونیک مجازی که سناریوهای جنگ و پرواز را شبیه سازی می‌کنند، گسترش یابد.

این در حالی است که نیروی هوایی ترکیه در حالی برای نوسازی ناوگان جنگنده‌های خود جت‌های ساخت انگلیس یا روسیه را در نظر گرفته است که یونان نیز در حال انجام تحرکاتی است.

چندی قبل، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به مطبوعات این کشور گفت: «ایالات تنها فروشنده جنگنده نیست و انگلیس، فرانسه و روسیه نیز جنگنده می‌فروشند. امکان دستیابی به جنگندهدر جاهای دیگر وجود دارد و برخی برای ما پیام ارسال می‌کنند.»

انگلیس، یکی از گزینه‌های ترکیه است. در مارس ۲۰۲۲، یک دیپلمات ترکیه‌ای گفت که سفارش احتمالی ۸۰ فروند «تایفون یوروفایتر» به عنوان راه حل تا زمانی که جنگنده نسل پنجم «تی اف ایکس» ترکیه وارد خدمت شود، در نظر گرفته شده است.

در این بین روسیه نیز وجود دارد. این کشور به دنبال حذف ترکیه از برنامه اف-۳۵ به کمک ترکیه شتافت و «سرگئی چمزوف» رئیس روستک نیز اخیرا گفت، اگر همکاران ترکیه‌ای ما ابراز تمایل کنند، ما آماده فروش «سوخو-۳۵» هستیم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها